Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MOTOGP 15 (PLAYSTATION 4)

Sokszor elsütni egy viccet nem szerencsés dolog. Kiváltképp, ha egy fárasztóan rossz poénról beszélünk. Nos örök „kedvenc“ fejlesztőm, az olasz Milestone egészen az első WRC óta, évről évre meglep minket azzal, hogy mennyire nem jön össze nekik a tökéletes versenyjáték legyártása. Az idei [B]MOTOGP 15[/B] ráadásul még kicsit visszalépés is a tavaszi RIDE című, Tourist Trophy utánzatukhoz képest. Szomorú, hogy amint a RIDE, úgy a MotoGP is egy jó játékmechanikára és fizikára épülő, kihagyott lehetőségek tárháza…Ahogy ott, itt is rögtön egy semmitmondó menübe kerülünk indítás után. Ekkor kötelező jelleggel el kell készíteni saját virtuális képmásunkat. A visszalépés már itt látszik, míg előző játékuk elég korrekt karaktergenerálóval rendelkezett, addig itt csak pár előre elkészített pofa közül válogathatunk. No, de semmi gond, úgyis csak a menüben találkozhatunk bamba digitális énünkkel, az idő java részét úgyis sisakban fogja tölteni. Ez után jöhet a motoros cuccunk kiválasztása, ami létező márkák és szponzorok feliratait fogja viselni választásunktól függően. És ekkor jön az a dolog, ami a RIDE esetében nagyon tetszett, ami ott a személyre szabás csúcsa volt a szememben, mégpedig a motoros pozíciója, ahogy vasszörnyetegét megüli. Míg a RIDE esetében ez egy nagyjából öt-hat csúszkán keresztül állítható póz volt, addig itt ez kimerül nagyjából öt-hat előre letárolt sémában.
[YOUTUBE]fOn0pxVoESQ[/YOUTUBE]Karrierünk megkezdése előtt egy kötelező, elnyomhatatlan tutorialban kell részt vennünk. Máskor zavarna ez a kötelező jelleg, de itt szükség is van rá, mégpedig minden játékosnak, legyen az kezdő, vagy MotoGP veterán. A dolog, ami miatt ezt így érzem, az a FIZIKA. Igen, így nagybetűvel. Ugyanis a FIZIKA a Milestone játékainak egyetlen kimagasló pontja, ami ráadásul olyan szinten rugalmas, hogy beállításoktól függően profi és casual gamerek is kellemes kihívást találhatnak a játékban. Az élethűségre törekedés érdekében az alap fizikai szimuláció beállításain felül még olyan finomságok is megtalálhatók itt, mint a gumikopás, vagy a mechanikai meghibásodások megjelenése, valamint az első és hátsó fék egymástól független kezelése. A rendszer csillagos ötösre vizsgázik, mivel mindenki a tudásának megfelelő szintre tudja belőni a nehézséget.A játék mint már említettem akár casual képességekkel is játszható és élvezhető, de az igazi „báját“ a profi szimuláció bekapcsolása mutatja meg, amikor is konkrétan az addig szelíden doromboló kiscicából egy borzalmas szörnyeteggé válik! Itt már a legkisebb kicsúszások is értékes másodperceket jelentenek, a motorunk fara pedig idegesen csúszkál a legkisebb meggondolatlan gázfröccsökre is. A bukásokról és a véletlen pályaelhagyásokról már inkább nem is szólok, ezekért a legdurvább időbüntetést kapjuk általában, ami egy dologra jó: motivál minket a tökéletes vezetésre, és a pályán maradásra. Igen szigorú a rendszer, ám szerencsére nem szívatós módon, valamennyire azért igazságos marad, mert indokolatlanul nem büntet. Ráadásul ahogy egyre többet játszunk, úgy tanulunk bele, és ezzel a fokozatos fejlődéssel előbb-utóbb eljutunk addig, hogy szimulátor fokozaton élvezzük a játékot, és folyamatosan kikapcsolva a segítségeket a határon motorozva a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból.Na, de a FIZIKA éltetése után következzen a fekete leves, azon dolgok összegyűjtése, amik szemmel láthatóan évek rutinja után sem megy a Milestone-nak.Nem tudom miként dolgoznak az olasz csapatnál, de az tuti hogy van valami „Milestone’s Game Maker“ progijuk, amiben csak a skineket kell néha lecserélniük, mert például a karrier és versenymódok felépítése konkrétan ugyanaz, ami az elmúlt két játékukban, a RIDE-ban és az MXGP-ben is voltak. Ugyanaz a fapados, pár opciós lakókocsi-belsős képernyő (amivel nyilvánvalóan a Colin McRae DIRT 2 után ihletődtek meg), ahol a laptopunkról tudunk versenyeket vállalni (és MOTO 3 osztályból előre jutni egész a MOTO GP kategóriáig), a falra akasztott naptárból tájékozódni az elkövetkező versenyekről, vagy átöltöztetni karakterünket a lakóautó öltözőszekrényében található motoros gúnyák valamelyikébe.Versenyek előtt pedig ugyanazt a boxutca képernyőt látjuk, ahol személyre szabhatjuk a mocinkat, finomhangolhatjuk a beállításait, vagy pedig beszélhetünk a versenymérnökünkkel, aki hasznos tippeket és tanácsokat ad nekünk.Verseny közben pedig ugyanazok a béna animációk bökik ki a szemünket, amik már évek óta: a hatalmasat bukó versenyzők Monty Python-t idézve csúsznak seggen és ugranak vissza a motorjukra, már amennyiben van rá idejük. Ha a játék úgy gondolja, hogy ez túl hosszú ideig tartana, akkor inkább a tizenöt évvel ezelőtti korszakot megidézően éktelen villogással respawnolnak épp az aszfalt közepén, hogy kibillentsenek a koncentrációból. Jó taktika végül is, „átmegy rajtam a paraszt, de legalább összetojja magát annyira, hogy előnyöm származzon belőle“. Igen, ebből érezhető, hogy a mesterséges intelligencia mennyire van a topon, nagyjából semennyire. Ha jók a beállításaink, és egy közepesnél minőségibb mocink van, sisaknézetben nyomulunk (ami a legkezesebb kameranézet az irányítás szempontjából), akkor nem ellenfél senki sem, viszont szerencsére nem fogják ezt rossz néven venni, csak mennek az előre letárolt kis „sín“ mentén, és nem kezdenek el tök logikátlanul szemétkedni velünk, úgyhogy ez valamennyire pozitívum.
[YOUTUBE]hK3a7YF-UE4[/YOUTUBE]Az audio oldal a totális középszer, a pocsék „adrenalinfokozó“ zenék mellett semmi kiemelkedően jó vagy rossz nem jut eszembe róla. De mit tudjuk, ez is a fejlesztőcsapat „öröksége“.Látvány szempontjából egy technológiai katasztrófa a játék, ehhez kétség nem férhet. Ez már onnan sejthető, hogy borzalmasan sokat tölt a játék, látszólag mindenféle indok nélkül, néha még egy-egy menüpont között is. Az egy dolog, hogy a Milestone most büszke magára, hogy az idei inkarnációban megjelent a dinamikus időjárás, de könyörgöm, az egyetlen újítás mellett nem ártott volna a PS3 korai technikai szintjén megragadt engine-t korszerűsíteni. Ma már alapkövetelménynek számít, hogy egy szimulátor milliméterről-milliméterre beszkennelt versenypályákkal rendelkezzen. Nos, az olaszok szerint ez nem annyira fontos, így azért elég dühítő tud lenni, hogy az egyetlen licencelt MotoGP játék, aminek példát kellene mutatnia minden szempontból, ennyire igénytelen tud lenni. A ronda pályákhoz ronda modellek társulnak, amin ronda statikus közönség bambulja a ronda motorok versenyét. Ahol a képfrissítés is az elvárható másodpercenkénti képkockák fele. Komolyan, ennél sokkal szebb és összetettebb látványvilágú versenyjátékok képesek kipréselni magukból a bűvös 60fps-t, aminek megléte egy szimulátornál igenis indokolt, mi több kötelező kellene hogy legyen! Az időjárás megjelenése sem a látvány miatt emlékezetes, hanem azért, mert az legalább a fizikai szimulációt befolyásolja picit. Tudom, hogy egy szimulátornál nem alapkövetelmény az állejtős kinézet, de ez nem indokolja azt, hogy valami ronda legyen…A MotoGP 15 sajnos idén is ugyanolyan csalódás, mint amióta a Milestone felel a licenc sorsáért. Egy remek fizikai motor van a birtokukban, ami nagyon szépen szimulálja az igazi versenyek hangulatát, ám a középszerű megoldások, fapados design elemek, és az borzasztó technikai színvonal teljesen megöli az élményt. Hiába licenc, hiába az összes hivatalos pálya, hiába a változatos játékmódok és az osztott képernyő nyújtotta örömök, ha egyáltalán nem élvezhető az egész. MotoGP rajongóknak sajnos nincs más alternatívája, így ők minőségtől függetlenül beneveznek erre a digitális masszára, viszont mindenki más csak azt fogja látni ebben a játékban, amit én is: ez a Milestone’s Game Maker idei demonstrációja a MotoGP sablonra ráhúzva…

(A játékot a szoftvert terjesztő Magnew Kft. biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [URL]http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=motogp+15&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre bökve rendelhető.)

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. nem rossz…nekem megfelel

  2. Amióta a kutyaütő Milestone fejleszti a motoros játékokat, azóta nem volt egy jó játék sem. A Superbike is egy szar. Utolsó igazi motogp-t a THQ készítette.

  3. A RIDE szerintem nem annyira gáz… ,annyira. Egy TT2-t akarok.

  4. Moto GP3 ftw

  5. Azt nem értem az ilyen játékokban, hogy senki se ül le vele játszani? Hogy nem jönnek rá villámgyorsan, hogy ezt talán nem kéne, mert pocsék?