Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation – mobilos, ingyenes és szolgáltatás játékok jönnek

Egyre több a női játékos, a PS5 júniusban visszahozza a költségeit – infók egy jelentésből.

A Sony feltöltötte a befektetőknek készített prezentációját a videojátékos és szolgáltatási szegmenséről, amiből több érdekes részlet is kiderül arról, hogy miként tervezik tovább növelni a PlayStationt és a videojátékos vállalkozásukat.

A PlayStation egyékbént soha nem volt még ennyire jövedelmező, és már most több fogyott belőle, mint elődeiből. A Sony a PlayStation 4-es 45 százalékos piaci részesedést a PlayStation 5-tel szeretné több mint 50 százalékra növelni, amihez hozzájárulhat két fontos tényező: az egyik, hogy az eredeti PlayStation 18 százalékos arányához képest a PS4 és a PS5 tulajainak 41 százaléka nő; a másik, hogy a bevétel 10 százaléka már feltörekvő piacokról származik.

A Sony egyébként úgy látja, hogy júniustól már kezdi majd visszahozni költségeit a lemezes PS5, amelyet jelenleg veszteséggel értékesítenek. Folyamatosan nőnek a profitmargók a szoftverek és szolgáltatások terén, és egyre többet költenek az emberek játékokra, illetve a játékon belüli dolgokra. Kiemelték, hogy az exkluzív szoftverek és tartalmak létfontosságúak a PlayStation 5 sikeréhez, amelyek ebben a generációban már jelentősen jobb értékelésekkel nyitottak, mint az előzőben. (Érdekesség, hogy a következő God of War itt már nem szerepel a PS4-es játékok között, illetve kellemetlen, hogy a logóját a Google-ön kereste ki valaki, így ez nem a hivatalos logó, hanem egy rajongók által összevágott kép, amely a “Ragnarök”, egyelőre még meg nem erősített alcímet feltételezi.)

A PlayStation Store fogyasztói költésnek jelentős tényezője az ingyenes kínálat – pontosabban az azokban lévő költés -, amely most már 25 százaléka a digitális üzlet bevételének. Szintén kiemelt pozícióban vannak az előfizetések, így fontos számukra, hogy a konzolos játékosoknak értéket tudjanak biztosítani. Emellett a saját szellemi tulajdon és az exkluzív tartalmak ezen a szegmensen is erősen képviseltetik magukat.

A Sony kitért arra, hogy mégjobban összpontosít a kínai piacra, és jelentősen befektetett a helyi marketingbe. Az előrendelhető PS5-ök elfogytak úgy, hogy nagy számú konzolt biztosítottak, így a konzolos és PC-s stratégiát Kínában is alkalmazzák az ottani masszív közönség elérése érdekében.

A cég kihangsúlyozta, hogy a legfontosabb fejlődési vektorai a következők:

A központi üzenet tehát az, hogy a PlayStation a konzolokon túl szeretne terjeszkedni, miközben a PlayStation 5 marad a középpontban. A többi szegmens és csoportok közötti együttműködés – beleértve a PlayStation Productions által felügyelt filmeket és sorozatokat – pedig erre építve járul hozzá a fejlődéshez.

Hozzászólás