Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Manifold Garden (PS4, PSN)

Végtelen útvesztő.

Képzeld el, hogy egy olyan végtelen világban ébredsz, ahol rajtad kívül minden örök ciklusban, egymást ismételve létezik. Ahol, ha elindulsz valamerre, hamarosan pontosan ott találod magad, ahonnan útra keltél. Teljesen mindegy, hogy melyik irányba haladsz – legyen az horizontális vagy vertikális -, ugyanott fogsz kilyukadni. Őrjítő gondolat ugye? William Chyr, a Manifold Garden egyszemélyes fejlesztője pontosan ebbe az őrült álomvilágba csöppent bennünket első játékában.

Ami minden egyes embert elsőre le fog nyűgözni, az a program kinézete. Csekély színhasználatával és éppen hogy átlátható geometriájával kellően egyedi hangulatot varázsol a képernyőre. Minimalista és kissé elvont stílusával valószínűleg már a képek alapján sok játékos szívét elragadja, pláne, ha valaki a stílus kedvelője. Ez ugyanis egy vérbeli logikai kaland lesz, melyben a kihívások mindegyikének két alappillére van: a perspektíva és a színek. Mozgáskultúránk három akcióra korlátozódik: egyfelől tudunk futni és megragadni dolgokat, ez még rendben is van, viszont egy fal mellé állva képesek vagyunk megfordítani a gravitációt annak irányába. Így minden plafonból, de akár lépcsőfokból azonnal padlót varázsolhatunk. Sokszor ez tovább jutásunk kulcsa, például, mikor egy hatalmas nyitott térben kellene eljutnunk az égbolt felé. Ilyenkor addig kell játszani környezetünkkel, hogy aztán elrugaszkodva a megfelelő cél felé kezdjünk zuhanni. Mivel körülöttünk minden folyamatosan ismétlődik, nem tudunk a megszokott értelmezésben leesni valahonnan, ha elrontunk egy mozdulatot, pusztán meg kell várnunk, amíg újra elénk kerül a hely, ahonnan nekiveselkedtünk.

Kell pár perc, míg tudatunk kitágul, és ezáltal elkezdjük más szemmel nézni a körénk felhúzott világot, de utána szinte reflexszerűen fogjuk használni a lehetőségeket. Amint belejövünk és magabiztosan haladunk előre, beérkeznek a szín alapú feladványok. Minden sík más színkóddal van ellátva, ezzel segítve a játékost a teljes eltévedéstől, a plafon lesz így mondjuk piros, ha rálépünk, a jobb oldali fal meg zöld. Továbbjutásunkat általában egy zárt ajtó akadályozza, melyet egyszerűbb esetben egy kapcsoló aktiválásával nyithatunk ki, nehezebben viszont valamilyen kockát kell a megfelelő helyre rakni. Ekkor kezdődik a játék igazi része, ugyanis ezek a testek szintén színesek és a rájuk ható gravitációs erő a megegyező színű felület felé mutat. Innentől kezdve elkezdhetjük kapiskálni, milyen jellegű kihívásokkal kell fogunk majd szembenézni. Sokszor több, ellenkező jelölésű kockával kell utat építenünk magunknak vagy akár blokkolnunk, hogy a megfelelő ne essen le a gravitációs kavarásban. Lesznek viszonylag könnyedebb fejtörők, de előfordulnak olyan szintűek is, melyre lehet, hogy kell egyet aludnunk. Sok éjszakán azért nem fog átívelni a cucc, közel 4-5 óra alatt végére érhetünk.

A rövid játékidő ellenére sajnos a fentebb taglalt metódusokat így is eléri az önismétlés csípős őszi szele. Bonyolítás ugyan van benne, de a feladatunk mindig a megfelelő téglatestek megfelelő helyre való eljuttatása lesz. A játék gyakorta járatja bolondját velünk, a térrel és annak kicsavarásával, amibe időnként tényleg bele tudunk szédülni, ám alapvetően szobáról szobára haladunk előre. Itt fel is hívnám a figyelmet arra, hogy gyengébb gyomrúak nyugodtan kihagyhatják ezt a címet, illetve a nehezebb tájékozódó képességgel rendelkező játékosoknak is valószínűleg több időt fog igénybe venni a végigjátszás. Zenei téren a nagyon alap, kötelező szintet szállítja a cucc, hallhatók olykor szép dallamok, de kissé egy tucatnak éreztem a soundtracket. Nem tudom, hogy létezik-e olyan besorolás, hogy ”tipikus indie zene”, de ha valamire fel lehetne aggatni ezt a plecsnit, hát ez biztosan az.

Ellenben azt, hogy nincs történet nem tudnám teljes mértékben negatívumként felróni, az viszont tény, hogy hiányával annál is kevesebb motivációnk lesz a stáblista elérésére. Inkább a kíváncsiságunk fog vezérelni, hogy mivel vár minket Will a következő kapun túl. Nagyjából ennyit is nyújt a MG; egy rövid, főleg a térrel játszó logikai kalandot, mely egyedi vizuális stílusával üde színfolt lehet az érdeklődőknek, de egy nagyobb akciót azért megvárnék a vásárlással.

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: William Chyr Studio
Fejlesztő: William Chyr Studio
Méret: 2.94 GB
Megjelenés: 2020. augusztus 18.
Ár: 6269 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás