Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Pachter – a Move tulképp’ egy HD-s Wii””

Michael Pachter, korunk videojátékos iparágának egyik leghíresebb/hírhedtebb elemzője (= [I]látnok[/I], [I]jós[/I], [I]bemondóember[/I]) úgy gondolja, a Sony komoly előnyhöz jut a Nintendóval szemben szeptemberben, amikor debütál az új Playstation 3-as mozgásérzékelős kontroller, a Move. Pachter korábban már “megmondta”, hogy az idén – legkésőbb ősszel – meg kell jelennie az újgenerációs Wii-nek, azaz az egy lépéssel tovább járó, HD felbontást kínáló konzolnak, de most meglepetésként nyugtázza, hogy ezt a masinát nem a nagy N szállítja, hanem a rivális Sony.Az elemző a piacot vizsgálva gondolja, hogy a Wii tulajdonosok most már valami többre, modernebbre vágynak, egészen pontosan a nagyfelbontásra, legfőképpen azért, mert a HDTV-k 2010-re már nagyon széles körben elterjedtek, és áruk is egyre több gémer számára elfogadható. A Wii-hez idén érkező Vitality Sensor (pulzusmérő) szerinte “senkit sem érdekel” majd…(Pachter, bár nagykonzolos fronton a Sony-nak jósol komoly sikert, a handheld front kérdését nyitva hagyja: azt mondja, HA a három dimenziós DS, a “3DS” munkanéven futó masina 189 dollár körül megáll majd, a Nintendo letarolja vele a piacot, ugyanakkor megöli saját új DS revízióját, a méretében megnövelt DSi XL-t. Ha a 3DS ezzel szemben 300 dodó magasságában kerül beárazásra az új technológia miatt, a handheld szerinte elbukik. Pletykák már beszélik – ismételten – a PSP2-t, ami szintén lehet 3D-s képernyővel szerelve.)

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Még jó, hogy nem kell mindenkinek lecserélni a dual shock-ot erre. Abban is van mozgásérzékelés, mégsem használja túl sok játék.

  2. Egyszerű kérdés, mennyibe kerül egy x360 és hozzá egy natal kiegészítő ? Ha nem éri el a wii árát, akkor a box nagyon megfog indulni !!!!!!!!

  3. “logikai játékok egész garmadáját lehetne megvalósítani Move-val/Natallalügyességi játékokat, stratégiai játékokat, ahol “”nyúlkálni”” kellés akár akciót is, mint a Resident Evil Wii portja”

  4. Érdekes okfejtések ezek. Szerintem pl. a DS marha gáz, mégis hatalmas sikere van, úgyhogy az én ízlésem nem illeszkedik a tendenciákhoz. :-)A 3D és a Move sem érdekel egyelőre. Jó nekem a jelenlegi állapot is.

  5. most mi a baja az alan wake-nek? egyszerűen kifejtve

  6. hey sick, azért te nem vagy egy michael pachter, ezt ne feledd:)))))jó poén lesz a mozgás vezérlés mindkét nagykonzolon szerintem, főleg azért, mert itt a kulcsszó, hogy opcionális. A 3D erőltetésben teljesen egyetértek veled, én is inkább a köv generáción tolnám a cuccot, addigra talán tv t is lehet kapni emberi áron.

    • Nekem sem a mozgásérzékeléssel se a 3D-vel nincs bajom. Mozgásérzékelést már nyúzóm egy ideje Wii-n és tetszik, 3D TV-t már vettem, tehát jöhetnek a játékok és a filmek.

  7. Még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy az idióta minijátékok áradatán kívül másra is alkalmas lesz a cucc. De ne legyen igazam.

