Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MEDAL OF HONOR (PLAYSTATION 3)

A MoH sorozat gondolom nem csak bennem éleszt fel nosztalgikus emlékeket. A legelső részt talán Janimaci nevű ismerősöm ajánlotta anno, hogy az elején megjelenik egy nagy horogkereszt, így biztos nem átlagos anyag. És tényleg nem volt az, mert imádtam az első pályától fogva, amikor a sötétben lopakodva német vezényszavak meg kutyaugatás hallatszott a kocka alakú növényzeten túlról, a nácik pedig ugráltak, ha lábon lőtte őket az ember, és kiabáltak, hogy [i]áhtung[/i] meg [i]svájne ámí[/i]. Az alant kielemzett játék, mely egyszerűen csak a [b]Medal of Honor[/b] címet kapta, ha jól számoltam, akkor már a nyolcadik, ami Playstation rendszerekre megjelent – illetve a nyolc és feledik, mert én a Limited Editiont kaptam meg a korneresektől, így a lemezen rajta van a MoH Frontline újrakevert, vagyis HD-ra felhuzigált változata is. Ez külön indítható, független játékként, és igen jól elszórakoztam vele, szóval érdemes valamilyen módon beszerezni, mert gondolom lesz majd letölthető változatban is, miután csillapodtak a lemezes eladások. Ezt onnan gondolom, hogy nem a lemezről fut, hanem feltelepít 6.1 gigát a HDD-re (fél óra alatt). Sajnos nem támogatja a 16:9 képarányt, de az elején össze lehet a képet nyomorgatni 4:3 formátumra, így élvezhetővé válik, és nem kell a laposfejű embereket nézegetnünk. És ha a kapott nosztalgia nem lenne elég húzóerő, akkor ajánlom a trófeagyűjtőknek, mert kapunk vagy 46 trófeát is hozzá! Ezen a plusszon kívül jár a játékhoz egy kód is, amivel extra cuccokat tölthetünk le EA-éktól, de ezeket nem próbáltam ki, mert akkor a kód elhasználása miatt vehettem volna meg a játékot… ami ugyan tervbe volt véve, de inkább mégsem.A megváltozott vásárlási szándéknak csak az egyik oka az, hogy öt óra alatt kényelmesen végigjátszottam közepes szinten a kampánymódot, de mivel ennek a mutációnak már annyira nincs köze az eredeti MoH-okhoz, hogy semennyire, így abszolút nem érzek rá motivációt, hogy bármikor újrajátsszam. Sokan mondják, hogy unták már a világháborús tematikát és jó, hogy a CoD után a MoH is szakított az emberiség ezen szégyenkorszakának feldolgozásával, de akkor ne MoH legyen, hanem pl. „Shoot the Talibans”, vagy efféle. Persze, a mai világban ők a nácik, és más globális ellenség nem nagyon található, de nem vagyok amerikai kisgyerek, aki felfokozott küldetéstudattal lövi a kalasnyikovos hegyipásztorokat a high-end haditechnikával a sávos-csillagos lobogó alatt a szobájában. No, ennyit a személyes motivációról, lássuk, mit ád nékünk objektívan a game. [GT]705964[/GT]Először is egy patch letöltést, majd egy igen egyszerű kezdőképet, ahol mehetünk offline és online a nomádok ellen. A történet szerint Afganisztánban járunk, ahol egy négyfős speciális osztag egy bizonyos Tariq nevű afgán informátort keres. A dologba valahogy belekeverednek a csecsen felkelők is, de végül megtudjuk, hogy az Alkaida a tálibokkal beerősítve nagy erőket von össze Shah-i-Kot völgyben (ez meg is történt valóban 2002-ben). Ezt követően a Delta Force négyesével leszünk, majd egy AC-130 gépről a döntésképtelen parancsnokság szétlövöldöz egy baráti konvojt. Ezt követően egy csapat Ranger kerül bajba, és így megismerhetjük a harmadik teamet is, akikkel eme pörgős sztoriban részt vehetünk, később pedig mi is lőhetünk a 130-assal, és Apache helikopter lövészeiként is helyt kell állnunk. No, ez rövid volt, mint a játék, és írnék még több részletet is, de akkor nem maradna sok nektek. A lényeg az, hogy bár a történet jó, van benne hősies parancsmegtagadó főtiszt és Rambo-s „nem hagyunk hátra senkit” feeling, de a szingli mód elég feltűnően hasonlít egyes játékok multis pályáihoz, legalábbis nekem ez volt a benyomásom igen gyakorta, persze az átvezetőket leszámítva. Az érzékeny gyomrúak az Options-ben kikapcsolhatják a durvább sérülések ábrázolását, a feliratozást (nem találkoztam magyar nyelvű lehetőséggel), és már lehet is menni és lőni.Miközben az első pályán mentem és lőttem azon tűnődtem, hogy miért kell olyan katonával lennem, akinek csak kezei vannak. Ugyanis lenézve nem láttam a lábaimat, és az autófényszórók is csak a társaim esetében vetettek árnyékot a falakra. Később rájöttem, hogy ez egy vámpír alakulat lehet, mert az amúgy elég szépen leképzett utcai pocsolyák csak a környezetet tükrözték vissza, a társaimat és az égő tüzeket viszont nem. Ezekbe a tüzekbe bele is mászkáltam, de mivel nem sebeztek semmit, bátran támaszkodtam az utca végét lezáró lángoló kocsihoz, ami viszont megégetett. Fura logika. Különben a városka kinézete nem volt annyira rossz, mint azt az előzetes képek és egyebek alapján vártam volna, bár egy kevéske élsimítást azért elbírt volna. Pl. az előbb említett égő autó füstje is szép volt távolról, igaz amikor közelebb mentem és alulról néztem felfelé, leleplezte sima lapokból álló mivoltát. De volt éjjellátó használati lehetőség, amikor a sötétben szépen látszott a lézerirányzék csíkja, mint valami ókori dárda vagy nem is tudom, mi.Talán nem kellene a grafikai dolgokkal kezdenem, de ugye ez kerül az ember szemei elé először, mint csomagolás, és a belső értékek csak később kerülnek napvilágra. Szóval, az eléggé középszerű grafikai megoldások mellett azért az kellemes volt, hogy a többiek meglehetősen emberien mozogtak és viselkedtek, és az külön tetszett, hogy ha közel voltak hozzám, akkor a komrendszer mellett a rendes hangjukat is hallottam. Később sajnos rá kellett jönnöm arra, hogy miért tűnik olyan barátságosnak a baráti mesterséges intelligencia, mert viszonylag gyakran