Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation Move – mikrofon és hangszóró nélkül

Mint azzal már bizonyára többen is tisztában vagytok, a szeptemberben debütáló, PS3-as [B]PlayStation Move[/B] mozgásérzékelős rendszerben a fő kontrollerben/kontrolleren nincs sem beépített mikrofon, sem hangszóró, sem analóg kar. Az analóg karral szerelt kiegészítő irányítóban ugyanakkor nincs mozgásérzékelés. Anton Mikhailov, a Move-ot készítő egyik mérnök az amerikai PS blogon beszélt ennek okairól.Mikhailovot arról faggatták, hogy ha a Move-hoz nagyon hasonló Nintendo Wii kontrolleren ott van a hangszóró (pontosabban fogalmazva a Move hasonlít nagyon a Wiimote-hoz…), akkor a Sony irányítójába miért nem szerelték bele? A szakember szerint a tervezési stádiumban “gondolkoztak a dolgon”, de a dizájn-csapat arra a következtetésre jutott, hogy a hangszóró alkalmazása csak nagyon kevés szoftvernél növeli a játékélményt, ugyanakkor elhagyásával jelentős költségmegtakarítás érhető el.A fő irányító analóg karjáról szintén hasonló megfontolásból mondtak le. Kezdetben létezett egy prototípus, melyen ott volt a joystick, de ennek használata egyfelől nem volt túl kényelmes a [I]varázsbotos hadonászás[/I] közben, másfelől, mivel nem minden Move-os game-hez szükséges a stick, itt is olcsóbb a gyártás, ha nem szerelik rá, és nem terhelik azokat a vásárlókat, akiknek erre nincs szükségük. Aki olyan szoftvert választ, amihez analóg kar is kell, az megveheti a kiegészítő kontrollert, vagy használhatja a géphez kapott normál DS3-at.Ezek után gondolom egyértelmű, hogy a “karos” kiegészítő irányító miért nem kapott komplett mozgásérzékelős támogatást. A mérnökök hamar rájöttek, hogy ha mindent belepakolnának a Nav kontrollerbe, több mint dupla lenne a fogyára, valamint az érzékelők nélkül van hely a tölthető elemnek és wireless kapcsolatot biztosító egységnek.[A http://blog.us.playstation.com/2010/08/27/playstation-move-new-tech-demo-video-tour/]Anton Mikhailov Move demo[/A]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Mindegy.

  2. A kiegészítő konrollerbe tényleg belefért volna még egy gyorsulásmrő ahogy Foxhound mondja mert ma már mobilokban is filléres alkatrész de azt sem értem, hogy a mikrofon és hangszóró hiánya miért lenne érvágás. Mikrofon úgy is van a kamerában ami meg kell hozzá mert anélkül nem lehet használni, a tenyerem meg nem hiszem, hogy úgy is szépen szólna. Inkább rontana a játékélményen, amikor pl. fegyverropogást imitálna, mert egy hangfalrendszer vagy egy jó fülhallgató 1000x jobb, mint egy apró kis hangszóró. Úgy már tényleg kínai piacos bóvli lett volna.

    • “Ez a “”hangszóró a kontrollerben”” dolog azért nagyon hangulatos tud lenni, ha jól használják. Pl. a Silent Hill: Shattered Memories (Wii)-ben a telefoncsörgés és a telefonbeszélgetés abból a hangszóróból jön, illetve pl. tenisz játékokban szokták a megütés hangját a kis hangszóróból IS nyomni, és tényleg hozzátesz a játékélményhez.”

  3. Ha a mozgásérzékelőben nincs semmi akkor mi értelme. Ott a kamerám kipróbálom működik-e majd pingpong ütővel. Azzal is lehet hadonászni. XD

  4. A navigációs kontrollerbe simán bele kellett volna tenniük egy gyorsulásmérőt, nem gyengén javított volna a használhatóságon. Egyébként meg fillérekbe kerül.

  5. “”” valamint az érzékelők nélkül van hely a tölthető elemnek “” elemekkel fg menni a move? A sixaxis/ds3ben pont az tetszett leginkabb hogy nem kell elemet cserelgetni benne…”