Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Obey Me (PS4, PSN)

Ez fájni fog…

Sokáig vártam e cikk leadásával, mert számítottam egy bizonyos csodára. Minden héten lestem, hogy az új patch-ben eszközölnek-e olyan javításokat, melyek által sokkal pozitívabb hangvételű véleményt tudok megfogalmazni. A 7. generációban kezdődő és a jelen konzolgenerációt jelentősen érintő utólagos tapaszolást már megszokta a játékos társadalom. A premier dátumra fellőtt produktumok nagy része közel sincs hibátlan állapotban prezentálva. Ennek okait most nem szeretném taglalni (az egyik nyilván a szűkös fejlesztési idő és nyomás), hiszen utólag úgy is kijavítják a kisebb-nagyobb hibákat. Az Obey Me viszont a negyedik update után is küzd még a démonaival, ami szomorkodásra adhat okot.

A történet szerint egy fiatal, (feleslegesen) mocskos szájú bérgyilkos leányzót irányítunk, akit démoni erők legyőzéséhez kérnek fel. Csatlakozik hozzá egy dobermann testében feltűnő démon, akivel rendszeresen csipkelődni fog hősnőnk. A stuff rendelkezik egy kooperatív lehetőséggel, amit a háztartásomban csak kamu co-op néven tartunk számon. A leányzó a teljes értékű karakter, a második játékos pedig a kutyával fog maszatolni. Annyiban nagyobb segítség, ha ketten csapatjuk, hogy a ránk támadó rémségeket nem magunknak kell hergelni és sok gombot egyszerre polipként kezelni. Viszont az eb repertoárja a lányhoz képest fapados, az említett hergelős mágián túl pár lövésben ki is merül. Az egyes játékos haladásához láncolva viszont a mozgástere szűkös és folyton a másik seggébe fog teleportálni, ami remek veszekedéseket okozhat játék közben.

A képi világ rendben lenne, ha pályadizájnt nem nézzük (elsőre nem egyértelmű, merre mehetünk és mi van lezárva, illetve elég sután zárják le az utcákat), de a folyamatosan fennálló képtörés megöli az akciót. Ez a fejlesztők sara, és még csak nem is indokolt (olyan sokan nem törtnek ránk harc közben). A másik ilyen hiba számos trófea bug, amit mondhatnánk, hogy nem feltétele az élvezeti értéknek – én meg elnézést kérnék, hogy a pénzemért egy működő dolgot várnék el.

A szinkron rendben van, a kampány során még pár poénon fel is kacagtam. A zenékkel se volt különösebb gond, az irányítást és a harcot meg kell tanulni, az izometrikus nézet pedig jól áll a programnak. Az egyre nehezedő pályákat – amiken később számtalan csapda feszélyez – ellensúlyozza a megnyitható skillek és fegyverek sokasága. DMC magaslatokba persze ne gondolkodjunk, de számos bántalmazó eszköz és mozgás oldható fel a gyűjthető pénz ellenében. Ellenségként a pokol teremtményei állják utunkat, ezek elég változatosak voltak.

A szinteken elszórt gyűjthető tárgyak életerőnket növelik, vagy egy feljegyzés képében érhetőek tetten. A nem túl jól felépített szakaszok miatt lutri, hogy fel tudjuk-e fedezni teljesen a terepet, vagy elzárja egy jelenet a visszavezető utat. Ordít a stuff egy térképér! Minden összecsapás után külön is rangsorolva leszünk, ami a pálya főnők után az eltelt időnket beleértve egy végső ranggal jutalmaz. Mazochistáknak ott a hard mód és az S rangok hajszolása, mint későbbi tatalom.

Az Obey Me jelenlegi formájában pityergős, különben egy átlagos szórakoztatást nyújt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Blowfish Studios
Fejlesztő: Error 404 Game Studios
Méret: 2.5 GB
Megjelenés: 2020. április 21.
Ár: 5490 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás