Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Metal Gear Solid – akár már december elején bemutatkozhat a remake

Temérdek infó bukkant fel hirtelen a legendás Kojima-játék újrázásáról.

Az utóbbi években több alkalommal is felröppent a pletyka arról, hogy a Metal Gear Solid V-öt és Metal Gear Survive-ot követő játék a sorozatban nem egy új rész lesz, hanem valamelyik korábbi epizód újra feldolgozott, a mai igényekhez igazított változata – elég csak a Metal Gear Solid 3: Snake Eater alapján készült pacsinkó gépre gondolni, amely a Konami belsős FOX Engine-jének erejét kihasználva kiválóan újraalkotott átvezetőket kapott. Több nyom is utal egy visszatérésre, ám az illetékesek igen szűkszavúak a témában. Az utóbbi hetekben azonban ismét egyre több forrás hivatkozik arra, hogy a Metal Gear Solid remake-je valóban egy létező dolog, és közelebb lehet a leleplezése, mint gondolnánk.

Több informátor is arról számolt be, hogy a korábbi szóbeszéd, amely szerint a Sony valóban közbenjárt a Konami kallódó nagy IP-inek feldolgozásában, igaznak bizonyulhat. Egészen pontosan a Sony nagy valószínűséggel a – többek között a Shadow of the Colossus, valamint az idei Demon’s Souls újrafeldolgozásáért is felelős – Bluepoint Games gondjaira bízta a japán kiadóóriás olyan sikercímeit, mint a Metal Gear Solid és a Castlevania. Néhány videojátékos újságíró is beszélt már arról korábban, hogy a Bluepoint több projekttel is készül, amelyek (az akkor még közelgő) PS5 játékkatalógusát hivatottak erősíteni; ezek közül volt az egyik a Demon’s Souls (amiről a Kotaku ex-munkatársa, Jason Schreier, a Bloomberg oknyomozó újságírója is nyilatkozott).

A Reddit felhasználói között terjed egy történet, amely szerint a Konami játékainak le nem leplezése mögött két ok rejlik. Az egyik, hogy a Demon’s Souls projekt már korábban elstartolt és a Sony mindenképp szerette volna ezt a PS5 egyik nyitócímének, így ezt az alkotást fokozott tempójú munkával igyekeztek tető alá hozni. A másik a Konami megítélése a PS4-generáció során: senkinek nem kell bemutatni a vállalat és Hideo Kojima (a Metal Gear atyja) 2015-ös, viharos elválását az MGSV-öt követően, valamint azt a “digitális hidegháborút”, amelyet az ezt követő 1-2 évben folytattak. Mindkét fél mondott hideget-meleget a másikról, ám az biztos, hogy ebből a párbajból a Konami jött ki vesztesen, már ami a közmegítélést jelenti. Számukra viszont a profit mindennél fontosabb, hiszen az MGSV kb. 80+ millió dollárnyi befektetést igényelt. Ennek megfelelően nagyjából öngyilkosság lett volna a PS4-éra során még egy nagy költségvetésű játékot a piacra küldeniük úgy, hogy közben a playerek ki nem állhatják őket (a Metal Gear Survive például retteneteset bukott a kasszáknál). Azt a tényt sem szabad kihagyni, hogy a Konami korábban is tett kijelentéseket azzal kapcsolatban, hogy számukra a AAA-fejlesztés már nem egy gyors nyereséggel járó iparág, így nem meglepő, hogy egyszerűbb nekik licencelni az elfekvő IP-ket – így jöhetett a képbe a Sony, mint gyártó.

A Bluepoint Games semmi viszont konkrétumot nem tett közzé ezzel kapcsolatban, ám tavaly egy érdekes Twitter-posztot eresztettek meg félreérthetetlen utalásokkal: a bejegyzés a “souls“, “symphony“, “hills“, “solid” és “metal” szavakat mind tartalmazta. Tekintve, hogy már ezt a tweetet megelőzően is pletykálták a Konami játékainak megszerzéséről, ez ismét felborzolta a kedélyeket, hiszen az azóta már megjelent Demon’s Souls mellett szóba jöhet a Castlevania: Symphony of The Night, a Silent Hill(s), és persze a Metal Gear Solid is (arról nem beszélve, hogy a Metal Gearnél csak az új Silent Hill epizódról volt több pletyka idén). A tweet ráadásul nem is egy, hanem két projekt létrejöttét sugallja: a Demon’s Souls már kapható, a második pedig egyelőre kérdéses – ez lehet a Metal Gear Solid.

Na, de mi a helyzet Metal Gear fronton? Nem sokat lehet tudni a sorozattal kapcsolatos játékok készültéről, bár bizonyos források szerint már legalább két címet elkaszáltak útközben, sőt, az MGSV kapott volna DLC-ket is, amelyek közül az egyik egy a Survive-hoz hasonló játékmód lett volna (mint tudjuk, a szoftverből rengeteg tartalom ki lett vágva). Azok a korábbi stábtagok, akik még a Konaminál munkálkodtak, felszívódtak a közösségi felületekről, megszüntették a profiljaikat, vagy csak egyszerűen nem posztolnak 2015 vége/ 2016 eleje óta. Persze a videojátékos közösségből sokak számára ez negatív visszacsatolás, hiszen “mindenki utálja a Konamit”, illetve, ha tudnak valamit, “hát miért nem szivárogtatnak?” Ehhez viszont érdemes abba is belegondolni, hogy ezek az emberek a munkájukat végzik, nem mindenki tud elszeparálódni, egyik napról a másikra újrakezdeni és profitot termelni, mint Kojima és társai a Kojima Productions zászlaja alatt. Emellett ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Konami igen nagyvhatalmú vállalat és nagyjából egy csettintésbe kerül(ne) ellehetetleníteniük egy-egy fejlesztőt az iparágban, ha azok visszaélnek korábbi bizalmukkal, ahogy nagy eséllyel titoktartási szerződések is hozzájárulhatnak a hallgatáshoz. Közben egyébként a két, notóriusan szemben álló fél, Hideo Kojima és a Konami viszonya is rendeződött némileg, előbbi pedig több tweetet is közzétett arról, mennyire hálás a vállalatnak, amiért három évtizeden keresztül az ő kötelékükben valósíthatta meg elképzeléseit – korlátozások nélkül.

Hideo Kojima Talks About What He'd Like to Create in 2020

Ettől függetlenül a szemfüleseknek már feltűnhetett, hogy az utóbbi időben a Metal Gear Solid első része újra népszerű téma. Figurák és társasjáték készülnek hozzá, ruhakollekció alakul, és a többi. Mondjuk a Metal Gear van olyan időtlen legenda, hogy készülhetnek bármikor hozzá ilyen termékek, ám a dolog érdekessége, hogy ezek most kifejezetten az eredeti, első Metal Gear Solidra fókuszálnak. Több pletyka is keringett a neten arról, hogy a sorozat körüli csend idén év végén megtörhet, hiszen “a remake” már elég jól halad.

A napokban több forrás (például a YouTube-on zenéket közzétevő, valamint Hideo Kojima munkásságával foglalkozó F1NGERS, aki a Shadow of The Colossus remake-kel kapcsolatban is megosztott néhány hitelesnek bizonyuló infót még annak megjelenése előtt) is arról számolt be, hogy néhányan láttak már belőle működőképes demót, és maga Mark Cerny, a PlayStation 5 rendszer-tervezőjének keze is benne van a fejlesztési munkálatokban, valamilyen szinten. A First 4 Figures nevű, kifejezetten gyűjtői darabokra szakosodott cég nemrégiben bejelentett egy vadonatúj, életnagyságú Solid Snake mellszobrot is, többen pedig úgy vélik, hogy ez már a remake-ben látható karaktermodell alapján lett megtervezve. Az szintén érdekes, hogy az F4F-nek ez a harmadik, kifejezetten Solid Snake-re fókuszáló szobra, ráadásul az MGS egyik legikonikusabb főellenfele, Psycho Mantis is előrendelhető vált a közelmúltban.

Metal Gear Solid – Solid Snake Bust Statue Coming Soon

További források (amelyek korábban a God of War folytatásával és a Horizonnal kapcsolatban is helyes információkat közöltek) azt is tisztába teszik, miért nem leplezték le eddig ezeket a játékokat: ennek oka a Halo: Infinite lehet. Úgy tűnik, a Sony igen komolyan veszi az új generációt és a konkurenciát, ezért az igazán nagyágyúkból ennek köszönhetően nem láthattunk egzakt játékmenetet – kvázi benn tartják őket. A források szerint mind a God of War folytatása, mind a Metal Gear Solid remake jóval komolyabb fejlesztési fázisban tart, mint azt az emberek gondolnák, sőt: utóbbi gyakorlatilag kész. Amellett, hogy a játék a jelenkornak megfelelő kinézettel rendelkezik, az irányítása is át lett szabva, amely leginkább az MGSV-höz hasonlít.

Az MGS remake létezését, valamint a Konami és a Sony szorosabb kapcsolatát tovább igazolhatja, hogy a PS5-re alapból elérhető Astro’s Playroom mind Metal Gear, mind pedig Castlevania easter eggeket is tartalmaz, amelyek nem véletlenül kerültek be a többi apróbb, a PlayStation múltjára utaló karakter és díszlet közé. Az utolsó érdekesség pedig magából a Demon’s Souls remake-ből származik: több játékos is jelentette, hogy egy bizonyos ponton egy érdekes hangeffekttel találkoztak, amely hasonlít az MGS-ben megismert Metal Gear REX hangjára!

Tekintve, hogy Kojima és a Konami viszonya rendeződött, nem elképzelhetetlen, hogy a játék a közelgő The Game Awards rendezvényen debütál majd, a legtöbben ugyanis, akik ezeket a szóbeszédeket megalapozták, úgy vélekedtek, hogy hamarosan láthatunk valami konkrétumot a témával kapcsolatban.

14 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Grat jó a cikk.Amúgy meg ku._.._.._a nagy bogarat raktál azt hiszem mindannyiunk fülébe most ezzel.Látjátok hiába tagadott mindent az EA is,mégis jön a Mass Effect Legendary Edition is.Amikor meghallottam majdnem behugyoztam a gyönyörtől.

  2. Wááááááááááw egy MGS Remake nagyon adná,istenem add hogy igaz legyen.Na meg az első Silent Hill uram kiráz a hideg mikor ezekre a zseniális és felejthetetlen gyémántokra gondolok.Heló Redmond vidd nyugodtan a Bethesdát.

    • Erről is volt infó, konkrétan ugyanezektől a szivárogtatóktól, van ott készülő Silent Hill is, de akár még a Silent Hills is megvalósulhat Kojimával.

  3. Ha a két Metal Gear és a Castlevania igaz lenne, hamarabb vennék gépet én is.

    Grat a cikkhez.

  4. Ezt tudnám értékelni.

  5. Hol lehet előrendelni???????? 🙂

    Grat Trén, remek cikk!

  6. Jöjjön. Az eredeti nekem kimaradt. Azzal, hogy a Konami elkurvult és Kojima nélkül vannak, egyébként sincs már esély új értelmes MGS-re, csak így, hogy megcsinálják azt megint, amit egyszer már jól megírt.

  7. A cikk marha jó, egy MGS remake-től konkrétan lefosnám a bokámat, óriási kihagyott ziccer lenne ez a Konamitól, ha nem csinálnák meg.

  8. Karajkirály lenne. Köszi a cikket/infót! 🙂

  9. Fú, de jó volt olvasni, szuperül megírt cikk, tele különleges információval.

  10. Nedves álmaim netovábbja!

    Amúgy a tweetben gyanúsan szerepel a “Filter” szó is, és pár éve felröppent a pletyka, hogy új Syphon Filter játék jön. Nem volna rossz, ha remake-elnék a trilógiát.

    1
    • Az egyik helyi konzolboltos nem tudta a játék címét, és elnevezte “szifonpatron”-nak… Azóta mindig ez jut eszembe róla.

  11. Ha fentiekből semmi nem jön be, akkor is baromi jó volt olvasni! De szép lenne! Nagyon köszi, Trén!

    1