Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Mennyibe kerül manapság a játékfejlesztés?

Az M2 Research piackutató cég néhány videojátékos fejlesztőcég és stúdió kikérdezése után tanulmányt állított össze arról, mennyibe fáj manapság egy új videojáték létrehozása. Következzenek az igencsak mellbevágó számadatok.- A kisebb középkategóriás exkluzív (egygépes) programok 10 millióból összehozhatók- Egy átlag nagygépes multiplatform game felállítása 18-28 millió dollár- A AAA címek ezzel szemben akár 40 millió dollárba is kerülhetnek- Az olyan kiemelt csúcsszoftverek, mint pl. a Modern Warfare 2 50 millió dollár felett is elszippanthatnak- A Gran Turismo 5 már most 60 millió(!) dollárba került a befektetőknek (érthető hát, ha a biztos megtérülésre játszanak a Sony-nál)A fejlesztők természetesen panaszkodnak. Míg az elemzők kb. 10%-os átlag évi bevételnövekedésről beszélnek, addig a stúdiók azt mondják, az új játékok költségei évente megduplázódnak – sőt, néha triplázódnak. Persze van olyan eset is, amikor bejön a bolt: a Modern Warfare 2 pl. [U]550 millió dollárt hozott be 5 nap alatt[/U]. Ilyen profit mellett az Activision megengedhet majd magának pár üzletileg sikertelen szoftvert is…[B]*UPDATE*[/B]Az Activision mai közleménye szerint a Modern Warfare 2 megjelenése óta [B]1 milliárd dollárt[/B] hozott a konyhára. Nem hogy videojátéknak, de a szórakoztatóipar ezen szegmensébe tartozó bármely produktumnak is csak elvétve sikerül ez a bravúr.Felkészülhettek: lesznek itt még olyan hype-vonatok a jövőben, hogy belerokkanunk…

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Sajnos bejött az Activision taktikája, vagyis a drágábban árult cuccot ugyanúgy megvették a vásárlók, ráadásul ezzel rekordbevételt generáltak…

  2. Azért nem fogjuk sajnálni őket

  3. Arra lennék kíváncsi, hogy az Activision – Blizzard mennyit költött eddig a StarCraft II-re. Állítólag idén, de csak ősszel már biztosan kijön, de még így is megkaptuk a közel 3 !! éves kését. Tőlük már nem meglepő.Tulajdonképpen azért érdekes az SCII esete, mert már egy javában folyó projektet dobott a kukába az A-B pár éve, és teljesen újragondolták az egész programot. Vajon ők mennyit áldozhatnak erre ?

  4. Mw1,5től nem is olyan rossz.hiába a sok csillio dollárból úgy látszik nem telik 20 programozóra akik felügyelnék az online rendszer.

  5. 1 milliàrd? Nem rossz!

  6. Már a filmek sem kerülnek ennyire sokba, Én úgy hallottam. 🙂

  7. Soha többet preimerkor Call of d. 😀 itt csak hype van ,más semmi 😀

  8. íjnye, kemény összegek…. vajon a letöltött x360 játékok mennyi pénzt szippanthatnak el? :S:S

  9. Martinék most a Bahamákon nyaralnak a sok kenőpénzből.

  10. Meg se éri nekik játékot csinálni 😀

  11. nem kell félteni őket.

  12. Ezek beleszámolják a titkárnő, napi thai masszőr, takarítónő, ebéd és egyéb járulékos dolgokat is. Egyedül a GT5-öt tudom elképzelni valósnak, mert ott a százezer dolláros kocsik bérleti díja, szállítása + biztosítás elvihet ennyit.Én sem értem a MW2-t. Szerintem ez is a hype része a dolognak.

  13. mondjuk az mw2 fejlesztésén nem értem mi került 50 millába. Gondolom abból a fele a hypera ment el, motor volt, kicsit foltozták azt kész, a többi meg map editor.

  14. Elképesztőek ezek a számok!Ennél már csak a filmipar a durvább!

  15. Első ránézésre elég nagy számok viszont ha azt nézzük, hogy világpiacra készülnek a termékek és hatalmas a fogyasztói kör, akkor simán megtérülhet a befektetett összeg!

  16. Ezeknek az összegeknek valyon mekkora része ment kifejezetten arra, hogy a játékélményt a legnagyobb mértékben fokozzák?

  17. Csak mi, gamerek ne érezzük ezt soha ennél jobban.

  18. Ennek a több tíz millió dollárnak a java része reklám. A nagy címek azért is kerülnek ennyibe mert rengeteg pénzt ölnek reklámozásukra.

  19. Activision … és adjuk drágábban a játékokat.Csinálj jót és akkor sokan megveszik… itt nem a CoD MW2re gondolok.

  20. Az Activision szemetebb lett mint az EA, szóval nem fognak majd alternatív, innovatív, különleges dolgokra költeni, mert a biztos pénz kell nekik.Az új gondolatok kelet felől érkezhetnek, bár a Square-Enix viselkedése után már ez se maradéktalanul igaz.A számok, meg a siránkozás azt mutatja, hogy a kiadóknak se kell (még) a következő generáció. Szóval ha egy cég 2011-12-ben új konzolt adna ki… 🙂

  21. Ezek az adatok nem is olyan vészesek….

  22. Kemény……

  23. Szerintetek ilyen számok mellett van arra esély, hogy a Demon’s Souls ból csinálnak 2. rézt? Ha az előzőből kb 500e fogyott.

    • “Ilyen árak mellett 1-2 év és csak a “”jólbeváltfaszasorozatok”” fognak megjelenni.Vagy egy-kettő olyan game, ami még a mai színvonalnál is gyengébb.Egyszerűen nem fogja megérni, hogy kiadják az új sorozatokat, mert nem tuti, hogy visszajön az ára.Szóval kapunk majd minden évbe codot, need for speedet, battlefieldet, meg a stb-t, amik eddig is jól bevételeztek. Siralmas..:D”

    • EU-ban még ki se jött.

  24. A MW2-nél mi került ennyibe?!?!? Hans Zimmer kapott 25M-t a zenéért?!?!? vagy az 50M-ből 45M a marketing?!?….

  25. a hype vonathálózat kiépítése

  26. Arra mondjuk kíváncsi vagyok mi volt 50 milla a Warfare 2-ben.

  27. nem érdekel a MW2 mert igy is szar marad a szememben…..hát sok lé elmegy az biztos….Uncharted az melyikbe tartozik? XD a 30 milósba? na nem fikázok XD De ez tényleg sok pénz 0_0

  28. pont ez volt a felvetésem tegnap a 6terrás adathordozó kapcsán. nna azt vajon mennyibe kerülhet megtölteni? ja és játékot is pakolni mellé.

    • “Ha megnézed store-on a Bornout Paradise-t nincs 5 GB, ehhez képest rárakták egy 25 GB-or BD lemezre, most akkor lemezen van 20 GB “”szemét””? Mert ha igen akkor bármilyen adathordozot ilyen módszerrel pakólni.”

      • ezt az átbaszást!:D nincs törvényileg leszabályozva, hogy mire mennyit, így vissza is élnek vele, ahol csak tudnak. hol van ilyenkor a fogyasztóvédelem?:D

  29. Éppen ez a felháborító a MW2 esetében, több mint 500M dollárt kerestek vele, de leszarják, hogy a multi egy bugos, lagos szar, gondolom ebből sz összegből futná nagyobb szerver kapacitásra is, vagy fejlesztőkre akik kijavítják a multi hibát….

  30. 50 milkó a MW2? LOL