Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation 5 – véget ér az “X/O” ellentmondás, Japánban is hozzánk igazítják a gombhasználatot

De egyáltalán miért volt eltérés?

A Sony Interactive Entertainment úgy döntött, hogy univerzálisan az “X” gomb lesz az “elfogadás” gombja a PlayStation 5-ön, véget vetve a korábbi dichotómiának, miszerint Japánban a “O” volt az “igen”, az “X” pedig a nem, míg mindenhol máshol pont fordítva.

Ez valószínűleg komoly zavarokat fog okozni azoknál a játékosoknál, akik ezt a gombleosztást szokták meg, illetve a PS4-re és PS5-re egyaránt megjelenő kalandoknál, ha az egyikkel kezdték a játékot, de a másikkal szeretnék folytatni. Emellett a gombleosztás módosítható, de a rendszerben feltüntetett információ attól még nem módosul, így a program “rossz” inputot kér majd, a játékosoknak pedig figyelniük kell arra, hogy a “jót” nyomják be.

Elvonatkoztatva azonban ettől a kezdésként kissé átgondolatlan döntéstől – talán az “is-is” lehetőség jobb lett volna -, érdemes kitérni arra, hogy egyáltalán miért volt ez az ellentmondás. Japánban az “X” a “rossz, nem, helytelen, megszakítás” lehetőségeket fedi, és például egy dolgozatnál is a rossz válaszokat jelölik. Ezzel a szemben a “O” jellel a helyes és jó válaszokat jelölik. Az nem egyértelmű, hogy miért változtatta meg a Sony a PlayStation nemzetközi megjelenésekor a gombleosztást, de így párhuzamosan futott a két felállás. (A döntés azért is érdekes, mert a két áthúzott vonal az európai kultúrákban is helytelenséget jelöl, bár például a szavazólapokon szintén X-szel jelölünk.)

Érdekes tehát, hogy a Sony végül úgy döntött, hogy a PlayStation 5-nél az eredeti rendszert használó japán megvalósítást igazítja az újabb, látszólag érthetetlen nemzetközihez, és nem fordítva – ezt figyelembevéve érthető, hogy a szigetország gamerei miért nem örülnek annyira.

Külön érdekesség egyébként, hogy Teiyu Goto, az első PlayStation tervezője miként vélekedett a gombkiosztásról és a színekről. A “háromszög” szerinte a nézőpontot jelöli, és vagy valaki fejét jelöli, vagy egy irányt, hozzá pedig a zöld színt társította. A “négyzet” egy papírlapot szimbolizál és a menüket, dokumentumokat hivatott ábrázolni, színe pedig a rózsaszín lett. A “O” és az “X” pedig az “igen/nem” döntéshozatalhoz kell, és ezért is kapták a piros és a kék színeket. Emiatt lett a “O” piros, hogy a “téves” lehetőséggel asszociálják.

A következő generációs konzol egyébként november 19-én érkezik hozzánk.

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nem tudtam, hogy van ilyen “probléma”.

Advertisements