Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Moon Raider (PS4, PSN)

A Hold unalmas oldala.

Gamer legyen a talpán, aki képes a több ezer, a PS Store-on megtalálható indie címből megtalálni az igazi gyöngyszemeket. Sokszor a teljesen esélytelen befutókból lehet az új kedvenc, amiknek igazi esszenciáját egy-egy screenshot vagy előzetes nem képes visszaadni, kipróbálva mégis megmutatja az igazi értékeit. Ezen kedvelt kísérletezés miatt szoktam teljesen komfortzónán kívül eső vagy netán ”egytucatnak” tűnő játékok tesztelésére is rácsapni, hisz sosem lehet tudni… A Moon Raider megkapó és színes-szagos pixelvilágára amúgy is nehéz lett volna nemet mondani, a stáblistához érve viszont magabiztosan állíthatom, hogy ennél semmilyenebb cucchoz már rég volt szerencsém.

…mert ha legalább bűn rossz lenne, akkor lehúzhatnám és óva inthetnélek tőle titeket, de ilyesmiről szó sincs. Ugyan vannak beragadó akciók, amikor valamiért nem akarja karakterünk megmozdítani a kis hátsóját, hiába nyomtuk a gombot, de alapvetően nincsenek technikai gondok vagy más problémák a végső verzióval. A képeken az is jól látható, hogy a retróra belőtt grafika igen stílusosra sikerült, jó ránézni, aranyosak a karakterek, szépen meg vannak rajzolva a figurák és a mozdulatok. A zene prüntyög, ahogy annak ilyenkor kell, ha ügyes vagy és sietve átjutsz egy pályán, akkor még sikerülhet elkerülnöd az aktuális track meggyűlölését is. Megyünk előre, ugrálunk, lövöldözünk és siklunk át mind a levegőn, mind az ellenségen. És nagyjából ennyi, ami nagyjából el is vezet minket a probléma gyökeréhez.

Elképesztő, hogy mennyire nincs semmi mélység a progiban. Szeretne kicsit Metrodvania lenni, amit jól bizonyít, hogy a pályák között visszafelé is bármikor mehetünk, az ellenfelek és csapdák ilyenkor újrateremnek, mi pedig ismét kipucolhatjuk a szintet. A kérdés csak az, hogy minek? A célunk a Holdon található kövek összegyűjtése, mellyel haldokló anyánkat leszünk képesek megmenteni. A motivációktól túltengő háttértörténet tényleg ennyi, még a kövek felhasználási módja sincs az orrunkra kötve, de tekintettel arra, hogy főszereplőnk, Ava egy tudós úriember és a Hold idegen, ex-királynőjének furcsa nászából fogant, lehet jobban is járunk így. De visszatérve a játékmenetre, beszerezzük az elszórt, színes kavicsokat, majd legyőzzük az azok végén található boss-okat és ennyi. Végig azt hittem, hogy 100 gemet kell összegyűjteni és ha nem sikerül, akkor bukom a missziót. Később ezt a számot meghaladtam, majd a főellenség után nyakamba dobtak annyit, hogy végül kereken 200 lett, Ava pedig elindult haza anyuhoz. He lenne hozzá lelki erőm és nem értékelném a gyorsan elmúló éveket, pusztán kísérletezésből kipróbálnám, hogy ha semmit nem szedek össze a kaland során, akkor is kapok-e annyit a végén, hogy meglegyen a Good ending. Bárhogy is, úgy hogy se trófea, se virtuális vállveregetés nem lett a jutalmam, kissé átverve érzem magam, mert így nem csak a sztori volt alibi, de a játék alap célja is.

Az említett jump-shoot-dash mechanikáknál nem túloztam, ugyanazokat az alapmozgásokat és trükköket fogjuk alkalmazni tíz biomon keresztül, bár van lehetőségünk némi nagyon alapszintű fejlesztésre. Életünket és fegyverünk hatékonyságát növelhetjük, ha követjük a pályán látható Földönkívüli fej által mutatott rejtekhelyet. Én mondjuk messze nem találtam meg mindet, de így sem igazán voltak kritikusan nehéz részek vagy ellenségek.
Viszont, némiképp próbálva menteni a menthetőt előhozható egy rejtett CO-OP mód a stuffból. A folyamatos lootolásunkat egy százalékos mutatón követhetjük nyomon, később a dash-elés ezt fogja fogyasztani. Ha elérünk 10%-ot, akkor a másik kontroller Option gombjával már be is érkezhet partnerünk a slamasztikába. Viszont igen mostoha mód ez, amíg mindkét player jól van, addig megy a buli, de ha a fő játékos hullik el, a társunknál is vége a dalnak, nincs mód felélesztésre. Ha a szárnysegéddel történik mindez, akkor minden további behívás újabb 10%-ot kér cserébe. Külön remek megoldás, hogy a kamera csak Ava-t követi, ha a kolléga lemarad, így járt. Eleinte nem értettem miért van így eldugva ez a megoldás, de nagyon hamar kiderült, hogy még az is kár, hogy ez így benne maradt.

Ha nagyon szigorú lennék, még az egyszeri végigjátszást is megkérdőjelezném, de egy ártatlan, minden hatást és élményt nélkülöző 2-3 órát végülis el lehet tölteni a Hold barlangfalai között. Nem kifejezetten rossz a Moon Raiders, csak éppen nincs miért vele játszani. A fejlesztők megmutatták, hogy létre tudnak hozni egy programot, ami szuper. A következő próbálkozásra jöhetne akkor egy játék.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Drageus Games
Fejlesztő: Cascadia Games
Megjelenés: 2021. április 23.
Ár: 3490 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás