Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MARVEL VS. CAPCOM 3: FATE OF TWO WORLDS (PS3)

2000 óta aránylag sok idő telt el. Létrejött a PlayStation.Community, már nem divat Linkin Park pólóban járni, leáldozott egy konzolgenerációnak, szóval történt egy s más. 2011 van, és éppen most jelent meg a [b]Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds[/b], amivel még egy darabig békésen játszogathatunk a jövőre bekövetkező spirituális felemelkedésig (vagy mi) – esetleg a világvégéig, kinek melyik forgatókönyv tetszik. Nekem mondjuk egyelőre egyik sem, úgyhogy maradnék a békés játszogatásnál, tesztírogatásnál… tudjátok. De ha már teszteknél tartunk, bunyós játékról írni nem is annyira könnyű. Első ránézésre egyszerűnek tűnik, aztán belemélyedsz, és rájössz, hogy igazából egy elég komplex rendszer bújik meg, esetünkben a színes, tipikusan árkád külső alatt. Emellett sok gyakorlás és kitartás is kell hozzá. Bár természetesen én messze nem lettem profi ez idő alatt, nagy segítséget nyújtott a Training mód és Rolmi, a Konzol Magazin írója, mivel megjelenés előtt körülbelül senkit nem találtunk online, ám a két tesztpéldánynak hála, a multi rész sem marad ki az olvasnivalóból.Talán a szereplők listával kellene kezdenem, hiszen mégiscsak ez a legnagyobb fícsöre a hasonló crossover játékoknak. A Marvel vs. Capcom 3 harminchat karaktert tud felmutatni, ami jó. Más szempontból nézve meg visszaesés, ha az előző rész jóval több, mint ötven karakteréhez viszonyítunk, és ezen a letölthető két DLC karakter sem javít, sőt inkább ront. Miért kell megjelenéskor DLC? (költői kérdés) Nem ez az első eset, de azért ne már. Ennek ellenére, akik szerepelnek a játékban, azok a két világ legmenőbb, vagy épp legaktuálisabb figurái – szerintem elég jól eltalálták mi kell a népnek. [GT]710572[/GT]Ha kitaláltuk, mely embereket is akarjuk használni, máris felkínálkozik az Arcade, vagyis az egyjátékos mód. Kiválasztható a nehézség (Very Easy – Very Hard), az időkorlát, és hajrá. Itt aztán addig verjük a többieket, amíg el nem jutunk a főellenségig, ami egyébként egy jó kis kétlépcsős harc, és igencsak alkalmas hajtépésre, ritkításra. Szóval egy nagy szemétláda. Azok, akik egy gépen szeretnék péppé verni haverjaikat, természetesen megkapják, amit akarnak, hiszen ugyancsak az Offline pont alatt találhatnak egy Versus opciót, mehetnek a nagy röhögések, sértődések. És mi van még itt… hát persze a küldetések! Ez itt mást jelent, mint mondjuk egy akciójátékban, a pályákon nem tudunk mászkálni, meg semmi ilyesmi. Különböző kombókat kell összefűzni, karakterekre lebontva 10 küldetésben. A nyolcadik körül már egészen eszement módón nehéz, de nagyon látványos támadásokat lehet, és tudunk összehozni – persze az utolsó a legdurvább, itt már szó szerint [i]zsönglőrködünk[/i] az ellenséggel. Tehát a kihívás nagyon ott van, az átlag játékos valószínűleg nem is fogja kihozni a maximumot az MVC3-ból, de ez nem ront semmit az élményen, inkább ösztönöz. Mindezek mellett érdekes, sőt követendő példa, hogy a kezdő és alkalmi játékosokat sem hagyja figyelmen kívül a program. A nehézségi fokozatokon kívül egy teljesen új irányítási metódust is használhatunk, ami nemes egyszerűséggel a Simple névre hallgat. Így egy-két gombbal behozhatóak a mozdulatok, tehát a player jobban tud érvényesülni, ám ez így magában csak csalásnak számítana. Megkötés van, mégpedig hogy a legkomolyabb kombók nem elérhetőek Simple beállítással. Más kérdés, hogy mennyire effektív ez a normál irányítás megtanulásának szempontjából, én inkább a rendszeres Training mellett teszem le a voksom, az igazi irányítással. Mondjuk a kicsiknek biztosan jobb így. Ja, most nézem a tokot, ők még nem játszhatnak a játékkal…[28738] Aki még ismerkedik a stuffal, jogosan teszi fel a kérdést, [i]hogy a frászba működik ez az egész MVC balhé[/i]? Hát verekedni kell, gyorsan. Emellett az sem árt, ha zseni vagy, hiszen ők elméletileg átlátnak a káoszon. A kijelző egyszerű, fent láthatjuk az életcsíkot, lent pedig a Hyper Metert, ami minden támadásnál, és bekapott ütésnél töltődik. Értelemszerűen minél nagyobb a csík, annál keményebb támadásokat, vagy annál több Hyper Combot adhatunk be, az egyéb képességekről nem is beszélve. Ám itt háromfős csapatunkkal kell megvívni a harcokat, vagyis nem elég egy karakterrel jól verekedni. Természetesen nem egyszerre irányítjuk mindhármukat, de cserélgetni tudjuk őket harc közben, sőt, akár csak egy-egy pillanatra is behívhatjuk őket, kvázi segítségként.Minden csapattag kiválasztásakor három támadás közül válogathatunk, ezeket fogják végrehajtani az éppen talonban lévő karakterek, az úgynevezett Assist Move használatakor. Mondanom sem kell, mekkora segítség tud ez lenni nagyobb kombókhoz, taktikai lehetőségeket is egyaránt rejt magában, és mindezek mellett két elég hasznos különleges képesség is ehhez a rendszerhez kötődik, érdemes kitanulni. Az egyszerűbb ezek közül a Crossover, amely egy nagy támadás erejéig egyszerre engedi pályára mindhárom karakterünket, de természetesen, csak ha megfelelő szinten áll a Hyper Meter. A másik pedig a Team Aerial Combo, amivel konkrétan a levegőben gyalázhatod szét ellenfeledet! Ha eléggé kitanulja az ember, szem nem marad szárazon, az ellenfél pedig imádkozni fog, hogy soha többet ne csináld meg vele! Természetesen nem ez a lehetőségek csúcsa, mint említettem a Mission módban egészen meredek kombó láncokat tanulhatunk meg, és taktikázásra