Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

No Heroes Allowed: No Puzzles Either! (PSV, PSN)

Bár a [B]No Heroes Allowed: No Puzzles Either![/B] az óvatlan szemlélődő számára teljesen új IP-nek tűnhet, tüzetesebben szemügyre véve a játékot kiderül, hogy a cucc igazából az epikus címmel ellátott What Did I Did To Deserve this, My Lord? széria legújabb tagja.Az Acquire PSP-s sorozata egy furcsa stratégia szoftvert tárt a közönség elé, melyben a játékosnak a démonok urát kellett megvédenie a jósággal átitatott betolakodó hősöktől olyan módon, hogy létrehoz egy veszélyes szörnyekkel teli katakombát és kialakít egy törékeny ökoszisztémát a helyen, melyben a betévedő szerencsétlenek előbb utóbb távoznak a másvilágra. A széria témája, nehézsége, és pixelgrafikája miatt nem aratott túlságosan nagy sikereket nyugaton, így tulajdonképpen érthető, hogy az új epizód miért váltott nevet és egyben zsánert is.A fent említett fura stratégia stílus immár a múlté, helyette pedig a kurrens piac két nagy hívószavára reagálva az új eresztés egy Free to Play Bejeweled klón, mikrotranzakciókkal megspékelve.
[YOUTUBE]AHxRf98dcbM[/YOUTUBE]Az őrült körítés szerencsére nem változott, így továbbra is az überdémont kell megvédeni a betolakodóktól, de a hősöket immár az érintőképernyő segítségével a kövek egymás mellé pakolásával lehet semlegesíteni. A négyzet alakú játéktéren a párosítandó különböző színű kockák valójában szörnyek, melyekből legalább hármat összerakva az adott lény belép a játéktérre és rátámad a démonkirály felé masírozó hősre. Amennyiben sikerül láncreakciót előidézned és mozdulatod nyomán máshol is összeér legalább három azonos mintájú kocka, úgy a kialakuló szörnyekből dupla adagot kapsz, így érdemes minél veszettebb kombókat kialakítani, hogy növelhesd a támadásaid hatékonyságát. Az sem mindegy, hogy milyen színű kockákat párosítasz, mert a kialakuló lények ereje között óriási különbségek lehetnek és míg a zöld takonygombóc alig sebez, ha sikerül összehoznod három lila sárkányt, az masszívan megrokkantja még a legkeményebb ellenfeleknek is.Persze, hogy még véletlenül se legyen egyszerű a dolog, a legmagasabb szintű szörnyek maguktól nem tűnnek fel a táblán, hanem neked kell előcsalogatni őket, amikor ugyanis összepárosítod a köveket, amellett, hogy megidézed az adott szörnyet, egyben kapsz egy magasabba szintű blokkot is. Hogy érthető legyen a dolog: három zöld színű blokk összehozása után kapsz egy kéket, három kék után egy pirosat és így tovább. Az igazán ütős szörnyek beizzításához így kénytelen vagy alsóbb szintekről indítani és előre gondolkodva pakolgatni a köveket. Ezt persze könnyebb mondani, mint csinálni, mert amikor a folyamatos láncreakcióktól pár másodpercenként rajzolódik át a pálya, elég nehéz több lépéssel előre agyalni.Tökölésre amúgy sincs idő, mivel az ellenfelek hajlamosak támadásokat indítani ellened, párosíthatatlan kövekkel rondítva tele a játékteret, valamint természetese ha sikerül legyaknia valamelyik hősnek a démonkirályt, az a pálya instant újraindítását követeli meg. Szerencsére rendelkezésedre áll pár különleges képesség, mellyel le lehet takarítani a képernyőt, elcsábítani a lovagokat vagy éppen visszaforgatni az időt. Ezeket az extra cuccokat persze nem lehet a végtelenségig spammelni, hanem a pályák közt elérhető bányában lehet őket kiásatni az elfogott hősökkel több más értékes tárggyal egyetemben. Ez a része a játéknak az okostelefonokon hódító time management játékokhoz hasonlít, hiszen a befogott foglyaid folyamatosan ássák elő a kincseket, melyeket érdemes minél gyakrabban „learatni”, hogy ne vesszenek kárba. Mivel minden sikeresen lejátszott pálya után kapsz 2-3 új embert és a bánya befogadóképessége véges, kapóra jön, hogy foglyaidat jóval szadistább módon is felhasználhatod azzal, ha beleolvasztod őket szörnyeidbe, ezzel megnövelve szintjüket és egyben erejüket (erre jók egyébként a megszerzett tárgyak is). Ezen kívül új típusú lényeket is kiáshatsz, melyeknek aztán szintén feltornázhatod a szintjeit, sőt akár le is cserélheted velük a már meglévő lényeket.Ez eddig tökre szép és jó, de most jön a feketeleves: ahhoz, hogy játszani tudj pályánként 1 csákányra lesz szükséged, melyből a játék előzékenyen rendelkezésedre bocsát 8 darabot, de ha ezt felhasználtad csákányonként 8 óra szükségeltetik ahhoz, hogy újra próbálkozhass, ami azt jelenti, hogy három kör után egy teljes napot kell várni ahhoz, hogy folytathasd a puzzlizást. Engem mondjuk ez nem igazán zavart, mivel az ilyen típusú játékok fél óránál tovább amúgy sem tudnak lekötni, így számomra pont kényelmes naponta lenyomni három kört, felmarkolni a kincseket a bányában, fejleszteni pár szintet a szörnyeken és menni a dolgomra. Persze a türelmetlenek számára van lehetőség folytatási lehetőségek vásárlásra valód pénzért, és ha nem akarsz kispályázni, akár végtelen számú csákányt is bezsákolhatsz olyan 1800-1900 pénzért, amire akár tekinthetünk úgy is, mint a játék rendes használatának díja, de emellett a bányában is felgyorsíthatod a munkálatokat, vagy feltornázhatod az ott dolgozó hősök számát pár száz forint kicsengetése után. A rendszer, bár enyhén gyomorforgató, legalább fair, mivel a továbbjutáshoz nem feltétlenül szükséges a vásárlás, így a türelmesebb játékosok úgy is végigmasírozhatnak a játék összesen 64 pályáján, hogy akár egy forintot is költöttek volna.Mivel a prezentáció, a zenék, a humoros beszólások és a bájos pixelgrafika kivétel nélkül rendben van, így mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy tegyen a cuccal egy próbát, mert üres 20 percek elütésére a játék tökéletes elfoglaltságot nyújt, ha pedig hajlandó vagy pár ezer forintot beleölni még több lehetőséget és korlátlan szabadságot kapsz a puzzlizáshoz, melyet akár barátaiddal közösen is végezhetsz a multiplayer menüpont segítségével. Most pedig nyomás letölteni a játékot, hátha a siker hatására a Sony hajlandó lesz egy klasszikus stílusú új epizódot is megkockáztatni a szériából.
[B]
Fejlesztő: Acquire

Kiadó: SCEE
Megjelenés: 2014.04.16.
Ár: ingyenes
Játékosok száma: 1
Kép: 720pHang: sztereó3D-támogatás: nincsMove támogatás: nincs
Demo: nincsMéret: 125MB
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/[/B]

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ma megveszem az örök pickaxe-t. A Horde strenght mellett a potency is számít a harcoknál?

  2. “totál rákattantam 🙂 1800 pénzért megvettem a “”végtelen csákány”” funkciót. Jobb ez annál, hogy 20 perceket üssünk el vele. Szerintem nagyon jó anyag (zenék, karakterek…)”

  3. Kipróbáltam, de ez a kocka tologatás nem nekem való! A figurák viszont marha jó fejek benne.

  4. Nagyon sajnálom, hogy kiherélték az eredeti PSP-s részt, annó nagyon sokat játszottam vele, nem értem miért nem tudták ugyanazon játékot áthozni VITA-ra. Mindenesetre teszek majd vele egy próbát ha lesz VITA-m, hátha mégis megfog a zenék miatt, mert azok felejthetetlenek.

    • Zenék brutáljók még mindig, de az egész cucc tökre okés amúgy, szóval érdemes tenni vele egy próbát. 🙂

      • Köszi, akkor szerintem letöltöm majd, ha lesz VITA-m, meg láttam, hogy elvileg a régi részeket is meg lehet vásárolni storeon, s vitán is működik?