Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PAYDAY 2: CRIMEWAVE EDITION (PS4)

A videojáték ipar manapság igen nagy léptékű változásokon megy át. Elindult egy gyors lefolyású lavina, amely szinte az összes nagyobb fejlesztő stúdiót és kiadót is magával ragadta. A pénz pénzt csinál szokták mondani vala, és ez sajnos igaz lett a játékiparra is. Játékosként az évek múltán egyre inkább olyan érzésem volt, hogy bár kiemelkedő címeket tartok a kezeim között mégis valami hiányzott ezen alkotásokból. Természetesen hozzájárul a dologhoz az is, hogy én is idősebb lettem, és a kötelezettségeim miatt nem tudok sokszor annyi időt fordítani a hobbimra, amennyit szeretnék. Történt azonban, hogy az Overkill csapata a Payday első részének sikerei után úgy döntöttek, hogy elkészítik a második részt. Mondanom sem kell, hogy az első rész nagyon tetszett, de így visszagondolva sokkal kiforratlanabb volt az utódjához képest. A CO-OP partnerek elenyésző ottléte miatt sajnos egyedül kellett sokszor nekiveselkednem az adott rablásoknak, és emiatt a magányos farkas effektus rányomta a bélyeget a játék hangulati faktorára.A második rész megjelenésével pár jó barátommal indultunk útnak a rablópandúrok ranglétráján. A bankrablós történet nem tartott sokáig, mivel az adott játszótársaim vagy megunták, vagy sajnálatos módon olvasófej problémákkal küszködtek. Ezen történet bizonyára unalmasnak tűnhet majd sokak számára, de a fő mondanivalója az, hogy egy CO-OP lehetőségekkel rendelkező videojátékban, egy teljes és összeszokott csapat hiányában nem tudjuk majd átélni a játék adta maximális élményt és szórakozást, így veszíteni fog a valós értékéből. Egy szó mint száz pár hónappal később a Payday 2 ingyenessé vált a PS Plus-nak köszönhetően, így négy nagyon jó barátommal felváltva nyomtuk a játékot. Ez az időszak olyan emlékezetes momentumokat nyújtott számomra, és szerintem a többieknek is, hogy egész életünkben emlékezni fogunk rá. Ezen emlékekért hatványozottan megéri gamernek lenni. Itt térnék ki a fentebb boncolgatott téma további kifejtésére: A Payday 2-ben megvolt az, ami nagyon kevés játékban van jelen, a FUN faktor, amelynek köszönhetően élvezettel ülsz le az adott játék elé még akkor is ha hulla fáradt vagy, és bármilyen akadályt szívesen veszel benne. (Félreértés ne essék, ezzel nem azt hangsúlyozom, hogy más játék a szememben nem ér ennyit, sőt rengeteg jobbnál jobb alkotás van jelen az iparágban, de valahogy sokszor mégis hiányzik belőlük az a megmagyarázhatatlan plusz). 2015-öt írunk, és nagy örömömre PlayStation 4-re is megjelent a [B]Payday 2 Crimewave Edition[/B], amely immáron a PC-s verzióból átemelt legtöbb kiegészítőt tartalmazza. A rendőrök már a nyakunkon vannak, így nem tétovázom tovább, lássuk miről is szól a Payday 2 újra kiadása valójában, hogy mindenki megkaparinthassa a neki járó szajrét!
[YOUTUBE]vTh8G8A0sIE[/YOUTUBE]A Payday 2 alapvetően egy First Person Shooter alkotás, amelyben különböző rablásokat kell végrehajtanunk kisebb illetve nagyobb területeken egyaránt. Ezen helyszínek mindegyike rengeteg megközelítési lehetőséggel kecsegtet, így akár besurranhatunk egy véletlenül nyitva hagyott ablakon, de akár mindenkit likvidálva a főajtón is beronthatunk. A reputációs mechanikának köszönhetően eleinte ténylegesen csak szemtől szembeni küzdelmekkel szerezhetjük meg a kiszemelt zsákmányokat, hiszen a különböző felszerelések megszerzéséhez(fúró, fűrész, medibag, lőszeres láda) fejlődnünk kell. A fegyverekhez tartozó kiegészítőket, így a nagyobb tárkapacitást, hangtompítót, jobb célkeresztet minden sikeres rablás után egy szerencse alapú kártyahúzásból szerezhetjük meg, feltéve, ha a karma nem ellenünk cselekszik. Mondanom sem kell, hogy hasonlóan a PS3-as Payday 2-höz, ezen verzióban is már a játék elején én szereztem meg az egyik legritkább maszkot, így elmondható, hogy a “kártyázás” és a véletlenszerűség párhuzama maradt a régi.Az előző generációs konzolokon megjelent alkotáshoz képest ezen újra kiadás az alapokon felül rengeteg újdonságot kínál a sorozat ismerőinek. A legszembetűnőbb ráncfelvarrás a grafikán lett kieszközölve, amelynek köszönhetően immáron 1080p-ben, egy igen stílusos és egyedi