Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Ubisoft Forward

Microsoft – megvette a ZeniMax Mediát, és így a Bethesdát

Náluk a The Elder Scrolls, a Fallout, a DOOM, a Dishonored és számos egyéb. *FRISSÍTVE*

7,5 milliárd dollárért vásárolta meg a Microsoft a ZeniMax Mediát, a Bethesda Softworks anyavállalatát. A Bethesda Softworkshöz tartozik a Bethesda Game Studios, az id Software, a ZeniMax Online Studios, az Arkane Studios, a MachineGames, a Tango Gameworks, az Alpha Dog Games és a Roundhouse Studios, így most már a Microsoftnál a The Elder Scrolls, a Fallout, a Wolfenstein, a DOOM, a Dishonored, a Prey, a Quake és a Starfield franchise-ok.

Pete Hines, a Bethesda Softworks vezető globális marketing és kommunikációs alelnöke egy közleményben részletezte, hogy továbbra is maguk adják ki a játékaikat, de így jobb minőségű termékeket gyárthatnak. Az nem egyértelmű még, hogy a Microsoft a Minecrafthoz hasonló utat választ-e, vagy exkluzívokká teszi ezeket a szériákat.

Ami humoros: ezáltal a Microsoft a Deathloopot és a Ghostwire: Tokyot egy évig PlayStation 5-exkluzívként adja ki…

*FRISSÍTVE*

Phil Spencer, az Xbox feje a Bloombergnek nyilatkozva kifejtette, hogy a Microsoft hű lesz a korábbi exkluzivitási szerződéshez, így valóban kizárólag PlayStation 5-re lesz kapható egy ideig a Ghostwire: Tokyo és a Deathloop. A jövőben játékonként döntenek majd arról, hogy elérhetőek lesznek-e más platformokon a kalandok.

25 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Azért ezek között vannak minőségi dolgok, de ha a MS-nak van esze kiadja mindenre, úgyis a pénz számít csak nekik…….is

    • tegnap felkerült youtube-ra egy kis podcast, Todd Howard, Phil Spencer, Starfield-ről kérdezték, azt mondta miután az új xbox rendszert kiismerték, “major engine-rewrite” lesz a játékon.
      én simán elképzelhetőnek tartom, hogy ezt meg az Elder Scrolls 6-ot nem engedik ki.
      aki ennyi pénzt költ el, hogy megvásároljon egy céget, szerintem nincs rászorulva 😀
      de amúgy elképzelhetőnek tartom azt is, hogy később dobnak egy csontot, mondjuk egy év múlva. game pass-ben megkaphatod 3000Ft-ért, vagy játszhatod PS5-ön 30.000Ft-ért, nem is tudom mit választanék 😀

    • 7.5 Mrd $ az nem kis zsozsó. Az életben nem fog bejönni a Mikónak a Bethesda játékeladásaiból! Szerintem, de ők tudják. 😉 Hány, több platformon, 5-10 millió példányban eladott csúcsjáték kéne ehhez, hány éven keresztül? És a sajna Bethesda kicsit gyengélkedik is mostanában. 😉

  2. A Wolfenstein 2 TNC-ért hatalmas köszönet, az egyik legjobban optimalizált multiplatform cím a konzolon, már olyan szinten, hogy simán elmenne exkluzívként is akár.
    A Prey hangulata és befejezései pedig verhetetlen, a Talos1 űrállomásnál okosabban felépített pályatervezésnél én még talán jobbat nem is láttam videójátékban.

  3. Már bejelentették, hogy az új játékok alatt a régi creation engine lesz feltupírozva, kérdezem ez elég lesz-e 2-3 év múlva mikor megjelennek az új generációban?

  4. Fallout miat sajnalom ha egyentalam lesz valamikor új rész 😂 tobbi nem izgat

    1
    • Nem hiszem, hogy kizárólag x-re jönnének csak ezek a játékok. Maximum időszakosan vagy bizonyos tartalmak.
      Végső esetben pedig ott az áruház 😀 szóval nincs gáz.

      Amúgy most a Fallout: New Vegas folytatásra jó esély nyílt!

  5. Ügyes húzás! 🙂 Tekintve, hogy a Mikrónak még mindig rahedli pénze van simán megteheti. Azért az kreatívabb amit a Sony csinál, hogy kis független stúdiókat csalogat magához és nevelgeti fel őket, hosszú évek alatt, egész addig, amíg saját lábukra tudnak állni, hogy akár már többek akarjanak lenni, mint PS exkluzív fejlesztők. A Sonynak még mindig van rahedli saját, akár 7,5 MRD $-t is megérő stúdiója. Nyilván sokba került, amíg idáig eljutottak, csak azok közben is hozták a pénzt. 😉

  6. Akkor mostantól a bugok box exclusivok lesznek?:)

    5
  7. Ettől még nem dőlök a kardomba…
    Amúgy gondolom innentől ezen kiadócsoport összes játéka XBOX (+ PC?) exkluzív lesz, hiszen mi másért vették volna meg, ha nem azért, hogy a saját szekerüket tolják meg vele?

  8. Én csak a TES-t és az Evil Within-t sajnálom (ha PS5-re nem jönnek amire nagy az esély) de azokat nagyon.

  9. Megverek valakit, ha a következő The Elder Scrolls Xbox-exkluzív lesz.

    1
  10. Áhh inkább a Sony vett volna meg mindent: úgy fizetnék ezért a játékokért 30 ezreket, ja majd dítlopóval megtehetem ? XD

    1
  11. amúgy fun, hoyg a Minecraft ért 2 milliárdot, a Zenimax meg 7.5-öt 😛

    És nem hiszem, hogy nem fognak kijönni Elder Scrollok meg Falloutok meg a többiek PS-re. Inkább Steamre meg Epicstoreba nem fognak jönni

    1
    • az obsidian épp aktuális, már-már kész játéka is még multiplat volt, a következő már csak xbox. szerintem a TES6-ra keresztet vethetünk, abból még semmi nincs kész.
      talán ez a starfield még jöhet.
      de neked legyen igazad 😀

      1
  12. “Microsoft – megvett a ZeniMax Mediát, és így a Bethesdát”

    khmm… azt a +1 ‘e’ betűt biggyesszétek már oda 🙂

    1
  13. ez most valami vicc ugye??? 😀

    1
    • sajnos nem. 🙂

      • egyre nagyobb esélyt látok rá h a game pass lesz a befutó ebben a generációban…

        1
        • Elég jó kis deal ,szó se róla. Én nem is értem hogyan éri ez meg a Microsoftnak anyagilag.

          • nagyon. gamepassból annyi bevételük van, mint a sz.r. főleg ha az új bethsoft gamék odakerülnek első nap, akkor valsz még többen befizetnek rá, mert “ingyen” van.

          • Hogy éri meg anyagilag ? Ezenek a stúdiók játékaik bevételei innentől mind hozzájuk megy, Ezért se lesznek exkluzívok.

          • Nem tudom én se, hogyan éri ez meg.
            Kérdés az:
            – A GAME PASS szátoszlik a fejlesztők között akiknek a játéka fent van?
            – Vagy a MS előre fizet nekik egy fix összeget és ő zsebeli be onnantól az összes game pass bevételt.

            Bár a tegnapi számok kicsit azért már adnak értelmet a dolognak.
            Most azt mondták jelenleg “15 millió aktív előfizető” van.
            Most ez “állandó előfizető” vagy ennyien regisztráltak, de nem minden hónapba fizetnek. (Mint az Ubisoftnál a 150millió Siege játékos amibe azt is beszámolják aki csak hétvégén próbálta.)
            Ha 15millió előfizető 10$os előfizetéssel nézzük, akkor 150 millió bevétel havonta.
            Így már azért van mit szétosztani, vagy profitálni.
            A kérdés az új címeknél van, hogy megéri-e itt szinte “ingyen” adni?
            Így termel-e több bevételt az előfizetésből vagy úgy, ha teljes árú játékként veszik az emberek?

        • Khm,igen…mivel megrögzött (öreg) gamer vagyok,és nem szemellenzős vérpistike,el kell ismerni:az ügylet is nagy fogás volt az MS részéről,a GP(különösen a GPU) pedig zseniális üzleti húzás. A PC-t rühellem játékosszempontból( a régi “szép” idők miatt,amikor még csak billentyűzetirányítás létezett szinte minden számítógépesjátékra,nekemk sosem állt kézre),így a PS-ek mellett maradtak az MS masinái,mint második alternatíva. És biza’ nagy királyság a GamePassUltimate 😉 Ráadásul,ha beleolvad a hírek szerint majd az EA-Play is…