  8. “Még mindig pofátlan lopás, ahogy az MS megoldása is. Nem mellesleg azt szokás kihagyni az elemzésekből, hogy a Wii-tulajok egy jelentős része nem kifejezetten játékos, hanem Wii Fit-en bohóckodó, Wii Sports-al ittasan poénkodó játékos, vagy mozgásközpontúbb játékot gyerekének vásárló szülő – ez pedig pont az a réteg, amelyiket nem érdekli a szakzsargon meg a hűdeszép grafika. A Wii tulajok rendkívül alacsony fórumos jelenléte is ezt támasztja alá. Biztos vannak olyanok, akik csakis ezért vennének PS3-at, de azért az világos, hogy a Move nem egy akkora, Wii méretű közönséget fog vonzani. Pláne nem úgy, hogy ez a vezérlő opcionális, aminek megvan az a jellegzetessége, hogy a támogatottsága sokban függ a fejlesztőktől és az esetleges sikertől is. Mindez természetesen ugyanúgy áll a Natal-ra is, ami szerintem szintén egy nagy kérdőjel (és legalább nem annyira nem “”hülye ugrálás””, ahogy a Move sem “”gyogyós hadonászás””, csak a jelek szerint eddig kurvára nem tudnak vele mit kezdeni…).Személy szerint nem örülök annak, hogy ekkora trend lett a mozgásérzékelés és hogy a háromdét is elkezdik erőltetni. Utóbbit főleg azért tartom korainak, mert a jelek szerint a 3D által megkövetelt dupla képkocka kipakolása durva downgrade által sajtolható csak ki a PS3-ból, lásd majd a Motorstorm: Pacific Rift állítólagos sub-HD és a Wipeout HD 720p felbontásra levett majdani verzióit. Így is kurvafasza lesz a dolog, csak látszik, hogy gyerekcipőben járó technológiákat erőltetnek ránk. Majd a következő generációban már fasza lesz (csak manapság ember legyen a talpán, aki a generációváltás idejét mindhárom cégnél meg tudja tippelni).”

    • “””PS3-ból, lásd majd a Motorstorm: Pacific Rift állítólagos sub-HD és a Wipeout HD 720p felbontásra levett majdani verzióit. “”Igaz amit írsz, tényleg nem bírja a PS3 csak Sub-HD-ban a 3D-t de még így is meglesz a 560 ill 720p. Érdekes itt baj a Sub-HD de az, hogy X360-on szinte minden mostani játék Sub-HD-ban megy az nem? Pedig ott nem kell dual képet számolni,…”

      • “Ez igaz, és ráadásul a magyarázatok is zavarosak (Alan Wake: “”pécé volt a cél, de leállítottuk és gondjaink voltak a 360-nal, pedig 6 éve csináljuk””, Conviction: “”háromszor kezdtük elölről a fejlesztést””). Mondjuk a lényeg nem is ez lett volna.”

        • És a Halo vagy a PGR, sorolhatnám esetére mi a magyarázat?

          • A Gears 2-re mi a magyarázat? Ha annyira kula a gép, elvileg ezt sem kellene elbírnia…

          • Beletrafáltál.A Gears2 az egyetlen játék a gépre, ami épkézláb felbontásba fut, normális vizualitással. Egyébként a Gears sem nagy szám, csak ügyesen operáltak a fejlesztők a motorral. Minden masinára vannak kiemelkedő látvánnyal bíró cuccok, (még Wii-n is) kérdés, hogy mennyi van ezekből a játékokból. Nézd mg a 360 exkluzívokat és nézd meg a PS3 exkluzívokat. Az X360 only címek 90% Sub HD-ban megy. Ennyi

          • Ez megint nem volt válasz. :)De nem azt mondom, hogy nem értek veled egyet.

          • Ja és pl. néhány multiplatform (Bayonetta, Assassin’s Creed) jobban festenek boxon, és sztem is a Gears of War 2 nagyon jól meg lett csinálva, szal lehet nem a géppel van a baj hanem az exclusive fejlesztőkkel xD

          • Ha már felmerült: igen, ez lenne a lényeg. A gyengébb hardverből is lehet csodát kisajtolni, csak fasza fejlesztőket igényel.

          • Nem tudnom mennyire vagy jártas az informatikában, (gondolom nem annyira) de ez ennél jóval összetettebb dolgokon múlik. MINDIG is az exkluzív játékok mutatják egy adott HW erejét. Mivel egy kizárólag PS3-ra vagy X360-ra megírt programnál nem kell kompromisszumokat kötni. A multiplatform játékoknál a minőségi különbségek a merőben eltérő hardware-ek és a fejlesztői környezet összetettségén múlik. Köztudott, hogy a PS3 nehezen programozható gép, ami a gép első ciklusában nagyon-nagyon érezhető volt, szerencsére ma már nincsenek gondok a multis címekkel. (kivétel mindig lesz)

          • Nagyrészt még mindig a fejlesztőkön múlik a dolog.