is ad még lehetőséget a játék bőven, például az X-Factor (haha) használatával. Ez a képesség felgyorsítja az épp használt szereplőt, ráadásul aktiváláskor megszakít bármilyen támadást. Mindezt csak így ízelítő szintjén osztom meg veletek, mivel egyrészt nem én vagyok, és leszek itt a legjobb MVC spíler, meg hát ki vagyok én, hogy oktassak. A többi jóságra szépen rá fogtok jönni magatoktól, ha az ember megküzd a sikerélményért, az egy nagyon jó érzés, és márpedig itt meg kell! Nem véletlenül mondtam azt sem, hogy a game [i]gyors[/i], mert tényleg az, eleinte kicsit nehéz is követni, hogy mi zajlik a képernyőn, sőt igazából kaotikus, szóval tényleg nagy koncentrációt igényel. Mindezek mellé meg nagyon színes, és villog is, úgyhogy ha van játék, ami „epilepszia-veszélyes”, akkor ez az. Aki nem bírja az ilyesmit, kerülje el jó nagy ívben! Multiplayerben természetesen mindez ugyanúgy érvényes, csak az ellenfelek a gépet is felülmúlják, persze szemétségben is. Azért nem kell kétségbe esni, meg lehet szokni a gyors tempót, és utána már talán hiányozni is fog más játékból, a többi meg csak gyakorlás, gyakorlás, és gyakorlás kérdése.[28739]Apropó online, erről még nem esett szó, pedig elég fontos. Van itt lobbyba gyülekezéses téma, meg Ranked Match, ami véletlenszerűen sorsol mellénk egy ellenfelet, így haladhatunk előre (és persze hátra) a világszintű toplistán, újabb rangokat elérve, de körülbelül itt ér véget lista. Team Battle Mode, meg ilyesmi még véletlenül sem kapott helyet a játékban, a lobbyból meg nem láthatjuk az éppen zajló meccset sem, így nézhetjük az életcsíkok roppantul látványos, negatív irányba történő változását, ami megint csak gáz. A Capcom elméletileg sokat fog még javítani a szoftveren, tartalom és funkciók szempontjából is, csak nehogy az történjen, hogy még a spectator módért is pénzt kérnek. Na, nem baj, esetleg majd a Super Marvel vs. Capcom 3 Nitro kiadásban. Egyébként a netkód elég jó, nagyon ritkán lehet belassulásokkal találkozni, és addig sem hagyja a program, hogy elverjenek minket, technikailag jól összerakták, és egyébként ezek az egyszerű harcok is rettentő sokáig képesek lekötni az embert, már ha ráérzett a bunyó ízére. A csatákért egyébként pontokat kapunk, amiket elkölthetünk különböző extrákra, például képekre, és egyebekre.Fontosabb viszont, hogy van a programban egy „Licence” képernyő, ahol kielemezhetjük a játékstílusunkra jellemző adatokat, és megadhatjuk az online játéknál megjelenő avatart, plusz személyes szöveget. Ez utóbbiakat nem mi írhatjuk be, bizonyos feltételeket kell teljesítenünk megadott karakterekkel a megszerzésükhöz, így kis ismerettel már az első pár másodpercben kideríthetünk egy s mást ellenfelünkről. Mindezt nagyon jó ötletnek tartom, sokszor visszatértem oda elemezgetni magam, és persze nézegetni az új szerzeményeket.A játék alatt az MT Framework motor fut, ami itt is meglehetősen jól teljesít. A képregényes-halftone stílusú szereplők, és azok animációi is megérnének egy-két jó szót, pláne a mókamester, Deadpool, aki egyébként is folyamatosan magyaráz a playernek, és kombói is viccesek, de ezt már nem szeretném lelőni, nézze meg mindenki maga. Vannak mindenféle világból áthozott pályák is, egymáshoz közük sincs, szóval változatosak, és mindenhol más színek dominálnak, a régi jó árkád módi szerint. Asgard gyönyörű látványával kápráztat el, a Daily Bugle pályáján egy óriási Pókember (és később más szereplők) mintájára készített lufi repked a felhőkarcolók között, a Ghosts ‘N Goblins pálya pedig tökéletesen visszaadja a régi hangulatot, csak mai színvonalon, még a felvehető tárgyak is a helyükön vannak! De ez csak pár apróság, lesz még mit felfedezni a játékban.[28736] Na, és most pedig rendhagyó módon fejezzük be a történettel. Igen tudom, ezzel szoktam kezdeni, és amúgy is, egy ilyen stílusú játéknál nem fontos, csak körítésnek szánják. Ám az van, hogy bizony a Capcom (vagy a Marvel?) elég keményen vakított minket a sztori fontosságát és kidolgozottságát illetően, így azt hiszem, megér pár mondatot a téma. Nos tehát az úgy volt, hogy a drága Wesker kitalálta, hogy a többi marveles gonosszal együtt leigázza mindkét világot, ám jön Galactus, és mindenkinek bekavar. [i]Körülbelül ennyi…[/i] Játék közben nincsenek átvezetők, és akivel sikerül befejezni a végső harcot, annak a befejezése jön be, ez gyakorlatilag a három karakterből mindig csak egy lehet. Ezek a jutalom-videónak nem nevezhető szösszenetek pár soros, képregény-stílusban előadott, egyébként a cool faktort elég jól erősítő párbeszédek, de a sztorihoz nem túl sokat adnak hozzá. És oké, mindezzel tényleg nem lenne bajom, ám az, ahogy előadták ezt az egész sztori témát… akkor inkább ne mondjanak semmit: verjétek egymást ész nélkül, aszt’ jóvan’.De nem baj Capcom, én nem haragszom rád, mert összességében itt egy istenien felépített, tökös game, jól balanszolt karakterekkel és néhány kisebb-nagyobb hiányossággal, melyek szerencsére a játékmenetet abszolút nem befolyásolják. Most már csak rajtad, játékoson múlik, hogy megéri-e számodra az MVC3. Én kifejezetten ajánlom, pláne ha a stílus rajongói közé sorolod magad!(A remek MVC3-at partnerünktől, a CNG-től kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.platinumsop.hu]Platinum Shop[/A] budapesti üzleteiben, valamit webshopjában. Kérjük kattints a linkre vagy a fenti bannerre és vásárolj náluk. Köszi.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

