Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Nioh 2 – The Tengu’s Disciple DLC (PS4, PSN)

Tengu-toll a füledbe!

Az van, hogy megszületett az egyik legzöldebb kiegészítő a Nioh sorozathoz, mivel ennyi újrahasznosítást maximum a Barátok közt 7868. részében lehetett látni (tudod, amikor Ági bepöccen Attilára, amiért egyetlen tollvonással megfingatta a céget Miki figyelmeztetése ellenére); szóval a világ eseményeire hatására valahol várható volt, hogy nem ez lesz a legsimábban tető alá hozott Nioh kiegészítő – ez sajnos jelentősen meg is látszik az eredményen.

A The Tengu’s Disciple kiegészítővel egy időben jött egy ingyenes tartalomkiegészítő, nagyjából egy kalap alá fogom ezt venni a fizetős tartalommal: bizonyos ellenségek, esetleg a kelleténél gyanúsabban világító piros sírok egy mágikus tekerccsel lephetik meg a gyanútlan játékost. Ilyenkor egy rövid aréna, esetleg bossharc keretében lehet felnyitni a papiruszok rejtett képességeit, szintjüktől és nehézségüktől függően pedig a pálya újbóli teljesítésével felülírni bizonyos statisztikákat.

Eddig jó.

Ami már kevésbé tetszett, hogy a Yashima régió két térképén megnyitható tíz küldetésből csupán kettő főküldetés terelget minket az idő(vissza)utazós kalandban, mely a 12. századbéli Minamoto no Yoshitsune történetét és találkozását meséli el félszerzetünkkel. Az első térkép a Nioh 1 első helyszíneiből és az Umibozus pályából lett összegyúrva (ezt ennyiben is hagynám), talán a második helyszíncsomag lett egy picit kreatívabb a gyors, de ügyesen kitanulható végső összecsapásával.

A rövidebb, mellékküldetések a megszokott Nioh sémát követve vagy egy főküldetés rövidebb, módosított etapját jelentik, vagy egy már legyőzött főgonoszt küldenek ellenünk a fejlesztők (olykor új mozdulatokkal kiegészítve; dupla bossfightok ezúttal sincsenek). Vannak ám új ellenségek is (a csak hátulról piszkálható rákokat kaszabolnám én is vacsorának), illetve például a korrumpálódott katonák kaptak pár új képességet, de van az izgága majomnak is egy új verziója, illetve egy irritálóan masszív-trutyi lény is fog kellemetlen perceket szerezni. Kerültek természetesen a játékba új védelmezők (guardian spiritek) – ha valakinek még megrezdül a szeme ettől, bár ezt a részét javították a játéknak és most már megéri átváltozni – , valamint aki pálcát törne ellenségei felett az engem a kombózásában a kusaragimara emlékeztető splitstaffet, ami a gombok nyomva tartásával hosszabbodik meg egy végtelen-halálos táncban.

Jó Nioh szokáshoz hűen került új nehézségi szint is a játékba (gyakorlatilag egy new game++), ennek fényében a szintlimit is megugrott 400-ra, illetve további fegyver/samurai/ninja és omnyo mágia képességekkel lehet turbózni avatarunkat.

A Tengu’s Disciple szerintem a Nioh sorozat leggyengébb kiegészítője, de az árát így is bőven megéri. Főleg azoknak, akik hajlamosak rászánni idejüket egy újabb végigjátszásra és plusz órákat szentelni kedvenc felszereléseik agyon maxolásának a lehető legjobb statok kipörgetésével. Remélem a következő kiegészítő megjelenésére picit helyreáll a világ rendje és könnyebb szervezéssel, nagyobb odaadással, kreatívabb helyszínekkel és több új főellenséggel gyarapodik a Nioh-szága. A Tengu’s Disciplet 64 kunaiból 45-re értékelem.

(A kiegészítő a PlayStation Store-ból vásárolható meg 3090 Ft-ért. A PlayStation 4-exkluzív alapjáték tesztjét ITT olvashatod.)

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Még mindig úgy érzem, hogy ennek az egész Nioh 2-nek végeredményben nagyobb volt a füstje, mint a lángja.

    • kivételesen egyetértek veled
      szerintem a fejlesztők is inkább csinálnának már egy új ninja gaident
      remélem már nagyban hegesztik, nioht pihentetni kellene (a kiegek után)

  2. Maximálisan egyetértek, eddig messze ez lett a leggyengébb Nioh DLC. A sztoriszál nem túl erős, bár a korábbiakkal ellentétben is nem is a főáramú történetet folytatjuk, hanem időutazunk, ami azért rosszul is elsülhet, és lám, itt is full érdektelen lett. Az első főmisszióról nekem is a rehash jutott az eszembe, a második főmisszió jó volt, de az első felétől, a vertikálisan építkető labirintustól a hideg rázott, gyűlölöm az ilyen pályákat. Az új fegyver engem a tonfa és a kusa szerelemgyermekére emlékeztet, és talán félve attól, hogy önmagában nem lenne elég népszerű, eléggé OP-re tervezték, ráadásul a magic-kel együtt skálázódik, ami a switchglaive használókat rögtön át is állította erre. A balanszban ez most azt jelenti, hogy az erős buildek úgy kezdődnek, hogy végy egy splitstaffot 😀
    A picsogásom ellenére engem azért lekötött egy jópár órára a DLC, a Demon végigjátszásomnak még csak a háromnegyedénél járok, és legalább a kihívást azt tényleg sikerült feljebb tornázniuk – a vanilla alapjátékkal szemben ez volt az egyik fő kifogás, hogy túl könnyű – most viszont kicsit átestek a ló másik oldalára, és minden bossból HP sponge-ot csináltak, ha csak build nélkül vág bele az egyszeri játékos, akkor hosszú perceken keresztül kell csépelni a bossokat, hogy megadják magukat.