Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Mozi – Alien: Covenant (2017)

Egyszerre mélységesen megdöbbentő és módfelett érthetetlen az a divat, amely manapság telepedett rá az Álomgyár boszorkánykonyhájából kikerülő, nagy becsben tartott produkciókra. Azaz, ha ma Hollywoodban több százmilliós, komoly marketinggel megtámogatott blockbusterről van szó, akkor egyszerűen azt kötelező teljesen közérthető nyelven a néző elé tárni, úgy, és olyan formában, hogy azt a szélesebb közönség is maximálisan befogadhassa és megértse, lehetőleg minél kevesebb kivétellel.Egy olyan korszakot élünk, ahol mindig, mindent, minden esetben meg kell magyarázni, nem maradhatnak ködös foltok, válasz nélküli kérdések, és ez sajnos nem csak azért van, hogy bárki emberfia kihúzva magát, nagy mellénnyel távozhasson a moziteremből, hogy ő bizony felfogta a lényeget, hanem komoly, frencsájzt érintő okai is vannak. Vagyis, ha egy népszerű, nagy múltra visszatekintő produkció sokadik tagját szeretnék lenyomni a rajongók torkán, mely pont nekik, és a névnek köszönhetően további súlyos dollármilliókat termelhet, ráadásul az adott filmsorozatot látszólag már teljesen, keresztül-kasul kifacsarták, akkor nincs más hátra, keményen a dolgok mélyére kell ásni, és minden kis sötét zegzugba bevilágítani, amibe még lehet. És emiatt, nagy valószínűséggel oda a frencsájzt addig övező misztikum. Az [B]Alien: Covenant[/B] létére és lényegére is inkább az utóbbi megállapítás illik. Azaz egy kultikus, lassan 40 éves művet melegítenek fel újra egy előzmény képében, modern, mégis a klasszikushoz hű formában, egyúttal a film eredettörténetként is funkcionál, miközben Ridley Scott 2012-es rendezését, a [I]Prometheus[/I]t is folytatni szeretné félig-meddig – ami annak idején szintén egy Alien mozinak indult, de aztán egy egészen más, bátor fordulatot vett. Sokan szerették és sokan utálták [I]A nyolcadik utas: a Halál[/I] prequeljének bélyegzett [I]Prometheus[/I]t. Legalább annyi, ha nem több hideget kapott, mint amennyi meleget, az utóbbi idők egyik legmegosztóbb filmjeként vonult be a mozgóképek történelemkönyvébe, de egyvalamit nem lehet tőle elvitatni: minden hibája ellenére volt annyi mersze, hogy elkülönüljön az Alien-univerzumtól, merőben más legyen, mint azok, új kérdéseket tegyen fel, új irányba vigye el, és egyben kitágítsa ezt az érdekes, sokszínű frencsájzt. Igaz, ami igaz, ezekre a kérdésekre vajmi kevés választ adott, ami nem lenne önmagában baj, de elméleteit sem cáfolni, sem alátámasztani nem volt képes. Nem kínált semmi konkrét fogódzkodót és megmaradt a homályos utalásoknál, meg a ködös megjegyzéseknél – azonban mindenképp egy érdekes, sokat ígérő felvezetés volt, amelyre mindenki várta az igazi magyarázatokat. A [I]Covenant[/I] ezzel szemben egyáltalán nem ott folytatja, ahol kellene, nem viszi tovább a [I]Prometheus[/I] által megkezdett merész koncepciót, legalábbis nem úgy, ahogy az előzetesen várható volt. Lényegében annyi történt, hogy Ridley Scott engedett a sok elégedetlenkedő nyomásának, akik habzó szájjal verték az asztalt és kérdezgették az idős mestert: miért nem az LV-426-on szálltak le a felderítők? Miért nem tojásokat találtak azon az űrhajón? Miért nem egy facehugger petézett bele abba a szerencsétlen űrutasba? Miért lett úgy vége a filmnek, ahogy, és mért nem jutott el a finálé ahhoz a végkifejlethez, amit [I]A nyolcadik utas: a Halál[/I] elején láthattunk? És úgy egyébként, miért egy teremtéstörténetet, egy filozofikus témába csomagolt science fictiont kaptunk egy véres és félelmetes űrhorror helyett?Kényelmetlen dolgok ezek, Scott pedig – mintha maga sem tudta volna, mit akar, – végül megint szinte 180 fokos fordulatot vett, és bár azt állította, ma már senkit sem érdekelnek az Alienek, beismerte tévedését, és a [I]Covenant[/I]ben mégis visszahozta a savas vérű dögöket a filmvászonra. Nem volt a legjobb ötlet.[YOUTUBE]H0VW6sg50Pk[/YOUTUBE]2104-ben járunk, a Weyland-Yutani társaság által útjára indított Covenant nevű kolonizáló űrhajó, kétezer telepessel a fedélzeten az Origae-6, egy emberek számára tökéletesen lakható bolygó felé tart. A legénység egy új, és minden bizonnyal egy sokkal boldogabb élet reményében szeretné megvetni a lábát a planétán, messze a Földtől, egy más, Paradicsom-szerű környezetben. Út közben azonban nem várt hiba adódik, melynek következtében a legénység vezetője egy baleset miatt az életét veszti, a megérkezésig pedig még nagyjából úgy hét év van hátra, így a hibernációból felébresztett csapat jobbnak látja, ha inkább egy, a kiszemelt bolygóhoz nagyon is hasonló, sőt, jobb légkörrel és élhetőbb körülményekkel rendelkező bolygóra szállnak le, ahonnan egy különös jelet fognak be. Nem sokkal a megérkezésük után azonban furábbnál-furább dolgok történnek: egy idegen hajóroncsra bukkannak, melyben megtalálják a tíz esztendeje nyoma veszett Prometheus expedíció legénységének a nyomait, aztán a boldog és gyönyörű ígéretekkel kecsegtető Paradicsom helyett maga a Pokol szabadul el…Nem állítom, hogy a [I]Covenant[/I] csont nélkül rossz film lenne, azonban az biztos, hogy kifejezetten identitás-zavaros produkció kerekedett ki belőle. Egyrészt megvan benne az elődre is jellemző filozófiai mélység, mely ezúttal egy teljesen eltérő hangsúlyt kap, de közben a [I]Prometheus[/I] néhány kérdését is megpróbálja megválaszolni, másrészt pedig szeretne ugyanolyan, klausztrofóbiás, szorongó, sötét szörnyfilm lenni, mint amilyen [I]A nyolcadik utas: a Halál[/I] volt annak idején. Scott azonban túlvállalta magát és rossz oldalról ragadta meg az általa megteremtett legenda lényegét: egyszerűen ma már nem lehet eladni ugyanazt, mint 40 éve, és folyamatosan úgy rendelkezik saját gyermeke további sorsa felett, hogy azt, ha nem is teljes mértékben, de nehéz másképp értelmezni, mint kisebbfajta mítoszrombolásként. Ez pedig az előbb említett, túltolt magyarázkodásban nyilvánul meg a leginkább.Az eddigi Alien filmek, de még a negyedik rész atmoszféráját és igazi nyers erejét is pont azaz ismeretlen, zsigeri félelem adta, amelyet ezek a titokzatos, halálos lények testesítettek meg. A xenomorph, mint olyan, egy megmagyarázhatatlan, ösztönös, személytelen gyilkológép, aki befurakodva az emberek racionális világába, pillanatok alatt szétzúzta minden magabiztosságukat, semmivé tette technikai fölényüket, és önnön felsőbbrendűségükbe vetett hitüket. Nem keres okokat, nem gyűlöli ellenfelét, teljesen közömbös, igazi természeti erő, aki gondolkodás nélkül pusztít, gyilkol, öl, mészárol, mert… csak. Nincsenek magyarázatok, nincs válasz, nincsenek felesleges körítések, ok-okozati összefüggések, semmi ilyesmi, és pont ezért lett a végletekig lenyűgöző. A tiszta és tökéletes organizmus. Maga a nyirkos, hideg sötétben megbúvó entitás, a nagy kozmikus félelem, mely ráébreszt minket arra, mi csupán betolakodók vagyunk a végtelen kozmoszban, és semmit sem tudunk annak eredetéről, vagy a benne elfoglalt, valódi, igencsak aprónak minősülő szerepünkről. [YOUTUBE]XeMVrnYNwus[/YOUTUBE]Ezzel szemben a [I]Covenant[/I] két lábbal beletapos az idegen lények körül eddig kialakult vonzó, rejtélyes, és hatásos misztikumba. Egy hideg zuhany kíméletlen és fogcsikorgató erejével tárja elénk a xenomorphok eredetét, de ezek nem azok a válaszok, amiket igazán szeretnénk hallani. Ellentmondásos és megosztó témák jönnek így létre. Egyrészt ott vannak az Alienek mitológiáját csorbító dolgok, amiket sajnos a rajongók többsége nem fog jó szájízzel fogadni, de emellett hiába szerepel a címben, a [I]Covenant[/I] még mindig nem az a hagyományos értelemben vett Alien film. Elődjét csak nyomokban érinti, de ettől függetlenül más formában továbbviszi a [I]Prometheus[/I] koncepciójának a gerincét, azaz a folytatás is egyfajta teremtéstörténet. Az ott megszellőztetett vonalat itt a két android, David és Walter karakterén keresztül viszik tovább, méghozzá makro-szinten – mondanom sem kell, Michael Fassbender egyszerűen zseniális a kettős szerepben. Gyakorlatilag egy negatív főszereplővé lép elő, aki rémisztőbb a filmben bármelyik szörnynél. Az előző rész, apjának görcsösen megfelelni akaró, testvérével rivalizáló gyermekéből itt egy arrogáns, dacos, és felmenőjét megvető kamaszt faragtak. Az ő olvasatában saját teremtője az ember, egy olyan faj, mely eredendően pusztulásra ítéltetett. Elkeseredetten, már-már szánalomba illően keresi a saját megváltását, kutatja létének okait, de mi végre, mikor ezalatt kétségtelenül hiszi, hogy a tápláléklánc csúcsán terpeszkedik, de az igazság az, hogy csak lábjegyzetek vagyunk a világmindenség hatalmas könyvében. A [I]Covenant[/I] egyértelmű üzenetet közvetít nekünk, embereknek, egy szintetikus létforma szemein, és szavain keresztül. Egyszerre kijózanító, elgondolkodtató, hátborzongató. Ezt a témát különböző vallások képeivel és filozófiai elemekkel fűszerezték, mint a kereszténység, a judaizmus, a skandináv és görög mitológia szimbólumai, Michelangelo Dávid szobra, a címbeli utalás Isten és az ember Szövetségére, Wagner sokatmondó taktusai, az egyéb irodalmi művekre, például a [I]Frankenstein[/I]re való folyamatos kikacsintás. Az [I]Ozymandiás[/I] című költeményt pedig egészen sajátosan, egyben zseniálisan építik bele a cselekménybe. Shelley regényének párhuzama egyébként is igencsak erős, de ez a „még a tökéletesre, tévedhetetlenre megalkotott életforma sem feltétlenül hibátlan”, és az ezzel kéz a kézben járó „idol-félreértelmezés” remekül keretbe foglalja magát a filmet. Ebből a szempontból talán minden eddigi Alien mozinál intelligensebb, csakhogy túlságosan sok homok van ebben a gépezetben ahhoz, hogy komolyabban értékelni lehessen ezeket a pozitívumokat. Scott egy merész húzás után bátortalan játékba ment át, és ez a „minden áron meg akarok felelni a rajongóknak” mentalitás majdhogynem menthetetlenül rá is nyomta a bélyegét a kész műre….amire így is lehet haragudni bőségesen, a totál kiszámítható végkifejlet, a minden diszkréciót nélkülöző fordulat egy olyan rendezőt sejtet, akinek nincs elég vér a pucájában ahhoz, hogy valami igazán sokkolóval és váratlannal rukkoljon elő. Az Alien rajongók alapból is eléggé hálátlanok tudnak lenni, és ezúttal kicsit többről van szó annál, minthogy a nézőknek semmi se jó, és azok elégedetlenkednek most, a [I]Covenant[/I] láttán, akik a [I]Prometheus[/I] után is kifejtették nemtetszésüket a xenomorphok hiányával és egyéb hibákkal kapcsolatban. Tegyük hozzá, hogy manapság már nagyon nehéz igazán jó Alien filmet csinálni – egyébként nyugodjon meg mindenki, Neill Blomkamp sem csinált volna jobbat. A nagy névvel bizony nagy felelősség is jár, és Ridley Scott ezúttal elszámította magát. Nem volt túlságosan szerencsés levenni a keresztet a [I]Prometheus[/I]ról, ami, még ha nem is szerette mindenki, mert más lenni, ami nagyon nagy szó manapság a filmiparban. A [I]Covenant[/I] viszont olyan helyeken keresi a választ, ahol tejlesességgel felesleges, miközben fontos dolgokat hagy figyelmen kívül. Véresebb, brutálisabb, horrorisztikusabb elődjénél, ami jó pont, sokkal közelebb van [I]A nyolcadik utas: a Halál[/I] szellemiségéhez, még a karakterek szempontjából is (bár egy-két figura viselkedése láttán komolyan elgondolkodik az ember, hogyan húzta ki eddig élve), és összességében nézhető mozi. Fassbender brillírozik, sőt, kétségkívül ellopja a showt, még a híres-neves, nyálkás szörnyek elől is. Ami végül is nem annyira meglepő, tekintve, hogy ez még mindig nem az-az ízig-vérig Alien film, amire vártunk.Legközelebb talán összejön.[79821]

