Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Natsuki Chronicles (PS4, PSN)

A Shmups kapudrogja.

…vagyis a műfajé, melyben egy karakterrel vagy járművel haladunk egy adott irányba és próbálunk túlélni a több milliárd ellenfél és azok lövedékei között. Shoot ’em up vagy Bullet hell néven is ismerhető a típus, melynek megannyi, de mégis egyre fogyatkozó képviselője lelhető fel, napjainkban leginkább csak a PS Store elrejtett bugyraiban. Pedig az érdeklődő és kellően bátor (ez utóbbi mindenképp alapkövetelmény!) játékos egy igazi gyöngyszemet találhat, ha bizalmat szavaz a Natsuki Chronicles-nek.

Hamisítatlan lövöldével van tehát dolgunk, amiben két módunk is van játszani, a Chronicle és az Arcade opciók. Az előbbiben Natsuki 10 fejezeten átívelő történetét ismerhetjük meg, ráadásként 3 flashbackes tréningpályával. Mindegyik előtt megkapjuk az eligazítást, majd kiválaszthatjuk egyre bővülő felszerelésünkből az adott szakaszhoz leginkább megfelelőbbet. Három kategóriában vannak fegyvereink elosztva: elsődleges, másodlagos és kiegészítő, amik az előrehaladás alatt összegyűjtött pénzmagból vásárolhatók és fejleszthetők. A lehetőségek folyamatosan bővülnek, ahogy sorban végzünk a pályákkal, viszont nem ajánlott csak úgy félvállról venni az ezekkel történő kísérletezést. Egyfelől ez a game egyik legérdekesebb aspektusa, mert kissé trial-error felfogást kap az esztelen lövöldözés. Ami persze nem is olyan esztelen, idővel el kell kezdenünk kitanulni az ellenfelek típusait, hogy milyen irányból és formában törnek majd ránk. Emellett pedig az említett ágyúkból sem mindegy, melyiket szereljük fel a hangárban, a sikerhez kulcsfontosságú a legmegfelelőbb kiválasztása, ez a tudás pedig kikerülhetetlenül, csakis a sok-sok próbálkozás után lesz csak a miénk.  

A progi pedig pontosan erre szeretne ösztönözni minket, ráadásul teszi ezt kiemelkedő módon. Minél tovább jutunk el egy szakaszon, a végén egyre több extra pajzsot kapunk, valamint a pénzünket, tapasztalati szintünket is folyamatosan tornázza fel. Nem elvárás, hogy sikeresen legyőzzük a pályák végi főellenfeleket, bármeddig is jutunk, valami mindig üti a markunkat. Ezért is win-win leülni elé akár csak egy menetre is, mert azon túl, hogy fun, még fejlődünk is.

De miért is tűni ki igazán Natsuki kalandja a többi kollégája közül? A tökéletesre csiszolt recepttel, amit olyan apróságokkal sikerült elérni, mint a hajónk két, előre beállítható sebessége, amik között egyetlen gombnyomással válthatunk a csaták alatt, reagálva az aktuális eseményekre. A felénk közelítő lövedékek teljes útja látható (és kikapcsolható), tehát kicsit előre tudunk tervezni az irányváltoztatásban. Ezen apróságok pedig pontosan abban segítik a játékmenetet, hogy bármikor élmény leülni elé.

Mondjuk mindettől függetlenül fél óránál többet én amúgy sem tudtam csapatni a cuccal, annyi fénylő, robbanó és repkedő bizbaszt kellett feldolgoznia az agyamnak. Tudom, ez a műfaj sajátja, nincs is ezzel semmi baj, de nekem szükségem volt utána húsz percre, hogy felfedezzem a nagyszoba tapétájának rejtelmeit, csak úgy lassan és ingerszegényen.

Ezen pont nem segít a történet tálalása sem, ugyanis a harc közben folyamatosan megy a párbeszéd, folyik a cselekmény, ami kizárólag japánul kedveskedik füleinknek és hiába van feliratozva a felső sarokban angolul, abban mind egyet érthetünk, hogy ennek figyelemmel kísérése nem élvez feltétlen prioritást nyolcvankettő lézergömb közötti manőverezés közben. Ettől függetlenül meglepően tisztességes sztorit sikerült a szoftver alá pakolni. Natsuki nemrég csatlakozott az RDF-hez (Rapid Deployment Force), Seven Tier bolygó védelmezőihez, de idővel kiderül, hogy a jófiúk mégsem annyira jók, így hamar a másik oldalon találjuk magunkat. Egy szóval sem említettem, hogy eredeti, de lehetne csak úgy szó nélkül menni és lőni.

Na, de várjunk, hát ilyet is lehet! A már említett második játékmód, az Arcade pontosan ezt kínálja. Itt minden körítés nélkül vetjük bele magunkat a küzdelmekbe, nincsenek a pályák között megállók, a fegyókat és pajzsokat is a szembejövő power upok felszedésével variálhatjuk, halál esetén pedig egyértelműen minden kezdődik elölről, feltéve, ha elég sokáig eljutunk, mert idővel azért megszánnak pár újraélesztő zsetonnal. Természetesen eredményünket összemérhetjük a világranglistán, úgyhogy sok sikert a kitartóknak.

Prezentálás szintjén már kicsit vegyesebb az összkép, mert ugyan színesszagos, a pályák változatosak, az effektek miatt fogalmunk sincs mi történik, viszont nekem mégis kicsit sterilnek, túl régimódinak tűntek a textúrák, a modellek. Valószínűleg, ha ennél részletesebb lenne a dizájn, annak a követhetőség látná kárát, de nekem a sok-sok éves Sine Mora világa (persze hazabeszélek) sokkal egységesebbnek és szebbnek tűnik. Itt a rajzolt anime karakter, majd a pár poligonos hajó valahogy nem tudott működni és rendre kizökkentett, talán pont ezért élveztem jobban az Arcade mód végtelen kihívását, ott minden ugyanannyira elnagyolt egységes. Cserébe tükörsimán fut a gépen, akármekkora slamasztikában vagyunk is, ráadásul ezeket mind megfejeli a tényleg szuper zenei anyag, amit hallgatva biztos felpezsdül a vérünk.

Borzasztóan örömteli, hogy annyi év exkluzivitás után végre a Sony konzoljaira is elkezdtek szállingózni a Qute Corporation fejlesztőinek játékai, ha pedig valakinek már ismerős a Ginga Force (és ezért figyelt fel a Seven Tier bolygóra is »kacsint«), akkor tudja mire számíthat. Egy remek és végletekig csiszolt shooterre, ami többek között a négy nehézségi szint és a folyamatos fejlődés végett kitűnő újrajátszási faktorral bír. Mondanom sem kell, a rajongóknak egyértelműen kötelező, a többieknek meg csak szimplán ajánlott. A Natsuki Chronicles a játék, amiről nem is tudta a műfaj, hogy mekkora szüksége van rá.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★★
SZÍNARANY
Kiadó: Rising Star Games
Fejlesztő: Qute Corporation
Megjelenés: 2021. február 18.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Seems like good shit, jáccccccccanám!

    1