haláloztam el egy checkpointnál, ahol egy romos házban kerültünk csapdába egy domb aljában, és felfigyeltem arra, hogy mindig mindenki ugyanazt csinálja újrakezdéskor, az ellenséggel egyetemben. Néha persze vannak eltérések, de a játékmenet olyan szinten scriptelt, hogy ha rosszindulatú akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy még a kilőtt lövedékek pályáit is előre leprogramozták a fiúk. És ha ehhez hozzávesszük azt, hogy az egész játékot 95%-ban egy csőben fogjuk teljesíteni, akkor bizony egy végigjátszás maximum a trófeázóknak fog élvezetet okozni. Ez a csövezés néha kifejezetten zavaró volt, mert milyen már, hogy egy dombra nem tudunk felmászni a láthatatlan határolófal miatt? Simán lehetett volna olyan nyitott tereket csinálni, mint a Ghost Recon-okban láttuk, és ahol arra mászkál a csapat amerre csak akar. És ettől még nyugodtan szét scriptelhették volna a dolgokat, mert nem lett volna ennyire feltűnő, mint a végletekig zárt környezetben. [25477]A kezelés szerencsére jó lett, nem rángat vagy akadozik, legalábbis csupán egy esetben tapasztaltam az engine részéről kapkodást, amikor egy gömbcsuklóssal pusztítottam egy olyan helyen, ahol elég sok ellenfél volt fellelhető, és gondolom ezekkel együtt már nem volt ideje lekezelni az összes lövedéket az adott frame-en belül. Hagyományos fegyverrel nyomulva szép simán mozognak és alakultak a dolgok, vagyis mentem, trigger ponthoz érve lőttem azokat, akik előjöttek vagy a helyiségben voltak, megint mentem, megint lőttem, és így szépen el is telt az a pár óra. Néha lehetett variálni a dolgokat olyan módon, hogy kihasználjuk a fedezékeket, amikbe képesek vagyunk futásból becsúszni, és oldalra dőléssel kilesni plusz irtani az ellenünk jövőket. De az is kellemes meglepetés volt, hogy shotgunnal közeli lövéskor a cső rossz oldalán álló ember feje vagy karja leszakad, ezáltal a rohamból véghezvitt puskázás szinte zombis játék szintre emelkedett. Lehet még mással is ilyen eredményeket elérni, pl. ha gránát robban a közelükben, vagy a M82-est használjuk, de a shotival azért ugye a legfeelingesebb az ilyen. A fegyvereink pontossága viszont kissé meglepett néha, mert nem egyszer volt olyan, hogy a telepített géppuska egy pixel széles páncélnyílásán át lőttem ki az embert egy sima lézercélzóssal. Az ellenség után felszedett AK-val már nehezebb volt a távoli fejlövés, de kikapcsolt célzási rásegítéssel játszottam, szóval a viselkedésre ráfoghatjuk, hogy hasonló a reálishoz. Bár szerintem a visszarúgás mértéke egyes fegyvereknél eredetiben nagyobb, mint a játékban tapasztalt, de mivel amúgy sem egy reális harci szimulációval állunk szemben, így ez is belefér az összképbe. A lövöldözésen túl művelhető lézeres célmegjelölős játék a support erők számára, valamint a AC-130 repülős / Apache helikopteres pályák is eléggé élvezetesek lettek. Az Apache-os részből simán nyomnék egy különálló játékot is akár, mert igen látványos, valamint elég sok lehetőség rejlik benne, hiszen ezeknek a gépeknek a fegyverrendszerei linkelhetőek, vagyis az egyik madár által kijelölt célt a másik simán támadhatja, és ebből kapunk is egy igen rövidke ízelítőt a MoH keretein belül is. Ezeken kívül van még egy játékmenet színesítő feladat számunkra, ugyanis négykerekű ATV-n száguldozhatunk, illetve leoltott lámpával sunyizhatunk, ha ellenség van a közelben. Kár, hogy az ilyen extrák csak eseti jellegűek, mivel ha mondjuk több pályát is csináltak volna ezekkel, akkor egyrészt a játékidő tolódott volna ki értékelhető szintre, másrészt pedig a hangulat és szavatossági tényezők értékelésébe is pozitív növekedés lett volna tapasztalható. Sajnálatos, mert ezeken kívül a M82-es sniper SASR játékszeres feladatokat is élveztem, de sajnos ez is csak ilyen rövid távú kapcsolat volt. Itt végre mozgott a célkereszt is, mert a többi fegyvert rezzenéstelenül tudja a katonánk célra tartani, és levegő visszatartási gombot is kapunk.A hangulattal tehát nem lenne gond, csak éppen a játék 95%-át már láttuk és tapasztaltuk egyéb játékokban is. Én a fejlesztők helyében inkább egy valóban jó és autentikus, a világháborús MoH műfajt megreformáló és nem megváltoztató játékot hoztam volna össze, elakadó fegyverekkel meg ilyesmivel, valami ultrajó brutál grafikával, mert ez az új Medal reálisan nézve csak szánalmas lopkodás és a többi game (főleg CoD MW) sikerének a meglovagolása. Meg azért nem kellett volna a történetet sem ennyire kiszámíthatóra venni, ami alatt azt értem például, hogy a csapatszállító helikopterek MINDIG találatot kapnak a célterület felett, vagy a barlangbejáratot elfedő hullámpalát vagy micsodát önfeledten bontogató katona nem hosszú életű.[25476]A fő irányvonalat adó kampány mellett a másik szinglis szórakozási lehetőségünk a Tier 1-nek elnevezett csatározás, ami végső soron ötvözi az online és offline lehetőségeket olyan módon, hogy a szerencsétlenkedésünk ideje felkerül egy netes ranglistára. A dolog lényege az, hogy egy hardcore fokozatnak megfelelően, vagyis célkereszt és checkpointok nélkül kell az egyes missziós pályákat időre újrajátszani, ahol ha meghalunk, akkor kezdhetjük az egészet az elejéről. Itt tűnik fel igazán az, hogy valójában nem létezik mesterséges intelligencia. Minden ellenség mindig ugyanott és mindig akkor bukkan fel, és ugyanabba a fedezékbe fog elbújni, hogy onnan dugdossa ki ugyanott a fejét. Viszont ebben a módban ez egyáltalán nem baj, hiszen az idő az ellenségünk, így a pályákat simán be lehet tanulni, mint a régi arcade játékokban. Jó ötletként ráadásul pl. a fejlövések vagy a közelharc plusz másodpercekhez juttat minket. Egyedül azt kell megszokni, hogy ha lövéseket kapunk, egyből húzódjunk fedezékbe gyógyulni, mert hamar végünk lehet. Jó kihívás, és engem a célkereszt hiánya sem zavart, mert hamar gyártottam egyet fekete és fehér kis szigetelőszalag kockák felhasználásával a monitor közepére, a célzó nézetet felhasználva a pozicionáláshoz (régi pécés CoD trükk, csinálják alkoholos filccel is, de azt nem látni a sötét helyeken). Jófejségként pedig egyes helyeken lehet üzenetet küldeni a többi barátlistás próbálkozó számára, hogy éppen beateljük őket itt és itt.