Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

MAJIN AND THE FORSAKEN KINGDOM (PS3)

Mitől válik izgalmassá, érdekfeszítővé egy történet? Ezen bizony hosszan lehetne agyalni, ráadásul a választ keresve újabb és újabb kérdőjelekbe botlik az ember. Fontos a cselekményt váratlan fordulatokkal teletűzdelni? Legyen benne sok ködösítés, elvarratlan szál, melyek gondolkozásra késztetnek minket? Esetleg lényegi szempont a kliséktől mentes, teljes mértékben újszerű és friss megközelítés?[i]Számít-e egyáltalán mindez, vagy sokkal fontosabb, hogy amit kapunk – még ha láttuk is már ezerszer –, jól legyen tálalva? [/i]Legyen szó filmről, könyvről, vagy esetünkben videojátékról, a készítők sokszor hajlamosak megfeledkezni a legutolsó – talán leghangsúlyosabb – kérdésről, és helyette inkább azokkal a dolgokkal foglalkozni, melyek szerepe másodlagos kéne, hogy legyen. Lehet sablonos a történet, és tudhatom előre a végkifejletet, ez előbb-utóbb manapság már úgyis elkerülhetetlenné válik: a legfontosabb akkor is az marad, hogy a kezdetektől fogva egészen az utolsó sorig/jelenetig/képkockáig élvezzem, amit elém raknak – ehhez pedig elengedhetetlen a remek tálalás. [GT]703104[/GT]Tesztem alanya, a Game Republic által fejlesztett [b]Majin and the Forsaken Kingdom[/b] épp ebben olyan jó, és bizonyára ezért, illetve az atmoszférája miatt volt képes a lemez behelyezése után szinte azonnal magával ragadnia. Pedig erről a stuffról aztán igazán nem mondható el, hogy bármilyen szempontból eredeti sztorival huzakodna elő, sőt, a létező legsablonosabb alaphoz nyúl: ezúttal is mi vagyunk a világ – pontosabban királyság – egyetlen reménysége, az a személy, aki még képes felvenni a harcot a sötétség szolgáival szemben, és visszaállítani az egykor virágzó birodalom pompáját. Mindnyájan ismerjük már ezt a felállást, ugye? Adott tehát egy bátor és magányos főhős… de vajon tényleg olyan magányos? Nos, ha emberi társaságot ugyan nem is tudhat maga mellett, kalandjainak mégsem egyedül vág neki: végig az oldalán lesz egy igencsak méretes, kissé butuska lény – a Majin –, akinek szerepe kulcsfontosságú, hiszen az ifjú harcos kizárólag az ő segítségével kaphatja vissza szeretett hazáját. A játék során óriási hangsúly helyeződik a kettőjük – folyamatosan egyre szorosabbá váló – barátságára (erről majd egy kicsit később), aminek következtében elég sokszor támadt olyan érzésem, mintha egy Team ICO anyag kellős közepébe csöppentem volna.[27529]Sőt, a Majin játékmenete nem csupán az előbb említett fejlesztőcsapat alkotásaiból, hanem rengeteg más programból is ihletet merít. Fogalmazhatnék úgy is, hogy az egész stuff innen-onnan összeollózott ötletek kollekciója, az egyes elemeket viszont sikerült elég jól megvalósítania és összefűznie a készítőknek, így ez cseppet sem válik zavaróvá. Alapvetően egy oldschool kalandjátékról van szó, ennek fényében különböző fejtörők abszolválása, illetve sok-sok ellenség leküzdése lesz a feladat, egészséges arányban adagolva. Partnerünk nélkül mindezek az akadályok – különösen a harcok – teljesíthetetlenek lennének, ez pillanatokon belül nyilvánvalóvá válik: a sötétség teremtményei rendkívül szívósak, szemtől szembeni ütközetben gyakorlatilag esélytelenek vagyunk velük szemben, ilyenkor tehát elengedhetetlen, hogy együtt dolgozzunk természetfeletti erők birtokában lévő társunkkal. Egymással karöltve már nagyon csúnyán lehet büntetni magunk körül mindent! Az egész metódus úgy működik, hogy parancsokat adunk ki a Majinnak, aki rögtön készségesen teljesíti is azokat: minél ügyesebben és gyorsabban dobáljuk neki az utasításokat, annál hatékonyabban tudunk megbirkózni a ránk támadókkal. Előfordulhatnak persze olyan helyzetek, amikor valamilyen oknál fogva mégiscsak magunkra vagyunk utalva: ilyenkor a leghatékonyabb módszer a lopakodás, ráadásul, ha sikerül megfelelő közelségbe kerülni a dögökhöz, egyetlen gyors támadással elintézhetjük őket hátulról. A küzdelmek egyébként eléggé egyszerű, mondhatni fapados irányítással zajlanak, a program ezen része nincs túlbonyolítva, ennek ellenére szerintem kifejezetten változatosra és