Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Milli & Greg (PS4, PSN)

A macska rúgja meg.

Ahogy a régi gamer közmondás is tartja: egy jó kis platformerre mindig van idő. Hisz ki ne tudna kikapcsolódni egy kis ugrabugrától, gyűjteni valók bezsákolásától, vagy az általában kellemes körítéstől. „Kivéve ha az a rohadt tűzcsóva ne találna el mindig. Na, most már majdnem megvolt, de persze, hogy tovább csúszik a karakter. Ezt nem lehet megcsinálni!!! Na jó, kezdjük újra…”. Ha ezek az egyre emelkedettebb hangulatú kijelentések ismerősek, netán még kellemes emlékeket is ébresztenek, akkor a Milli & Greg még a te játékod is lehet.

Ne tévesszen meg az aranyos borítókép, most is egy 16bites platformerrel van dolgunk, minimális midi prüntyögéssel a háttérben, pofon egyszerű irányítással, viszont egyre nehezedő kihívásokkal. Gyakorlatilag semmi más dolgunk nincs, mint Millivel, a főszereplő kislánnyal a minden pálya elején elveszett macskánkat, Greget összeszedni. A szintek egy képernyősek és az egyik sarokból a túloldaliba kell valahogy elkecmeregnünk, melyben a számtalan csapda és izgő-mozgó-forgó halálosztó eszköz próbál meggátolni minket. Képességeinket tekintve túl sok lehetőséget nem kapunk a helyváltoztatásra: az ugráson és a korlátozottan (kell kis idő a visszatöltésre) felhasználható dash-elésen kívül csak a normál sétafika marad. De nem is ezzel van itt a fő probléma.

Inkább azzal a kétségtelenül szadista döntéssel, miszerint Milli mozgatása lesz az egyik legnagyobb ellenségünk. A leányzó mintha egy óceánjáró hajó lenne, olyan lassan akar megindulni a parancs megadásakor, ellenben ugyanolyan lassan is szeret megállni, érkezés után rendre tovább csúszik még annyit, hogy az nekünk pont ne legyen jó. A zsáner darabjainál létfontosságú, hogy hősünk arra a pixelre érkezzen, amire a játékos akarja és tervezi, itt viszont könyörtelen pengeként lebeg majd sikerünk feje fölött egy adag random faktor. Vagy sikerül, vagy pont nem. Emellett az irányok feldolgozásánál is van hiányossága a szoftvernek, aminek valószínűleg az az oka, hogy nem képes lekezelni a gyors parancsváltásokat, tehát ha jobbra haladásból gyorsan felfelé ugranál, abból simán lehet majd egy vetődés tovább egyenesen. Ahol természetesen valami egészségtelen lézerbogyó vár majd.

Ha elég türelemmel és kitartással állunk a progihoz, akkor megismerhetjük a 4 világ, összesen 100, egyre nehezedő pályáját (plusz 50 bónusz szintet). A kihívás nagyon szép ívben emelkedik, mindig megismerkedünk egy új csapda működésével, amit aztán elkezdenek csűrni csavarni, vegyíteni korábbi mechanikákkal, majd szépen eljutunk oda, hogy teljesen esélytelenül próbáljuk feldolgozni az elénk táruló próbatételt, igyekezve megtalálni a legelőnyösebb útvonalat ahhoz a rühes cicához. Ezt bolondítja még a két gyűjthető bigyó, a cseresznye és a képkeret. Nem, sem értelme, sem funkciója nincs ezeknek, lehetne ugyanúgy használt fogkefe és műanyag ásványvizes kupak is, viszont legalább a legrohadtabb helyekre lesznek bedobva, hogy tuti kínszenvedés legyen mindet megszerezni. Mégis, valahogy benne van a cuccban, hogy mikor már pont feladnád, végül kiismered az adott szakaszt és aztán pont beadja.

Csak ebben nem lesz annyi élvezet, mint mondjuk az első (szigorúan) Super Meat Boy-ban, mert az irányítás nem annyira fluid, hogy a számtalan újrapróbálkozás ellenére is vigyen az élmény. Ellenkezőleg, egy idő után inkább frusztráló lesz a felismerés, hogy a szükségesnél pont annyival van kevesebb ráhatásunk a kontrollra, hogy meg már ne is akarjuk negyvenedjére is rábökni a Restartra. A pályák meglepően üresek, pusztán funkció betöltő szerepük van, a nagyon elnagyolt és ritka környezeti elemeken vagy színvilágon túl nem kínálnak változatosságot, még a különböző biomok sem. Tehát még arra sem hagyatkozhatunk, hogy legalább a hangulat bent tart.

Bármilyen kevésnek is tűnik, a fentiekkel nagyjából mindent le is írtam a cuccról, amit lehet. Történet nincs annál több, mint hogy mindig meglegyen a cirmos. A grafika szegényes, amire nem lehet kifogás a választott stílus, az irányítás pedig nehézkes, ami nem feltétlen hiba, mint inkább koncepció. Rossz játék lenne akkor? Közel sem, engem is órákra le tudott kötni, sőt, ha valaki szereti a kihívásokat és van elég türelme, akkor hiba nélkül megvan benne az első pillantás utáni „rohadt anyátok” és a sikert követő „csak megvan” élmény. Csupán temérdek hasonló stuff érhető el a Store-ból, amik bármelyik aspektusát nézve, még külön-külön is kiemelkedőbbek a brazil csapat munkájánál. Ezt figyelembe véve maximum a kellemes árfekvést tudnám előnyként felhozni, de még így is azt mondom, hogy ezt most elvitte a cica.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: QUByte
Fejlesztő: 2ndBoss
Megjelenés: 2021. október 28.
Ár: 1389 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez egy aranyos cucc. A nyitó képernyőn látható grafikával meg több embert vonzana a játék. ☝️😉

  2. Erősen 8bites kivitel, de a cica cuki.