látványvilág tárul a szemünk elé. A textúrák kidolgozottsága, továbbá a tárgyak, környezeti elemek és a velük való interakció itt-ott valamelyest bugyután fest, de ez olyasféle szépséghiba, amelyet egy ilyen programnál könnyen megbocsájthatunk.A játékban megtalálható fejlődési rendszer is megannyi új lehetőséget és játékstílust kínál majd számunkra. Az ötödik, Fugitive névre hallgató Skill Tree-nek köszönhetően feljavíthatjuk a lopakodási készségeinket, és emellett a túlélési esélyeinket is megnövelhetjük. Ez egy amolyan vegyes képességekkel rendelkező fejlődési struktúra. A PC-s verzióban jelen lévő Perk System is tiszteletét tette a PS4-es verzióban. Az adott missziók után egy szintmérő alapján új pontokat kaphatunk, amelyeket életerő növelésre, védelemre, nagyobb sebzésre, és egyéb hasznos dolgokra költhetünk el. Ha úgy éreznénk, hogy esetleg rosszul osztottuk el a pontjainkat, akkor természetesen lenullázhatjuk a teljes fejlesztésünket a Skill Tree-n belül, de akár el is menthetjük jelenlegi buildünket, és újra eloszthatjuk a pontjainkat, ezzel kipróbálva egy új játékstílust, továbbá megőrizvén az előzőt is. A PlayStation 3-as változathoz hasonlóan ezen alkotásban is jelen van Multi Skill System, így egyszerre akár különböző fejlődési fákban is eloszthatjuk az adott pontjainkat, ha több dologra szeretnénk specializálódni. Tisztán emlékszem, hogy anno a PS3-as verzióban a lopakodásos megközelítést választva elég sok időt töltöttünk el azzal, hogy a missziók elején mi magunk megterveztük az esetleges hibákból tanulva a jövőbeli lépéseinket. Természetesen ha újra balul sült el valami, akkor sem adtuk fel, és spontán ötletekkel próbáltunk meglógni a fennmaradó összeggel.A Payday 2 Crimewave Editionben a legtöbb Heist rendelkezik egy újdonságként jelen lévő Tervező fázissal. Ez természetesen opcionálisan, így nem feltétlenül kell használatba vennünk. Ezen Planning Phase során adva van a rablás helyszínének tervrajza, amelyen beállíthatjuk a különböző segítségeket, így akár sniper támogatást is kérhetünk, vagy elhelyeztethetünk a pályán életcsomagokat és lőszeres ládákat is. Ezen felül megtekinthetjük, hol helyezkednek el a gócpontok, így a kamerák, lézeres figyelők, és maga a szajré is. Borsos pénzösszegekért, és úgynevezett szívességi pontokért akár a teljes küldetés kimenetelét is megváltoztathatjuk, így új bejutási és szökési tervet is létrehozhatunk. Ezen opciók jelenléte merőben megdobja a randomizált küldetések újrajátszhatósági faktorát, azonban sokszor éreztem úgy, hogy a PS3-as korszakban valahogy ezen lehetőség nélkül is el tudtuk sajátítani az adott rablások által megkövetelt taktikákat, hiszen főként a hibáinkból tanulva jutottunk előrébb. A next-gen rablópandúr szimulátor játékidejét az új küldetések színre lépése is megnöveli. A PC-s tábor közel összes kiegészítő küldetését magunkénak tudhatjuk ezen kiadás megvásárlásával, köztük a méltán híres Hotline Miami küldetést is, vagy a karácsonyi témájú rablást. Ezen feladatokon már merőben érződik a játék PC-s mivolta, hiszen az adott missziók nagyobb területekkel és sokkal több kiaknázatlan megközelítési opcióval rendelkeznek. Egyik nagy kedvencemmé vált egyből azon megbízás, amely során egy szamuráj páncél négy darabját kell elkoboznunk. Hasonlóan a többi rabláshoz, itt is több mint tíz irányból közelíthetjük meg a célépületet.A DLC-áradat természetesen ezzel nem zárul le, hiszen a játékban helyet kapott rengeteg új fegyver, maszk és kiegészítő is. Aggodalomra adhat okot azonban az a tény, hogy a játékot fejlesztő stúdió, és maga kiadó is kijelentette, hogy a Payday 2 Crimewave Edition megjelenését követően is támogatni szeretnék a játékot további kiegészítő tartalmakkal, azonban ezen csomagok áráról még nem ejtettek szót. Ha jól belegondolunk lehet a jövőben akár megjelenik majd egy Payday 2 Crimewave Edition 2, amely talán tényleg tartalmazni fogja a játékhoz megjelent összes DLC-t. Félreértés ne essék, nem akarok telhetetlennek tűnni, hiszen egy PS3-as játék áráért vásárolható meg a Payday 2 PS4-re, és az összes olyan letölthető tartalmat és javítást is tartalmazza, amelyek többségét a PC-sek igen magas összegekért sajátíthattak el. Valamilyen szinten