Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation Vita – miért nem lett végül 3D-s?

A Sony új kézi konzolja, a Playstation Portable-t leváltó [B]PlayStation Vita[/B] bejelentése után sokakban felmerült a kérdés (itt a PSC-n is): miért nem kapott szemüveg nélküli 3D-s kijelzőt a készülék, olyat, ami a Nintendo 3DS-ben is van? Clint Hocking, az SCEE munkatársa a Gamespot magazinnak most megválaszolta a talányt.[I]”A Vita tervezésekor több kérdés is előtérbe került: egyik volt a szemüveg nélküli 3D. Legnagyobb gondunk a megjelenítés minőségével volt. A technológia a kisméretű képernyőn megfelelően működik mindaddig, ameddig a player mozdulatlanul, mereven nézi a képet. Igen ám, de a Vita eleve az érintőképernyős, SIXAXIS mozgásérzékelős szisztémára épít, így hát a gépet igen gyakran kell majd mozgatni. Ha ez megtörténik, a szemüveg nélküli 3D mindjárt nem működik vele együtt olyan kiválóan.”[/I]Az SCE a PlayStation Vita megalkotásakor a legmagasabb minőségi követelményeket tartotta szem előtt. Az ultramodern OLED kijelző ennek része. A konzol mozgatása-rázása-döntögetése csúnyán megtörte volna a 3D effektust – mely probléma a 3DS esetében is jelen van -, így végül elvetették annak megvalósítását.A Vita egy mozgásérzékelést használó, mozgásérzékelős irányítással operáló játékokat felvonultató konzol, melyet mozgásban levő, például utazó játékosoknak szántak. Ezzel a sok “dülöngéléssel” pedig a szemüveg nélküli 3D egyelőre nem egyeztethető össze a Sony-nak megfelelő színvonalon.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. :DDD

  2. Tegnap 3D-s jégkrémet láttam (így hirdették), azt hiszem ez már sok egy kicsit….Szerintem sokkal jobb ez így, hogy inkább a felbontásra, és a grafikára gyúrnak rá, fog ez nagyobbat ütni, mint a 3D. Kiváncsi leszek az OLED kijelzőre!

  3. jaj az érintőképernyő nagyon vonz.iphone-on játszás közben gondoltam mindig erre, hogy psp-nél miért nincs ilyen, de jó lenne. erre tessék. hála a jó égnek, hogy nincs semmi 3D-s ámítás. múltkor 20-30 percig nyomtam a killzone-t 3D-ben, veszettül élvezetes volt de utána beszédültem és annyira fáradt volt a szemem mintha egy napig olvastam volna.

  4. Aki próbálta már a 3DS-t az nem is bánja, hogy a mozgásérzékelés mellett döntöttek. Parasztvakítás az ilyen kis kijelzőn. Előbb

  5. Hát ez így elég szánalmas (szokás szerint zéró újdonság, pont egy lépéssel lemaradva a Nintytől)… de mondjuk a bébiszitteres kinyilatkoztatás után én már semmin nem lepődöm meg a Sonyval kapcsolatban.

  6. Pató Pált idézném:D Ráérünk arra még…

  7. “3DS-en zeldázás közben nagyon könnyen “”kizökkenek”” a 3D-ből, egyszerűen a nagy gombnyomogatás közben lehetetlen stabilan tartani a gépet. Ilyenkor inkább csak hátránynak érzem a 3D. De videók esetén, vagy nyugisabb játéknál (remélem lesz egy csomó szöveges/grafikus kalandjáték, mint DS-en), esetleg kép-nézegetésnél elképesztő a hatás, még kis képernyőn is. Szóval 1-1 az állás. Mindenesetre az MGS3-3D lesz a király, okosan kitalálták konamiék, hogy a döntögetős részeknél automatikusan kikapcsol a 3D, szóval ez sem lesz zavaró.”

  8. Nekem nem hiányzik a 3D 🙂

  9. Én tökéletesen megértem!Ez így volt helyes.A 3D még sehol sincs……..

  10. “””a Sony-nak megfelelő színvonalom.”” – ez tetszett, tudtam hogy ez áll mögötte :D”

  11. “””Mozgásérzékelést használó,mozgásérzékelős irányítással operáló játékokat felvonultató konzol””Asszem megmarad a pénzem:( :)”

  12. Killzone 3 3D-jétől majdnem magam alá petéztem, amikor a helghast orvlövészek a vörös kis célzójukat a távcsöves puskájukon rám irányították. Ezzel ellentétben táborban játszottam az Ocarina of Timeal, aminél szinte észre se vettem a különbséget a 3D-s és a 2D-s kép között, ráadásul még meg is fájdult tőle a fejem.

  13. Jó döntés volt!

  14. Igazából okulva a 3ds-ből inkább hagyták a picsába az egészet . Nintendo-nak se jött jól, hogy a ds aranyparadicsomából átesve 3ds bugyrába,és most meg próbálják menteni a menthetőt .Őszintén szólva a 3ds technológia még nem kiforrott annyira, hogy normálisan lehessen használni . Egyben a n túl nagy volt a arca, és azt mondta neki nem kellenek a indi fejlesztők, most meg hogy 3ds semmi játék nincs , most azok is jó lennének. Jó döntés volt a sanyi részéről, hogy megvárták a 3ds hogy szerepel, aztán dobják ki a gépüket . N-nél most nagy pánik lehet sztm 🙂

  15. Kicsit furcsa indoklás, de van benne igazság. Ilyen alapon a mozgásérzékelést is kihagyhatták volna, mert buszon döntögetni sem túl kényelmes :)Szerintem mindegy hogy van-e 3d, döntögetés stb. vagy nincs. Mert ezek a dolgok és a hozzájuk kapcsolt megoldások leginkább marketing funkciókat töltenek be. (Persze vannak kivételek is pl: touchscreen). Kiválóan lehet velük reklámozni az adott konzolt. Mint pl. az iPhone esetében, ahol egy ilyen funkció a cover flow volt, ami baromi jól nézett ki a reklámokban meg a keynote-on, de kis túlzással senki sem használja.Csak a játékok számítanak. Viszont figyelemfelkeltésre tökéletesek.

  16. Ésszerű magyarázat.

  17. Hulladék a 3D! Jól tették hogy kivették. 🙂

  18. “Én meg a 3D-ért vagyok oda, és utálom “”döntögetni, mozgatni, rángatni””. :)”

  19. Ez a 3D mánia már kikészít mindenre csak a 3D kell már mindenkinek, nekem egyáltalán nincs rá szükségem….

  20. Kell a francnak a 3D…a 3DS-től is csak megfájdul a fejem :/ 3D maradjon a mozikban meg a nappalikban a tvken, kézikonzolon teljesen felesleges…

  21. No para .

  22. sztem jól döntött a Sony, h kukába vágta a 3D-t a Vita esetében.