Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation – 4,5 millió PS5 fogyott és közel ugyanannyi Miles Morales

Friss pénzügyi adatok az eddigi legjobb negyedévét záró Sonytól.

A 2020. november 12-e óta kapható PlayStation 5-ből 4,5 millió darab fogyott el 2020 végéig – derül ki a Sony új pénzügyi jelentéséből, amely a 2020. december 31-ével véget érő három hónapos időszakra vonatkozik. A vállalat szerint jó úton haladnak, hogy korábbi becsléseiknek megfelelően elérjék a 7,6 millió eladott példányt március 31-éig. Referenciaként 2013 azonos negyedévében egyébként szintén 4,5 millió PlayStation 4 fogyott, akkoriban pedig nem volt készlethiány.

  • A PlayStation 4 elérte a 115,1 milliót, és a vizsgált időszakban 1,4 millió fogyott a gépből, ami 4,6 millióval kevesebb mint a korábbi év azonos időszakában értékesített 6 millió. Egyrészt csökkent a kereslet, másrészt a gyártás is a PS5-öt helyezte előtérbe.
  • December 31-én 47,4 millió PlayStation Plus-előfizető volt, ami 8,6 millióval több mint az előző évben mért 38,8 millió. A PlayStation Plus és a PlayStation Now szolgáltatások, valamint a PlayStation Network hirdetésekből eredő bevétel körülbelül 1 milliárd forintnak feleltethető meg, ebbe pedig nem tartoznak bele a játékeladások vagy az egyéb eladott tartalmak – kizárólag a feliratkozási és hálózati bevételek.

  • Az aktív PlayStation Network felhasználók száma 114 millió.
  • A PS4-es és PS5-ös játékokból együttesen 103,7 millió darab fogyott, ami 20,4 millióval több mint a 2019 utolsó három hónapjában számított 83,3 millió. A 103,7 millióból 18,4 millió volt saját gyártású exkluzív játék, amely szám 2,1 millióval több mint az azonos pénzügyi évben értékesített 16,3 millió.
  • A teljes játékok eladásainak 53 százaléka volt digitális, ami emelkedés a 2019-es 50 százalékhoz képest. 2020-ban a teljes digitális arány 63 százalék volt.
  • A Sony játékokért és hálózati szolgáltatásokért felelős szegmense az időszakban 883,2 milliárd jen (kb. 2,480 billió forint) bevételt jelentett, ami 40 százalékos emelkedést jelent éves szinten. A költségek és kiadások levonása után ez 80,2 milliárd jen (kb. 225 milliárd forint) profitot jelent, ami 50 százalékos éves emelkedés. Ezek a számok a szoftver és hálózati eladások erőssége, valamint a PlayStation 5 megjelenése miatt lehetnek ilyen magasak. A PlayStation Plus, a teljes játékok digitális letöltése és a kiegészítők értékesítése rekord negyedévet eredményeztek.
  • A szegmens szeptember, november és december hónapokra vonatkozó nettó árbevételének lebontása a következő:
    • Hardver = 23% / kb. 676 milliárd forint
    • Lemezes szoftverek = 6% / 144,6 milliárd forint
    • Digitális szoftverek = 20% / kb. 499 milliárd forint
    • Digitális kiegészítő tartalmak = 29% / kb. 723 milliárd forint
    • Előfizetések = 11% / kb. 268,5 milliárd forint
    • Fizikai kiegészítők és kellékek = 7% / kb. 180 milliárd forint
  • A konzoleladások látványosan megnőttek, vélhetően a PS5 megjelenése miatt. Míg a 2019-es negyedévben csak 8 százalékát tették ki az árbevételnek, most ez az arány 23 százalék. A lemezes játékok és a fizikai kiegészítők aránya nem változott jelentősen.
  • A Sony fő bevétele és profitja a digitális eladásokból, a digitális kiegészítőkből és az előfizetésekből származik, ahogy a százalékos eloszlásban is látszik.
  • A PlayStation 5 megjelenése több költséget vont maga után, ugyanis jelenleg olcsóbban árulják, mint amennyi előállítani. Ugyanez volt a helyzet a PlayStation 4-gyel is, és pár hónap múlva termelt profitot. A PS5 digitális, lemezt nem használó változatát nagy eséllyel nagyobb veszteséggel árulja a cég, valamint általánosságban a nagyobb forgalmazási költségek is közrejátszanak.
  • A PlayStation-felhasználók játékideje decemberben 30 százalékkal több volt 2020-ban mint 2019-ben.
  • A PlayStation 5-ös felhasználók 87 százaléka PlayStation Plus előfizető
  • A Marvel’s Spider-Man Miles Moralesből 4,1 millió példány fogyott eddig. (Referenciaként 2019 augusztusában 13,2 millió fogyott az eredeti, PS4-es Marvel’s Spider-Manből.)
  • A Sony tervei szerint minimum 3 millió extra PlayStation 5-öt szeretne kiküldeni március 31-éig, hogy legalább szinten tartsa az egykori PS4-es szállítmányokkal a készletet.
  • A Sony egyébként az animére helyez nagy hangsúlyt, és negyedik pillérévé akarja tenni a videojátékok, a zene és a filmek mellett, amely szegmensét a Sony Music Entertainment Japanen, illetve az alatt az Aniplexen keresztül működtet. Itt kulcsfontosságú játékok a Fate/Grand Order és a Disney: Twisted Wonderland, amely mindkettő az egyik legtöbbet tweetelt játék volt 2020-ban. Az előtérbe kerülést támasztja alá az is, hogy az Aniplex tőkés együttműködésre lép az f4samurai-jal, amely utóbbit készítette – erről bővebben ITT olvashatsz.
  • A Sony egyébként már tavaly beszélt arról, hogy szeretné, ha különböző vállalkozásai együttműködnének: például szeretne videojátékos filmeket és sorozatokat készíteni – ezekre példa az Uncharted-mozifilm és a The Last of Us HBO-s sorozat -, de szeretne anime-adaptációkat is gyártani és videojátékokat a meglévő animék alapján készíteni, illetve ezek zenéit is aktívabban forgalmazni és értékesíteni. Erről bővebben ITT olvashatsz.
  • A Sony egyébként megvásárolta az animék streamelésére specializálódott Crunchyrollt kb. 346 milliárd forintért, illetve kb. 118 milliárdért befektetett a kínai online lejátszó Bilibilibe, amely továbbá Kínában a Fate/Grand Order kiadója, és dolgoztak már együtt a Sony Music Entertainment más tartalmainak exportálásán.

Összességében a Sony videojátékos divíziója eddigi legjobb negyedévét zárta, a jelenlegi pénzügyi év pedig a bevétel és profit szempontjából is az eddigi legjobb lesz a vállalat számára. Emellett az erős szoftver és hálózati eladások miatt megnövelték a teljes pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésüket.

Érdekességként pedig itt egy ábra, amely jól szemlélteti, hogy miként alakult éves szinten a PS4 értékesítése: 2020-ban jelentősen lecsökkent, egyrészt azért, mert kevesebb az igény ezekre a gépekre, másrészt pedig mivel a gyártás is inkább a PS5-öt prioritizálja.

A PlayStation 5 egyébként 2020. november 19-e óta kapható nálunk, tesztünket pedig ITT olvashatod el róla. A gép komoly készlethiánnyal küzd, amely a hozzá alkatrészeket gyártó AMD szerint egészen az év második feléig fennmarad.

Hozzászólás