Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MEIQ: LABYRINTH OF DEATH (PS VITA)

A PS Vita életciklusában eljutottunk arra a pontra, hogy a biztos sikerhez nem elég egy újabb minőségi JRPG-vel kijönnie a kiadóknak, hiszen olyan mértékű túltelítettség van ebből a minden más konzolon ritkaságnak számító zsánerből, hogy igazán kiemelkedőnek kell lennie az adott címnek ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből. Hogyan is lehetne bevezetni mondjuk egy vadiúj IP-t egy olyan piacra, ahol pár havonta jönnek ki a köztiszteletben álló Atelier-epizódok, és ha az ember kicsit beleássa magát a megjelenésekbe, olyan gyöngyszemekre bukkanhat, mint a Sword Art Online felvonások, vagy a roppant stílusos Oreshika: Tainted Bloodlines?Az egyik megoldás természetesen a keleti játékok ütőkártyájának számító erős szexualitással átitatott tartalom (lásd a hamarosan második részt kapó Criminal Girls, vagy a Gal*Gun játékok példáját), a másik, jóval bonyolultabb megoldás a játékmenet megújításában rejlik: őrömmel közölhetem, hogy aktuális tesztem tárgya, a [b]MeiQ: Labyrinth of Death[/b] az utóbbi kategóriában próbál érvényesülni (persze igen, csöcsök is vannak bőségesen a játékban), némiképp vegyes eredménnyel zárva.A szándék mindenesetre láthatóan megvolt a meglehetősen vegyes játékfelhozatallal büszkélkedő Compile Heart csapatában, hogy valami újjal rázzák fel a piacot. Persze ez a „valami új” semmiképpen sem a sztoriban rejlik, hiszen az olyan mértékben jelentéktelen, hogy maga a játék is nagy ívben sz@rik arra, hogy éppen miért történik, ami történik.Szóval az van, hogy… ömm világvége. Örök éjszaka száll a világra, jönnek a szörnyek, estébé, az egyetlen esély pedig abban rejlik, hogy néhány varázslónövendék (akiket a játék valami miatt „Machina Mage” névvel illet mindenáron) elvégez egy ceremóniát négy toronyban, ám ezeket a helyeket persze rengeteg durcás ellenfél őrzi. A dolgokat bonyolítja egy Gagarin(!!!) nevű titokzatos figura feltűnése, aki valami rejtélyes oknál fogva szintén nem akarja, hogy a lányok sikerrel járjanak. Bár a csajok – el is felejtettem említeni, hogy a tanoncok kegytől egyik tipikus mangalányok – eleinte még finoman rivalizálnak egymással, mely számtalan humoros átvezető jelenetet eredményez, de idővel persze igazi öribarivá élnek, szóval lesz itt görlpávör’, meg minden.Ezzel szemben a játékmechanika tekintetében egy ötletesebb darabbal van dolgunk, már amennyire a belső nézetes dungeon crawlerek stílusát frissé és üdévé lehet tenni, az összes alapszabály újraírása nélkül. Erre sajnos a MeiQ nem vállalkozik, de nincs is rá szükség, mert a játék így is kifejezetten szórakoztató. A labirintusokban történő haladás semmiben nem különbözik a zsáner egyéb darabjaitól, itt is lépésről lépésre kell felderíteni a több szintes helyszíneket, mindenféle kapcsolók átállításával új utakat nyitni és persze harcolni, harcolni, meg harcolni a random támadó ellenfelekkel. Egyedi húzás volt a készítőktől, hogy már a második toronytól kinyitják a teret és a megszokott szűk folyosók helyett meglehetősen méretes, nyílt terepeken kell helyt állni, melyek feltérképezése nem két percet fog igénybe venni… [YOUTUBE]li2x468RUO4[/YOUTUBE]A csaták rejtik tesztalanyunk leginnovatívabb elemét, ugyanis a pofozkodásban a főszerepet nem a csajok végzik, hanem úgynevezett „guardianok”, azaz óriási mech-ek, akik a csaták első sorában bevédik az őt irányító karaktereket és testi erejükkel eldöntik a harcok kimenetelét. Egy kellemes adag taktikázásra is adnak lehetőséget az összecsapások, hiszen bármikor előtérbe hozhatjuk a partiban lévő lányokat, mert varázsolni és a gépeket megjavítani kizárólag ők tudják, ám ilyenkor mindenképpen számolni kell azzal, hogy cserébe