Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Marvel’s Avengers – az első PS4-es béta

Bosszúállók, gyülekező! (Próba #1)

Attól függetlenül, hogy egészen kisgyerekkorom óta rendíthetetlen és hithű képregény-buzinak tartom magam, aki havonta képes több tízezer forintot elszórni rajzolt füzetekre és kötetekre, és akinek tekintélyes gyűjteménye tárolásához lassan egy külön szobát kell szentelnie, be kell vallanom, már a bejelentésekor sem igazán tudott lázba hozni a három évvel ezelőtt nagy csinnadrattával nyilvánosságra hozott Bosszúállók videojáték. Jobban mondva, amikor még csak apró részletek derültek ki a produkcióról, lobogott még bennem némi tűz (lévén 2017-et írtunk, és akkor még a Marvel-moziktól sem volt akkora csömöröm), azonban, ahogy haladtunk előre, és szép lassan tudtunk meg egyre több dolgot a stuffról, ez a láng egyre inkább kihunyt. Ennek okai főleg a designban és a konkurenciában keresendők: nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem már a legelső gameplay jelenetekről is egy, az átlagosnál valamivel szebb, de még így is fájdalmasan egysíkú, bazári mobiljáték ugrott be, ami (és itt lép színre a konkurencia) az utóbbi idők remekbe szabott mesterművei után – lásd: Arkham-széria, Marvel’s Spider-Man – maximum egy féláron vesztegetett budget-címnek menne el. És persze ott van a már említett látványvilág is: kicsit értetlenül állok az előtt, hogy egyesek azért aggódtak, hogy nehéz lesz hozzászokni a karakterek kinézetéhez az MCU filmjei után, mert belőlem viszont pont az váltott ki ellenérzéseket, hogy a figurák túlságosan is hasonlítanak a filmbéli megfelelőjükhöz – pedig azért van „néhány” képregény, amiből meríteni lehetne.

De ne ragadjunk le ilyen apróságoknál (valószínűleg ez a hozzám hasonló fanboyokon kívül szinte mindenkit hidegen hagy) és ugorjunk a lényegre. Nyakunkon a Marvel’s Avengers megjelenése, tehát a fejlesztők elérhetővé tettek egy három napig tartó zárt bétát a játékot előrendelők számára (amit két hasonló esemény követ majd, még ebben a hónapban,) így a kíváncsi gamereknek (köztük nekem is, hiszen hiába temettem előre a stuffot, azért mégiscsak egy tripla A-kategóriásnak szánt Bosszúállók-játékról van szó) lehetőségük nyílt kipróbálni a már most megosztónak minősülő programot.

A Square Enix nem is aprózta el a dolgot: a játék rögtön a már jól ismert és sokat reklámozott San Francisco-i incidenssel indít, ahol hőseink egy olyan pusztító támadással néznek szembe, amit nem tudnak visszaverni, és ami végül a csapat feloszlásához is vezet. A bevezető küldetés mozifilmeket is majdhogynem megszégyenítő jelenetekkel nyit, amely során egyenként megismerhetjük a főszereplőket (Amerika Kapitány, Vasember, Thor, Hulk és Fekete Özvegy) és kitapasztalhatjuk, milyen is játszani velük.

Az már most egyértelműen látszik, hogy a változatos gameplay majd hasznára válik az alkotásnak (legalábbis, ha tudják tartani a bétában látott szintet), mivel mindegyik csapattag önálló egyéniséggel, egyéni képességekkel és mozgáskultúrával rendelkezik. Vasember a kétkezi bunyó mellett képes repülni és lézernyalábokat lőni, Thor természetesen mindenható pörölyével vág rendet az ellenség sorai között, Amerika Kapitány a jó öreg test-test elleni bunyó mellett teszi le a voksát, bármikor eldobható, nagy segítséget nyújtó pajzsa mellett, Hulk nem meghazudtolva önmagát ugrál, rombol, üt, vág és zúz (egyébként, bár összességében elmondható, hogy a harc eléggé élvezetes, de a zöld behemóttal kifejezetten nagy öröm játszani), Fekete Özvegy pedig gyilkos kombóival és megbízható dupla pisztolyával teríti le a rosszfiúkat – és akkor még a különböző extra-képességekről, na meg az olyan plusz finomságok megnyitásáról, mint például a Hulkbuster-páncél, még nem is volt szó.

Külön piros port, emellett kellemes csalódás, hogy a „kötelező szériatartozéknak” gondolt Kamala Khan, alias Ms. Marvel nem csak, hogy méltó a rá kiszabott szerepre, de karaktere kifejezetten érdekes, és ami még fontosabb, szerethető is. Eleve úgy tervezték meg az egész figura játékbeli funkcióját, hogy ő legyen az, aki összefogja az egész sztorit, aki körül összpontosulnak a történések, ennél fogva az ő szemein keresztül láthatjuk majd a legendás hősöket – egyelőre úgy néz ki, hogy minden esély megvan arra, hogy ez a teljes játékban is így legyen.

Persze a béta tesztben a végleges verzió történetének csak egy apró szeletét élvezhetjük, amint elérünk a dzsungel mélyén található volt Bosszúálló-bázisra, megnyílnak előttünk a többjátékos mód lehetőségei, és tulajdonképpen itt derül ki, hogy a stuff a multiplayerre lett kihegyezve. Barátainkkal vagy online társainkkal szövetkezve indulhatunk neki a War Table küldetéseinek, amely háromféle játékfajtát foglal magában: a HARM Roomban egy virtuális térben gyakorolhatunk, a Drop Zone-ban egyetlen küldetésre összpontosuló AIM-bázisokat darálhatunk le, a War Zone-ban pedig nagyobb helyszíneken kalandozhatunk többedmagunkkal – ez utóbbi egyébként a legjobb, a pályák kellően nyitottak, sok extra misszióval és egyéb plusz feladatokkal. Kétségtelenül jó móka ez, ámde fennáll a veszélye annak, hogy idővel monotonná válhat az állandó, szünet nélküli zúzás, még a jövőben érkező hősök ellenére is.

De nyilván az, hogy voltaképp milyen is lesz a játék, az a szingli kampánytól is függ. Egyelőre félig-meddig pozitívnak tűnik a helyzet, még az egyértelműen látszódó hibák mellett is, mint például a képfrissítési gondok, a gyakori lagolás (igaz, én csak a játék elején tapasztaltam ezt), a hosszú töltési idők, és végül, de nem utolsó sorban az, hogy bizony látszik már a grafikán, hogy a generáció vége felé járunk. Mindent összevetve eddig a Marvel’s Avengers határozottan pozitív csalódás, főleg amilyen rossz szájízzel gondoltak rá sokan az előzetesek és a kiadott gameplay jelenetek miatt. Ezek után nyugodtan kijelenthető, hogy minden esély megvan arra, hogy egy olyan játék szülessen, ami méltó a képregények több, mint fél évszázados mítoszához, és ami majd elnyeri a rajongók tetszését.

Akárhogy is legyen, a jövő hónapban találkozunk!

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én Brutal-on játszottam a beta-val csak szólóban, a mostani hétvégén és bár tetszett sok olyan dolog van ami nem. Vannak olyan feladatok amiket csak co-op-ban lehet kivitelezni mivel a játékban nincs olyan parancs amivel a társaim magam mellé tudnám hívni amikor nagyon nagy szükség lenne rá, olyan szuperképességek pedig nincsenek a játékban és a mozgás is bizonyos mértékben korlátozott, hogy egyedül már nem tudom tartani a frontot. Néhány bugot pl. egy helyben járkáló NPC Hulk stb. és az alacsony képfrissítést szintén megemlíteném mert egy ilyen beat’em – all játék lelke a harc ott pedig néhány lényeges dolog félrement pl. a harc gyakran átmegy kaotikusba és teljesen átláthatatlan, ezzel normálon még meg lehet bírkózni de brutálon már kellene a kifinomult harcrendszer.
    A gyönyörű és igényes körítés, a rengeteg unlockolható nyalánkság amit abszolút pozitív dolognak tartok és a Bosszúállók iránti rajongás nem tudja kiemelkedővé varázsolni a játékot.
    Az animációval sem volt túlzott bajom annak ellenére , hogy ennél már jobbat is láttam ebben a generációban de ez sem kiemelkedő.
    Összefoglalva tetszett a beta, örülök, hogy kipróbálhattam és mélyebb belátást nyerhettem ebbe a játékba így már tudom, hogy nem fogok vakon előrendelésbe belemenni mert ez a co-op-ra kihegyezett játék nem annyira az én világom annak ellenére , hogy sok dolgo tetszett a játékban.

  2. Huh, nagyon vegyes érzéseim voltak ezalatt a rövid idő alatt. Csapat játszani biztosan nagy élmény lett, de egyet kell értsek Old-al az ellenfelek változatossága kapcsán. Hétvégén még lesz egy menet beta, utána szerintem előrendelem.

  3. A látvány -PS4 Pro-n- szerintem pazar ! Sokkal csúnyábbra számítottam, de azt kell hogy mondjam az erdõs rész simán hozza a Last of Us 2 szintjét ! Meg úgy az egészre szántak idôt.
    A játékmenet nekem Hulkkal egy idõ után már unalmas volt. Kamala viszont nagyon bejövõs. Viszont ezek az ellenek: robotok és ilyen-olyan hightech szuperkatonák fajtái kicsit fantáziálanok. Hol van a sok sugárzáson àtesett “fertõzött” ? Én a helyükben eléggé belennék rágva az Bosszúállókra.
    Ha kapott volna magyar feliratot simán venném !

  4. Nekem nagyon bejott eddig beta alapjan

  5. Alap PS4-en próbáltam ki, így technikailag nem tudom mennyivel jobb élmény a PRO verzió, de gyakori a frame drop és “mosottass” a grafika.

    Gameplay nekem addig volt érdekes amíg az ismertebb hősökkel kellett nyomulni. Mikor átváltunk Kamalára és “kinyílik” a világ egy baromi unalmas produktum kerekedett ki belőle számomra. A harc kvázi a négyzet spammelése és ha szükséges, akkor dodge.
    Multiban lehet jobb móka a single, de hozzám nem sorsolt be senkit sem matchmaking alatt.

    A játékot nem temetem, de az eddig látottak alapján ez így nulla élvezhetőség nekem.

  6. Lehet nem értek valamit, de ez akkor csak multi, vagy lesz single is benne?

  7. Nem tűnik ez olyan rossznak. 🙂

    2