természetesen érthető, hogy ezen kiadás megjelenésével egy állapotba hozták a PC-s és a jelen generációs konzolok változatait, így ugyanolyan sebességgel tudnak haladni mindkét fronton.A Payday videojáték sorozatnak a sava borsát mindig is a kitűnő zenei aláfestés jelentette, amely ezen Remastered kiadásban kiegészült némi új funkciókkal, és természetesen új számokkal is. A zeneválasztó menüpontnak köszönhetően a küldetések előtt akár saját sorrendiség alapján is beállíthatjuk az adott dallamokat, de akár konkrét zenéket is hallgathatunk egy misszió közben. Nincs is jobb annál, amikor balul sül el egy meló, és a rendőri rajtaütés közben megszólal a dübörgő drum’n’bass zene, amely egyre gyorsabb tempót diktál az akcióhoz igazodva. A játék hivatalos soundtrackjét akár a menüben ücsörögve is meghallgathatjuk, így két rablás között is fenntarthatjuk a hangulati faktort. Aki fogékony az ilyen stílusú zenékre, annak egyértelműen fenomenális élményt fog nyújtani ezen muzsikák jelenléte. Véleményem szerint akik kevésbé rajonganak ezen zenék iránt, azon játékosok is egyhamar megszokják a folyamatos pörgést, hiszen ez maga az akció és a játék velős része.Mint azt már korábban említettem, a Payday 2 Crimewave Edition tipikusan azon játékok egyike, amelyik a kooperatív módja során mutatja meg az igazi arcát. Szerencsére a fejlesztők tanultak a PS3-as konzolokon meglévő hibákból, és az online szegmens immáron szinte tökéletes módon fut. A Playstation 4 interface-nek köszönhetően sokkal gyorsabban és egyszerűbben csatlakozhatunk össze, és ez egy igen nagy felüdülés a korábbi verzióhoz képest. A többjátékos mód egyetlen hibáját a bugok jelenléte képzi. Valamilyen okból kifolyólag ezen hibafaktor a PS3-as verzióban is jelen volt, és a Playstation 4 tulajdonosokat sem kímélte meg. Pár misszió után bele is botlottam három ismerősömmel egy ehhez hasonló hibába, amely miatt nem tudtuk befejezni a küldetést, hiszen a menekülési checkpoint nem érezte a jelenlétünket. Amint a host kidobott mindenkit, a misszió véget ért, és a host természetesen megkapta a jussát. Bár eddig csak egyszer találkoztam ezzel a hibával, jobban belegondolva egy komolyabb és nehezebb küldetés esetén ez igen idegesítő lett volna. Ezen hibákat azonban szinte teljes mértékben elfedi a kooperatív játékélményből származó jelenetek sokasága. Ma sem feledem, amikor Klofolo barátom az Inspire aced skill (a játékos egy másik playert a távolból is újra tudja éleszteni, azáltal, hogy elkezd kiabálni) képességével szó szerint elkezdte kiabálni, a következőt: “Get The fuck up!”.Összességében a Payday 2 Crimewave Edition egy igen kiemelkedő alkotás, hiszen képes volt utolérni a PC-s verziót, nem is beszélve arról, hogy a mai Playstation 4-es játékokhoz képest töredék áron szerezhetjük be a Starbreeze fejlesztőstúdió munkáját. A Payday 2 az összes hibája ellenére véleményem szerint egy videojáték, amely tényleg összehozza az embereket, és örök emlékekkel gazdagítja a felhasználóit. Legyen szó folyamatos pörgésről, vérpezsdítő zenékről, vagy akár lopakodásról és csapatmunkáról, a rablószimulátor minden játékosnak nyújt majd valami olyan egyedi és felejthetetlen dolgot. Öröm volt újra átélni a múltbeli emlékeket, hiszen a Payday 2 újra kiadás egyfajta időgépként szolgált számomra. Remélem hogy a nyár folyamán a teljes csapat összegyűlik, hiszen nagyon szép időket éltem meg Optimiskával, Redalerttel, Klofoloval és Martonmackoval, no és persze a többiekkel. Személy szerint én bátran merem ajánlani a kedves olvasóimnak, hogy tegyenek egy próbát a maszkos martalócok kalandjával, hiszen legyen szó akár uborkaszezonról, akár telített játékmegjelenésekkel rendelkező hónapokról, a Payday 2 mindig kész arra, hogy kiemelkedő hangulatot teremtsem.[B]Nagyon szépen köszönöm a tesztelési lehetőséget a PlayStation.Community főszerkesztőjének, Martinnak és a teljes PSC-s csapatnak![/B](A szoftvert a játékot forgalmazó Magnew Kft. biztosította kipróbálásra. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/playstation4/payday-2-crimewave-edition-ps4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, illetve webáruházában.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

