Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Medal of Honor – a túlzott élethűség is zavaró

Szimulátoroknál, vagy valamilyen technikai aspektusból a valóságot szimuláló játékoknál kerül szóba általában a kérdés: meddig érdemes elmenni a fejlesztőknek az élethűség lemodellezésében? Jó az, ha egy virtuális sportkocsi egy ütközés után tropára törik, és ezzel azonnal vége a versenynek? Mennyire zavaró, ha nem tudsz bevenni egy kanyart a motoroddal anélkül, hogy motorversenyző lennél? Tényleg ballisztikus röppályát kell számolni egy FPS-nél?Greg Goodrich, a Playstation 3-ra is készülő, Afganisztánban játszódó [b]Medal of Honor[/b] producere szerint egy pont után inkább frusztráló a virtuális élethűség, ezért néha vissza kell venni belőle, és egy inkább játékosbarát megoldáshoz érdemes nyúlni. A szakember példának egy olyan esetet hoz fel, mely az új MoH fejlesztése során merült fel.A csapat éppen a MoH egyik sniperes jelenetét készítette, pontosabban a program orvlövész készségének működését kalibrálta. Az adott szituáció egy “személyesen kézbesített gyilkos üzenetről” szól, mely során a sniper extrém nagy távolságból készül leszedni a célpontot. Ennek során a fejlesztők a virtuális fegyverre egy igen modern és kiváló optikai tulajdonságokkal operáló irányzékot/távcsövet állítottak össze. Ezt követően a megfelelő matematikai képletekkel kiszámolták, hogy a célpont az optikában mekkorának kell, hogy látszódjon, majd a lövedék röppályájának véglegesítéséhez belekalkulálták a szelet és a gravitációt is. Az eredmény minden szempontból tökéletes, 100%-osan élethű orvlövész szimuláció lett……a game viszont kvázi játszhatatlan. Goodrich véleménye az, hogy ha egy átlag player kezébe fogja a kontrollert, és egy shooter programban ráteszi a célkeresztet az ellenfélre, akkor azt keményen le akarja lőni, nem pedig bonyolult matematikai számításokat végezni és röppályát koordinálni.Éppen ezért a team végül olyan megoldást készített, ami még közel áll a valósághoz, de a játékélményt nem gyilkolja agyon.Ha kíváncsi vagy az eredeti, a pontos számításokra is kitérő cikkre, [A http://www.medalofhonor.com/blog/2010/04/math-fun]ITT megtalálod[/A].

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Komoly dolog és ebből látszik, h a határ a csillagos ég!

  2. Sztem a mostani gépgeneráció már igencsak feszegeti a videojatek ipar határait.

  3. hát nemtom. nekem pont bejött volna ez az élethűség 😀 meg lehetett volna oldani, úgy mint a Cod6-ban : akarsz matekos cuccot? -elfogadás, -elutasítás. xD

  4. Jó hír.

  5. Elképzeltem, milyen lenne játékban mondjuk egy olyan templom tornyos jelenet, mint például amilyen a Ryan közlegény megmentésében volt. A futó ellenségekre nem közvetlenül, hanem egy kicsit eléjük kéne célozni. Fasza lenne.

  6. Ez a játék egyre jobban tetszik. Eddig is kötelező vétel volt számomra,de mostmár előrendelésen gondolkodom…

  7. Érdekes. Asszem igazuk van.

  8. Nemtudom, én valahogy attól sosem rettegek, hogy a játékok túl valósághűek lesznek…

  9. Én az élethűségre szavazok, de ez egy kicsit túlzottan is szőrszálhasogatás. 2 élethű játék:-A far Cry 2-ben a fegyverek kicsit gyakran beragadnak és felrobbannak. Ez marha jó újítás, nekem tetszett.-Az Uncharted 2-ben a Train Wreck multis pályán annyira élethű az időjárás, hogy néha nem látom az ellenfelet a hóviharban, pedig 5-6 méterre van tőlem. Persze neki ez jó, mert így ő biztosan lát engem.

  10. egy darabig el kílodnák vele de egy idő után tuti megunnám

  11. Vannak olyan játékok amiknek jól áll ha kicsit idétlen,és van ami jó ha 100%élethű.Pl a régebbi GTA-kon halálra röhögtük magunkat haverokkal az idétlen hibákon,de a GTA4 el 1órát nem tudtam játszani-túl komplikáltnak tűnt.

  12. Legyen olyan realisztikus, hogy az már fájjon.Ha meghalsz a játékban, akkor többé nem lehet elindítani a játékot.:DTuti ötlet lenne.

  13. A Battlefieldben szerintem komoly ahogy a gravitávió kihat a lövedékekre.Igaz gyakorlás kell hozzá,de szerintem sokkal élvezetesebb így játszani,főleg a rakétavetőknél ill. snipernél.Kell az ilyesfajta kihívás a játékokba,persze azért túlzásba sem szabad esni.

  14. Easy, normal lehetne CODos, hard meg valósághűbb. Szerintem. 🙂

  15. Én azért szívesen megízlelnék egy teljesen realisztikus fps-t.A mostani shooter gémek, valljuk be, hogy inkább hentelések, mintsem valósághoz közeliek.

