Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Nongunz: Doppelganger Edition (PS4, PSN)

Szavak nélkül.

Dunát lehet rekeszteni a roguelite cuccokból, főleg az indie címek között. Alapvetően ez nem baj, én kifejezetten szeretem, ha virágzik egy műfaj. Amikor viszont azért kattannak rá fejlesztők egy zsánerre, mert éppen ez a trendi, vagy mert ez adható el könnyen, akkor születnek olyan alkotások, mint a Nongunz: Doppelganger Edition.

A Brainwash Gang játéka a nihilizmus jegyében készült, leginkább fekete-fehérben tetszelgő, gótikus stílusjegyeket megjelenítő alkotás, ahol kétdimenziós oldalnézetben egy csontvázként kell aprítanunk undorítóbbnál undorítóbb ellenfeleket. Oké, ez még valahol elmegy, bár ezzel nem találták fel a spanyolviaszt. A probléma az, hogy ennyi az egész! Jól olvasod. A játék semmi mást nem kínál azon kívül, hogy a meg nem nevezett csontiddal, nála röhejesen nagyobb fegyverekkel lövöldözöl a fekete-fehér monotóniában vörös színben pompázó dögökre. Ezek ráadásul elég hatásvadász módon undorítóak. Én csipázom a gore-t, meg a groteszk dolgokat, viszont elég gyenge próbálkozás a leszakadt ujj, meg a húsos takonylabdát lövő orr, melyek önálló életet élve igyekeznek megszabadítani minket a saját életünktől. Már amennyiben egy csontváz egyáltalán élőnek nevezhető, ugye.

Viszont ettől még lehetne élvezetes a játék. Mondjuk, ha mögé lenne rakva legalább egy sablonos, két mondatban lerendezhető történet, hogy létjogosultságot nyerjen mindaz, amit csinálunk. De ha ez sem megy – és márpedig nem megy -, akkor a játékmenet legyen csak annyira jó, hogy egyhuzamban fél óránál többet akarjak foglalkozni a cuccal. Sajnos mindezek hiányoznak. Sztori nincs, a gameplay meg kifejezetten fáj – olykor szó szerint! Merthogy az egész olajozatlan, darabos, nem olyan smooth az élmény, mint mondjuk az Exit the Dungeonben. Megvannak az alap ugrabugra-funkciók, de például nem tudsz célozni a fegyvereddel, szóval arra lősz, amerre nézel. Ami azért gáz, mert felfele például nem lehet nézni, csak akkor hajlandó az égbe emelni a puskacsövet a karakter, ha slide-olsz. De mivel utóbbi elég nehezen kontrollálható, így kockáztatod, hogy lecsúszol az adott platformról, egyenesen bele valamilyen csapdába vagy szörnybe, a HP meg veszettül gyorsan csökken. Ezt képzeld el akkor, amikor fölötted 6-7 repülő szemgolyómiafene várja, hogy közelebbről vegyen SZEMügyre (haha). És az is kellemetlen, hogy az alapfelszerelést jelentő pisztollyal úgy kell erőszakoljam az R1-et, mintha félautomata fegyvert makróznék az egeremmel PC-én valamelyik online lövöldében. Az elején ráadásul kifejezetten sokat hal a player amíg szokja a kiképzést, roguelite lévén az állandó újrakezdés a fentiek fényében még úgy sem válik vonzóvá, hogy random generáltak a pályák.

De, ami még ezeknél is rosszabb: egy deka szó nincs a játékban. A cucc szavakkal nem ír le semmit, csak ultra pixeles ikonokkal. Még a menüben sincs egy véletlenül ottmaradt betű sem, csak kivehetetlen ikonok, amelyek alapján maximum csak találgatni lehet, hogy milyen szerepet szántak neki. Konkrétan a programból való kilépés a főmenübe nagyobb kihívás, mint a tényleges játékmenet. Teljesen véletlenül jött össze az is, hogy egy szobába kerültem, ahol egy emberi alak feláll a géptől – amin vélhetően a Nongunz „fut”, az avatár meg talán a játékost kívánja megjeleníteni. Az ipsével a szobájában szintén lehet ide-oda mászkálni, de ember legyen a talpán, aki megfejti, hogy egyáltalán minek.

Én igyekszem mindenben meglátni a jót is, ha van, és ha még az összkép negatív is, azért a pozitívumokat ki szoktam emelni – itt viszont ilyen egyáltalán nincs. Ráadásul a Doppelganger Edition egy remaster, tehát elméletben ez a kiadás kijavíthatta volna a problémás dolgokat. Az biztos, hogy nem tette, talán még rontott is az eredeti játékon, ami korábban csak PC-re jelent meg. Nagy sóhajjal zárásként csak annyit mondhatok, hogy bármi is a koncepció, játékot fejleszteni csak úgy érdemes, hogy az felhasználóbarát legyen, és nem utolsósorban értsék a képernyő előtt, hogy miért ülnek ott az adott programmal.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

INKÁBB NE
Kiadó: Digerati Distribution
Fejlesztő: brainwash gang
Megjelenés: 2021. május 5.

Hozzászólás