Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation 5 PULSE 3D Wireless Headset

Újgenerációs fejhallgató 3D hangzásvilággal.

Dedikáltan PlayStation konzolokhoz gyártott fejhallgatót nem először dobott a piacra a Sony. Korábban a PS3 érában is készítettek direkt a konzolhoz tervezett, vezeték nélküli megoldást alkalmazó headsetet. Kimondottan érdekes egyébként, hogy a 2012-ben megjelent eszköz ugyancsak a Pulse nevet kapta és a teszt alanyához hasonló módon a térhangzást emelték ki fő funkcióként. A PS4 esetében először egy olcsóbb, PS4 Gold névre keresztelt modellt jelentett be a Sony, amely ugyan ár/érték arányban nem volt rossz választás, de a közönségnek igénye lett volna egy professzionálisabb modellre. A kéréseknek eleget téve nem sokkal később érkezett a Platinum kiadás, aminek az árából jó pár új játék kijön, ellenben kifejezetten minőségi fejhallgatónak bizonyult, prémium anyaghasználattal és páratlan hangzással. A rövid kitekintő után pedig itt vagyunk a jelenben, és én éppen a PS5-el egy időben megjelenő Pluse 3D beüzemelésén ügyeskedek.

A dobozon már látni, hogy a dizájn teljes mértékben követi az új gép egyedi formavilágát. Amint kiemelem a kábeleket és a leírást tartalmazó kis rekeszt, a szemem elé tárul az igen tisztességes méretekkel rendelkező fejhallgató. Kezemben fogva egyből érződik a fülpárnákon és az automatikusan fejünkhöz igazodó szilikon pánton, hogy ez bizony minőségi darab. Amit sajnáltam a Platinum headset után, hogy az összehajthatóságot teljesen elvetették a mérnökök, illetve az anyaghasználat is silányabbnak tűnik elsőre a csupasz fém pántok kihagyása miatt. Strapabíróság kapcsán az elmúlt hetekben semmilyen negatív dolgot nem figyeltem meg. Nem recsegett vagy ropogott, de természetesen ezekre a kérdésekre csak az idő adhat választ, hiszen a fülpárnák sem pár hét után szoktak szétfoszlani. Annyi biztos, hogy a korábbi generációs Platinum változathoz képest a hordozhatóságon esett egy kisebb csorba, mivel nem lehet összehajtogatni és bedobni a táskába.

A beüzemelés szerencsére roppant egyszerűen van megoldva. Az USB receiver segítségével azonnal összekommunikál fejhallgató az eszközeinkkel. PS5 mellett PC-n és telefonon teszteltem a headset képességeit. Mindegyik platformon többször végig hallgattam a kedvenc számaimat, majd arra a megállapításra jutottam, hogy a PlayStation konzolon klasszisokkal jobban szól a Pulse. Hangszínszabályzás és egyéb állítgatási lehetőség nincsen, az egyetlen opció a 3D hangzás terén adott, viszont én sztoris játékoknál kikapcsoltam ezt a funkciót. Ha megpróbálnám leírni a jelenséget, leginkább ahhoz tudnám hasonlítani a hanghatást, mintha egy dobozban ülnék. Tökéletesen hallani, hogy például a jobb hátsó részről jön valami nesz, de az egész valahogy visszás érzést keltett bennem. Nem gondoltam volna, hogy a sok marketingszöveg ellenére kompromisszumos lesz bekapcsolni azt a funkciót, ami a termék nevében is szerepel. Minden esetre a Sony Tempest 3D AudioTech megoldása engem nem nyűgözött le, illetve azt is fontos megjegyezni, hogy csak PS5 konzollal működik ez a technológia.

A fejhallgató legmeglepőbb jellemzője számomra a kényelmesség volt. Látszik, hogy igen komoly munkaórákat öltek a fejlesztők az ergonómiába. Több óra játék után se nyomta a fejem és a fülemet se, ami nálam nagy szó, hiszen elég kényes vagyok az ilyesmire. Az eszköz bal oldalán a ki-be kapcsoló csúszkán kívül még megtalálható egy USB C töltőt csatlakozót, egy hangerő és egy party (vagy game) hangváltó gombot. Az elmúlt években az online kompetitív csapatjátékok nagyon komoly teret hódítottak maguknak, így jó látni, hogy a készítők igazodtak a játékosok igényeihez. A zajszűrős mikrofon hibátlanul teszi a dolgát, az ismerősök nem panaszkodtak semmilyen kellemetlenségre a közös dumálgatások alatt. Az alapnak számító mikrofon kikapcsoló gomb mellé egyébként egy 3.5mm-es jack csatlakozó is került a Pluse 3D-re, viszont a csomagban megtalálható kábel nagyon gyenge minőséget produkált nálam, így inkább nem is erőltettem a dolgot, inkább használtam vezeték nélkül. Egy drágább ezüst audio kábellel elképzelhetőnek tartom, hogy még tisztább hangot is ki lehet csikarni a hangszórókból, de aki a felső kategóriás vezetékes termékeket részesíti előnyben, az vélhetően talál jobb készséget, akár a Sony eszközei között is válogatva.

Az új PlayStation 5 kapcsán kiadott fejhallgató tehát hozta a kötelezőt. Aki beruház egy ilyen eszközre, az vélhetően nem fog csalódni. Minőségi hangzásvilágot kapunk, ami minden játék esetében tovább fokozhatja az élményt, ráadásul az előzetesen +10 órás beígért üzemidőt is hozta nálam. Az új 3D hangzást biztosító funkciók működnek és segíteni is tudnak, viszont a készülék normál stereo üzemmódja nekem sokkal jobban tetszett, így azt többet is használtam. Összességében tehát egy jó vétel lehet a PlayStation 5 PULSE 3D, ha már eleged van az össze-vissza tekeredő kábelekből és egy megfizethető jó minőségű fejhallgatóra vágysz. Így legalább nem fog hallatszani, ha évek múlva esetleg vadászrepülővé változna a kedvenc játékkonzolunk.

(A fejhallgató megvásárolható támogatónk, a PlatinumShop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

12 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nem tudom, hogy a későbbiekben mennyire fogják kihasználni ezt a térhatás cuccot headset-en, de nekem tökeletes a kis Sennheiser-em. Kényelmes, nem fűt be, jó anyaga van és profi hangzást nyújt. (Apám pl vagy 30 éve nem hajlandó más fejest venni… meg is értem)
    Red dead 2vel teszteltem, mindent onnan hallok, ahonnan kell. Egyenlőre nem váltok.
    Köszi a tesztet 😉

  2. Nekem még a régebbi, vastagabb fejpántos Gold van, amennyit használom, arra nekem tökéletes.
    Ez a fehér viszont jól néz ki. Blokkolnám.

    1
  3. asszem marad nekem továbbra is az a gagyi Hyperx Cloud 2… 😀

  4. Én teljesen meg vagyok elégedve a fülessel. A 3D audio egyelőre csak azoknál a játékoknál érződik igazán, amik már a Tempest engine-re lettek írva (Demon’s Souls, Astro’s meg a Miles Morales). Ezért én is kikapcsolom ezt az effektet, ha játék nem támogatja natívan.
    Valóban nagyon kényelmes és a gold-al ellentétben ez nem fűti be a fejem szerencsére. Általában Astro A20-at szokták helyette ajánlani az árkategóriájában, de SZERINTEM az vállalhatatlanul ronda.
    Számomra nagyon fontos, hogy jó fülesem legyen, mert sokat játszom kompetitíven (1300+ óra Rainbow Six) és eddig teljesen jól szolgál a Pulse.
    Köszönet a cikkért.

    1
  5. Elég zsákutca ez, ami támogatnak a konzolhoz az gagyi, ami minőségi azt nem támogatja. Nincs normális opció vezetéknélküli megoldásra.

  6. Senkinek nem ajánlom ezeket a fejhallgatókat, parasztvakítás az egész akárcsak az elődje. Pár ezer forintos áron minőségibb hangot lehet venni, vezetékes, sztereó kivitelben.

    1
  7. Számomra már meglehetősen régóta minden ilyen térhatású hangzás a tipikus parasztvakítás kategóriába esik.

    1
    • Elég lenne ha a sima sztereót megcsinálnák normálisan.
      https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

    • Azért mert az is 😀 Ami hangfalakkal működik mint egy moziban vagy egy 7.1es rendszerben az ritkán működik egy fejhallgatóban. Az embernek két füle van és nem lehet egy fejhalgatóban úgy elhelyezni a kis hangszórókat hogy az rendes térbeli hatás legyen. Ezek mint szoftveres dolgok, ami vagy működik valamennyire vagy egyáltalán nem. Nem véletlen hogy minden kompetitív játékban sztereó fülest használnak, mert azokkal lehet a legjobban megítélni melyik irányból jön a hang.

      • Azért ez nem teljesen így van. Egy sztereo fejhallgatóval, el lehet érni, hogy térhallás legyen. Ez a Tempest nevű izé is egy ilyen szoftveres pszichoakusztikai cucc, amivel megbolondítják a füledbe jutó rezgést, hogy térhatás legyen.
        Ezzel amúgy tök nem az a baj, hogy a tér minden irányából hallod a dolgot, mert az tök fun VR csapatás közben. VR nélkül viszont kifejezetten rontja az élményt, mert egy “mögötted” megszólaló hang az elvonja a figyelmed az előtted levő képernyőről (persze vannak ivételek, ahol kifejezetten hasznos, ha hallod, hogy van balra mögötted valami (pl. kompetitív gámolás)). Moziban is pont ez van. Eladnak mindenféle értékelhetetlen dolgokat fancy 7.1 meg mindenféle térhanggal, holott a teljes látvány előtted van, Tök felesleges a sima sztereónál többet belerakni (oké: bal-közép-jobb+sub(hogy döngjön), de ez ettől még sima sztereo).
        És amúgy a rendes filmek, amik műalkotások, nem ilyen látványorgiák, azok konkrétan mono hanggal is tökéletesen élvezhetőek.

        Az igazi parasztvakítás (a térhangzású mozin kívül), hogy egy viszonylag kis fejhallgatóba belapátolnak oldalanként 5 hangszórót, hogy majd attól lesz neked térhatás, és elkérnek érte egy talicska pénzt, mert ez aztán a nagyon tuti (hát k.vára nem).
        Ez a füles nem átbaszás. Ez – akár hiszed, akár nem – egy jó minőségű, de sima sztereo BT füles mikrofonnal, ami ps5-re kötve ad neked szoftverrel kimatekozott pszichoakusztikás térhatást, és bónuszban van rajta plésztésün logó. Gyanítom, hogy hangzásra és összeszerelési minőségre – ebben az árkategóriában – teljesen kiváló választás, akár kompetitívkodásra is.