  16. Ezért kéne bennhagyni a választás/beállítás lehetőségét.Vagy ez már spanyol viasz lenne?

  17. Érdekes cikk.. 🙂

  18. Nem rossz.

  19. szerintem ez jő ötlet

  20. Számolj az életedért!!!!!!!!! —-> már látom magam előtt a Collector’s Edition-t melynek tartalma: 1 db Medal of Honor játékszoftver, 1db hogyan készült DVD, 1db katonai térkép, ceruza, papír, hegyező, és egy álcahálós számológép tartalék elemmel 😀

  21. kinek a pap – kinek a papné:D szerintem törjön úgy az autó, mint a mesében! Magyarán legyen vége a versenynek! Lőj úgy, mint még soha! Extra távolságnál:D Nem könnyű, de nekem ez jön be:DPersze érthető a másik oldal is, hisz pl. multi nyomjuk ezerrel, fel a toronyba és elő a mester csúzlit:D akkor ott a játékosok nagy része recsegne, idegeskedni xD

    • Elképzelem a sok vérpistikét:AAANnyúúúú, seeeegíííítsééé, nemtom kiszámooolni!!!!zsupsz lemez ki, kukába be.a játék legyen játszható, a szimulátor legyen nehéz. a játékot megveszik, a szimulátort is, csak kb egy hét után kuka.szerintem

  22. Érdekes megközelítés. Igazuk van, szerintem is baráti legyen

  23. Arany középút!! -kíváncsian várom!!

  24. Számold ki a laggert ha profi vagy XDXD

  25. “Először azt hittem másról szól ez a hír (a sérülések túl realista megjelenìtéséről, bár ez a kérdés is előbb utóbb fel fog merülni). Engem nem zavarna az ilyen “”röppályakiszámolósdi”” tök jó egyedi lenne….”

    • Én is befizettem volna egy ilyenre. Egy társat mellénkraknak (a való életben sem egyedűl mászkál a sniper ugye) aki bemondja az adatokat, aszerint meg le kéne szednünk az ellent. Mondjuk mind ezt egy pálya erejéig, utána meg ment volna tovább a gyilok. Az is komoly lenne ha a sérülés model olyan lenne mint mondjuk a Rambo 4 filmben (jó mundjuk a snipertől nem repűl az ember 5 métert:).

  26. de afganisztán könyörgöm?? szikla meg végtelen mákmezők… :/

  27. esetleg ha halványan megjelenne egy pont az emberke fölött,mellett mutatván,hogy hova kell célozni? Kikapcsolható lenne:)

  28. Érdekes cikk, vannak benne elgondolkodtató dolgok.

  29. A COD MW-ben volt egy ilyen szitu, amikor a szél irányát kellet figyelni a terepjárón lévő zászlón, baromi jó volt!Egyébként igazuk van, inkább legyen játékos barát( mondjuk ne legyen nagyon casual) mint 100% szimulátor

  30. Az orvlövész általában nem futkározó katonákat vesz célba.Ez egy fps-nél felesleges lenne.Szvsz.Viszont egy új Tom Clancy’s-ben? 🙂

  31. Ott a Operation Flashpoint. Az 100% szimuláció és senki sem játszik vele.Optimális megoltdás kell mint mondjuk az Ace Combatnál. Senem arcade, senem szimuláció az arany középút….Ha a valóságot nézzük akkor egy sniper ellen egy mezei katonának nem sok esélye lenne……

  32. engem kiborit ha nem pontos a sniperem xD

  33. Ha viszont beállítod az irányzékon a szél és távolsági adatokat (amit a melleted megbújó kollega ad meg) akkor biztos eltalálod a célt.Igaz ez pl multi közben elég fáradtságos feladat lenne.

  34. ebben egyetértek. mesterlövészkedés közben nem úgy akarom leszedni a futó embert h közben 3 méterre elé és másfél méterre fölé célzok… xD

    • De csak enyhe déli szélben, 53% páratartalomnál!

    • Mért hogy akarod?Bad Company 2ben sem úgy szeded le a 200 méterre futó alakot, hogy pont rá célzol.Mert akkor a lövésed igencsak el se megy odáig, mert valahol 10 méterrel korábban és mögötte csapódik a földbe.A lövedéknek a játékban is van egy esése amit bele kell kalkulálni, így fölé kell célozni. Meg eleve elé kell lőnöd, mert mire odeér a lövés addigra a futó célpont már nem ott lesz.

      • van 1 arany középút. mw2-ben sem lehet csak úgy lelőni 1 futó embert, kicsit elé kell célozni, de nem is olyan nagyon sokat. bár az is igaz, hogy az mw2-ben nincsenek akkora távolságok a pályákon, hogy olyan nagyon kellene matematikázni.bc2-ben ez biztos többet számít, azzal kapcsolatban nem nagyon tudok nyilatkozni, mert azzal még nem játszottam. az első résszel viszont igen, ott meg semmivel sem volt nehezebb mesterlövészkedni, mint akármelyik cod-ban.

  35. Ez tulajdonképpen szerintem rendben van.Ha játékosbarátabb élményre vágyom akkor beteszem a 25 ilyen fps valamelyikét.Én örülök,hogy ilyen is van.Nálam tuti befutó:)