egy körre teljesen védtelenné válnak a támadásokkal szemben…Ha ez nem volna elég, a harcok mellett a játék másik sarokkövét a (szép magyar kifejezéssel élve) kusztomizálhatóság jelenti, mivel nem csak a főszereplőkre aggathatsz mindenféle extra cumókat, hanem a robotodat is fejlesztheted rögtön négyfajta kategóriában. Némiképp bonyolítja a dolgokat, hogy a különböző alkatrészek felaggatásakor nem csak a sebzési értéket kell nézni, hanem az adott rész elementálját is, melyre azért van szükség, mert a harcok egy kő / papír / olló jellegű rendszerre épülnek, így egyáltalán nem mindegy, hogy melyik ellenfelet mivel vagy éppen kivel támadod, hiszen az elementálok bizony egymásra is hatással vannak. Szerencsére, ha esetleg belezavarodnál a dolgokba, egy gombnyomással elő lehet hozni egy táblázatot, amin világosan le van írva, hogy mivel mit érdemes támadni. A robusztus harcokat vidám átvezetők próbálják ellensúlyozni, amik ugyan magán a sztorin az égvilágon semmit nem lendítenek előre, de legalább picit megtörik a csaták monotonitását, ami ebben a zsánerben olyan ritka, mint a fehér holló. Viszonylag jól sikerült a tutorialokat is beleintegrálni a játékba, összességében mindig jó helyen és teljesen érthető módon kerülnek megjelenítésre a fontos infók, ami óriási megkönnyebbülés az olyan címek után, mint mondjuk az ilyen szempontból kifejezetten puritán, a szerencsétlen játékost direktben szétszopató Stranger of Sword City.Szintén nagy örömmel köszöntöttem az olyan finom apróságokat, mint például a minden szinten elhelyezett teleport szobák intézményét, és hogy a játék van olyan intelligens, hogy a karaktered automatikusan elfordítsa balra vagy jobbra, ha nekimész a falnak (persze csak addig, amíg nem érsz egy elágazáshoz. Grafikailag magabiztosan közepes darabbal van dolgunk, bár a dungeon crawlerek között teljesen korrektnek számít a látvány, amihez magas színvonalú szinkron dukál, ráadásként pedig meghagyták az eredeti japán hangsávot is, így mindenki eldöntheti, milyen nyelven szeretné hallgatni a folyamatos sipítozást.A keleti címekre jellemző túlzott debilitás mellett néhány zavaró apróság sajnos belepiszkít az összképbe: például a labirintusok sajnos az adott tematikán belül nem túlságosan változatosak, így gyakorlatilag szinte mindegy melyik szinten jársz, pontosan ugyanúgy néz ki minden. Emellett szabályosan az őrületbe kergetett, hogy a hősnő minden egyes zsákutcába kormányozásnál kiad egy ilyen fullkretén nyögésszerű hangot, ami mondjuk a huszadik alkalom után már annyira idegesítővé válik, hogy elkezdtem kacérkodni a hangok lenémításával. Ennek ellenére, bár a világot nem fogja megváltani, a jó 30 órán keresztül kitartó MeiQ : Labyrinth of Death egy szerethető és végtelenül szórakoztató darabja a Vita könyvtárának, mely az újoncoknak kedvező felépítésével akár a műfajjal még csak most ismerkedőknek is bátran ajánlható.[i](A tesztpéldányt a kiadó biztosította. Köszönjük! A szoftver ára a PlayStation Store-on [URL]https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/meiq-labyrinth-of-death/cid=EP0031-PCSB00990_00-MEIQNOTIKANI0000]12990Ft[/A].)[/i]

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Eszg_ mester, milyen játékot ajánlana Vita-ra, mondjuk receptre? 🙂

    • Milyen stílusú gammákra gondolsz? Hatsune Miku címek, Persona 4 Golden és DAN, Senran Kagura, Earth Defense Force, Danganronpa trió, Virtue’s Last Reward, Telltale címek, Broken Age, Grim Fandango, Broken Sword 5, Gravity Rush, Uncharted, ilyesmik. 🙂

      • Igazából mindegy, mert van mit pótolnom bőven.:) Most a Crypt of the Necrodancer-t nyomom, az valami eszméletlen jó. Meg a Dragon Quest Builders/ World of FF közül lesz meg az egyik.:)

  2. Még a komának is csöcse van.