[25475]A dobozban található egy harmadik játék is. A neve ugyanaz, mint a főjátéknak, és annak a karaktereit és pályáit használja, de a hasonlóság itt véget is ér. Nem csak az miatt, mert egy másik csapat csinálta egy másik motorral, de hiányoznak az olyan, főjátékban megszokott dolgok, mint a hasalás, fedezékbe csúszás és az onnan kilesés. Voltaképpen jobb lett volna úgy elnevezni, hogy Medal of Snipers, mert a három játszható kasztból ők olyan előnyt élveznek, amit a Rifleman és a Special Ops nem igazán tud kivédeni. Jó, a Riflemannak ott a füstgránát, amiből viszont csak limitált darabot kap, egészen a maximális 15. szintig, ahol ezt gálánsan megnövelik eggyel. Legalább bevillanna a szkópjuk, mint a szingli játékban, hogy esély legyen felfedezni őket, vagy efféle, de így csak megy az ember és meghal. Az a legjobb, amikor az ellenség az újjáéledő pontból kivezető helyeket veszi célba, mert ekkor egyedül nem tanácsos kimenni onnan, csak tömegben, ami az egyénnek jobb túlélési esélyt ad – mint az állatvilágban a csorda (elvileg ezt már vizsgálja a DICE és dolgozik a megoldáson). Az igazi baj viszont az, hogy a megfelelő számú sikeres kill-t (scorechain) elég durva extrákkal jutalmazza a játék, persze akkor, ha közben mi nem halunk meg. Így a több mesterlövésszel rendelkező csapat fog több tüzérségi támogatást kérni vagy full lőszert a saját embereinek (van támadó és védekező opció is, több szinten). De sajnos nem csak ez teszi az online élményt is kisgyerekeknek való arcade futkározássá, hanem a Quake-szintű mozgás közbeni lövöldözés a mindig fixen célra tartó fegyverekkel, vagy a scorechain rendszer olyan irreális dolgai, mint a páncélmellény vagy éppen megnövelt lövedékerő. Ez utóbbi eredményezi azt, hogy néha lőjük a másikat az AK-val, az pedig pisztollyal röhögve kicsinál. Hihi, erről jut szembe, hogy olvastam nagy felháborodásokat arra nézve, hogy hát az afgánok oldalán is lehet harcolni és virtuálisan kinyírni a hős honvédő angol meg egyéb katonákat, és [i]tilcsukbe[/i]. Nekem csak az volt ezzel a bajom, hogy távolról nehéz megkülönböztetni az ellenséget a bajtárstól, de lehet, hogy csak én vagyok vaksi. A fejlődési rendszerben nem találtam túl sok kivetnivalót, és olyan negyven perc alatt sikerült két szintet is lépnem, amikkel lézeres szkópot és extra tárat tudtam a fegyveremre applikálni. A fegyvereink sajnos nagyon limitáltak, amerikai oldalról pl. van kasztonkénti leosztásban M16, M4 és M21, amiknek az afgánoknál az orosz megfelelőiket találjuk AK / AKS 47 és Dragunov SVD példányokkal. A szintlépéseinkért kapott alkatrészekkel pedig a négy fő tulajdonságukat befolyásolhatjuk, amik a pontosság, lőtáv, sebzés és tűzgyorsaság. Összesen négy féle netes bulit lehet eszközölni: Combat Mission, Objective Raid, Team Assault (ezt nyomtam főleg) és Sector Control (klasszikus zászlólopós stílus) nevekkel, ami változatos meneteket ígér az arra rászorulóknak. Természetesen értelmesen csak haverokkal vagy ismert klánokkal lehet az online időt eltölteni, mert az össznépi hancúrozásban mindenki fut amerre lát, és lelő bármit ami mozog. Nekem bejött a dolog, bár nem vagyok egy kifejezetten netplayer beállítottságú, de a 2×12-es csapatokban voltam hetedik és ötödik helyre rangsorolt is, amivel elégedett voltam. [25474]Hogy mi a konklúzió? A MoH-ban jó lehetőségek rejlenek, és az ember ha eltekint a sivatagi pályák rondaságától, egészen beleélheti magát, mivel még HUD-ot is csak akkor látunk, ha mi aktiváljuk. Például az esti, havas helyszín kifejezetten szép volt a fák ágain beszűrődő holdvilággal, meg a kaszárnya rész is tetszett a tankokkal, továbbá a hegyvidéki tájban sem volt különösebb grafikai fikáznivalóm. De sajnos ez a szint a mai mércével mérve csak a jó értéket éri el, de azt is csak olyan 60-70%-ban, ám mivel nincs féljó értékelésünk, inkább felfelé kerekítettem. A legnagyobb baj nekem a szingli kapmány rövidsége volt, mert én ezért veszek egy játékot. A netes része pedig nem igazán alkalmas a komoly shootereknek, de akik a casualok eseti gamer-rétegébe tartoznak, azoknak jó lehet az egyszerűsége és kiismerhetősége, no meg az elég kis méretű pályák miatt. Az egyjátékosoknak a fedezékek használatát is jól megoldották, és egy MG által megszórt fal mögött nem nagyon kempelhetünk, mivel hajlamos az amortizációra – sajnálatosan csak egyes, kifejezetten erre a célra tervezett helyeken. Javasolom tehát a megvételét, de egy MW2 vagy BC2 után sokakban csalódást kelthet a MoH, mint ahogy bennem is tette. Egyébként pár karaktert látva igen gyakran volt BC2 deja-vu érzésem.Az EA különben valami olyasmit nyilatkozott, hogy az új MoH irányelv az nem sprintelés lesz hanem maratoni hosszútávfutás. Hát nem tudom, nekem nem igazán hiányzik az, hogy évekig ilyen felejtős minőséget nyomjanak ki magukból…(A Medal of Honor tesztverzióját partnerünktől, az Electronic Arts-tól kaptuk kipróbálásra. Köszönjük. A game kiemelt támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] üzleteiben megvásárolható.)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

