Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Overwatch: Képregény-antológia

Űrkitöltés.

FONTOS: Ha szívesen olvasnál még ilyen írásokat a PSC-n, akkor kattints IDE! Fontos, hogy a könyvet biztosító Szukits lássa, hogy van érdeklődés ilyen jellegű tartalmakra is, így elég csak odakattintanod, hogy ezt jelezd. Ha meg is rendelnéd, még akciósan megteheted.

A kizárólag egymás ellen játszható multiplayer videojátékok egyik fontos feladata, hogy saját identitásukat és a játszható karakterek jellegzetességeit különféle módon építsék ki, ugyanis az ilyen alkotásoknál különálló történet nem készül. A készítők ilyenkor különböző eszközökhöz nyúlhatnak ahhoz, hogy létrehozzák, gazdagítsák és feltárják a belső mitológiát, a szereplők jellemrajzait és a történetiséget – elvégre vonzóbb azért úgy játszani valamivel, ha legalább egy picit képben vagyunk, hogy ki mit miért tesz. A Blizzard óriási népszerűségnek örvendő Overwatch című játékával rövid animációs filmekkel, fiktív hírekkel, regényekkel, online karakter-életrajzokkal és képregényekkel igyekezett – többek között – kitölteni az űrt. Ingyen elérhető digitális füzetek születtek, amik első tizenkét része nemrég magyarra fordítva egy nagy kötetbe csomagolva és pár extrával ellátva nálunk is kapható lett: ez az Overwatch: Képregény-antológia.

A pakk egymástól független, pár oldalas történeteket tartalmaz, amik bizonyos hősökre vagy párosokra összpontosítanak, bár két epizódnál jóval többen kerülnek reflektorfénybe. Érdemes ezeket apró ízelítőknek felfogni mintsem teljes eseménysoroknak, bár vannak, ami kidolgozottabbak a többinél. Az Overwatch narratív világa térben és időben elszórt cseppek sokasága, a rajongóbázis pedig izgatottan markol fel, elemez és helyez el a fiktív idővonalon mindent, amit csak lehet. Ezek a képregények is ilyen apró szösszenetek, amik önmagukban kevésbé értelmezhető anekdoták, valamennyi utánajárással azonban kontextusba helyezhető cselekmények – bár utóbbi nem várható el az újonc olvasóktól. A célközönség tehát inkább azok, akiket valamennyire érdekel az Overwatch, és nem azok, akik most szembesülnek ezzel először. A Blizzard kiváló animációs rövidfilmjeivel együtt azonban határozottan szórakoztató olvasmányok, még akkor is, ha minőségükben és mélységükben eléggé eltérnek egymástól. Bevallom, én nem vagyok egy hatalmas Overwatch-rajongó, de a képregény-kritika megírásához igyekeztem utánajárni és elfogyasztani a lehető legtöbb kísérőtörténetet. Arra jutottam, hogy a videók jobban megalapozzák a karaktereket, hangot adnak személyiségüknek – ahogy valamennyire a játék is –, és erre egy kis réteg extra információ az, amit meg lehet találni ezekben az írásokban.

FONTOS: Ha szívesen olvasnál még ilyen írásokat a PSC-n, akkor kattints IDE! Fontos, hogy a könyvet biztosító Szukits lássa, hogy van érdeklődés ilyen jellegű tartalmakra is, így elég csak odakattintanod, hogy ezt jelezd. Ha meg is rendelnéd, még akciósan megteheted.

Az Overwatch a Föld egy fiktív változatának 60 évvel későbbi jövőjében játszódik, 30 évvel az úgynevezett „omnic krízis” után. Előtte az emberiség a technológiai fejlődés és a társadalmi, gazdasági virágzás aranykorát élte, és létrehozott mesterséges intelligenciával ellátott robotokat, azaz omnicat: ezeknek köszönhetően megvalósulhatott a gazdasági egyenlőség, idővel pedig őket magukat is egyenértékű emberekként kezelték. Ám a gépeket gyártó gyárak egyszer csak gyilkos, az emberekre támadó lényeket kezdtek létrehozni, ami kirobbantotta a krízist. A különféle országok saját programjaikkal igyekeztek válaszolni az új veszélyre, bukásuk után pedig az Egyesült Nemzetek létrehozta az Overwatchot, ami egy nemzetközi egységként ötvözte a korábbi, elbukott próbálkozások erőfeszítéseit, hogy visszaállítsa a békét. Az Overwatch két vezetője tehetséges egyéneket toboroztak, a jövőre vonatkozó elképzeléseik azonban éket vertek közéjük, a szakadék pedig egyre nagyobb lett az idő elteltével, miközben új veszélyek jelentek meg a világban, a csoportnak pedig komplexebb békefenntartási feladataik születtek. Egyre több nyilvános kritika érte a szervezetet, visszaélésekkel és eredménytelenséggel vádolták, idővel pedig egy terrortámadás megsemmisítette főhadiszállásukat – ezek után az ENSZ feloszlatta a csapatot, és minden hozzá hasonló tevékenységet megtiltott. A játék 6 évvel a feloszlatás után játszódik, amikor a vállalatok átvették a szervezet feladatköreit, a világon az elégedetlenség összecsapásokat és a terrorizmus elterjedését eredményezte, és felmerült egy újabb omnic krízis veszélye is. Winston, egy intelligens, tudós gorilla, aki az Overwatch egykori tagja volt szembeszegül az ENSZ döntésével, és összehívja egykori társait, hogy lepel alatt ugyan, de felvegyék a küzdelmet a veszélyekkel, a színfalak mögött ármánykodókkal és kiderítsék, miért tart ott a világ, ahol. Nos, ezek az információk sem a játékból, sem a képregényből nem derülnek ki, így aki nem ismeri ezt a felállást, annak nem sokat fognak mondani a történetek, mivel önmagukban nem igazán érthetőek.

