Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Mortal Shell: Enhanced Edition (PS5)

Lelkes testcsere.

A kevesebb néha több, és ezzel most nem csak a kötelező közhelyet tudtam le, hanem azt a koncepciót vázoltam, ami számomra annyira kedvelhetővé tette a mindössze 15 főt magába foglaló Cold Symmetry első projektjét. Sokan pont emiatt is húzták le listájukról a Mortal Shellt, pedig néha bizony jól tud esni egy-egy kis költségvetésű cím a többi, sok száz fegyvert és játékórát biztosító cucc között. Egy nem régi jelentés szerint a tavaly nyári megjelenés óta már félmillióan szállták meg a kihűlt testeket, ami így is egy remek eredmény, de most a fejlesztők némi tupírozással az újabb konzolokon is gyötrődésre csábítanak. Nézzük, milyen fényesen csillog a páncél a PlayStation 5-ön.

Az alapverzió megjelenésénél rendesen kiveséztük, hogy mire számíthat az, aki belép Fallgrim kapuján és egy kellemesen „Remek” értékeléssel véleményeztük azt, amibe alapvetően a mostani újrajátszás után sem tudnék belekötni, talán csak kiegészíteni a saját élményeimmel.

Ismét Soulslike alapokra építkezünk, tehát bármelyik jöttment két csapásból képes minket vízszintes testtartásba kényszeríteni, kudarcunk után az utolsó helyszínen várnak minket magukra hagyott pontjaink, stb. Viszont az ismert klón-receptet módosították néhány egyedi és igen ötletes megoldással, mint például a Hardened mechanikával, amitől kővé válva élhetünk túl egy felénk érkező sallert. Ez a trükk rengetegszer fog kihúzni minket a bajból, ha már híján lennénk a staminának és pont emiatt lesz ez egy új stratégiai tényező megannyi küzdelem alatt. A másik a parry használata, aminek sikeres véghezvitelével eleinte az életünk egy nagyobb szeletét tudjuk visszatölteni, később egyéb extrákat érhetünk el vele. Mivel én vagyok annyira nyomorult, hogy a védekezés helyes időzítése még egy Lego címben is kihívást jelent (ide nekem Sekirót!), ezt legtöbbször hanyagoltam, de aki ügyes, az egész játékmenetet és “build”-et építhet erre a technikára.

Azért tettem a build szócskát idézőjelbe, mert hagyományos felállásban ez nem igazán található meg. A tuti hozzávalókból el is vettek fejlesztők, így a több különböző képességű kaszt és fegyver leredukálódott 4 megszállható testre és ugyanennyi bökőszerszámra, amik mind másban jeleskednek. A tetemes állóképességgel, de csekély életerővel rendelkező Tiel füstté válva ugrik el a gyilkos suhintások elől, de két lángostól beszundizik, míg Solomon tökéletes a védekezésben, így az abban jeleskedőknek nagyszerű választás lesz. Bicskákból a rohadt nagy és a normál kardon túl egy buzogány, valamint egy véső-kalapács kombó segíti a vérontást. Mind a páncélokat, mind az eszközöket tudjuk fejleszteni és nem kell hozzá túl sok idő, hogy a kedvencünket maximumra tolva röhögve szaladjunk át a pályákon.

Pontosan ehhez köthető volt az a negatívum, ami feltűnt a tesztelés alatt.
Mivel a PS4 verziót hetekkel ezelőtt fejeztem be, még benne volt minden mozzanat és helyszín a belső memóriában (bezzeg az évfordulók…) és bevallom, így másodszorra nem sok kihívást rejtett a progi. Rendben, ott van a mód, hogy Shell nélkül küzdjük magunkat a stáblistáig, de ettől eltekintve elmondható, hogy igen rövid idő alatt ki lehet ismerni a lehetőségeket, kiskapukat és trükközéseket. A felszedhető tárgyak hiányzó leírása is csak elsőre kecsegtet izgalmas felfedezéssel, később már értelemszerűen reflexből tudjuk, mi lesz hasznos számunkra. Mivel a sztori első nekifutásra nagyjából 15 óra alatt befejezhető, egy második nekifutás ennek a felére is csökkenhet. Persze, ha sokadszorra is neki akarunk menni mindenkinek és gyűjtögetni akarjuk a mindent is, akkor természetesen nyújtható a játékidő, de a rendszer sekélyessége itt megbosszulja magát.

Lapozzunk viszont a technikai oldalra, úgyis ott kaptuk a legnagyobb ígéreteket. Mondhatjuk, hogy lassan szokásos és elvárt a 4K felbontás és a 60-as képfrissítés, amiben itt sincs hiba, nem tapasztaltam lassulásokat, viszont hazudnék, ha azt mondanám, hogy kisült a szemem a megnövelt teljesítménytől. Persze a kétszeres sebesség mindenképp jól áll neki, de néhány textúra és pályaelem kissé elmosódott maradt. Egyetlen igazán bántó technikai bugba futottam emellett bele, ami az előző konzolon elkerült, hogy többször késve töltött be egy-egy ellenfél és konkrétan az orrom előtt manifesztálódott a levágandó csúfság. Talán a felgyorsított élmény ezen a téren rúg öngólt, pontosan nem sikerült rájönnöm a jelenség okára. Van viszont jó hír is: az előző genes game breaking bugnak nyoma sincs, nem lesznek örökké tartó állásbetöltések és köddé vesző mentések.
Ha viszont már töltési idő, pörgessük fel azt az SSD-t. Mivel az Enhanced kiadáshoz jár mindkét konzolos verzió, így sikerült élesben összehasonlítani a generációs különbséget, ez pedig 16mp loading a 33 ellen, természetesen a PlayStation 5 javára. Jó kérdés, hogy mennyire van jogom méltatlankodni ezzel a negyed perccel, hisz így is fele annyi, mint ezelőtt, viszont vannak más friss megjelenések, amik ezt az időt is képesek negyedelni az új konzolokon, így azért teljesen nem dobtam el az agyam.

A DualSense funkcióinak kihasználtságát most csupán korrektként tudnám jellemezni, a hallható és érezhető extrák többször nem találkoztak a saját preferenciáimmal vagy a konkurencia megoldásaival, de ettől még azt nem lehet állítani, hogy ne dolgoztak volna vele. Nagyban segíti az immerziót, hogy a feltöltődő képességeket, mint például a Hardened mód, tisztán jelzi a gamepad és nagyon hamar megszokja az ember, hogy nem kell a kapcsolódó ikonokra sandítania a csata közepén, mert frankó visszacsatolás jön az ujjak közül. Bizonyos alkalmakkor hidegrázós harangszó dobja meg a hangulatot, ami szintén a belső hangszórókból érkezik.
Ellenben, amíg a többi hasonszőrű címben a kard suhintása, falba és ellenfélbe ütközése tökéletesen visszajön a kontrolleren keresztül, csendül a penge és remeg a markolat a kézben, itt átsiklottak ezeken az effekteken. Bezzeg a földön guruló fakorsóba belerúgva akkorát kongott a DS, hogy azt hittem, valami miniboss támadt rám.

Ajánlanám-e tehát Mortal Shellt beszerzésre? Abszolút, habár a rendszere kevésbé mély, de így is ötletes újdonságokkal felfrissített kaland vár a bátrakra. És a PlayStation 5 verziót? Aki célzottan a fehér fejléces dobozra vágyik, annak igen kellemes áron tudom javasolni a Deluxe kiadást, artbookkal és egyéb extrákkal megtámogatva. A visszatérőknek viszont már nehezebb a válasz. Mivel a PS4-re megjelent változat díjmentesen frissül, így a legtöbbeteknek már adott is az újgenerációs New Game Plus menet. Pusztán a technikai újdonságokat keresők nem itt járnak a legjobb helyen, az viszont biztos, hogy ha valaki most testrablós-meghalóst akar játszani, arra a PS5 a legjobb platform.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Elképzelni nem tudom, hogy lehet ép ésszel abszolválni a No Shell trofit, de full respect nektek érte. 😀

    • annyira nem volt vészes 😀

    • Egyáltalán nem volt nehéz sőt… gyakorlatilag ha addig eljutsz, kb végig lehet “szaladni” az egészen, és csak a bossokat kell kinyírni, amiből ugye sok nincs ebben a játékban,sajnos…

    • Nekem pl a Sekiro utolsó boss nem ment le, itt ezt meg simán megcsináltam sőt nemsokára Ps5-ön is meglesz! Ebből is látszik,hogy nem vagyunk egyformák! Trophy százalékot is ha megnézed, Sekiro majdnem 10% a platina itt még az 1% sem éri el, érdekes…

  2. Nekm nagyon bejött ps4-en, bár a no shell run csak a második bossig sikerült, a rengeteg töltés elvette a kedvem tőle.
    Ha majd lesz ps5-öm, nekiugrok mégegyszer 😉

  3. Kellemes játék, szerencsére ingyenes az upgrade lehetőség, szal marad a PS4 lemezes verzió továbbra is a háznál.

  4. Én platináztam tavaly, most nekiestem Ps5-ön is ha már ingyenes volt az Update😁

    1