81 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én most kezdtem el vele játszani,de mitnemondjak tőbbet vártam tőle.A frontline sokat nem dob rajt szerinem.Többet vártam ettől a játéktol,szerintem a MOH-ot 2világháborus játéknak valo.

  2. ez a játék életem egyik legrosszabb élménye, messze kerüljétek! szerintem.

  3. Szerintem jó játék. Nekem bejött.

  4. Semmivel sem rosszabb mint a cod mw2 . Szerintem még változatosabb is. Én csak egyben bizok hogy a killzone 3 nem okoz majd csalodást.

  5. Most már ideje volna érkezniük azoknak a produkcióknak, amik multiplatform ellenére végre kitöltenék a mi adathordozoóinkat. Totál szégyen, hogy a sunyi m$ dvd korlátai miatt nekünk is 8 giga lötyög az 50 gigás söralátéten. Amúgy a tesztekben erre illene is kitérni, jó volna látni, hány bitet kapok a 12000 pezómért. Amúgy meg köszönet a szókimondó review-ért, majdnem megvettem MW2 mellé.

  6. első résznek szerintem tökéletes. érezni rajta hogy lesz ez még bőven jobb, de bevezetésnek pont jó:)

  7. Most tolom. Nagyon gagyi, nagyon átlagos, nagyon nem bejővős!

  8. Nagy kár érte… 🙁

  9. Kár érte, pedig én bizakodtam. Ha hosszabb lenne a Single része akkor tuti beszerezném valamikor, de így csak max. ha kölcsibe adja valaki.

  10. Mostanában már meg sem lepődöm,amikor egy új játék tesztjére rákattintok az oldalon és meglátom a közepes,vagy annál kicsivel jobb értékelőt,mert mint mindenki,én is egyből azt nézem meg.Szinte az összes nagyobb cím csalódás?

  11. Nekem akkor is bejön.Ha olcsó lesz akkor beszerzem.

  12. nah tessek a sok hozzaerto aki odaig volt hogy ez sokkal jobb mint barmi mas. failbojz.

  13. Hát ezel nem nagyon sikerült megközeliteni a CoD-ot…

  14. 3k-t meg ér majd EA akcióban karácsonykor 🙂

  15. szerintem jó ez a játék – persze én könnyen mondom, mert nem vártam az ég világon semmit tőle. lövöldözni volt kedvem, megkaptam. ennyi. ha olyanra vágyom, ami maradandó, akkor véletlenűl sem errefelé keresgélnék. a legtöbb játékgyártó cég olyan mint a tecsó, gazdaságos – kevés munka, nulla kreativitás, nagy haszon.ha jót akarok beteszem az egyik mgs-t.a multit pedig nem a bugok és az egyszerűség öli meg, hanem a hülyegyerekek, mármint a mindenféle módon csalókra gondolok.

  16. A cikket nagyon koszi jóra sikerült.Meghozza annyira jóra hogy meg 5000ft-ot se ér nekem 5 óra na ne vicceljünk mar!!!!