A szereplőgárda nagyon diverz és jellegzetes figurákból áll össze, akik népszerűek lettek a játékon kívül is. A képregények különféle módon dolgozzák fel az ő történeteiket, eléggé eltérő módon. A világok pusztítójában Torbjörn egy titáni méretű, városokat eltipró gépbe próbál behatolni, hogy leállítsa a masinát, amelyhez hasonlók elkészítésében egyszer részt vett, a sztori pedig egyfajta üzenet arról, hogy a legjobb szándékú találmányok is árthatnak másoknak a rossz kezekben. A Mesterségünk címere… című részben Junkrat és Roadhog szeleburdi duója próbál végre „becsületes” melót elvállalni, az elkerülhetetlen elbaltázás során azonban szembesülnek azzal, hogy a kapitalista világban a becsületesség ritkaság, ők maguk pedig nehezen tudnak kiszakadni saját módszereikből. A Reflexiók egy kellemes kis karácsonyi történet az Overwatch kabalafigurájává vált Tracerről, ami a szeretet és a barátság fontosságát igyekszik kihangsúlyozni. A Helyzetjelentésben Pharah tanulja meg egy gyilkos bevetés során, hogy mit is jelent vezetőnek lenni, és mivel jár az, ha mások életének sorsa nehezedik a vállára. Az Egy jobb  világban pedig a rendkedvelő Symmetra szembesül a társadalmi igazságtalansággal és a világ valódi működésével, miközben megkérdőjelezi saját munkaadójának széndákait.

FONTOS: Ha szívesen olvasnál még ilyen írásokat a PSC-n, akkor kattints IDE! Fontos, hogy a könyvet biztosító Szukits lássa, hogy van érdeklődés ilyen jellegű tartalmakra is, így elég csak odakattintanod, hogy ezt jelezd. Ha meg is rendelnéd, még akciósan megteheted.

A füzetekben fellelhető sztorikat heten írták, kilencen rajzolták és öten színezték, az eredmény pedig egy a klasszikus, egyszerűen követhető képregények ihlette csomag lett. A sztorik nincsenek túlbonyolítva, mindegyikben van egy-egy látványos jelenet, és összességében intenzív, jól kivehető színekkel elevenednek meg. Egy-egy társadalmilag fontos kérdés fel-felbukkan időnként, viszont ezek annyira felületesek, hogy egyik sztori sem mélyül el igazán: bár már az jó, hogy egyáltalán ezek előkerülnek. Maga a játék is elég élénk, és erősen merít a szuperhősös műfajból: a jó- és a rosszfiúk egyaránt az átlagnál jóval ügyesebbek, tehetségesebbek és ravaszabbak, így ezekben a sztorikban is frappáns, stílusos, találó, esetenként elnagyolt megoldásokat találnak problémáikra. Mindezzel együtt azonban a célközönség inkább a játékosbázis, mintsem a műfaj szerelmesei, ugyanis önmagukban ezek a képsorok csak úgy lógnak a levegőben. Azonban, ha valakit érdekel ez a világ, vagy befekteti azt az extra energiát, hogy jobban megismerje, akkor szép fokozatosan összeállhat a kép, ami egy izgalmas multimédiás projektet kínál. Nem a legegyedibb vagy a legszórakoztatóbb, de van valami vonzó az egész megvalósításban és karakteres szereplőiben.

Az Overwatch: Képregény-antológia egy különös szerzet. A rajongók a valódi célközönség, valamint a gyűjtők, ugyanis az összes történet elérhető teljesen ingyen digitálisan – bár jelen kötet előnye, hogy magyarra van fordítva és extra borító- és képvariációkat tartalmaz. Egyéb extrák nincsenek benne, és nem kifejezetten jó belépő az Overwatch-univerzumba, így nehezen tudnám ajánlani azoknak, akik alapvetően nem nyitottak rá. Aki viszont belevág a sztorikba, annak célszerű legalább az animációs rövidfilmeket és az eredettörténeteket szemléltető videókat megnéznie, hogy fokozatosan teljesebb képet kapjon erről a világról. Az oldalak végére érve leginkább az fogalmazódott meg bennem, hogy szétszórva már annyi narratív foszlány található meg az Overwatchról, hogy összeállhatna belőle egy izgalmas egyjátékos alkotás – vagy legalábbis egy mód –, bár a Blizzard egyelőre nem tervez ilyet. Ettől függetlenül kár, ugyanis színes, egyedi, most már közkedvelt figurákról szól, akik egyedüli videojátékos felhasználása az, hogy különösebb indokok nélkül más-más felállásokban gyilkolhatják le egymást többkörös mérkőzésekben. Kár értük.

FONTOS: Ha szívesen olvasnál még ilyen írásokat a PSC-n, akkor kattints IDE! Fontos, hogy a könyvet biztosító Szukits lássa, hogy van érdeklődés ilyen jellegű tartalmakra is, így elég csak odakattintanod, hogy ezt jelezd. Ha meg is rendelnéd, még akciósan megteheted.