Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MY HERO ONE’S JUSTICE (PS4)

Az utóbbi években kétségkívül felkavarta a japán shonenek (többnyire az akciódús, helyenként humoros, főként fiú-férfi karaktereket felvonultató mangák/animék gyűjtőneve) világát a [i]Boku no Hero Academia[/i], avagy, ahogyan a nemzetközi piacon ismert, a [i]My Hero Academia[/i]. Noha a stílus trónjáért olyan világhírű sorozatok versengenek, mint a One Piece, a Dragon Ball, a Naruto, vagy a Hunter x Hunter, mégis, ennek a 2014 óta futó történetnek sikerült valami olyat elérnie néhány év – 3 anime évad és 20 manga kötet alatt -, amely mai viszonylatban egészen bámulatos. A sztori, a karakterek és az atmoszféra összessége, valamint a témaválasztás annyira pezsdítő elegyet alkotnak, hogy az ember akarva-akaratlanul is ráfügg a dologra.Az említett témaválasztásnak mindenképp kedveznek a mai trendek: adott egy világ, ahol a különleges képességekkel (quirk) rendelkező szuperhősök és szupergonoszok standardnek számítanak. Mivel a Marvel, valamint DC (és egyéb) istállókon alapuló képregények, filmek és további médiák globális popkultúrába történő beépülése manapság már elfogadott dolog, Kohei Horikoshi nem is időzíthette volna jobban művét, mondhatni, szinte épített a hype-ra – ez látszik is az eredményeken. A főszereplő Izuku Midorya (“művésznevén” Deku) kalandjaiért megbolondul a világ. Nem csoda hát, hogy a videojáték-adaptációk sem várattak magukra sokáig. Jelen cikkünk alanya tehát nem más, mint a [b]My Hero One’s Justice[/b].A [i]My Hero One’s Justice[/i] alapvetően egy teljesen 3D-s aréna-bunyó, ahol egy az egy ellen küzdhetünk meg a sorozatból jól ismert karakterekkel. A játék irányítása és maga a harc nem egy atomfizika, azonban utóbbinak van egy különleges tulajdonsága: a kő-papír-olló szentháromságon alapszik. Minden szereplőnek van ugyanis normál, counter és “védhetetlen” (legalábbis, a hagyományos védekezés számára) támadása, ezek pedig körforgásszerűen negálhatják a másikat. A gyorsabb, normál támadással kiüthetjük a védhetetlent, a counterekkel a normál próbálkozásokat semlegesíthetjük, míg a védhetetlen pedig a counter kriptonitja. Ez így elsőre nem hangzik bonyolultnak, azonban beletelik némi időbe, amíg ráérzünk, mikor mit kell használnunk, hogy boldoguljunk. Persze, a fejlesztők azért nem annyira szőrös szívűek, hogy ennyiben hagyják a támadások deflektálását, a fentebb említett védekezés mellett ugyanis ki is térhetünk (dash) ezek elől.
[YOUTUBE]etib9dzu36k[/YOUTUBE]
Amennyiben meguntuk a “kő-papír-ollózást”, használatba vehető az említett szuper-képességünk, a quirk. Ez minden karakter számára valami egyedi és stílusához passzoló mozdulat. Aki kicsit képben van a sorozattal, az felismerhet néhány ismerős technikát, ebből a szempontból a játék igencsak hű a forrásanyaghoz. Amint mindezeket elsajátítottuk, rá fogunk azonban jönni, hogy nem elég jól balanszolt a játék két irányítási sémája. Az alapértelmezett rendszerben ugyanis elég csak nyomkodnunk a gombokat, hogy látványos kombókat aktiváljunk, ám az igazi kihívást jelentő “manual” kiosztást inkább csak az acélidegekkel rendelkezőknek javasolnám. Ennek használatától már csak azért is el fogja venni a kedvünket a játék, mert bizonyos karakterek “automata kombói” annyira erősek és látványosak, hogy nem lesz kedvünk a tanulással bajlódni. Apropó látvány: míg a harcrendszer mindenképp némi kettősség érzetét kelti, addig a látvány (és itt most nem a grafikát értem látvány alatt feltétlen) egészen hűen ülteti át az animében/mangában látottakat a játékos számára. Ez vonatkozik a hangulatra is: minden ismert karakter pontosan olyan, mint amit várunk tőle. Az igazán erős szereplők irányításakor tényleg megállíthatatlannak érezhetjük magunkat, a gyorsak valóban képesek a nagy-sebességű manőverezésre, míg a “leleményes” karakterek olyan mozgásrepertoárral rendelkeznek, amely birtokában valósnak tűnhet a többiek eszén való túljárás. Persze közel sem tökéletes a balansz, azonban látszik, hogy a fejlesztők nagyon igyekeztek ezeket a “kasztokat” megkülönböztetni. Emellett az arénák rombolhatósága is néhol sokrétű, van, hogy az operatőr nézetet vált és úgy érződik, mintha elborult volna az aréna – ebből a szempontból nem lehet panasz.
