Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Outbreak: Endless Nightmares (PS5, PS4, PSN)

Rémálomföld.

(A teszt a PlayStation 4-es verzió alapján készült.)

Aki ismer tudja, hogy a local co-op címek egyik leglelkesebb rajongója vagyok és szent meggyőződésem, hogy legyen akármennyire gáz is egy játék, ha van benne ilyen opció, akkor igazán rossz cucc már nem lehet. Mármint… ezt gondoltam addig, amíg meg nem ismertem az Outbreak: Endless Nightmares-t.

Tesztalanyunk rengeteg kurrens pályatársával egyetemben a nosztalgiára éhes gamereket próbálja behálózni klasszikus játékmeneti elemekkel és a PS2 érát idéző grafikával, ami olyannyira nem hangzik rosszul, hogy meglehetősen magas elvárásokkal vettem a kezembe az irányítót… hogy aztán 10 perccel később súlyosan megbánjam azt, hogy jelentkeztem ennek a csodának a tesztelésére.

Túlzás nélkül állíthatom, hogy az Outbreak: EN rendelkezik minden idők legátláthatatlanabb menürendszerével, mellyel ugyan kétségkívül a legapróbb részletekig finomhangolható a játék, csak éppen olyan szemkifolyósan apró betűtípussal van minden leíva, hogy rémisztően közel kellett araszolnom a tévéhez annak érdekében, hogy legalább megkísérelhessem átlátni a dolgokat.

Ezzel a gigantikus méretű ómennel nem törődve még mindig hatalmas mosollyal az arcomon vágtam bele a barátom oldalán a horrorisztikus kalandba, de amint betöltődött a hub, rögtön arcul csapott a valóság szomorúsággal teli fuvallata. Amennyire káoszos a menürendszer sajnos pontosan annyira átláthatatlan a játéktér is: gyakorlatilag nulla tudással bezuhansz egy temetőbe, ahol fura lebegő szellemsziluettek molesztálásával tudhatod meg az alapvető játékmechanikai ismereteket, valamint találsz az egyenesen a Resiből kilopott, fegyverekkel teli ládákat is, melyekkel seperc alatt minirambót faraghatsz a környezettel még csak most ismerkedő karakteredből. Itt jegyezném meg, hogy ha kinyitsz egy ládát vagy megnyitod a menüd, az elfoglalja mindkét képernyőrészt, így ha össze akarod zavarni játékostársad, érdemes az izgalmasabb pillanatokban behozni a tárgymenüt és gyöngyöző kacagással jutalmazni partnered rosszalló pillantásait.

Hogy teljesen őszinte legyek, már itt kezdtem elveszteni a türelmem, így a bevezető helyszín teljes felfedezése helyett amint ráleltem az első pályacsomaghoz (azaz ún. „anomáliához”) vezető átjáróra, rögtön bele is vetettem magam az akcióba. Roguelike cím lévén az Outbreak random-generált pályákat használ, de a helyszínek olyannyira látóidegeket kínzóan ocsmányak / generic felépítésűek, hogy ez elsőre amúgy fel sem tűnt… Ami ellenben rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy legyen akármennyire is basic a grafika, az Endless Nightmares még azt a szintet se tudja komolyabb belassulás nélkül hozni, így igazi korabeli slideshowban lehet részetek a sűrűbb jelentek esetén.

A flow kb. úgy néz ki, hogy berongyolsz a helyszínre, leöldösöd az ellenfeleket, körberohansz és felszeded a cuccokat, aztán megpróbálod kifilózni, hogyan tudsz átjutni a követező szintre. Egymás után 7 pályát kell teljesítened ahhoz, hogy kijuss anomáliából, ha ezt megelőzően halálozol el, akkor a megszerezett cuccokat kíméletlenül elbukod. Ez azért különösen fájdalmas, mert a játék tulajdonképpeni célja az, hogy a szinteken érméket gyűjts, ugyanis csak ezekkel tudod megnyitni a későbbi helyszíneket. A koinok offkorz random módon vannak elszórva a helyszíneken, így ha tovább akarsz jutni, kénytelen leszel mindenhol alaposan körülnézni.

Ahhoz, hogy összegyűjtsd az érméket, újra és újra végig kell majd menned a 7 pályán, ami a helyszínek sivárságát figyelembe véve nem egy túl kellemes mutatvány. Ugyan a random-generált pályarészeknek köszönhetően soha nem fogsz két egyforma szobába belépni, de idővel garantáltan belebotlasz majd „logikai” feladványokba, melyek a pince mélységén lévő minőséget egyenesen a pokol kénköves bugyraiba lökik. Kedvenceim a klasszikus Resi-féle tárgytologatást megidéző termek voltak, ahol halálos gázcsóvák között lavírozva kell szobrokat eljuttatnod a szoba másik felébe. A fizika itt igazán kimutatja a foga fehérjét, a feladatod pedig általában arra korlátozódik, hogy a magad előtt tologatott kődarabokat nehogy egy óvatlan mozdulattal véletlenül beletold a falba (true story), ekkor ugyanis instant buktad az egész körödet.

Potenciál amúgy lenne a cuccban, mert elég sokfajta felszedhető cucc van, ráadásul a játék agyafúrt módon rákényszerít arra, hogy ne ragadj le egyetlen fegyvernél, sőt még lőszert is lehet gyártani, csak az egész prezentáció annyira széngáz, hogy minden apró pozitívum azonnal szertefoszlik.

Kissé menti a helyzetet, hogy single playerben és online multiban a helyzet klasszisokkal jobbá válik, ami az átláthatóság mellett a framerate viszonylagos stabilizálódásában is megmutatkozik. Sajnos a hardcore mazochista beállítottságú gamerek kivételével ezzel együtt sem ajánlanám nyugodt szívvel az Outbreak: Endless Nightmares-t hiszen retrós hangulatú horrorjátékokból kb. csak ennél jobb címek jelentek meg az elmúlt 10 évben, szóval akármi mást is választasz egészen biztos, hogy ennél jobban fogsz járni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható PS4-re és PS5-re a PlayStation Store-ból, ára 7090 Ft.)

INKÁBB NE
Kiadó: Dead Drop Studios
Fejlesztő: Dead Drop Studios
Megjelenés: 2021. május 19.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Tipikus (és igen gyakori) esete annak amikor az ár cédula köszömő viszonyban sincs az adott termék minőségével.

  2. Hat másodpercet néztem az előzetesből, mondom na ne.