21 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hali!Nyomja vki a Payday 2-t ps4-en?Nyomnám de társakat keresek hozzáköszi

  2. A megfelelő helyre került a lemez.

  3. jó teszt lett. élvezetes volt olvasni.

  4. Jó teszt lett 🙂

  5. Durrantottam az ötöst, nem is értem miért nem öt csillagos még a teszt! Frakón írtál, bejött!

  6. jó írás lett, ellenben nagyon soványka, bőven lehetett volna még írni róla

    • Mennyiseg nem egyenlo minoseg, itt ez pedig hatvanyozottan igaz, de hagyjuk, nem sorolok peldakat D ez a teszt igy teljesen jo.

      • értem én, viszont ez egy olyan játék, amiről még bőven lehetett volna még írni, mert adná magát és még olvastam volna tovább is

  7. Faszaság, jó írás lett nagyon ez is!ha a látványra is dolgoznának kicsit a fiúk totál érdekelne ez a játék. Keep up!

  8. Mostanában kicsit elfoglalt vagyok, de a Batman után rácuppanunk.

  9. “Nagyon frankó teszt lett kedves örökös kúptársam! :DTökéletesen leírtad az élményeinket. A soundtrack kiváló, pedig nem kimondottan szeretem ezt a fajta zenét. Nem vagyok oda az FPS játékokért, de itt teljesen félretettem ezen érzéseimet, mert ott van az a bizonyos nagybetűs hangulat. Ha nem kapjuk meg PS+-ba sosem jutott volna eszembe, hogy ezzel szúrjam. Köszönöm, hogy rábeszéltetek. Meleg szívvel ajánlom, ha van egy jó kis állandó csapat. Próbáltam külföldiekkel is, nagyon ritkán voltak jó “”meccsek””. Amikor nyomtuk még pályák is alig voltak, de mégsem untuk meg egyiket sem, mert sokféleképpen meg lehet oldani a rablásokat. Az FBI székház és a képrablás örök emlék marad. Ráadásul nekünk sokszor bugos is volt. Van hibája bőven, de ezt csak az fogja észrevenni, aki lone wolf-ban tolja, nem érdemes. Láttátok a Szemtől szemben című filmet? Ha tetszett, akkor ez a ti játékotok! Kapjátok ráncba a cimborákat és irány bankot rabolni!8 pont? Simán! Ennyiért? Ajándék!”

    • Thanks my friend. Örülök, hogy tetszett, és remélem lesz még alkalmunk folytatni a rablások adta örömöket. Ahogy hallottam gondok akadtak az Amazon Ex. Batman kiadás körül 🙂 Szokásos játékipari gondok, már nem is csodálkozom 🙂 Nem voltak felkészülve, hogy a játék ennyire népszerű lesz 🙂

  10. FBI központ……:(

  11. JÓ TESZT!

  12. Köszi a tesztet,klassz lett,de nagyon bátran dobáltad rá a pontokat….:)

  13. “A játékot csak hallomásból ismerem, de gondoltam megsasolom, milyen lett a teszt. Hát nagyon király, élvezet volt olvasni! Ez az átkötés meg zseniális: “”A rendőrök már a nyakunkon vannak, így nem tétovázom tovább[…]”””

  14. Cloaker!