48 hozzászólás

Hozzászólás

  1. “Nekem bejött nagyon a játék. A sok “”zongorázás”” közepette néha sikerül olyan komoly kombókat benyomni, hogy csak pislogtam. Kezdők szerencséje, minden esetre ellehet vele lenni :)”

  2. Tegnap a C4P-ben kipróbáltam, és egész jó!

  3. Jáhááá megvan a game és Deadpool ért megérte, már önmagában, nemhogy a többiért, nem bántam meg és ez nem reklám:D

  4. Már érkezik a limitált kiadás. 🙂

  5. Samanosuke dlc-t akarok!!!!

  6. sf4et is megvettem,hogy csak nem olyan nehézhát én bárhogy nyomkodtam 2-3 ütés, rúgásnál nem jutottam elöbbreleszámítva azt,hogy sokszor alig látnák vmit a képernyőn a látvány azért odabaszde pont a sikerélmény elmaradása miatt ki kell hagynom

    • Az sf szerű játékokban az irányok, fél, negyed ill 3 negyed körök a fontosak..Meg a nyomva tartott charge os cuccok.A Guilty Gear félékben is csak ott nincs charge.

      • na ezt sose tudtammindenesetre adtam neki esélyt, de feladtam és maradok a soul calibur, DOA féle irányításnál (meg a régi VF-nél)

        • Ajánlom a mission módot, mivel ott mindig megmutatja azokat a kombinációkat, amit éppen használni kell. Könnyebb úgy megtanulni.

  7. Hű, nézegetem a képeket, és totál el vagyok ájulva a karakterektől meg a helyszínektől… Hozzáírom a játékot a képzeletbeli listámra a töbi 9368439 cím mellé. 🙂

  8. ennek a játéknak a harcrendszere olyasmi mint a Street Fighter ? tehát ilyen nagyon pörgős, összevissza gombnyomkodós ?

    • Pontosan.

    • Az összevissza annak aki nem tud vele játszani.Nem tudom mióta összevissza gombnyomkodós a street fighter….Ennyi erővel minden verekedős az…

      • Annyiban igazat adok Martinnak, hogy akinek a SF össze-vissza gombnyomkodás, annak a Marvel is pontosan ugyanolyan össze-vissza gombnyomkodásnak fog tűnni.

        • Én arra gondoltam, hogy az átlag játékosnak egy Tekken tudatosabb harcot hordoz, mint egy SF vagy ez. Legalábbis ezt látom a haveroknál, akik inkább Tekkenezni szeretnek, az SFIV-et nem tudják irányítani.

          • Az a baj, hogy ez tudatos, tragic-féle kombókat mashelésből nem lehet összehozni…Amúgy én is ezt tapasztalom.Vannak még olyan őslények akik azt hiszik, ha erősebben nyomják a gombot meg a d padet az erősebb támadást eredményez….

          • Tekkenbe szépen tud ügyetlenkedni egy full kezdő játékos is, nagyobb sikerélmény-nagyobb öröm.

          • Ugyanez a helyzet velem is: Street Fighterrel egyszerűen nem tudok játszani… Átlag két stage-et vagyok képes megcsinálni nagy verejtékezve, onnantól esélytelen :)… Tekkennel sosem volt ilyen problémám (és feleannyira sem tudott úgy felidegesíteni, mint a SF IV)…

    • Összevissza gombnyomkodással itt nem sokra mész, csak ha Simple mode-ban játszol.

  9. Előrendeltem, jövő héten megkapom, instant WIN.Az MvC 2 t rongyosra játszottam anno, még mai napig ha itt van haver nyomatjuk, mert egy etalon.Szomorúan konstatáltam, hogy Saotome Jin nincs benne, pedig nincs EPIC-ebb dolog mint a belénk rohanó ellenfelet a törölközős tauntjával meggyújtani:D

  10. “Hagy tippeljek: a 2 DLC karakterhez letölt egy 100 kb-os fájlt? Vagyis rajta van a lemezen.. Köszönjük szépen, nem csalódtam bennetek capcom!!! Gondolom a többi “”Letöltető tartalom”” is ilyen lesz, ha lesz még több karakter, vagy mondjuk alternate costum pack. Komolyan be kellene vezetni a DLC mellé a CTOTDBWOUIN jelzőt: Content That is On The Disc, But We Only Unlocking It Now. Még egy ilyen sóher bandát, mint a capcom, nem hordott a hátán a föld.”

  11. Nekem nem tetszik, ahogy a Street Fighter IV, ez is a látványától taszít. Inkább maradok az Mortal Kombat-nél.

  12. Nagyon szimpi game 🙂

  13. Dante és Trish bisztos h kemény lehet XD

  14. Nekem az tetszik legjobban, hogy benne van Dante és Trish 😀

  15. Meglepődtem mikor megláttam az értékelőbox-ot, azt hittem magasabbra veszitek a pontozást, de nagyon korrekt írás volt, és az értékeléssel is csak egyetérteni tudok.Iszonyat nagy partyjáték, ilyen szempontból lehet érdemes lenne egy saját példányt beszerválni ( ahogy martin is írta ), de ez az ízléstelen giccshatású grafikai stílus / látvány nagyon eltántorított a megvételtől.Ránézek a képekre és máris az epillepsziás roham kerülget, enyhe úristenmennyiminden’ é milyenszínes’ gyomorforgató érzéssel vegyítve. Ilyen szempontból kár érte.

  16. Dante+Wesker+Pheonix=Win 🙂

  17. Úgy látszik minden PSC tesztelő találkozik velem online. 😀 Amúgy marha nagy király a játék, én ma veszem meg, mert már túlzottan a szívemhez nőtt. 😀

  18. Tehát muszáj 3 karaktert választani Arkade vagy VS módban ? Egy az egy ellen nem lehet küzdeni ? Nekem ma jött meg a Game. Nagy Marvel os vagyok… 🙂

  19. ezt nem nekem találták ki

  20. Maradok a Mortal Kombat-nél.

  21. Szeretem, élvezem, játszom!! Káosz forever!!

  22. “En felek, hogy fel ev, ev mulva jon a “”super””/””turbo”” valtozat, ahogy a Street Fighternel is volt… ettol fuggetlenul csorgatom a nyalamat :)”

  23. Nagyon jó game ! de majd csak késöbb lesz meg 🙁