73 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A leggyengébb Alien film volt amit valaha láttam. Ilyen csalódottan még nem jöttem ki moziból.

  2. Ámen 😀

  3. A következő részben majd látjuk, hogy Dr. Elizabeth Shaw mégsem halt meg, David hazudott: a nő seggéből kijön egy 12 méteres tojócső, és ő rakja az alien-tojásokat.

  4. :)Ahogy ismerem lucast sztem erre se gondolt. A rajongok szepen osszerakjak az okokat:)))

  5. Egyébként ha ez egy nézhetetlen zs kategóriás trágyatenger, akkor az új Szellemírtók mi? 😀 (költői kérdés)

  6. Nekem alapvetően tetszett a film, nem mondanám se zs kategóriásnak, se nézhetetlen szarnak. De ez tény, h ez már nem az az Alien amin anno felnőttem, és nem is akar az lenni. Számomra egyetlen komoly negatívuma volt mindössze ennek a résznek, h nem akart igazi horror lenni! Az első részt is maga az atmoszféra emelte ki a tucat termékek közül, ahogy a második filmben is keményen tettenérhető a vérbeli horror hangulat. Itt ez letudták pár véres és undorító jelenettel és ennyi. Meg sem próbált parás, nyomasztó de még csak ijesztegetős se lenni! A ma elterjedt divathullám, sajnos elkapta ezt a filmet is: nulla atmoszféra, mindent tegyünk a cgi látványra (ami egyébként rendben van). Nem is értem miért…

  7. Spoileres.Szerintem VV túlgondolkodtad ezt a filmet, ez nem az a film, amin gondolkodni kell. Azt már akkor tudtam, hogy ez nem lesz túl jó film, amikor kiderült, hogy nem a Prometheust folytatják, hanem éles kanyarral valami mást. Azok közé tartozom, akiknek a Promi nagyon tetszett, rengetegszer néztem újra.A végén úgy jöttem ki a moziból, hogy azt kérdeztem, ennyi volt az összes gyilok? LoL Na nem mintha a promiban több lett volna, de az eleve nem is úgy indult. Spoiler(A végén gondolom mindenki előre kitalálta, hogy a Walter valójában David, ha másról nem is, a szinkronhangról.Btw az is érdekes, hogy az első részben meddig szarakodtak azzal az egy aliennel, míg a második részben egy lövéssel kinyírnak egyet, összességében meg egy rakatot. De olyan ez, mint a Star Warsban amikor Vader megöli Old Bent, és az öreg rögtön eltűnik a lepel alatt, de amikor Luke teszi ezt Vaderrel, még perceket csevegnek, és persze máglyán kell elégetni. Vagy Qui, akivel szintén trécselnek a halála előtt. Szóval mindenhol találni megmagyarázhatatlan történéseket.

    • Az első fél óra után ezt a filmet Alien rajongóként nézni felért egy kínzással! Lentebb már összefoglalták szépen: integető alien, föld buta telepesek, 0 váratlanság, stb…ezt nem lehet 1-2 ilyen aprósággal összevetni mint amit Te az amúgy zseniális SW-ből kiemeltél.Értem én hogy sokan elégedettek voltak ezzel. Nyilván még a 97-es Alien4-re sem mehetek be moziba (újszülöttnek minden vicc új). De ez az Alien rendezőjétől egy fertelmes és szégyenteljes köpés a régi rajongók arcába! Hogy b*szná meg RC magát!

