Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation 5 – cél a zökkenőmentes átmenet

Jim Ryan, a Sony PlayStationért felelős divíziójának februárban megválasztott elnöke egy friss interjúban taglalta a vállalat terveit a közelgő generációváltással kapcsolatban. Elmondása szerint, most értek el arra a pontra, hogy szeretnének szakítani azzal a módszerrel, amely egyenlővé teszi az újgenerációs konzol vásárlását a korábban megvásárolt játékok, mentések és közösségek hátrahagyásával. Ezúttal egy tökéletesen sima átmenetre törekszenek, amelynek egyik előfutára a – már sokat emlegetett – visszafelé kompatibilitás. Ennek köszönhetően, az érkező [i]nextgen[/i] PlayStation képes lesz a PS4 játékpalettáját felismerni és lejátszani, ráadásul némileg gyorsabban, mint a jelenlegi masina (mint azt már [a http://playstationcommunity.hu/note/22081]demonstrálták[/a]). Kihangsúlyozta azt is, hogy a generációváltással nem kell döntést hoznunk amellett, hogy melyik gépen szeretnénk onnantól játszani, a programok mellett ugyanis a mentéseink és felvett barátaink is eltárolódnak a Sony szerverein, így nem lesz lényeges különbség. Ha úgy tartja kedvünk, nekiláthatunk egy PS4 játéknak az új gépen, majd visszaválthatunk, és [i]vice versa[/i]. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a már kiépített közösséget és felhasználói bázist méginkább összekovácsolják és, amennyire lehet, kiterjesszék. Az aktív felhasználóbázis jelenleg 94 millió játékost fed, közülük pedig 36 millióan használják a PlayStation Plus szolgáltatást. Pontosan ezért fontos célkitűzés a Sony számára, hogy a már meglévő vásárlókat meg is tudják tartani. Ryan azt is hozzátette, hogy a 2013 óta bevonzott játékosok nagy része még mindig a vállalattal van. Szó került emellett a PlayStation VR jövőjére is, ezzel kapcsolatban viszont egyelőre semmi konkrétum nem került a nyilvánosságra. Annyi biztos, hogy a VR fogadtatása még a Sony-t is meglepte, így egészen bizonyos, hogy a jelenleg elérhető eszközök és szoftverek mellett a jövőben is foglalkozni fognak ezzel a technológiával. Játékok kapcsán elsősorban a [i]live-service[/i] zsáner folyamatosan épülő szereplői kerültek szóba, kiemelt fókuszban a [i]Fallout 76[/i] és az [i]Anthem[/i]. Ez nem véletlen: egy ilyen játék esetében a vásárló nem feltétlen tudja előre, hogy mit fizetik ki, hova fejlődik majd vagy éppen meddig tudja azt játszani aktívan. Az említett két cím fogadtatása barátok közt szólva sem modnható zökkenőmentesnek, így jogosan merülhetnek fel kételyek. Ryan szerint vannak olyan projektek, amelyek hasonlóképp fontosak a Sony számára (mint például a [i]Dreams[/i]), ám a történetközpontú szoftverek aranykorukat élik a PlayStation-[i]brand[/i] égisze alatt. Ezzel a megközelítéssel pedig eszük ágában sincs szakítani. Zárásképp egy fontos pontot még kiemelt a Sony játékaival kapcsolatban. Sok esetben megvádolják a fejlesztőket azzal, hogy csökkentik a nagy rendezvényeken bemutatott játékok minőségét a megjelenésig – lásd [i]Spider-Man[/i] és a [i]puddlegate[/i] fiaskó esetét. Utóbbival kapcsolatban aztán volt nagy meglepetés, amikor a teljes játék megfelelt a korábbi elvárásoknak, sőt, mondhatni túl is szárnyalta azokat. Ryan kifejtette, hogy a Sony számára roppant fontos, hogy exkluzív játékainak valós minőségét mutassa be minden esetben, ezért nem évekkel korábbi, előre legyártott dolgokkal kampányolnak, hanem néhány hetes, hónapos tartalmakkal – legyen szó trailerről, képekről stb.Ez már csak annak függvényében is nyugató, mert a PlayStation márkanév három fő ismérve a magas minőségű exkluzív játékok, az arculat, valamint a kiépített közösség. Ezek építése és fejlesztése pedig a következő generáció során is maximális prioritást élvez.Arra már nem tudott válaszolni, hogy vajon ez lesz-e az utolsó PlayStation konzol, azonban azzal reflektált, hogy 2012-ben minden azzal volt tele, hogy a mobiloké a jövő és a PS4 egy csúfos bukás lesz. Ezzel szemben a gép hatalmas sikernek örvend, így egyelőre nehéz lenne megjósolni, mi lesz 5-10 év múlva.[106228]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Persze, hogy zökkenőmentes. Frissítik a PC-t, mitől ne lenne az. Kap új CPU-t (akarom mondani CPU/GPU kombót), SSD-t ozt nye: nextgen.Talán szép lassan ahhoz is elég gyors lesz, hogy a PS3 játékokat elvigye.

  2. Ne legyen benne porszívó.

  3. Ezek tényleg jó hírek. Másrészt a PC-met is az utóbbi években fejlesztettem, kb 2X olyan erős hardver van benne, mint a PS4-ben. Tök fölösleges, mert van 1-2 játék, amit PC-re is megvettem pl Battlefront2, mert azon az igazi az online lövölde, gondoltam. Hát egy faxt. Nincs gyors netem, de az a PS4-gyel simán megy itt meg akadozik, 16 GB alatt meg el sem indult a single player. Tényleg egy betegség a játék. És elég általános helyzet az ótvar kód.Szal ezek után a PS5 is elég várós nálam.

  4. Spider-Man és a puddlegate fiaskó esete. Ez mi volt pontosan?

    • Ne haragudj pc minek játékra rengeteg pénzért.Nekem ps 4 gyors net i padok aszonynak nekem meg i phone okos tv.40 eves vagyok 20 évvel ezelött ha valaki ezt mondja kirohögöm.

    • A Pókember játék kész verziójából tócsák kerültek ki a 2017-es E3-mas demóhoz képest és 1-1 screenshottot kiragadva ugyanazon pillanatból elég gyengébbnek tűnt a már befejezett mű. Lett is cirkusz belőle, de ne is csodálkozzunk rajta, mert a Sony imádja szürreális módon a játékait prezentálni legyen az Days Gone vagy God of War és bár 90-95%-hozza a látványt, viszont a videók mindig szebbek.