          • Ki máson, ezt senki nem is vitatja. Persze, hogy a fejlesztőkön, ahogy minig is múlott

          • “A minőségi játékok mutatják meg igazán a gép erejét ! Lehet az multi vagy ex cím fejlesztés, de abba egyet értek veled ha igazán jó játékot akarnak csinálni aminek a graf stb akkor egy gépre kell elkezdeni a fejlesztést . De amúgy ez is más tészta kinek mi a ,,minőségi”” játék, mert nem mindig a grafika számít(nézd Márió, zelda stb), látod hiába erős a ps3 még is kevés játék használja ki az erejét .”

          • Akkor ezt megbeszéltük 😀

    • “én azt nem értem, miért nem csinálnak “”normális játékokat”” a Move-hoz?vagy akár a Natalhoz istömérdek ötletet lenne hozzá”

      • a Natalhoz elvileg jönni fog a Fable 3

      • “Szerintem nagyon egyszerűek az okok: sok-sok órán keresztül már nem akkora poén ez a fajta irányítás, egy fejlesztő sem akarja erre “”kárhoztatni”” a vevőket. Wii-n azért akad nem egy példa az ilyen típusú játékokra, de a jellemzően hosszú, tartalmas anyagok közül egy sem épít a mozgásérzékelés intenzív kihasználására.”

    • “Ha pontosak akarunk lenni a Sony “”csak”” a Nunchuk ötletét lopta a Nintendo-tól, mivel a Move az alábbi videón látható PS2-es EyeToy-hoz tervezett kiegészító tovább fejlesztése:http://www.youtube.com/watch?v=JbSzmRt7HhQ

    • Ezzel maximálisan egyetértek.

  9. Nekem akkor meglesz a move amikor megjelenik.

  10. én bizti szeretnék 3 venni belőle (Move ból)

  11. Nem kell szentírásnak venni minden szavát, de mond érdekes dolgokat amúgy.Pach Attack!-et nézzétek a gametrailers-en. 😀

  12. Érdekes dolog ez a Move. Lehet beszerzem majd.

  13. mióta a ds és a wii ilyen sikeres lett, azóta én már nem hiszek semmilyen előrejelzésbenfranc se tudja, nemhogy ez elemző mit érdekel a nagy többség

  14. Ez jó és érdekel is a move.Egy nagy baj van vele:Nem lesz rá Mario Galxy 1-2!:)

  15. ez egy nagy szarság az egész én ha leülök játszani akkor nem hadonászni akarok jobbra balra hanem rendesen játszani elég nekem tesin órán mozogni nem még othon is meg még mit nem

  16. Nagyon remélem, hogy lesz hozzá legalább egy(!) normális, komoly játék a Sonytól !

  17. én nem ismétlem nem akarok kalimpálva játszani a szobámban.egyik sem érdekel .

  18. az nem Pachter?

  19. Egy biztos! A Natal bukás lesz.

    • Miért?

      • Mert kivitelezhetetlen… egy autós játékot hogy irányítasz, vagy pl menni kell egy karakterrel, hogy fordulsz jobbra balra? Még semmit nem tudtak felmutatni eddig. Ha igazán jóra akarják megcsinálni akkor annyira pontosan kell, hogy érzékeljen hogy gép nincs ami ezt bírná, még a Wii-nél is össze vissza érzékel, hát akkor itt… mert ha rossz akkor az jócskán elvesz majd az élvezetből. Ellenben a Move-al. Már jó pár bemutatót tartottak belőle, és millió ötlet meg tudnak belőle valósítani. Gondoljunk csak a kardozásra, lövöldözésre, karakterirányításra stb.

  20. Szerintem akinek még nincs nextgen masinája az nagy eséllyel a Sony-t választja, ha kalimpálni akar majd, akinek pedig már van Wii-je, az nagy valószínűséggel Sony Move-ra a HD miatt nem fog befizetni.

  21. Patcher = Pachter 🙂 Egyèbkènt sztem sikeres lesz a Move.

    • Ez olyan, mint a Atl.Madrid és a Fulham meccs . Egyszerűen nem tudod megjósolni, tippelni hogy kinyer kinek jön be, lehet a natal fog nyerni, akkor mi lesz ? Mostanában a ms/nintendo is nagyon csöndbe van ellenben a sonyval.

  22. A Move sikerét az fogja meghatározni, hogy milyen támogatást fog kapni a sonytól és ki tud-e lépni a másodlagos kieg szerepéből és nem csak játékban egy válaszható opció lesz/marad .

    • viszont egy jó kis fps-t Move-al nyomni fergeteges lehet. már Wii-vel is óriási élmény fps-t játszani csak hát ott meg a játék hiányzik 😛 😀

      • “Wii-n se minden játéknak áll jól a ,,wii”” irányítás, gondolom ezért lehet használni a Gc joyt . Hát igen a játékok …. azok fogják igazán eldönteni a move sorsát, ha egy egyszerű kieg marad, akkor nem hiszem megfogják venni a move-t, de ha lesz rá érdemes teljes exkluzív játék, akkor lehet esélye a piacon, de ebbe a N is lesz beleszólása sztm. (De ha wii játékok folyamatosan HD portolása célja a sonyank, akkor lehúzhatja magát a wc …..)”

        • ha esetleg be is indulna a Move szekere olyannyira hogy veszélybe kerülne a Wii óriási előnye akkor a N dob egy árcsökkentést és vége is a versenynek :s

  23. Handheld fronton az Apple is komoly fejtörést okozhat mindkét konzolgyártónak.

  24. bármennyire kis kívánom a Move sikerét mégis szkeptikus vagyok, így Patcher úr jóslata után aztán végképp. a casual játékosnak még mindig nem kell a HD, ha PS-en is lesz egy Wiimote-szerűség akkor csak oda bólintanak majd hogy OK már ott is van, szóval a HD már nem újdonság és már végképp nincs az az ütőereje mint pár évvel ezelőtt. de ha tényleg be akar robbani a piacra a Sony mindent elsöpörve akkor kb annyit kell majd költenie a reklámra (hogy minden lélegző emberhez eljusson) mint a PS3 fejlesztésére 😀 ha a Wii-s casual játékos aki már jópár éve a Wiimote-ot szorongatja és újdonságra vágyik akkor nem egy másik távirányítót szeretne majd szorongatni hanem pl semmit a Natal-nak köszönhetően. mindent amit itt Patcher elmondott szerintem ez inkább a Natal-ra lehetne igaz de ne nekem legyen igazam. a handheld-ekkel kapcsolatban teljesen egyetértek vele.

    • Fogadás gyanánt egy nagyobb összeget mernék tenni, hogy a Natal bukás lesz. Hogy miért? Először is, ár csökkentés gyanánt kivette az MS a RISC csipet a Natal hardware-ből ami számolta volna a mozgásérzékelés koordinátákat, így mindent a 360-nak kell számolni, tehát 100%, hogy nem lesznek AA kategóriás játékok csak egyszerű himi-hmumi bohóckodások, természetesen bizonyára beépítik jó néhány „nagy” játékba a Natal opciót de ez minimális kihasználtságot fog eredményezni. Gyenge a gép, nem fogja bírni ezt a rengeteg adatod, így is 520p-be számolja a játékokat (AlanWake, SplinterCell, Halo, stb) akkor mit akar még a Natal-al. Ezt nagyon benézte az MS!A másik, hogy fizikai kézzelfogható irányító nélkül halálra van ítélve a mozgásérzékelés, be kell látni, hogy gusztustalan módon másolta a Sony a Wii-s megoldást, de azt is, hogy jól döntött, 100%, hogy sikeresebb lesz a Move mint a Natal.

      • “Úgy szeretem, mikor a xbox-ról írsz. :DA nagy konzolos témához inkább nem szólnék, meg van a saját véleményem, de azt itt nem lőném el. A kézi konzolos dologhoz, szerintem mire kijön a “”3DS”” addigra a XL-nek is megy jócskán le az ára. Amúgy meg amikor kijött a DS, a GBA micro majdnem annyiba került. De kötve hiszem, hogy 189 dollár lesz, simán 200 fölött.”