    • “Az első részben egy teljesen átlagos legénységgel találkoztunk, aki felkészületlenül, mindenféle harci tapasztalat (és persze fegyver) nélkül szembesült egy gyilkos, idegen életformával, és ennek köszönhetően Ripley, és Jonesy kivételével mindegyiket el is intézte. A másodikban viszont már egy katonailag képzett, felfegyverzett tengerészgyalogos alakulat találkozott velük, és még így is perceken belül lemészárolták őket, de ennek ellenére, mivel volt náluk tűzerő, vissza tudtak vágni, és így is képesek voltak néhányat elintézni. A két filmben teljesen mások az erőviszonyok, de hitelesen van átadva az egész. Többek közt ezért is működnek ezek a filmek. A harmadik részben pedig ismét csak egy Alien van, középkori keretek között kell megküzdeniük vele a szereplőknek. Ott is rengeteg ember életébe kerül a megölése. Esetleg a negyedik epizód az, amibe be lehetne kötni ezen a téren, ott tényleg könnyen elhullanak. Egyébként a Star Warsban látottakra is megvan a magyarázat. Amikor Obi-Wan meghalt, azért tűnt el, mert eggyé vált az Erővel, és “”Erő szellem”” lett belőle. Yodával is ez történt a hatodik részben. Qui Gonn pedig csak később jutott el arra a szintre, ezt egyébként megmagyarázzák a harmadik rész végén. Rátalált az örök életre úgy, hogy egyesült az Erővel, és ennek köszönhetően képes lett ismét létezni, még ha más formában is. Vadernél szintén csak azután történt meg, hogy meghalt, és elégették.”

      • “Azért egy komoly lángszóró volt Ripley birtokában, a szigonyról nem is beszélve. Viccet félretéve, igazad van, az első két film zseniális.””Vadernél szintén csak azután történt meg, hogy meghalt, és elégették.””Ez viszont nem túl jó magyarázat. Miért is kellett elégetni, eltűnhetett volna azonnal, és ugye a Jedi végén járunk, nem sokkal a halála után tartott ünnepségen már ott áll Yoda és Obi-Wan mellett. Qui legyen, az még elfogadható, bár érdekes.”

        • Vader nem jedi volt, hanem sith, azért égette el.

          • Az lehet, tényleg, erre nem is gondoltam. Vadert a Jedikhez hasonlítottam. A többi Sith a mélybe zuhan, vagy lefejezik, tehát rájuk valóban nem igaz az azonnali eltűnés.

          • “Tulajdonképpen a Császár is “”elég””.”

          • A saját kezei által ég el. Btw van még egy megválaszolatlan történés. Végülis mitől hal meg Darth Vader?? Luke ugye levágja a kezét és üti-vágja a fénykarddal, de utána elég daliásan áll az uralkodó mellett, aki lézerkezelésben részesíti a fiát. Vader kap azokból a villámokból, amikor felkapja az uralkodót, na de Luke percekig kapta a sugarakat, és nemhogy túlélte, de semmi baja sem volt. Ezen egyébként azóta töröm a fejem, hogy először láttam a filmet. Az nem most volt.

          • Vader egy elektronikusan működő páncélban volt, ami működtette a megmaradt testét, és életben tartotta, azért ezt se feledd el.

          • Kisütötte az áramköreit a gépnek, ami életben tartotta az EP.3 vége óta.

  8. “-1 rendező az “”akinek a filmjére beülök a moziba”” listámról!Fájdalmasan rövid már ez a lista…”

  9. De ahogy láttam netszerte megy a hozzáértő kritizálás. Két számot ismernek a tízből: 1(fos), 10(szupermega). Ami nem kedvencük az 1pontos fos. A kedvenc meg ugye hibátlan.

    • De azért 10ből 9 emberke nagyon csalódott a film miatt! Ez mindent elmond. Nagyon rossz film lett…

      • Abbol a 9-ből 7 azt mondja hogy fos. Most akkor az reális lenne vagy csak a szokásos és itt tartunk, hogy a többség értékelése idáig szűkült?De mindig az ilyeneknél van ez a fos kategória. Cod,bf,star wars,star trek,need for speed,stb . Ismert sorozatok új részeit csak így tudnak értékelni, mert van vmi kúrvamagas elvárás feléjük és ha az nem jön akkor kár értékelni rendesen.

  10. SpoilerA kis integető Alien babán csak én sírtam fel?

  11. nagyon jó irás, teljesen összefoglalta a lényeget. tegnap láttam , hát csalódottan jöttem ki a filmről.

  12. A tojások a filmben miből lettek amúgy? 😀

  13. Rendkívül jól fogalmazta meg a cikk azt,ami a bajom az egèsz filmmel.Magam sem tudtam volna jobban. 🙂

  14. Kb. olyan, mintha a Lucasék betették volna trailerbe a Zsivány Egyes végén Vader őrjöngését.

  15. Azt értsétek meg, hogy ez nem egy rossz film, ez egy átlagos blockbuster sci-fi. Alien filmnek viszont hót szar, ugyanakkor Prometheus folytatásnak is pocsék. Van benne 30 másodperc, a bombázás, na az filmtörténeti epic jelenet lesz, de ezek a barmok lelőtték előre a trailerben.

  16. 8an mentünk együtt. Sajnos mindannyian csalódottan sétáltunk haza. Nem sikerült a film…..se izgalom se félelem.

  17. Moziban terveztem megnézni de ennyi negatív kritika után kihagyom. Kár érte….

  18. Amíg a Prométejusz egy művészieskedő jelenetekkel megtűzdelt ellentmondásos katyvasz volt, addig az új Éljen végre a világtörténelem legdrágább költségvetésű ZS-kat alkotása lett!Pár év múlva úgy fogunk rá tekinteni, mint valami új kezdetére, gondolok itt az RHP jelenetekre (haver copiright kifejezése a robo-homo-poreszre) XD Oupsz, bocsika ez szpojler volt! – Dévid szavaival élve. 😀

  19. Nagyon sajnálom, hogy nem lett jó a film, sajnos kimarad a mozi, majd később BD-n bepótolóm, mert azért kíváncsi vagyok rá.

  20. “Ja ami nem tetszett: nem igazán volt meglepődés. Jé egy űrhajó, menjünk be. Jé van itt egy bolygó, nézzük meg, ez is jó lesz. Jé egy idegen civilizáció,stbSEMMI ledöbbenés, csak jaja azt mennek.A másik. Még mindig döbbenetesen butának tűnik az ilyen “”menjünk hódítsunk meg egy bolygót”” felállás abból,hogy sehol nem foglalkoznak azzal milyen bacik vannak ott. Már itt a földön is ha átmész a szomszéd kontinensre már beoltja magát az ember. Egy idegen bolygón akármennyire is szippantható a levegő garantáltan belehal az ember. Ok itt a filmben ennek van is nyoma ,csak az hogy eljut az emberiség egy költözésre és akkor vigyorogva szállnak le a bolygókra mint a tudatlanok.”

    • Igen, ez a film egyik legnagyobb logikai hibája. Elindulnak egy vélhetőleg kibaszott drága űrhajón egy kiszemelt lakható bolygóra, hogy kolonizálják. 2000 ember, 1000 embrió. Egy hiba folytán felébred a legénység, akik vélhetőleg durva rostán estek át, megannyi pszichológiai teszten, majd olyan inkompetensen, olyan gyerekesen viselkednek, hogy fájdalom nézni. Feltűnik egy jel egy feltérképezetlen bolygóról, és úgy döntenek hogy inkább oda mennek szétnézni, mintsem a kiszemelt bolygóra, ami ugyan 7 évnyire van, de teljesen biztonságos. Milyen okból? Háá én ezek után biztos nem fekszem vissza. Igazán felelősségteljes legénység. Egy Monty Python filmben még el is ment volna.

      • Honnan tudnánk hogy teljesen biztonságos ha ott sem voltak? Mi zárja ki, hogy nem várja ott őket egy teljes alien kolónia? Britt tudósok megállapították? 🙂

        • Gondolom van már olyan fejlett a technológia. Amit a Prometheusban és a Covenantban látva ezt el is hiszem.

          • Olyan fejlett technológia, hogy még mindig poroltóval oltják a tüzet. 😀 Amúgy ennek a filmnek az ismeretében kívancsian várom, hogy Scott hogyan fűzi össze az első Alien-el, mert akadnak benne logikai bukfencek.

          • Poroltó? Ezek után akkor az hogy néz ki,hogy a 2. részben múzeális shoti is van a kommandósoknál pl.

          • Sőt, pisztolyból is a régi Colt .45-ös 😀

          • Akárhogy nézem itt is az a gond mint a star warsnál az előzmény trilógia. Ami a 70-80as években jónak tünt, ma már vicces. Akkor viszont annál is maradibb technikát kell alkalmazni, hisz előzmény.Meg filóztam azon,hogy oké hülyék voltak (ez mondjuk dúrván minősíti mennyire felkészült legénység megy kolonizálni:), hogy egyből leszálltak meg simán felengedték a fertőzött társukat a hajóra, viszont lehet pont emiatt lesz majd az,hogy Ripley szigorúan betartja a karanténos szabályt. Most ezt vagy benézte Ridley vagy erre is gondolt már.

          • Az Alien-filmek lényege, hogy hiába van bármilyen szabály, az idegen mindig bejut.

      • A nagy, zseniális vizsöneri dájrektor újfent elsütötte a vészjelzés-leszállunk témát, de míg az Alien-ben – évtizedekkel ezelőtt – összesen 56 percet tudtak vitázni arról, hogy hogyan osztják el a pénzt, amit a felfedezéssel keresnek, itt a kor ostoba szelleméhez mérten 4 perc alatt lezárták. Annyira zseniális. Annyira vizsöneri.

  21. “Nem mondanám,hogy hanyatt vágtam tőle és ezt vártam, de nem is olyan rossz mint amiket olvasni róla. Prométheusz folytatása.Ott lehet inkább a gond,hogy volt egy zseniális első rész mint sci-fi horror, majd egy brutál “”űrkommandós”” sci-fi akció és azóta mindenki vmi hasonlót vár. vagy dúrva horrort vagy jó kis akciózást. helyette kapnak egy más “”világot””.Én ugyan sok mindent nem “”láttam”” úgy a filmben mint vince,de az biztos,hogy más miatt nézem meg újra. A régi filmek szimplán jók és…. hirtelen nem is ugrik be,hogy kellett ott vmin gondolkoznom?”

  22. A technológiai fejlődés elpuhított benneteket,. Én még nem láttam de szerintem jó film és trollkodtok csak..? Nekem ez is bejövős csak homájos 4K-n!!!!4https://www.youtube.com/watch?v=uaAMy92g5L0

  23. Most a pusziról beszélünk vagy a furulyáról?

  24. 5 pont körülre lőném be .

  25. Nagyon sok filmes oldalon elolvastam a kritikákat, különösen a hozzászólásokat. Az a meggyőződésem, hogy sajnos a legtöbb embernek ma nincs, vagy egyszerűen nem tudja megfogalmazni a saját véleményét. Túlzásokkal vagdalkoznak a kritikusok. Nincs sztori, nincsenek karakterek… gondoljunk már vissza az első ALIEN filmre. Ripley-n kívül kinek volt igazi karaktere? Ugyanúgy ott is csak hullottak el egymás után. Talán a második részben volt a legjobban kidolgozva a mellékszereplők karaktere és maga a karakterfejlődés. Nem azt mondom, hogy tökéletes a film, de korántsem olyan rossz, mint amilyen negatív hadjárat indult el ellene, ami valószínűleg a rendezőnek szól. Bár szerintem Ridley a lehetőségekhez mérten nagyon jól manőverezett a Prometheus és az Alienek között.Ridley nem azt ígérte, hogy ezzel a filmmel fogunk eljutni az első Alien film elejéhez. Nem is értem az olyan cikkeket és kritikákat akik ez miatt logikai bukfenceket sorolnak fel írásukban. Hiszen ha belegondoltok a Prometheusban történtek után és a Covenantben történtek után is Ridley annyi nyitott szálat és lehetőséget hagyott, bárhogy lehet folytatni. A sok negatív írás helyett miért nem a lehetséges folytatásokról és összekapcsolható elemekről kezdtek el teóriákat gyártani? David nem írtotta ki a galaxis összes tervezőjét, voltak a Prometheusban is több hajók, hiszen Elisabettel csak az egyiket kötötték el. Aztán David rajzai közt lehet, hogy lesz egy királynős rajz is. Vagy lehet majd utalás a királynőre egy esetleges törölt jelenetben a Bluray kiadásban., voltak is pletykák és híresztelések arról, hogy a Xenomorph minden eddig megismert faja feltűnik a filmben, mint ahigy a plakáton is rajta van. Aztán ott vannak a telepesek, David annyi alient tenyészt ki ammenyit akar, annyi bolygóra viszi az Alien kolóniáit amennyire csak szeretné. A filozofikus, teremtő vonal a filmben nekem kifejezetten tetszik, hogy egy android meghibásodik vagy nevezhetjük ébredésnek, mesterséges inteligenciának akár, úgy dönt, hogy a tervezője az ember, nem érdemes a túlélésre és majd ő gondoskodik arról, hogy ne is sikerüljön az emberiségnek fennmaradnia.A filmben szereplő neomorphok nagyon jól frissítik az Alien szörnyuniverzumát. A mai mozinéző mára már mindent látott, nehéz meglepni, kielégíteni vizuálisan és szellemileg, minden Alien klisét ismer. Szerintem a Covenant egy korrekt alkotás.