  17. 3 ezerért ,talán…

  18. Hardon kell játszani a Single módot máris tartalmasabb… 🙂

  19. Hah-ha. Érdekes hozzászólások. Akik a megjelenés előtt, meg a trélerek láttán istenítették a játékot, és hangoztatták, hogy majd ez hazavágja a COD-ot, miután megvették, és hardon 3,5 óra alatt végigtolták, csak ültek a gép előtt és azt gondolták (hangsúlyozom gondolták – mert kimondani, vagy elismerni sosem fogják), hogy mi a szar ez? Kellemetlen lenne a nagy fanatizus után most fikázni a játékot, és elismerni, h hát ez bizony karcsú, és szar. Vicces volt mikor megvettem, a megjelenés napján minden PSN-en online lévő, és a játékkal játszó ismerősömnek ki volt írva kommentként vmi okosság. MoH a király, meg bye-bye COD, meg a faszomtudja. Aztán 4-5 óra múlva eltűntek ezek, és felkerültek az MoH eladó kommentek. Ahogy nekem is – bár én nem dőltem be az irgalmatlan hype-nak. Ez egy szar. Ki kell jelenteni. Egy béta verzió. tele buggal. A Dzson által említett bugokon kívül hányszor volt az, hogy beakadtam valahova (a teherautó felrobbantós pályán, a quad-ról leszállva egymás után ugyanott 3X), amin csak az utolsó cp betöltése segített, vagy fél méterre mellé lövök, de űber headshot sikerül mégis, esetleg a videó rángatása, az, hogy sok helyen a hang nincs szinkronban a képpel, friendly fire esetén, miért nem hal meg egy ugyanolyan sorozattól az emberünk, amivel egy egész tálib falut kiirtottam. Az egész egy cső. És rájöttem, ez a wipeout, csak nem űrjárgányokkal. Nem túlzás, ugyanannyira kötött a játékmenet. Milyen szép, hogy egyszerűen a nyílt mezőn nem tudsz továbbmenni, nincs előtted akadály, egyszerűen a készítők nem akarták, hogy arra menjek. 2010-ben. haha. Vagy a helikopteres pálya, lőttem mindenre vaktában, aztán egyszer csak sikerült a pálya. Ennél már csak az volt szebb, mikor kimentem a konyhába, és két perc múlva már töltötte a kövtkező pályát, ergo mission accompished, úgy, hogy ott sem voltam. lol. Sniper-es pályák. Betanulod, és csukott szemmel végig nyomod. Mindig ugyanott, ugyanakkor, és ugyanúgy jönnek az ellenfelek. 6 lövés, 6 kill, vége a pályának. 2 perc volt talán? Betöltöttem újra azt a pályát, és az ember feje mellé lőttem, egy kurva nagy .50 kaliberes golyót. Nem zavarta. Ugyanúgy mászkált tovább. Az AI egy vicc. Hard-on is nagyon könnyű, agyon scriptelt, és nincs mesterséges intelligencia. Először azt hittem lesz, mert elbújtak, előjöttek, fedezéket kerestek. Csak aztán meghaltam (a 3,5 óra alatt talán 3-4-5x, ami szintén érdekes…), és ugyanúgy jött, ugyanoda bújt, ugyanakkor nézett ki… Érdekes, hogy nightvision módban látom a lézert, a sötétben NV nélkül, meg nem? A quad mozgása, és irányítása meg röhej. Aki márt ment motorral, vagy quaddal az tudja. Nincs fizika, nincs gravitáció. Az ellenségtől 5 méterre ha megállsz, akkor nem vesznek észre, ha lekapcsolod a lámpát. Persze a motort nem hallják… HAHA. Szép lenne a játék? Mihez képest? Nézzétek meg az Uncharted-eket, az Assasins Creed-et. Ahhoz képest nem. Ez egy SZAR játék, egy forintot nem ér, ahogy mostanában az EA játékoktól már megszoktuk. MW2 is csalódás volt nekem, ebben a stílusban az MW1 ami még mindig vállalható. Nem véletlen játszanak még mindig ugynannyian vele, mint a MW2-vel online. De aki játékélményt szeretne multiban az SOCOM-ozon, vagy vegye elő a Vegas 2-őt. Ez egy vicc játék. A hang tökéletes lenne? Persze ha minidg azt hallanám, ami éppen a képen van, és nem szinkronkésésekkel… SZAR. Legszívesebben összetörném, és csak azt sajnálom, hogy azzal, hogy elmentem érte, és játszottam vele, kb. 6 órát elvett az életemből. Mellesleg a Frontline nem megy a lemez nélkül, de az jobb játék mint ez.

    • Balogh Tibi (Argo) mondása jutott eszembe a játékról: Nahagggyukmááá.

    • teljesen igazad van.

    • Teljesen igazad van vazeee!De szerintem a Black Ops tol se kell sokat várni,jobb lessz mint a MOH de nem bízom benne,hogy a COD4 nek odaverne!Olyan lesz mint az MW2 se több se kevesebb,és ha így lesz akkor nekem nemkel,ahogy ez se!

    • Mi van Norbi? Mi ez a kitörés?Igen, rövid a játék, hangok szarok, (pedig tudod min hallgatom) nekem sem a kedvencem, egyszerűen arról van szó, hogy semmivel sem rosszabb mint a COD MW2. Ha már itt tartunk, utóbbi 4óra alatt végigvihető, és hányadék ocsmány néhol a grafika. Csalódás számomra is a MOH, de azt semmiképpen sem mondanám, hogy sz@r. Nekem a rossz játék nem itt kezdődik. Ha már választanom kéne 10x a MOH mint 1x a MW2. Azt hittem új kedven születik, de nem, még mindig a BC2 az etalon. (számomra)

