Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Masquerada: Songs and Shadows (PS4, PSN)

Tudjátok, nekem a komolyzenétől megfájdul a fejem, depresszió lesz rajtam úrrá, és azonnal kompenzálnék valami jó kis dubstep vagy EDM dallamokkal. De szerencsére ez csak a spontán hallott nyenyerétől van, amihez nem társul valami, mondjuk egy film vagy egy játék – és kivételt képez továbbá a Peer Gynt Edvard Griegtől. Jelen esetben mondhatni mindkettő társult – úgy értem film és játék, mert elöljáróban annyit elmondok, hogy a [B]Masquerada: Songs and Shadows[/B] elsősorban inkább egy szép és érdekes történet, és csak másodsorban játék. A játék pedig inkább a történet kibontakozásának felkutatásában rejlik, mint a (szerintem) töltelékként betett harcoknak.No, de lássuk, mit adott nekünk most a letöltőkód.Mindenekelőtt azt kell tudnia a nagyérdeműnek, hogy ez a játék kickstarteres; bár gondolom ettől úgy tekint majd mindenki az alkotásra, mint amit lelkes amatőrök kalapoztak össze nagy nehezen, és csak azért adták ki végül félkész pre-béta állapotban, hogy a kisbefektetők ne zúdítsák rájuk a negatív kritika minden haragját. Hát igen, a kickstarteres koldulások sajnos valóban ilyen véget szoktak érni, ám van egy jó hírem: a Witching Hour Studios szeret téged! És bár a szingapúri brigádnak ez csak a negyedik és egyben a legkomolyabb játéka – a másik három mobilos stratégia volt -, igen jól vették az akadályt. Igaz, meglátásom szerint a pénz a profi videojáték szinkronosokra kellett leginkább, akik gondolom nem elégedtek volna meg azzal, hogy ha befut a játék, akkor majd fizetnek nekik… egyszer. Bár lehet, hogy örültek is ennek a felkérésnek, hiszen a játék komoly filmekhez illő dialógusokat kapott, szinte már kosztümös színházi dráma szinten. [YOUTUBE]Gp6As9CbsJg[/YOUTUBE]Itt van kezdetnek a főhősünk, Cicero Gavar, kit az a Matthew Mercer alakít, aki többek között a Resident 6-ban volt Leon. Ő voltaképpen azért vállalja a nyomozást eltűnt barátja után magas rangú Inspettore-ként, mert szüksége van a fizetségül felajánlott pénzre. Visszatértét sokan nem nézik jó szemmel, lévén anno árulónak bélyegezve hagyta el a várost. Barátja eltűnése annak testvérét, a nagydarab Kalden Azrus-t is érdekli, kit Rick Wasserman személyesít meg, aki a Planet Hulk-ban volt Hulk, és most megint egy masszív karaktert bíztak rá. Kalden ugyanis egy megtermett tengerész, gyógyító céhének kék színeit viselve. Vasco Tessitore, az utcai muzsikusnak álcázott informátor és ügynök később csapódik hozzájuk, Robbie Daymond hangján, aki amúgy nagy videojáték rajongó. (A Pókembernek adta még a hangját a Marvel Animated Universe-ben, ami szerintem nálunk nem annyira ismert.) Változó összetételű csapatunkhoz még tartozik két nő is. Amadea Invidius, aki afféle régész és történész (CatherineTaber – Padme és Leila volt két Star Wars rajzfilmsorozatban), és Tiziana De Felici (Michelle Lukes, Kelly-087 a Halo 5-ből), akit az elején kapunk a nyakunkba, és akit a Luca Infinita szervezet tagjaként nem igazán szeretünk. És van persze egy negatív karakter is, Lucia Shuria, de erről nem akarok spoilerezni. Ezen kívül az utazásainkat egy kissé kopottas lovashintón lebonyolító ikrek is kellemesek, bár velük hosszabban csak utazásaink alatt beszélgetünk, illetve ők adják később a maszkok festegetésének lehetőségét is.A spoilerezés már csak azért sem volna kívánatos, mert mint említettem, a játék fő erőssége a történet, amely mintha valami alternatív itáliai univerzumból merített volna ihletet. Ehhez passzol a zenei világ is, mely szintén a korra jellemző zeneműveket tartalmaz, plusz a mindenféle olaszos elnevezések.De nem csak a történet kellemesen kidolgozott, amit lejátszunk, hanem az a temérdek háttérinformáció is, melyeket opcionálisan gyűjtögethetünk a céhekről, szereplőkről, helyszínekről, és Ombre történelméről. Ebbe a történelembe tartoznak a szörnyek is, kik ellenségeink lesznek az emberek mellett utunk során. Ám ezen szörnyeket szerintem jobban is kidolgozhatták volna minden értelemben, mert egyrészt nem túl félelmetesek, valamint ugyan a vége felé megtudjuk, honnan valók és mit kellene velük kezdeni, de kb. ennyi. A játék vége mindenesetre olyan, hogy nyitva hagy elég sok dolgot, így (gondolom én) lesz majd folytatása is, de a Kickstarter miatt nem mertek, vagy nem is tudtak volna bővebb világot kreálni. Felkarolhatná őket valami nagyobb kiadó, csak az ne az EA legyen, vagy a Ubisoft. (Mondjuk az Activison szimpi mostanság, főleg a Crash Bandicoot miatt, így igazán indíthatnának egy kis kiadókat támogató projektet.)No mindegy, szóval az a helyzet, hogy a világban és a történetben sokkal több van, mint ez a csőjáték.[YOUTUBE]ZjZQuESLslw[/YOUTUBE]Mert bizony a Masquareda olyan csőjáték, mint bármelyik CoD vagy BF, két labirintus jellegű helyszínt leszámítva. A történetben sem lehet döntéseket hozni, vagy bármi módon befolyásolni a párbeszédeket, karakterek viselkedését, egyebeket, így van egy itáliai fantasy drámánk, amit ha akarunk, akkor gyenge harcokkal simán csak végignézünk a “történet” nehézségi szinten. És emiatt igazából nem látom értelmét a harcoknak és a fejlődési rendszernek sem, beleértve az egyéni maszkok pingálását, mert maximum könnyebb lesz tőle a vége felé pár boss és a főgenya. Jobban jártak volna egy klasszikus nyomozgatós kalandjátékkal, szerintem.Olybá tűnik, hogy a harci részt is egy jóval nagyobb, esetleg nyitott világú játékhoz tervezték, de valamiért a világ maradt fix, amiben csak elmesélnek egy érdekes történetet. Jó, végigjátszás után van lehetőségünk új játékot nyitni, amiben felbukkan pár rejtett boss, amennyiben mondjuk meg akarjuk szerezni a minden összegyűjtött cuccért és történet részért járó serleget, de ez sem túlságosan nagy motiváló tényező. Pedig még a karakterek skillfájának resetelésére is van lehetőség később, és az elején megválaszthatjuk főhősünk mágikus képességeit adó maszkunk megszerzésénél annak alap elemét (tűz, víz, föld, levegő).Mindemellett beállíthatjuk a csapattagok AI-jának viselkedését, például, hogy nyomjon magára egy gyógyulást, amennyiben az egészsége 50% alá csökken, vagy támadjon bárkit, akin elemmegjelölés van, sőt új maszkokat és módosítókat is szerezhetünk, ami nagyon jó kombinációkra adna lehetőséget – de mire elérjük ennek a negyedét, véget ér a játék.Kár érte, én azt mondom, mert végre lenne egy játék, ami a poligonszám helyett a kézzel rajzolt stílusos grafikát helyezi előtérbe, és klisé-hegyek helyett egyedi és jó történetet ad. És a harc ugyan főképp valós idejű gombnyomkodás, amiket elem kombókkal tehetünk hatékonyabbá, de megállítva még taktikai utasításokat is adhatunk az embereinknek, viszont a program nem képes ennek egy tág teret adni. Például halál sincs: ha valaki elesik a kardozásos varázsolgatások során, akkor ha éppen a főhős volt, akkor vált a játék másra, és odamenve a halálfejjel jelölt balszerencséshez egy rövid ideig tartó X nyomva tartással fel lehet éleszteni. Akkor van csak checkpoint újratöltés, ha mindenki elfeküdt, így tétje sincs igazán az összecsapásoknak; mondjuk az a 2-3 tapasztalati pont, amit kapunk néha. Az ezek által elérhető fejlődés új képességek megnyitását, vagy a meglévők fejlesztését teszi lehetővé, illetve van egy passzív skillfa is, amivel érdemes kezdeni a tápolást, avagy progresso-t, hogy stílszerű legyek. Nehéz egy ilyen game értékelése, mert stílusából adódóan elég keveseket érdekelhet, azon keveseket viszont nagyon. Viszont a linearitása elég sok emberben hagyhat hiányérzetet, és emiatt a játék szét is esik. A giocatore nézegeti, mit fejlesszen és hogyan, de ennek semmiféle behatása nincs a játékmenetre, maximum érdekesség szinten. A történet nagyon jó, de nulla mértékben interaktív, még egy lapozgatós könyv szintjén sem tudjuk irányítani.Szóval van egy korabeli itáliai fantasy színdarabunk, és végignézhetjük. Első próbálkozásként kezelve viszont igen ígéretes játék, és mint írtam, remélek egy jobban kidolgozott, esetleg nyitott sandbox jellegű részeket is tartalmazó folytatást. Addig viszont sajnos csak három csillaggal jutalmazhatom objektíven a kis stúdió maszkabálját.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Ysbryd Games
Fejlesztő: Witching Hour Studios
Megjelenés: 2017.08.08.Ár: [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/masquerada-songs-and-shadows/cid=EP2081-CUSA07654_00-MASQUERADA17WHS1]5990Ft[/a]Játékosok száma: 1Kép: 1080PDemo: NincsMéret: 12.19GBWeb: http://www.masquerada.com/PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000- Ft]Platinum Shop[/a][/b]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Amikor híreztem róla ennél sokkal jobbnak tűnt. Kár érte.