    • Hogy kinek volt még karaktere? Ott volt a döntéshozó Dallas, a külön álláspontot képviselő Brett-Parker duó, és ott volt a titokzatos Ash. Nagyjából Lambert kivételével mindenkinek volt karaktere, még Jones macskának is.

      • Pont ezt akartam írni. Az a közös az Alien filmekben, hogy mind a négy részben nagyon jó, kidolgozott, és emlékezetes mellékszereplők vannak. De ez mostanában nemhogy egy Alienben, de teljesen más filmekben is képtelen működni.

  26. “Szívemből szóltál.””Lényegében annyi történt, hogy Ridley Scott engedett a sok elégedetlenkedő nyomásának, akik habzó szájjal verték az asztalt és kérdezgették az idős mestert: miért nem az LV-426-on szálltak le a felderítők?…””Hasonló dolog fogalmazódott meg bennem a mozi után.Mondom ezt Alien rajongóként úgy, hogy a Prometheus-t is szeretem, minimum 4x megnéztem már, ebből KÉTSZER moziban.”

  27. Meg kellene már végre néznem!

    • Nem ajánlom. Inkább égesd el a pénzt, megspórolsz két órát vele. Kegyetlen rossz. Egy jó pont Fassbender játéka, de azonkívül igazi illúzióromboló. Amit eddig az Alien univerzum felépített ez kb. a porba taszította. Miután megnéztem a sávszélességet nem pazarolnám rá. Karakterek? Annyira érdektelenek, hogy említésre sem méltóak. Csak azért vannak, hogy meghaljanak. Sztori? Nincs. (A Prometheus-hoz kapcsolódó szálacska tartja életben csak.) És vannak benne akkora faszságok, hogy a hajad téped, ha csak minimálisan is érdekel az Alien franchise. Kemény 1/10 szerintem, mert Fassbender mentheti a menthetőt.

      • Azért ennyire nem rossz a helyzet, sci-fi vonalban messze kiemelkedik az átlagból. Viszont az prometheus nagyságához nem nő fel még ha eltekintünk fent leírtaktól akkor sem. A promi minden tekintetben mestermunka. Szomorú, hogy az embereknek semmi nem jó, ha esetleg valami új, egyedi dolog születik azt már képtelenek feldolgozni de ezt jól leírja a cikk.

        • És ebben a filmben mégis mi a pöcsöm az új, ami nem jó az embereknek? Ez egy minden aspektusból elbaszott Alien-film, ami még sci-finek is csak közepes.

          • Ebben a filmben semmi új nincs, ez egy elbaszott Alien film ahogy írod. Pont ez a bajom amennyire érdekes volt a prometheus ez akkora 0 de erre van szüksége a népnek. Sci-finek teljesen jó.

      • Fassbendert jó színésznek tartom, de ebben a filmben pont hozzá köthető a scifi történelem talán legkínosabb jelenete.

        • Egyetértek. Sajnos megfigyelhető, hogy ha van egy jó színész, aki már bizonyított több filmben is a színészi tehetségét illetően, akkor az emberek szimplán szemet hunynak egy rosszabb filmben nyújtott gyenge alakítását illetően, lerázva annyival, hogy legalább Fassbander jó volt. Nem volt jó, kínos volt, gyenge volt, mint ahogy az utóbbi jó pár blockbuster filmben. Neki nem ilyen filmekben kellene szerepelnie, tudom a pénz, de neki is már annyi van belőle, mint égen a csillag.Aki igazán borzasztó volt, az Katherine Waterston. Mondjuk ő egy kifejezetten pocsék színész, csak most valamiért felkapott, ja és szép. Inherent Vice-ban is csak a teste nyűgözte le az embereket, mint ahogy engem is, meg az erotikus jelenetei.

        • Az tuti . 🙂