      • “Nincs kitörés Miska, egyszerűen ez a véleményem. Nem is értem ezt a cod-os vagyok, meg moh-os vagyok, meg bc2-ős vagyok tábort. Mint anno a rockerek, meg a bonanzások, meg a mittoménmik. Ott se akarta elismerni senki, h a kis kedvence szart csinált, de azért otthon stikában a másik “”tábor”” kedvencét is hallgatta… Én sosem írtam, h tetszik a MW2, az is egy szar, meg ez is. Agyonhype-olt szar mind a kettő. Azzal is kb. ennyit játszottam, de a single hardon ott legalább kb. 5 óra volt. A Fallout 3, meg az AC2 meg mondjuk 30 volta mellékküldetések nélkül… Vagy az Uncharted hangulatára és kivitelezésére gondolj. Azok játékok. FPS-ben meg ha tetszik ha nem a MW1 kategóriát teremtett, és a sok csíter gyökértől, meg teamkiller kreténtől eltekintve nagyon jó a multija. De a SOCOM veri azt is, játékmenetet, hangulatot tekintve, mégha abakusz grafikája is van. Bár ugye az nem egy kategória (TPS). Az MW2 se, meg ez se közelíti meg. Nálam a rossz játék fogalma ott kezdődik, hogy butítják az embereket olyan trailerekkel, amiktől csorog a nyálad, aztán még az átvezető animációk sem olyanok, nemhogy az ingame. Szépíthetjük, ez egy béta release, annyi hiba van benne. És miért átbaszás? Mert ez egy az egyben a BC2 béta verziója, más skinekkel, és map-ekkel, szarabb hangulattal. Újabb bőrt lehúzás. Jó játék az, amiben multiban kb. 4 térkép van alapból unlockolva? VAGY, ilyen-olyan szép a grafika? Menj közel a tereptárgyakhoz, és nézd meg őket. víz, tűz, árnyékok, a 3 módon scriptelt fal rombolás, a levegőben lebegő fegyverek, a falon átnyúlás, a beragadás, stb-stb-stb… A COD szériából is egy volt jó, a MW1. A 2, meg a WaW is egy vicc volt, n nem védem azt se. A MW2 multi számomra egy konami arcade game-re hasonlít. Azért is pontot kapsz, meg szintet lépsz, ha a döglött botsáskákat összeszeded, vagy minden harmadik fűszálra rálépsz. Visszatérve a grafikára: a KZ2 1 éve jött ki? Emlékszel a single-ben a vonatos pályára? Az grafika. Esetleg emlékszik valaki a resistance 2 azon részére, ahol a vízen a platformokon kellett lelőni a főellenséget, és ott mikor előjött milyen hullámzás volt? Az grafika. És mellesleg az is FPS és 8-10 óra volt a single hard fokozaton. Vagy beszéljünk a Dead Space-ről, hogy ott mennyi volt a játékidő, és milyen hangulata volt, milyenek voltak az árnyékok és a fények. Itt nincsenek árnyékok!!! Ezekhez a játékokhoz viszonyítva ez egy SZAR játék, és a 7 pont sok érte. A 6 a reális. Agymosott marketingtermék ez is, meg a MW2 is. Ezek nem játékok, hanem lehúzások. Én is vártam mindkettőt, a MW2-ért éjfélre mentem, ezért meg nyitásra. De megbántam, és a Black ops-al ezt a hibát nem fogom elkövetni. Majd a Brotherhood-ért felkelek megint éjjel, h nyitásra elmenjek érte, talán a KZ3-ért is, de a Dead Space 2-ért biztos, és talán a Brink-ért is.”

        • És még valami! Emlékszel a Vegas 2-vel mennyit játszottunk Rolandékkal, Bertiékkel? Éjszakákat… Az új játékokkal mikor játszottunk ennyit együtt… Te is tudod a választ…

      • Jáááj mi megy itt…. Sodji, ha ennek szar a hangja a Te valószínüleg brutális hangrendszereden, akkor minek van jó?!? Spec játékban én ilyen hangot sosem hallottam. Én is tele vagyok pakolva hangfalakkal, és kihajtottam már őket egy pár játékkal…Zema: Nincs evvel gond, a játék a trendeknek megfelelően csalódás, főleg a rövidsége, és a multi hibái miatt. Mégis sokkal komolyabbnak éreztem még ezt a nyúlfarknyi küldetés-sorozatot mint a COD-oknak a single-jét.Az u3 motor hibái zavaróak, de úgylátszik ez PS3-on kvázi 100%-nak vehető (sajnos). Grafikailag nekem komolyabb gondom nem volt, sőt egy-két holdvilágos pálya minden, csak nem átlagos….A COD sorozattal hasonló érzéseim vannak mint neked, a Socom-mal úgyszintén. Hozzáteszem, szart sem érek a socom-mal, ha a haverok nagy része egyszerűen nem szereti.Egyébként sokat agyalok, hogy mi lehet ennek a rövid single-nek az oka?!? Ennyi scriptelt hűha-jelenet elkészítése felemészt ennyi fejlesztési időt, vagy esetleg ötlethiány?!?

        • A Single résznek igen is nem jó a hangja, nem csak én vettem észre hanem minden haver akivel erről beszéltünk. A multi nagyon jól szól, ahogy a BC-k is. De azt tudni kell, hogy a MOH single és a multi más motorral megy, ahogy a hang is.Ennyi

          • “más a fülünk akkor ezek szerint. Nekem mindkét módban tetszik a hang, és én azon a véleményen vagyok, hogy a térben járatás illetve egy-két fegyverhang-ban a single simán ráver a Dice hangjaira. A robbanások, kellően mélyre lemennek, a fegyverek kellően nagyot “”csattannak””, az irány és a távolság minden esetben közel tökéletesen vissza van adva. ja és ami fontos, rengeteg hangmintát tároltak, ez tisztán hallatszik.”

        • “””Az u3 motor hibái zavaróak, de úgylátszik ez PS3-on kvázi 100%-nak vehető (sajnos)””Egyébként, hogy jön ide az U3 motor?”

        • Hi,A hangok amúgy nem szarok, Misi jó cuccal nyomja, az enyém se szar, sőt, azzal nincs is akkora gond. De a zene, és a hang nem adja el a játékot sajnos, és nem attól lesz kedvenc. Mellesleg azt vettem észre, h halkabb a játék, mint ugyanolyan hangerőn más game.A grafikát félreértitek, én arra gondolok, hogy egy Dead Space meg tud csinálni eg évvel ezelőtt olyan árnyékot, egy Resistance 2 egy évvel ezelőtt tud csinálni olyan vizet + hullámot, egy Killzone 2 tud csinálni olyan részletességet, ez viszont nem, akkor ez nem kitűnő grafika, hanem elmarad a többitől., ezáltal középszerű. Középszerűen szép, a többi középszerű grafikai játékok között. A fent felsorolt játékok nagyságrendekkel részletesebbek. A Mirrors Edge mély, és távolság érzetéről nem is beszélve. Itt ha elnézel a távolba szép-szép, de nem hiszed el, h az a hegy messze van, hanem olyan mintha egy falon egy képet néznél.Socom pont az a játék amivel nem lehet leülni, és játszani 20 percet, majd rákattanni. 20 perc alatt, ott nem lesz semmi sikerélményed, és a grafika sem szép. De ha játszol vele, ráérzel, taktikusan játszotok, akkor olyan élményt ad, amit a MoH, és a CoD összes része együtt sem tudott multiban. És számomra ez a játék fogalma inkább, mint a grafikai orgazmus.A rövid single tendenciózus. Szerintem úgy gondolják a fejlesztők, hogy felesleges, mert azt mindenki 1x, max 2x végigtolja, és utána a változatosság miatt multizni fog. Igenám, de a multiba való beilleszkedést, a multiba való beleélést a single story-ja alapozza meg. És igazad lehet abban, h ötlethiány. Ahogy Dzson is írta, a csapatszállító helikopter mindig lezuhan, stb… Elpuffogtatott klisék. Sztem FPS játékban befejeződött – talán pont a Resi 2-vel – a hosszú single kampány. Nincs rá akkora szükség talán, és nem éri meg a fejlesztési időt, meg a belefeccölt pénzt. Ez gáz, de még mindig nem akkora, mint ha egy bugoktól hemzsegő rövid single van.

          • Értem, hogy mire gondolsz, a KZ2 a maga kategóriájában etalon, minden komolyabb technológiát licensz-eltek bele, ami a piacon létezik, és egy hadsereg dolgozott rajta. Máig még csak meg sem közelítették, multiplatform vonalon meg sosem fogják (igen még a crysis 2 se) , ugyanis a GG-nek a dizájnerei is csúcsra vannak járatva. (gyönyörű dolgokat csinálnak)

          • Igen, így van. Kiváncsi leszek, hogy a KZ3 milyen irányban tud előrébblépni, mert feltették – technikailag – maguknak a lécet. Persze játszhatóságon, lehet csiszolni még. De az egy nagyon jó játék. És itt a lényeg. A játék. Látom az adatlapodon, h te is régi motoros vagy, akkor te tudod, mit jelent az, hogy úgy játszani vmivel, hogy beleéled magad, úgy elrepül az idő, hogy már pirkad reggel, stb… A mai fegyorsult világban ezt már kevés játék tudja adni, és sajnos a MoH sem tudja, ami lehet, h tudatos koncepció része. Ezért emlegetem ennyit ezeket a játékokat. Én nagyon sok játékot veszek, és aztán adok el, de nagyon sok (Uncharted 1-2, AC2, KZ2, Vegas2, Socom, DS, Resi2, Motorstorm2, MW1) mindig ott lesz a szekrényen, mert kategóriájukban elérték azt, hogy rámvirradt a velük való játék közben.

  20. Single rész nem rossz ,mondhatni fassás lett , de a multi hagy kívánni valót … -és nem is keveset!!

  21. Vampir alakulat:))

  22. Ismeritek azt a viccet, amikor 2 tálib bemegy az étterembe és kérnek egy disznósültet? :)Kösz a tesztet, 3 játék egyben (single, multi, frontline), tuti nem hagyom ki! Meg ez a moziélmény, amit többen is mondtatok, az Enslaved-el együtt úgy érzem most jó irányba megy a játékos biznisz.

  23. “Üdv!Martin piszkált, hogy mikor lesz már teszt, és siettem, ezért a hang “”átlagos””-on maradt a korekt “”jó”” helyett. Meg az is lemaradt, hogy valóban nem indul a MoH Frontline a lemez nélkül. Majd javítsd Martin ezeket please.”

  24. Hy,én még csak pcn toltam a gamet,(persze minden fullon,mert gépigénye nulla 🙂 )de kibebaszottúl tetszett a SP!!!Olyan kén és lincs filingje volt ezzel a moziszerű ábrázolásssal,kamerarángatással és épp ezért is fogott meg.sokkal közelebb volt a valósághoz mint a codok!(cod2 mp forever :D) mert vicc az a cod 4 es graf amit hoznak ki már megint :)hangok is nagyon tetszettek,és a fórumokon látott MOH graf fikázástól már a hajam kihullik!!!!az a kis hableány grafikájú MW2 hú de szép!szal…jó én is toltam hónapokig de ha mögé lősz multiba meghal,nem tetszett igazán.ennek a multiját még nem próbáltam,de pótolom.kifejezetten jót tett szerintem a fegyók pontosabbá tétele a játéknak,a baromi nagy távok miatt(SP-ben)a hegyről megnézném aki lepiszkálja azokat a hangyákat hmgvel,miközben az égig rántja fel a kezét,minden ravasz húzáskor!szkriptelt?naés?nem kell meghalni!hárdon néhány elhalálozással toltam végig.szal ezt nem igen vehettem észre.mondjuk a nehézségi szintet tolhatták volna feljebb is,még vagy 3 szinttel!a táj részletességére visszatérve MW2 ,BC2 szikla és növényzet terén hulladék,de a MOH azért már mutat valamit!bugok is kerültek szerencsére,max zumolni nem akart mindig a figura,de amugy minden folyékonyan ment.1-2 helyen átlógott az ellen fegyója de több hibát nem véltem felfedezni.SZERENCSÉRE!:)változatosság terén viszont a városi mapokat hiányoltam nagyon!főleg az előzetesen napvilágot látott rengeteg MP gameplay videó alapján!összegezve nagyon tetszett,szép volt,jó volt, rövid volt!Következő már csak jobb lehet,és ahogy hallom a MP gyengécske.ráncfelvarrásokkal még a BC2t is kiütheti a nyeregből!bár most is húzok vissza tolni tovább BC2 MPt PS3on! :D:D:D

  25. ki az az állat aki alkoholos filccel csinál célkeresztet a monitorra? xDDja, jó teszt, felejthető game…

  26. “Távol álljon tőlem, hogy kötekedjek. De.””a közepesnél csak kevéssel jobb grafikával””Az lenne a kérdésem, hogy mit nevezünk közepesnek? Mert ha a COD MW, MW2-t veszem alapul, amit igen sokan nagyra értékelnek, akkor messze nem közepes a MOH látványa! Összességében nem kicsivel jobban fest mint bármely COD! Sőt, szerintem az MW2 néhol kimondottan ronda (kertváros, stb)”

    • Igazad van, néhol nagyon szép a játék.