[YOUTUBE]f7Rrat1ejs0[/YOUTUBE]
Míg ezek a dolgok érdekessé teszik a [i]My Hero One’s Justice[/i]-t, addig a legjobban várt lehetőség – sajnos – alulmúlja az elvárásokat. Ez nem más, mint a játék Story Mode-ja, amely teljesen érthetetlen módon a második és harmadik évad közepén veszi fel a fonalat. Ez meglátásom szerint azért egy banális ötlet, mert az új, sorozattal ismerkedő játékosok számára teljesen kaotikus képet fest, míg a kiedzett fanoknak nem sok újat fog mutatni (néhány jópofa jelenet és easter egg kivételével). Nagyon sajnálom, hogy ebből csak ennyit sikerült kihozni, azt meg pláne, hogy egy ilyen lehetőségekkel felvértezett szereplőgárdához nem adtak karaktergenerálási opciót. Az olyan konkurens szériákból készült játékok, mint például a Dragon Ball, vagy a Boruto (a jövőre érkező “turmix” Jump Force-ról nem is beszélve) mind rendelkeznek ezzel a feature-rel, és ez jelentősen meg is dobná mind a hangulatot, mind a szavatosságot. Talán majd legközelebb. (Annyit azonban megemlítenék, hogy az alapértelmezett karaktereket személyre szabhatjuk kisebb kozmetikai tárgyakkal.)Szerencsére ezért kárpótol a rövidke, de annál változatosabb Mission Mode, ahol 6 nagy térképet kell végigsöpörnünk, harcról-harcra. Karaktereinket az összecsapások után fejleszthetjük, ám érdemes vigyázni: az előző küzdelem során megmaradt életerejükkel folytatják és a fejlesztések levonnak az összpontszámunkból, így egyfajta sajátságos egyensúlyt terem a játék a belefeccölt energiával (főleg, ha a max pontszámra gyúrunk). Emellett persze az elmaradhatatlan Arcade Mode és online lehetőségek is gazdagítják a programot. Be kell valljam, utóbbit csak néhány meccs erejéig tudtam nyüstölni, ám eközben nem tapasztaltam nagyobb problémát sem a matchmakinggel, sem a bunyók menetével kapcsolatban – remélhetőleg lesz elég játékos, hogy ez a stabil játékélmény ki tudja elégíteni az erre vágyókat. A [i]My Hero One’s Justice[/i] összességében nem lett tökéletes adaptáció és a teljes elégedettségből levonnak a fentebb említett negatívumok, azonban a felvett irány – főleg a hangulat és látvány átültetésének tekintetében – mindenképp jó. Egy egyszerűen felkapható, gyorsan pörgethető bunyós stuff, ami természetesen a saját zsánerének képviselőit hivatott kihívni, ám a bejáratott sorozatokhoz képest kicsit hamar veszít a lendületből. Az MHA-fanoknak kötelező vétel, azonban, ha nem vagy benne biztos, inkább várj egy árcsökkenést, addig pedig nézd meg az animét és lapozgasd a mangát![i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=http://platinumshop.hu/product/8665/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Akcio/My-Hero-Ones-Justice-Endeavor-DLC]Platinum Shop[/url] budapesti boltjaiban vagy webáruházából meg is rendelhető.)[/i]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat: