Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

NITROPLUS BLASTERZ: HEROINES INFINITE DUEL (PS4)

Nem egyszer fordult már elő velem életemben, hogy bizonyos, számomra ismeretlen dolgok pozitív csalódást okoznak, még nehezen ledönthető előítéleteim ellenére is. Igaz ez rengeteg régi dologra, filmekre, zenékre, könyvekre, de akár emberekre is, akiket nem ismerve könnyen semmibe sem vennék. Érdemes legyőzni az előítéleteinket, mert a nyitottsággal csak nyerhetünk. Nos, valahogy ugyanígy érzek a [B]Nitroplus Blasterz: Heroines Infinite Duel[/B] című, 2D-s, „mangacsajos“ versus bunyós cuccal is…Alapjáraton sem a versus játékok, sem az animék nem hoznak már akkora lázba, mint mondjuk tíz évvel ezelőtt, így az érdeklődési körömtől eléggé távol áll a dolog. A játék 2D-s mivolta pedig még több félelemmel töltött el, egyszeri casual versus bunyósként, általában ezek a cuccok szoktak a leghardcore-abbak lenni (már ha csak abból indulok ki, hogy az egyik King of Fighters rajongó cimborám nem emberi szinten űzi ezt az egészet).A karakterfelhozatal is egy jó nagy fekete folt volt, az Arcana Heart Aino-ján és a Fate/Stay Night-os Saberen kívül senkit sem ismertem, őket is csak felszínesen, mert valahol máshol találkoztam már velük. Csupa ismeretlen mangacsaj… és mivel így semmi kapcsolódási pontom nem volt a játékhoz, ez picit le is lombozott. Például a Persona 4 Arena esetében az ismerős szereplőgárda miatt sokkal könnyebben vette be a gyomrom a zsánert és a hozzá tartozó körítést is.Nem voltam könnyű helyzetben. De aztán az első kultúrsokk után nekiláttam játszani. És ekkor igencsak sok pozitív élmény ért.Magában a főmenüben nem sok extrát találunk, csak a jól megszokott Story, Versus, Score Attack, Training, és Network lehetőségeket, úgyhogy játékmódokból hozza a kötelezőt, semmi többet. Az extrák (pár képgaléria, semmi több) és a beállítások menüpontjai is eléggé puritánok. A nippon-lelkületű játékosok nagy örömére csak japán hang található a játékban, ami pozitívum, mivel ezeknek a játékoknak bűn rossz angol szinkront szoktak összecsapni.Mivel kezdőként az online játékosok azonnal bedaráltak volna, így az utam a Story módhoz vezetett. A két ingyenes DLC karaktert beszerezve tizennégy harcos közül választhatunk nekünk szimpatikus harcost. Mivel baromira ismeretlen volt nekem mindenki, így némi személyes okból csak a neve miatt Anna mellett döntöttem elsőre. És itt egy picit felrázzák a rendszert, ugyanis harcosunk mellé két kiegészítő karaktert is választanunk kell közel húsz jelentkező közül. Mondanom sem kell, hogy ez milyen mértékben mélyíti el a taktikai lehetőségek kombinációit. Tehát az első piros pont itt jött: ismerj meg először minden lehetőséget, aztán válassz a saját játékstílusodnak megfelelően.A Story mód az évtizedes megszokásnak megfelelően tíz csörtéből áll, amin szép módszeresen végig kell verekedni magunkat. A kihívás fokozatosan nő, viszont szerencsére itt jön a második nagy piros pont: a játék egyáltalán nem annyira HC, mint elsőre gondoltam. Nem mondom, nem könnyű, viszont könnyű beletanulni. Mesterré válni nehéz, de nem veszi el az életkedved tőle, éppen egészséges a kihívás.
[YOUTUBE]3Dy4_80IYS4[/YOUTUBE]A harcrendszer a kis, közepes, és nagy ütés mellett külön gombon kezeli a védekezést/kitérést, valamint az ütések után feltöltődő mérce segítségével bevethető Super Combo-kat is. Két segítőnk is külön-külön gombot kapott, őket is egy folyamatosan töltődő mérce feltöltődése után hívhatjuk be. Érdemes megismerni és okosan kiválasztani a harc előtt őket, mert a képességeik nagyon sokfélék. Van, aki masszív sebzést tud bevinni, van, aki az ellenfél támadását tudja megakasztani, és van, aki különféle power upokkal tud ellátni minket. A játék minden játszható karakternek ajánl két segítőt az adott karakter harci stílusának megfelelően, de ez nem szentírás, inkább saját tapasztalat alapján érdemes dönteni mellettük.Nos, miután egy szabadon választott karakterrel kivégeztük a sztorimódot (aminek egyébként annyira érthetetlen és kaotikus a története, amennyire egy tucat ismeretlen franchise-ból összeollózott esemény csak lehet), megnyílik egy bizonyos Another Story mód, ami a manapság divatosabb történetmesélést helyezi előtérbe. Itt nem választhatunk karaktert, helyette tíz fix fejezet vár ránk, előre meghatározott harcosokkal. Itt a történet már kezd egyébként (nem sokkal) érthetőbbé válni, de nem érdemes túlzottan figyelni rá így sem, mert csak a fejünk fájdul bele a borzalmas dialógokba, a logikátlan eseményekbe, és a japánosan túlbonyolított szabályrendszerbe, ami a crossover sztorijának az alapját adja. Viszont az Another Story pár óra szórakozást nyújt, és mivel nem a szimpátiánk alapján választunk benne karaktert, így ez alatt a pár óra alatt megismerjük mindannyiukat… ami nagy segítség, ha nem akarjuk a játékot sutba vágni pár óra után. Így a többi karaktert megismerve az újrajátszhatósági faktor is megnő, szívesebben vesszük elő a játékot az ismerős arcokkal, mintha még mindig csak random harcosok gyülekezete lenne benne.Az online játékról nem sokat tudok mondani. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a programnak az a maréknyi, ám végletekig lojális rajongói bázisa, ami sokáig aktívan fogja tartani a játékot. Közel tíz óra offline játék után már elég menőnek éreztem magam hozzá, hogy belenézzek. Nos, kedves japán barátaink, akik leginkább játsszák az online-t nem ugyanazon a szinten művelik ezt az egész videojátékosdit, mint én, így gyakorlatilag csak vesztett meccsem volt, pillanatok alatt elpicsázzák az embert. A játék nehezebb szinteken könyörtelen mesterséges intelligenciája is sírva fakadna ha velük kellene játszania…Kinézetre egyébként gyönyörű szép a játék, de ez nem meglepő, a mostani gépeknek nem igazán kell izzadnia ezzel a 2D látványvilággal, itt már inkább a művészeti oldal az, amire a fejlesztőknek ügyelnie kell, hogy látványos programot adjanak ki a kezük ügyéből.Mindent összevetve a külsőségek és az előítéleteim dacára nagyon jól szórakoztam a játékkal. Elsőre nagyon fura volt csupa ismeretlen karakter közül választani, de ahogy egyre több időt töltöttem el a bunyóval, egyre inkább ismerősök és szimpatikusok lettek ezek a mangacsajok. Az ismeretlen ismerősök…(A szoftvert a Marvelous!-tól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük!)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Köszi a tesztet, a játék ugyan kimarad, de a manga csajok pozitív dolog 🙂

  2. Ezt kipróbálnám! Főleg hogy ma jött meg a Super Sonico figurám.

  3. Ja még 1 kérdés. Az első képen jobb oldali csaj az láttom tüsszent, de balra az mi? Egy Picaso kép az a kerek valami?

    • Valahogy sikerült pont kifognom a legtöbb screenshot esetében a lehető leglehetetlenebb animációs fázisokat. 😀 Hiába nem lehet egyszerre bunyózni és fényképezkedni. 🙂

  4. Jó kis teszt köszi, örülök, hogy 2D-s bunyoról is amit nem ismerek írtál. Bár be vallom a kép miatt jöttem be a tesztre,de egy ilyen kis cucc fogadott még pozitivabb volt számomra. Az meghogy online agyonvertek nem gond, már ha nem húzzod fel magad miatta.A manga csajokkal szemben csak nem volt tán rossz előérzedted mert ahogy nézzem van itt méretek különbségekben rendesen amplitudo +)

  5. Na ezt a tesztett elfogom olvasni, a trailer 2X megnézve. Lehetne a bunyós játékoknál pluszba 1 DK beleszól?Yeah, ezek az anime csajok hééé!!!

    • Már vártam a jelenésed. 😀 😀

      • Nem is értem miért. :)Szeretem a 2d-s bunyós cuccokat gondolom arra gondolsz!?Ez a story(arcade) és another story mód hatalmas ötlet. A Doa-ban nagyon hiányoltam a sima arcade módot ami kis átvezetőkkel indította a bunyót. Legnagyobb a Doa4-ben volt mikor Hitomi és LeiFang egy fej káposzta miatt verekedtek XD

  6. Nekem ez a játék kell! :)Köszi a fasza tesztet!!!