      • “az hogy egy játék 520p-ben megy az esetleg csak minket “”izgathat”” de a potenciális vásárlók 99%-a magasról tesz rá. ha a Natal grafikailag csak azt hozza majd mint a Wii ami gondolom azért még mindig mérföldekkel jobb lesz annál akkor már sikere lehet, lásd Wii sikere sem a grafnak köszönhető. másik dolog hogy egy csomó casual és teljesen szűz játékosokkal vagyok körülvéve akik azt sem tudják mi az a Xbox de a Natal-t már azóta emlegetik mióta bejelentették: “”baszki nem kell hozzá dzsojsztikk, mekkora buli lesz, muszáj venni”” – nálam ez mindent eldöntött. én az új ötletekre vagyok vevő mégha a Natal nem teljesen az de ilyen mértékben talán mégis, a Sony Move-ja vagy a Wii remote-ja már nem mozgathatja meg annyira a mozgásérzékelés pillérét idén karácsonykor. inkább azt sajnálom hogy nem a Sony jött hamarabb egy profibb eyetoy-al ami már azt tudta volna mint a Natal vagy még többet, PS3 több erővel biztosan hatásosabb teljesítményt mutatna nekünk. másik dolog az hogy a MS minimum dupla annyi pénzt fog beleölni az erőszakos marketingbe mint a Sony…”

        • Amit leírtam az a saját és jó néhány elemző véleménye. Sokat bújom az internetet, szinte mindenhol ezt olvasni. A Natal-t KIZÁRÓLAG az MS pénze fogja életben tartani. Halott technológia! A TV előtt ugrándozás ideig, óráig jó móka, hosszútávon senkit sem fog érdekelni.

          • jah az elemzők.. a Wii mikor megjelent a két HD csoda között mindenki sírt a nevetéstől aztán bumm azóta a MS és Sony lohol a N után.

          • A Wii-t megvettem start napon, imádom soha nem gondoltam, hogy bukás lesz, sőt könyvelhető volt a siker.A másik, hogy ez a mozgásérzékelés fizikai irányító nélkül dolog már bizonyosodott, hogy senkinek nem kell. Wii-n sem sikeresek azok a játékok amikkel CSAK állva kell bohóckodni. Akkor X-en miért lenne siker? Főleg úgy, hogy nincs az ember kezében semmi. Majd erre térjünk vissza kb egy év múlva,…

          • engem annyiban izgat a Natal hogy több mint valószínű hogy a nagyobb címeknek a gamepad irányítása mellett a Natal-t is beavatják a játékélménybe, a lehetőségek korlátlanok.

          • Pont, hogy a lehetőségek korlátozottak. Ezt írtam lejjebb. 199dollar volt a beharangozott Natal ár, kiderült, hogy ennyiért senki nem venné meg ezért az MS gyorsan módosította a HW-t, így kikerült a co processzor a Natal-ból, tehát minden a X360 HW-re hárul ami azt eredményezi, hogy komolyabb játékok Natal-ra nem fognak készülni. Ez TÉNY, tehát opcióként lesznek nagyobb címekben Natal támogatások, de az nem teljes értékű mozgásérzékelés lesz. Ami kimondottan Natal cucc lesz az messze nem fogja hozni azt a grafikai minőséget mint amit a AA kategóriás játékok mutatnak. Úgy kell elképzelni, hogy wii sport szerű gyenge vizualitással rendelkező cuccok lesznek HD-ben. Ennyi, viszont ez kevés lesz a sikerhez.

      • MGS4 sem igazi 720p, mégis jól néz ki. Engem nem zavar ha rámennek a részletekre a felbontás helyett.

        • Igaz, 700p körül mozog, de azért még mindig jóval 480 és 520p felett van. Ne vicceljünk már!!! Röhej, ahogy kinéz egy nagy Full HD kijelzőn egy Halo3, vagy legutóbb az Alan Wake. Mindennek van határa.

  25. Éljen a Sony!

  26. Én még azért mindig nem írnám le a Wii-t. A Casual játékos még mindig fél egy PS3 szintű technikától…

    • Pedig nem bonyolultabb, pláne, hogy a PS3-ban default autostart-os a lemezes játékok indítása (legalábbis az enyémben az volt anno), nem kell semmit csinálniuk.

      • Csak szerinted nem bonyolultabb. Meglátja a menürendszert és elszalad, sokkal bonyolultabb, nincsenek kis képecskék a menüpontoknak stb.