Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Megvan Webber első pole-ja!

A mai edzést hívhatjuk az idei év legviszontagságosabb időmérőjének is, ugyanis annyiszor változott az időjárás és vele együtt az erősorrend, ahányszor életében Kiszel Tünde kimondta hogy Donatellácska. Nézzük mi is történt ma a Nürburgringen, a Német Nagydíj kvalifikációján:[9530]A Q1 szokatlan csúcsforgalommal indított, ugyanis lógott az eső lába a pálya feletti felhőket elnézegetve, hivatalos megerősítésként Robert Kubica versenymérnöke azt jelezte pilótájának a csapatrádión keresztül, hogy a 10. perc magasságában fog elkezdeni szemerkélni a beígért csapadék. Később persze kiderült, tévedtek, hiszen valóban elkezdett esni, de csak kicsivel később. Mi magyarok azért összetennénk a két kezünket ha 10 perces tartományon belül meg tudná saccolni az esőt mondjuk egy Németh Lajos, vagy egy H. Bóna Márta, de erre még ráérünk várni pár száz évet.A körülmények tehát adottak voltak, az eső már az ajtóban, ráadásul 13 Celsius fok volt a levegő hőmérséklete, a pályáé 22, így minél gyorsabban (és minél gyorsabb) mért kört kellett teljesíteni minden olyan pilótának, akinek szándékában állt továbbjutni a Q2-be. Mondhatjuk hogy nagy meglepetések itt még nem születtek, az első 5 kieső a 16. pozíciótól lefelé, Kubica, Buemi, Fisichella, Glock és Bourdais volt, utóbbiról már itt a Német Nagydíjon erősen tartja magát a szóbeszéd, miszerint ez lesz utolsó F1-es hétvégéje, és az időmérőn elért eredményével kicsit sem javított a mérleg pozitív irányba történő billentésével.A Q2 már jóval izgalmasabbra sikeredett, hiszen már a stopper elindítását követő felvezető körben elkezdett esni, illetve szakadni az eső, így mindenki visszasietett a bokszba intermediate gumikért, és azokon folytatták a körözést. Ahogyan kezdte a mezőny megszokni a megváltozott pályaviszonyokat, az égiek gondoskodtak arról hogy ne legyen azért túl egysíkú a második etap, így az eső kezdett elállni, az aszfaltcsík pedig felszáradni. No és ki volt az első stratéga, a legény a gáton, aki meg merte lépni hogy pilótáit újra slick gumikkal küldi ki? Hát persze hogy megint Ross Brawn, így Barrichello vezetésével a két Brawn-Mercedes újra a bordázatlan lágy abrocsokon hasított, körönként 2 teljes mp-et verve a többiekre, megszerezve az ideiglenes P1-et. Mire viszont a többiek eszméltek, és ők is a bokszba siettek, már újra elkezdett esni az eső, ezért a végére már többen a balszerencsének köszönhetően estek el a továbbjutás lehetőségétől, úgymint a 11. helytől visszafelé Heidfeld, Alonso, aki az eső miatt meg is pördült a késői slick-eken – ahogy szakértőnk Wéber Gábor mondotta volt: “csúszott a pálya mint a takony.” – a williams-es Nakajima, Trulli és végül Rosberg. Nagy meglepetésre azonban bekerült a Q1-be a Force India-t terelgető Adrian Sutil, és a Renault [S]sztárpilótája[/S], fenegyereke, Nelsinho Piquet. Valószínűleg erre a napra mindketten emlékezni fognak…[9531]A kvalifikáció utolsó, mindent eldöntő etapja, a rettegett Q3 is meglepetésekkel szolgált, mert bár az eső teljesen eltűnni látszott és az aszfalt is olyan szárazzá vált mint egy 10 éves Egri Bikavér, azért a végső sorrendre várnunk kellett még hozzávetőlegesen 7 és fél percet. Gyakorlatilag mindenki megoldotta a feladatát 2-3 mért körből, ki jól, ki jobban, azt gondolom a legnagyobb szenzáció a Q2-höz hasonlóan ismét Adrian Sutil teljesítménye volt, hiszen a 7. helyre kvalifikálta magát, megelőzve a két Ferrarist Massa-t és Raikkönen-t, valamint a 10. helyezett Piquet-t is. Az edzés utolsó 1 percében ahogy már megszokhattuk, záporoztak a komolyabbnál komolyabb idők, és végül egy (sokaknak) örömteli momentummal zárult a mai nap, mert az ausztrál Red Bull Renault pilóta, Mark Webber úrrá lett frusztrált állapotán, és könnyűszerrel behúzta élete első pole pozícióját, megverve a két Brawn versenyzőt, Barrichello-t és Button-t, valamint a 4. helyen végzett csapattársát, Sebastian Vettelt is. Így ismét Red Bull autó vághat neki a holnapi versenynek az első rajtkockából, a kérdés már csak az, Webber tud-e élni a nagy lehetőséggel, és az edzéselsőség után meg tudja-e szerezni első futamgyőzelmét? Nem lesz egyszerű dolga, hisz ott van mögötte a két Brawn Mercedes, és saját csapattársa is, de mindenesetre szurkolunk neki hogy sikerüljön nyernie([S]mármint Vettelnek[/S]). Az izgalmas futam úgy gondolom garantált holnapra, szóval nem fogunk unatkozni emberek! Mára kellemes pihenést, az üzemanyag táblázattal pedig valamikor még jelentkezünk.[F12009:09Q] [F12009:09G]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Hoppá és Webber még nehezebb is……

