Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Monster Sanctuary (PS4, PSN)

Ezt a grifftojást még kiköltöm.

Szeretem, ha egy videojáték műfajokat keverve érkezik. Még nagyobb az öröm, ha ezen elemek közül valamelyik a komfortzónámon belül helyezkedik el. Láttunk már sok furcsaságot az évek alatt és biztosra veszem, hogy nem a Monster Sactuary az utolsó, ahol ilyesmivel próbálkoznak. Ez a pixelart stílussal operáló metroidvania komoly szerepjáték elemekkel felvértezve lép a porondra, egy kis szörnygyűjtögetéssel megspékelve.

Az első benyomásom az volt, hogy megütöttem a jackpotot, hiszen a körökre osztott harcokat és a vagány lényecskék csatáit nagyon kedvelem, magáért a metroidvaniáért pedig élek-halok. Első lépésként négy ősi lélekállatka közül választhatjuk ki az induló monstránkat, majd a Menedékből elindulva ifjú kalandorként kell felkutatnunk a bajnok szörnyetegeket. A Monster Sanctuary történetmesélése nem túl érdekes és sokadlagos, nem is igazán kötött le. Ellenben a bejárható területek és a championok legyűrése izgalmas feladatnak hatott. Már az első lankás területen is vagy nyolc különféle ellenséggel akadtam össze, a harcok után pedig teljesítménytől függően tojásokat nyertem. Ezeket kiköltve egyből megkaptam a kifejlett verziót, majd csatasorba is állítottam. Egyszerre hatan lehetnek az aktív partiban, de harcolni csak három tud (a tapasztalati pontokat viszont megkapja a teljes csapat), de a maximális keret nincs megszabva, így akármennyi társat gyűjthetünk utunk során. Ha harcra kerül a sor, akkor kiválaszthatjuk a lényeink sorrendjét, ami a játékmechanika miatt felettébb fontos. Szinergia, kombók, befejező csapások, vad százalékok pörögnek és módosulnak annak fényében, hogy a körünk alatt miként cselekszünk. Rendkívül nagy szerepet kaptak a buff-varázslatok, amivel magunkat erősíthetjük különböző módokon, de az ellenségre mért átkok talán még ennél is effektívebbek. A kimért státuszváltozások sokszorozhatóak, így a mérgezés, égetés, vérzés többször és erősebben fejti ki hatását. Utam során sikerült olyan csapatokat összeraknom, ahol a kiosztott „ajándékok” után csak a védelmemre kellett figyelnem, mert közben az ellenlábas csendben megszomorodott. Minden szintlépés után képességpontot kapnak vitézeink, amit egyedi skillfákon oszthatunk el. Nem lesz elég pontunk mindent aktiválni a mezőkön, így a lehetőségek miatt tényleg sokféle stratégiát rakhatunk össze (később lehetőség lesz újraosztani ezeket). Továbbá ételekkel növelhetjük az attribútumokat, különféle fegyvereket és kiegészítőket rendelhetünk a csapattagokhoz. Ezeket pedig a kovácsnál még tovább is fejleszthetjük sok egyéb szerepjátékos okosság mellett.

A csaták nem véletlenszerűek, a kis gézengúzok láthatóak a terepen, így akár ki is kerülhetőek. Viszont harcolni érdemes, mert minden ellenség azzal a szinttel lesz regisztrálva, ahogy éppen érjük, amit hozzánk igazít a program. Így később visszatérve már jóval könnyebb és gyorsabb dolgunk lesz, ha esetleg el szeretnénk kapni az egyedet. És miért érdemes bíbelődni a tojásokkal? Minden lényecske rendelkezik egy, de néha három spéci tulajdonsággal, ami a metroidvania elemekben lesz szükségszerű. A továbbjutáshoz elég csak pár darab ilyen képesség, de ha minden titkot és ládikát össze szeretnénk szedni, felfedezni a teljes térképet, akkor muszáj lesz rájuk támaszkodni. Rövidebb repülés, úszás, sötétben látás, kapcsolók súlyozása vagy tárgyak elmozdítása csak néhány a megszerezhető segítségek közül. Egy gyorsmenüből választhatjuk ki a hátizsákban lévő megannyi cimbora közül a szükségeset, majd ez a kompánia lesz mellettünk, amíg ki nem cseréljük újból.

Nagyon szépen használja a pixelartot a stuff, a szörnyekről még külön portrék is készültek a naplóba. A hátterek rétegesek, jól animáltak. Igazán hangulatosan lettek felépítve a különféle területek, nem fedezhető fel hanyagság sehol. A legtöbbször az anyatermészetben vándorolunk, de térképenként eltérő napszakban. Ugyan ilyen jól sikerültek a belső helyszínek is, mint a barlangok vagy katakombák, az égi óratorony. Szinkron nem készült, de a zenék nagyon klappolnak, a harci indulóktól az eltérő régiók témájáig jól kiegészítik a játékot. Egy rövid élményre számítottam, aztán azon kaptam magam, hogy már 20 órát is beleöltem a szoftverbe. Egyszerre sokat nem játszottam, de mindig visszahúzott maga elé, egyedül néhány keményebb harcnál tört bele a bicskám és jöttem rá, hogy sokkal komolyabb a rendszer, mint azt gondoltam. Egy idő után lehetőségünk lesz átváltoztatni a szörnyeket világos vagy sötét verzióvá. Így nyernek újabb passzív skilleket, cserélhető ulti támadást is. Ezáltal még jobb stratégiákat építhetünk fel, már a kísérletezgetés is órákat ölelhet fel. Százegy különböző lényt szerezhetünk utazásunk során, ebből néhányat specifikusan. Például egy tárggyal evolúciós úton változtathatunk rajtuk vagy a bajnokokat legalább 5 csillagra teljesítve a saját tojásukat is elnyerjük. A bázison ez az egyik extra játékmód, de akad még végtelen aréna vagy PVP szekció online kihívókkal. Duplikált vagy megunt harcosainkat eladományozhatjuk, ami egy kis hadsereget alkot. Bizonyos mérföldkövek után jutalmat is kapunk adományainkért. 30-40 órát bele lehet tenni simán, ha minden zugát ki szeretnénk pucolni a Monster Sanctuary-nak. Egyedül a történet nem vonzott be, de mindent egybevetve egy remek címet sikerült tető alá hozni, amit ajánlok a stílusok kedvelőinek.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: Team 17
Fejlesztő: Moi Rai Games
Megjelenés: 2020. december 8.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Jópofának tűnik.

  2. Hmm, ez nem tűnik rossznak. DEMO esetleg nincs belőle? 😉 (Kár, hogy kevés játéknak van próbaverziója.)

  3. Nagyon faszán néz ki és jónak is tűnik.