Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Neversong (PS4, PSN)

Volt egyszer egy kóma.

A személyiség kialakulásában kétségtelenül szerepet játszik a genetika, de a közeg, amiben felnövünk, a nevelés, amelyet kapunk, illetve a hatások, amelyek érnek formálják a legjobban, azt, akik vagyunk: az emlékek határozzák meg az énünket. Ha ezeket elveszítjük, megszűnünk „magunk” lenni, és mint egy napló szanaszét heverő lapjait próbálhatjuk összerakni azt, hogy kik is voltunk, vagyunk, bízva abban, hogy valaki reakciója, egy helyszín vagy egy kép előhozza a múltat. A Neversong felületesen ugyan, de érdekes módon mesél erről.

Peet magányos figura volt, amíg meg nem ismerte barátnőjét, Wrent. Élete innentől kezdve teljesen megváltozott: együtt minden jobbnak tűnt. Számtalan kalandot éltek át, amikor viszont elindultak bebarangolni a közeli elmegyógyintézetet, Wrent elrabolta a gonosz Dr. Smile, Peetet pedig akkora sokk érte, hogy kómába esett. Jóval később tért csak magához, és konstatálta, hogy a szülők gyanúsan eltűntek városkájából, amelyet különös lények leptek most el. Elhatározza hát, hogy elindul megmenteni Wrent, útján pedig mindenféle különös lénnyel és figurával fut össze.

A Neversong egy pár óra alatt teljesíthető akció-kalandjáték, laza Metroidvania elemekkel. Utóbbi hatása leheletnyi, ugyanis, bár ahhoz, hogy Peet haladhasson, új képességekre tesz szert, nincsenek nagyon elágazó terepek és rejtett kincsek, amelyeknél kamatoztathatná ezeket. Határozottan jópofa, hogy karakterünk hétköznapi tárgyakkal teljesíti feladatait: baseball ütővel csaphatja szét a rosszakat, gördeszkával tud gyorsabban haladni vagy épp egy esernyővel fellebegni a légáramlatokon. A gond az, hogy – mivel egyébként is rövid játékról van szó – ezeket alig tudja kamatoztatni, és pár alkalomnál többször nem is kell bevetni őket.  Peet története egyébként Once Upon a Coma címmel indult, és alkotója, Thomas Brush korábbi, körülbelül negyedórás flash-játékának, a Comának újragondolásaként/folytatásaként. (Egy rejtett szobában, készítője narrációja mellett, végig lehet nézni egy végigjátszást az eredetiről.)

Az alkotás képi világa a legkiemelkedőbb: gyerekkönyvszerű grafikájával sokkal bizarrabban és torzabban hatnak az egyáltalán nem kicsiknek szánt lények és események, amely ellentmondás jellegzetessé és emlékezetessé teszi az egészet. Történetéből szinte végig alig értünk valamit, a fináléra viszont szinte minden eleme összeáll, amelyet egy újabb végigjátszás még érthetőbbé és érdekesebbé tesz. Fontos és érdekes témákat érint az emberi emlékekről, az énről és a tragédiák feldolgozásáról, viszont túl felületesen, ráadásul igazi katarzis nélkül teszi azt, így hatása valamennyivel tompább. Ettől függetlenül nagyon jó, hogy egy újabb olyan független alkotás született, amely sajátos vizualitására és ezzel összefonódó játékmenetére építve dolgoz fel sokakat érintő problémákat.

Az élményt azonban jelentősen károsítják a különféle bugok, amelyek miatt néhol nem is lehet tovább haladni. Érdekes játékmechanikai elemek változnak bosszantóvá furcsa karakterkezelése miatt, és, bár jópofák a főgonoszok, a csapások pontatlan érzékelése miatt inkább idegesítővé válnak a harcok. Kifejezetten gáz, hogy a gyűjteni valókat kitevő kártyák – amelyek kis infókat adnak a világról és a karakterekről, és esetenként variálják Peet külsejét – nem szedhetőek össze, ugyanis hármat kifelejtettek a játékból az alkotók az Atmos Gamesnél: ez fájdalmasan amatőr hiba, amely ugyan a végigjátszást nem gátolja, de zavaró hanyagságra világít rá, amely behálózza az egész kalandot. Bőven ráfért volna még pár hét finomhangolás, amellyel összességében egy gördülékenyebb élmény született volna. A Neversong egy egyszerű, szórakoztató és elgondolkodtató, különleges kis alkotás, amely fontos problémákra világít rá egyedi és jellegzetes képi világgal. Játékmechanikai szempontból sincs túlbonyolítva, amely tény kevésbé zavaró, mint a bosszantó, akadályozó technikai problémák, amelyek visszatartják. Kiváló délutáni játék, amelyet együltében végig lehet játszani, és amely, minden negatívuma ellenére is egy egyedi kis csomag, amely jó, hogy megszülethetett.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: Serenity Forge
Fejlesztő: Atmos Games
Méret: 2.99 GB
Megjelenés: 2020. július 16.
Ár: 4590 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Kár érte, mert ez egy nagyon érdekes játék. Köszi a tesztet!

    1