  2. Na, kíváncsi vagyok hogy Webber mit tud kezdeni az első rajtkockából…

  3. “Button nagyon könnyű autóval megy… 🙂 Ha fogadnék, hogy ki nyerne biztos nem rá voksolnék…””Az első kanyarba úgyis összemegy az első 7 autó így Massa nyeri a futamot és Kimi lesz a második 🙂 (szép lenne 😛 )”” Go Ferrari!”

  4. A Ferrarik megint a pöcegödörbe vannak….

  5. “Üzemanyag? Gondolom Webber az első körben kijön tankolni olyan üres… Én inkább arra leszek kiváncsi ha megnyerné Webber, mennyire érezne rá a “”győzelem ízére””. Fene tudja, a következő futamokon meg lehet senki se fogná meg… (de ez csak elmélet)”

  6. jókis időmérő volt 🙂 megszavazom webbert- szerintem mindent megtessz az első győzelemért

  7. Elkeserítő a Ferrari idei teljesítménye =(

  8. Hoppá, erről lemaradtunk…

  9. na ha ezt behuzza Webber, akkor erdekes szitu lesz a Red Bullon belul… Button valszeg ev vegeig kontrollalja majd Rubinhot, mig az energy drinkesek ertekes pontokat vehetnek el egymastol.izgi es fontos futam lesz ez holnap…

  10. Emlékszem, amikor legelső futamán pontszerző helyre gurult be Ausztráliában (!) egy Minardiban (!!!). Na, az nem volt semmi!

  11. “Örülök Webber jó helyének, sokkal szimpatikuasabb alak mint a “”versenyben nem tudok előzni”” Vettel.”

  12. Ezen már az időmérő alatt is filóztam (nem hiába csóválta a fejét Wéber Gabi is): mikor Rubens sorozatban bukja a futamokat a rossz stratégia miatt az nem Ross Brawn hibája. Viszont mikor megy a szekér, az mindjárt Ross Brawn érdeme.Kezd ilyen mitológiai szelektálás kialakulni Brawn bácsi körül.Remélem tényleg izgalmas futam lesz, ehhez mondjuk eső kéne.

    • Ez most persze inkább csak jókor jó időben helyzet volt Rubens számára. De ki hozza meg a nagy döntéseket a pulpitusokon először? Ross Brawn. Utána már a többiek is persze..:)