szórakoztatóra sikerült a harc, hosszútávon sem válik monotonná. Ebben bizonyára szerepet játszik az is, hogy szerencsére nem csupán folyamatos csépelésből tevődik össze a stuff, hanem sokszor bizony gondolkozni is kell, mivel logikai feladatok is akadnak bőven. Külön öröm volt, hogy a bossok legyőzése is speciális taktikát igényel, és ezekre általában nem két percig tart rájönni. [27531]A Majin and the Forsaken Kingdom középpontjában a két főszereplő közötti kapcsolat áll, egyfajta egyensúlyhelyzetet szimbolizálva ezzel, hiszen egyikőjük sem boldogulhat a másik nélkül. Alapvetően vannak olyan feladatok, amiket csak a Majin képes végrehajtani, ugyanakkor sokszor épp nekünk kell őt kisegíteni. Az egészben a legszebb, hogy eme kölcsönös együttműködés során maga a kontrollert szorongató játékos is egyre jobban megkedveli ezt a különös teremtményt, aggódni kezd a sorsáért. Ez az érzés biztosan ismerős lesz azok számára, akiknek volt már dolga valamilyen Team ICO produktummal. Pár sor erejéig visszatérnék még arra, hogyan is működik mindez a gyakorlatban. Teszem azt, vannak olyan helyek, amiket csak mi vagyunk képesek megközelíteni, a hatalmas erőkifejtést igényelő, óriási méretű kapuk kinyitására viszont kizárólag partnerünk alkalmas – de ez csupán egyetlen példa a sok közül. A Majin erejét növelő különleges „gyümölcsök” megszerzése szintén a mi feladatunk lesz: ezek a térkép bizonyos pontjain vannak elhelyezve (hol könnyebben, hol nehezebben megközelíthetők), erősen ajánlott minél többet összegyűjteni belőlük. A játék előrehaladtával mindkét karakter ugyanúgy szinteket lép (illetve minden küzdelem után szorosabbá válik a barátságuk, ez is szintezve van), a számukra fellelhető dolgok azonban már eltérőek: míg főhősünknek általában új felszerelést, addig a Majin számára különböző képességeket szerezhetünk. [27532]Eddig csupa pozitívumról írtam szinte, de az élet sajnos most sem fenékig tejfel, ezúttal leginkább a külcsín az, amivel nem sikerült kibékülnöm. Bár akadnak olyan részek, amik összhatásukban nem festenek rosszul, ez még nem változtat a sajnálatos tényen: a program látványvilágán még lehetett volna csiszolni. Hangsúlyozom, a cucc nem néz ki rosszul, sőt akadnak kifejezetten szép helyszínek is (melyek egyébként igen változatosak, és a már felfedezett részek szabadon bejárhatóak bármikor), csupán lehetett látni ennél már jóval szebbet is korábban. Amennyire ráncoltam a homlokomat a grafika miatt, legalább olyannyira elnyerték a tetszésemet a fantasztikus zenék, melyek egyrészt gyönyörűek, másrészt mindig az adott alkalomhoz illőek. Az audio szegmensen belül szerintem ez a legerősebb része a programnak, ugyanakkor a többi hanggal kapcsolatos dolog is a helyén van. [27530]Bizonyára mostanra már mindenkinek kiderült a cikkből, hogy személy szerint nagyon jól szórakoztam a Game Republic legújabb alkotásával. A programot kisebb adagokra felosztva nyomtam, minden egyes alkalommal nagyjából olyan másfél-két órát töltöttem el vele, ebből a játékból úgy gondolom pont elég ennyi egyhuzamban (a szavatosság egyébként körülbelül olyan 15 órára tehető, de persze ez úgyis kitolódik, ha az összes ládát is meg akarod találni). Épp, mint egy valódi barátság kialakulásához, úgy a Majin igazi varázsának felfedezéséhez is időre van szükség. Ezen okból kifolyólag nem mindenkinél lesz telitalálat a cucc, de pontosan emiatt marad meg ínyencségként a jelenlegi piacon. A végső pontszám végül ezért lett nyolcas helyett hetes, mert bár szívem szerint előbbit osztanám ki neki, tudom, hogy sokaknak becsapós szám lenne, átverni pedig senkit nem akarok. Egy biztos: ehhez a játékhoz biztosan nem Youtube-os videók megnézésével fogsz kedvet kapni, [i]egyszerűen muszáj vele játszanod ahhoz, hogy megszeresd[/i]. (Ezt a remek játékot kiemelt támogatónk, a [URL]http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] bízta ránk tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható pesti vagy budai boltjukban, vagy webshopjukból megrendelhető. Banner a lap tetején, kattints és böngéssz!)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

32 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Magára a zenére én is, de hát ott vannak a többi hangok is ugye… 🙂

  2. Én kiválót adtam volna a zenére, mert szerintem nagyon jól el lettek találva. 🙂 Összességében 8-9/10.A kettő közt azért vacillálok, mert mér nem játszottam végig. 🙂

  3. Én is ezzel játszom éppen.Teljes mértékben egyetértek a cikkíróval. Bár szerintem a grafika is nagyon el lett találva. Nem egy Killzone3 de ehhez a hangulathoz (szerintem) épphogy passzol az ilyen stílusú graf. Sztem a legnagyobb durranás maga a Majin, az ember tényleg egyre jobban megkedveli ezt a kicsit bugyuta óriást :)Nekem bejön, részemről 8/10…

  4. Nekem is Nagyon bejön ( ICO ) már meg is vettem…

  5. Demó alapján gagyi!

  6. Azt hittem, ez több pontot kap majd. Mondjuk az tény, hogy bűn ronda.

    • Gyönyörű grafika, (lehetett volna még szebb is, de így is csodaszép)nagyszerű puzzle feladatok!Szerintem 9/10 és jobb mint bármelyik játék mint amivel játszottam korábban, de mondjuk a Portal a legjobb.

  7. A harcrendszerből a demóban csak annyit láttam, hogy négyzetnégyzetnégyzet, kör. Mitől lesz ez a későbbiekben változatos?

    • Leginkább azért, mert a program lehetőséget ad taktikázásra. Persze szimplán csépelni is lehet végig, de a lehetőség ettől még ott van.

  8. Köszönöm, az év utolsó kihagyhatatlan vétele!

  9. jó teszt, jó game.a demo bejött, nekem is beszerzős lesz idővel… 🙂

  10. szerintem ez egy rakat sz#r

  11. Túlságosan budget játék lett pedig volt benne potenciál…

  12. Alapból jónak tűnt, de a demó nagyon elvette a kedvemet. Rondán néz ki, béna a gameplay, az úgymond logikai feladatok meg hülyeségek. Nekem nem tetszett.

  13. “Végre van időm (hála Istennek véget ért az “”assetommihezkapjak”” korszaka), elolvastam a tesztet, megnézegettem a képeket, videókat… nem lehet rossz. Kölcsönben kipróbálnám. :)”

  14. Hát rám nem hatott a játék, nagyon nem tetszett a demó alapján, olyan gagyinak tűnt.

  15. Nagyon nem tetszik:(

  16. Ezt a játékot egyfajta tisztelgésnek érzem Ueda játékai előtt. Nem lehet őket emiatt bántani, én is egy olyan világot akarnék teremteni, ha játék designer lennék. Bejelentés óta várós, de nem lesz első napos vétel, ellenben az ICO Collectionnel és a The Last Guardiannal.

  17. Csak nekem tűnt fel hogy mostanában egyre több a 7-8 pontos játék? Stílustól függetlenül. (szerencsére a PS3 exkluzívok nem tartoznak ide)Ettől függetlenül nekem tetszik a demó alapján, a grafika kifejezetten finom!:)Most KZ3 gyűjtőire spórolok, de utána lehet hogy beszerzős lesz, mivel a ME2 kiesett a listámról.Köszi a tesztet Duke!

    • es ezt negativumnak tekinted?

      • Hát a 7 pont az tekinthető negatívumnak is ja…

        • “igaz, a 7-8-as mar rossz… :(“”A PlayStation.Community szerkesztősége szerint: 6 pont – 7 pontVannak jó pillanatai, alkalmas arra, hogy szórakoztasson, de valami hiányzik belőle ahhoz, hogy maradandó lehessen.A PlayStation.Community szerkesztősége szerint: 8 pont – 9 pontElsőrangú, ütős, minőségi produktum, amit tényleg bátran ajánlunk.Tetszik, korrekt, szeretjük. Soha rosszabbat!”””

          • “Koma, hol állítottam én azt hogy rossz??? Csak annyit mondtam hogy “”tekinthető negatívumnak is””! Ne forgasd ki a szavam, vagy szövegértésből vegyél néhány plusz órát…Egyébként meg erre senki sem kíváncsi úgyhogy be is fejezhetjük itt.”

          • “Nyugalom baratom, nem forgatok en semmit. En a pontszammal kapcsolatos irasodra reagaltam, nem pedig a Majin-rol alkotott velemenyedre. Es bizony amit a pontszamokrol irtal, az eleg eroteljesen negativ beutesu volt (mondhatni “”rossz””). Nem art, ha te is atolvasod ujra.Szep napot! :)”

  18. én már a demótól elrettentem.

  19. elvileg az en peldanyom is ideer valamikor a napokban. tema nagyon tetszik, a demo is jo volt. na meg a Folklore-os sracokrol van szo… oket pedig szeressem.7-es tokeletes.

  20. Jó a teszt és a játék is felkerült a listámra bár csak a végére. Az általam olvasott tesztek is hasonlóak, de így legalább nem nagyon lehet mellényúlni.

  21. Igen ez tipikusan a ‘jaj de imádom – mi ez a baromság’ középút nem nagyon van. Én kicsit izzadságszagúnak érzem(demo alapján), az alkotók próbáltak valami nagyon művészi/elvont világot alkotni ami nekem nálam nem jött be. Szeretem az elvont játékokat, de ez átbillent a mércémen.

  22. Ez a Majin egy minicolossus, érdekes game lehet… majd beszerzem a kötelezők után…