Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MOTOGP 19 (PLAYSTATION 4)

A több éven át tartó kemény munka eredménye lassan, de biztosan beérik. Idén elértünk arra a szintre, hogy már nem lehet sajnálkozva tekinteni a Milestone motoros stuffjaira, amelyek a futószalag elvén működve minden évben megpróbálják elcsábítani a kétkerekű versenyzés szerelmeseit.Figyelemreméltó az a tartalmi bővítés, ami idén bekerült a játékba és mindeközben a további elemeikről sem feledkeztek meg az olasz stúdió munkatársai. Ha nagyon szigorú akarok lenni, akkor a multiplayer sivárságába kötnék bele, hiszen amiben nincsen battle royal mód, az nem is igazi játék. Nem igaz…?
[YOUTUBE]slV3X25S4Qc[/YOUTUBE]
Nehéz kiemelni, hogy melyik szegmens kapta a legkomolyabb bővítést a [B]MotoGP™19[/B]-ben, így inkább sorba mennék, kezdve a karriermóddal, ahol a legtöbb időt fogjuk eltölteni.A kötelező pilótakreálás után fejest ugorhatunk akár a királykategóriába is, vagy klasszikus módon végig motorozhatjuk a szamárlétrát az alap sorozatoktól kezdve. A választási lehetőség mindenképpen előny, mivel a mentéseket nem lehet áthozni az előző évből, ezért fárasztó egy idő után mindig a legaljáról kezdeni. A hivatalos licencnek hála a pályák, a pilóták, és a motorok minősége is pazar, bár a grafikára ráférne egy kis vérfrissítés, de erről majd később. A pozitívumoknál maradva, idén végre tényleg egy olyan MotoGP játékot nyúzhatunk, ami nem fog kimerülni és unalmassá válni pár verseny után. A fejlesztések egyaránt kedveznek a legnagyobb rajongóknak és a szériával ismerkedőknek is. Személy szerint a historic részleg az, amibe a legtöbb időt öltem a kötelező karrier futamok után. Egészen 1990-től kezdve teljesíthetünk mini kihívásokat nyereményekért cserébe. Az autentikus motorhangok, korhű versenygépek és a változatos feladatok hosszan tartó élményt nyújtanak, ráadásul néhány cél teljesítése nem biztos, hogy elsőre fog sikerülni. Ha tartós és érdekes szórakozást keresünk, akkor jó helyen járunk, rengeteg pilóta bőrébe belebújhatunk, kezdve a fiatal Rossitól egészen Doohanig. A legendákkal való versengés tehát egy jó ötlet volt a fejlesztők részéről, de a kivitelezés is egészen pofás lett a felvezető videóknak köszönhetően. Mindeközben a jelenkor is legalább ennyi figyelmet kapott.A Red Bull MotoGP Rookies szériát beleértve összesen négy sorozaton keresztül menetelhetünk végig, hogy aztán a magasba emelhessük a legjobbaknak járó világbajnoki trófeát. A legfrissebb 2019-es szezonnak megfelelő pálya- és pilótalista természetesen a játék részét képezi, ez persze egy évenként megjelenő szoftvernél nem meglepő. Ennél egy kicsit érdekesebb fejlesztés az elektromos motorverseny, a MotoGPe megjelenése. Kipufogó és hangzavar nélkül, de a sebesség ettől függetlenül is a csúcson. Három másodperces 0-100-as gyorsulás, 270 km/h-es végsebesség, akárhogyan is nézzük ezek az adatok nem mondhatók rossznak, bár egyelőre szokni kell a fülnek a hang nélküli versenyeket.
[YOUTUBE]QRS4U5D_YEo[/YOUTUBE]
Másik fontos előrelépés a megfelelő tartalom mellett az AI fejlődése, és ez igencsak lényeges annak tekintetében, hogy a multis részleg továbbra is messze van a tökéletestől. A gépi pilóták ellen játszani sokkal élvezetesebb lett a korábbi részekhez képest. A nehézség konfigurálására kismillió lehetőségünk van, aminek segítségével beállíthatjuk az árkád stílusra emlékeztető kellemes élmény motorozást vagy az ízig-vérig profi, minden segítséget nélkülöző realizmust. Én valahol a kettő szint között vagyok, de szerintem senkinek sem lesz gond megtalálni az ideális egyensúlyt. Vizualitás terén sajnos nem továbbra sem tudtak nagyot alkotni az olasz fejlesztők. Rondának nem mondanám a játékot, inkább azt vettem észre, hogy hiányoznak az olyan apró elemek, amiktől még komplexebb lett volna az összhatás. Látványosabb box-utca, és futam előtti felvezetés mellett a többi környezeti elem is kaphatott volna egy alaposabb ráncfelvarrást. A motorok ettől függetlenül jól néznek ki, a dinamikus időjárás változás és az esős pálya hangulata és érzete pazarul átjön, ehhez kétség sem férhet. Egyebek mellett a főmenü kinézete is egy kellemes reformon ment keresztül. Átlátható, letisztult dizájn fogadja a játékosokat, ez pedig kifejezetten jól mutat. Könnyen felismerhetőek az új menüpontok mint például a grapics editor, ahol igazából minden elemet testre szabhatunk a saját ízlésünk szerint. Bukósisak festés, motor matricázás, de még a pilótát védő ruha is olyan színekben pompázhat, amilyenben mi szeretnénk. Ha vevők vagyunk egy kis kreativitásra két futam között, akkor tetszeni fog. Egyébként lehet, hogy észre se vesszük, mert inkább a pályán történtek adják az igazi adrenalin löketet.Ami a többjátékos módot illeti, nem történt érdemi változás, és ez egy kicsit elkeserítő, mert potenciál a játék ezen részén is szép számmal akad. Egyelőre marad a jobb esetben haverokkal, rosszabb esetben ismeretlenekkel való körözés. Ennél többet sajnos nem tud felmutatni az idei hivatalos MotoGP játék, ami egyfelől szomorú, mert egy történet nélküli játék esetén ma már kifejezetten fontos egy jó multi.A kompetitív vonatkozást az e-sport mód szolgálja, de ez a szekció is egy kicsit döcögős, már az elején a kötelező és macerás regisztrációnak köszönhetően. Egy mezei ranked rendszer és heti/havi kihívások is bőven elegendők lettek volna ahhoz, hogy a multi se maradjon fejlesztés nélkül.
[YOUTUBE]I96vsPrrP9U[/YOUTUBE]
A tavalyi részhez képest megkérdőjelezhetetlen az előrelépés, így joggal érdemli ki a pontszám emelkedést a legújabb 2019-es MotoGP. Akad persze néhány hiányosság, de végre némi lelkesedést véltem felfedezni a fejlesztőkön, ami mindenképpen előny egy jó játék elkészítéséhez. A kezdőknek rengeteg tartalom (tutorial továbbra sincs sajnos), a veteránoknak pedig átdolgozott karrier, testreszabható motor és miegymás áll a rendelkezésükre. Fejlődni ettől függetlenül még van hova, de mire észbe kapunk és mindent kipörgettünk az aktuális rész kapcsán, már érkezik is a következő epizód. [i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=https://platinumshop.hu/product/10280/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Sport/MotoGP-19-elorendeloi-Historical-Pack-DLC]Platinum Shop[/url] budapesti boltjaiban, vagy a linkre bökve webshopjából meg is rendelhető.)[/i]

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

8 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ride2 marad, ha azt kijátszottam, akkor meg jöhet a 3. Ride. 🙂

  2. Csak a sorozat nevét baszták el. Helyesen: MarquezGP19

  3. Tutorialt ebbe és az NBA-be is tehetnének, mert mindkét játék tudna mit tanítani.Ha tennének bele utcai versenyrészt még érdekelne is (mint anno a Moto Gp3-ban), de versenypályán elég a Gran Turismo.