    • Írtam én is, hogy vegyes az összkép, és 60-70%-ban szép a játék. Nem az egészet rondáztam le. Csak a végső értékelőben nincs külön kocka az összes pályának, egységesen kell néznem a dolgokat.

  27. Pedig hogy vártam ezt a játékot…

  28. “Szerintem szep lett a MoH. Minden tuti, csak rovid. A behataroltsag es a “”mindenkitelorekellengedni”” megoldas az zavaro neha, de a hangulata jo. A multi az necces. Kar volt a DICE-t megkerni erre. Inkabb csak siman lekoppintottak volna BC stilusat, az jobb lett volna, mint a MW2re hajazas…de osszessegeben jo. Bar ha csinaltak volna Vietnamos storyt, Hendrix-szel es Lynyrd Skynyrd-el, az utott volna!”

  29. SzevaÉn Pc-n tolom, mert aa töbletplatformos (ps3-box-pc megjelenés)játékokat alapból Nem veszem +PS-re…és mégis, Én K*RVÁRA MEGVAGYOK ELÉGEDVE a gémel!A játékot élvezni kell, nem hőbörögni!!!Písz

  30. Van itt egyáltalán olyan kép, amin nincs bug? :DKár ezért a játékért, nagyon vártam hogy valaki jól tökönrúgja a CoD sorozatot.

  31. Kb 3-4 hónap múlva már 4-5 ezerért fogják kiszórni, na akkor majd megveszem…..talán

  32. “Hát ehhez nem kell sokmindent hozzáfűzni, így mér biztosan nem veszem meg!A teszt remek és “”sajnos”” elég részletes ahhoz hogy tudjam ez nem az én gammám!:(“

  33. na jó én ennél többet vártam:S bugos és rövid. a multi pedig kevés és gagyi. Visszavontam amit a CoD-ról mondtam. A Black Ops ezek után csak jobb lehet

  34. ennek a játéknak az a baja hogy borzalmasan szar a graf ja unalmas a szingli, multiba csak belenéztem de engem anyira az nem.a hangja szer.kib.jo nekem nagyon szólt.én mondjuk örültem hogy csak 4 óra elöbb viszavihettem.most tolom a alf life orange pack ot ott szebb a fegyveridolgozás szerintem.meg riceg az egész játék.

  35. Nekem nagyon bejött a szinglije, lenyomtam normálon és hardon is, ez tíz óra szórakozás volt, de nem teljesen önfeledt, mert szerintem nem csak rövid, hanem félkész is a játék. Például van egy lámpa az egyik pályán a gépkarabélyomon, na de csak dísznek, nem lehet használni. Kellett volna még egy év neki.

  36. “””Ezt onnan gondolom, hogy nem a lemezről fut, hanem feltelepít 6.1 gigát a HDD-re (fél óra alatt), így akkor is a miénk marad, ha túladunk a stuffon””Jò is lenne 😀 az igaz h rajta marad a gépen de lemez nélkül nem indul :S”

  37. Na majd olcsón! Bár az ilyen kijelentéseimnek általában az a vége, hogy még úgy sem 😀

  38. Frontline teszt nem lesz?

  39. sztem azért 4-5 óra a single mert már a kinect-re gyúrnak 🙂

  40. Jó a teszt, sokmindenben egyetértek, a single tényleg rövid, az AI totál scriptelt, viszont pl a COD-hoz képest jóval profibb a megvalósítás. Sokkal életszerűbb az egész, nekem minden pálya nagyon bejött. a multi valóban problémás, a sniperes campelők, a respawn rendszer és a grafika tömöttsége miatt (nehéz észrevenni az ellent)..szvsz a következő rész lesz igazán jó.

  41. Ezek a mai Fps-ek tényleg gyalázatosak single player téren. Nem igaz hogy nincs semmi ötlet. Bár sajnos szerintem amíg milliókat eladnak így is a játékokból, a fejlesztőknek nem kell megerőltetni magukat. Egy 10ezer forintos játék 1 délután, mondhatom szép…

  42. Szép hosszú cikk, majd otthon elolvasom, de most mobilról csak annyit, hogy felfelé kerekítve korrekt a 7 pont, bár nekem a grafika és a single rész tetszik, viszont a sok bug, a rövidsége és a multi sok hibája lehúzza nagyon. A multi talán jóvlesz pár extra pályával és egy-két javítás után, szóval én megtartom és bizakodom…

  43. A képek elég szépek. Na majd olcsón be lesz szerezve valamikor. 🙂

    • Én is így vagyok vele. Olcsón…nagyon olcsón…vagy majd esetleg kölcsönbe. Pedig még tetszett is volna, de a multi engem amúgy is csak ideig-óráig köt le. @ Soliduss: teljesen egyet értek! Két csapattal ebből egy BR lemezt teljesen kitöltő játékot lehetett volna kihozni! A Turokot inkább ne emlegesd, mert úgy sikerült elmentenie az én példányomnak a játékot, hogy betöltés után egyből headshot-ot kapok. Kezdhetném újra az egész pályát, de mivel a végénél jártam erre már nem látok esélyt 😛 De kell ez a 4-5 óra. Legalább 2 év múlva ismét jöhet egy ugyan ilyen játék. Megmondta Kotköcsög is, hogy a COD széria futószalagon ugyan ezzel a sémával (grafika, játékidő) fog jönni még hosszú évekig, mert ez nekik jó.

  44. Hozom a sört és a kukoricát. 😀 Mi lesz itt még a nap folyamán!!!!

    • “Mi lenne… én eddig 2 emberről halottam aki oda volt a multiért… a többiek elviselik…. azt hiszem ez mindent elmond arról a szegmenséről…..Kérdem én miért kelletett ehhez 2 team…. legalább egy 10 órás singlet vártam volna….. most komolyan ez lesz a trend??? Fps akkor 4-5 óra single a többi meg a multi…. szánalom. Hol vannak a régi Turok, Resistance gamek melyekbe 8-10 simán beletoltunk.A Frontline meg jó “”görbe tükör”” milyen volt… és milyen lett a mai játékipar……”