Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Machinarium (PS3, PSN)

Egyszer volt, hol nem volt, a vasfüggönyön túl, az Óperenciás tengeren is túl, éldegélt egy programozó. Egy nap ezt a (nem is annyira szegény) programozót felesége faképnél hagyta, és vitte a gyerekeket is. Teltek a napok, egyre jobban hiányoztak neki szerettei, ezért, hogy lefoglalja magát, úgy döntött, játékot készít gyermekeinek – de nem ám valami tucat holmit, hanem valami igazán különlegeset, amilyet azelőtt senki más. Legkedvesebb hobbija a barlangászat volt, így fogta az ott szerzett tapasztalatait, valamint saját képzeletét, és keményen dolgozott. Munkája végeztével azonban többet adott a világnak, mint azt ő maga hitte: megszületett az első szöveges kalandjáték, mely örökre nyomot hagyott a videojátékok történelmében!A hőskor furcsa, őrült figurái szöveges kalandjátékokkal ütötték el az időt — én mondjuk még jóval később is, köszönhetően a „Szakadt Csöves” című jó magyar klasszikusnak, mely a nyolcvanas évek végéről maradt fent és fogalmam sincs, hogyan került hozzám annak idején. A műfaj továbbfejlődését bár közvetve, de az Apple Lisa nevű számítógépe segítette elő, melyhez már egeret mellékeltek a grafikus felülettel kezelésére. A rágcsálót persze nem az Apple találta fel, a Lisa pedig nagy bukás lett magas ára miatt, de első alkalommal varázsolta az eszközt a pénzesebb háztartásokba. A sok monokróm betűhalmaz után látványosabb volt azonban a grafikai elemek megjelenése, melyet első körben néhány gyengécske illusztráció jelképezett, ám később egyre hangsúlyosabbá vált, lassacskán átvéve a játéktér szerepét a szövegtől, mellyel létrejött a kattintgatós „point and click” kalandjátékok műfaja. A sors iróniája, hogy a kedvcsináló témájául szolgáló [B]Machinarium[/B] abszolút mellőzi a szövegeket, mégis élvezetesen meséli el egy robot történetét szerelemről, hatalomról, korrupcióról, és teszi mindezt egy imádni való köntösbe csomagolva!

[YOUTUBE]ivyKIRVllaM[/YOUTUBE]A névtelen főhőst szó szerint kidobták a városból, ahol élt, és darabokban szállítják egy roncstelepre, ahol első feladata az lesz, hogy… összerakja magát. Egyből szembetűnik a hihetetlen grafikai megvalósítás, mely fityiszt mutat a mai szuperfejlett 3D motoroknak! Szemkápráztató, kézzel rajzolt helyszínek várnak felfedezésre a játékban, melyek szürreális stílusban lettek megalkotva egy jól felismerhető kelet-európai ízzel, mindez meglepő módon Flash technológiára építve. Én személy szerint nem vagyok oda az Adobe megoldásáért, de ez a játék kétség kívül meggyőző, a látvány magáért beszél. Nézzétek csak meg a képeket, mozgásban még jobb lesz!Az első pár feladat bemelegítésként szolgál majd, hogy át tudj állni a Machinarium gondolkodásmódjára. Bevallom, én már eléggé elszoktam az ilyesféle agymunkától, így sokszor vért izzadtam, mire sikerült kitalálni egy-egy megoldást. A készítők egyébként nagyrészt teljesíthető feladványok elé állítanak, se nem nyakatekertek, se nem túlbonyolítottak, de ez nem azt jelenti, hogy nem nehezek. Szerencsére az Amanita Design egy rendkívül jó megoldást gondolt ki az elakadt játékosok megsegítésére, illetve, hogy pontos legyek kettőt! A képernyő jobb sarkában található két ikon közül az egyik gondolatbuborék formájában ad támpontot arról, hogy egyáltalán mit kell csinálni, vagy mit kell megszerezni, de épp csak annyit, hogy el tudj indulni magadtól. A másik ikon egy könyvet ábrázol, és csak akkor érdemes használni, ha tényleg semmilyen ötleted
Demo:, ez ugyanis megmutatja a teljes végigjátszásból az adott helyszínre vonatkozó részt, egy az egyben. Igen, jól látod, de persze azért van itt egy kis csavar: a könyvön található digitális zárat csak egy monokróm horizontális shmup játék megnyerésével oldhatod fel, ami pont elég visszatartó erő ahhoz, hogy a lustábbak se nyúljanak állandóan a könyv után.Az alapfeladatok nagyrészt a megfelelő helyen történő tárgyhasználatra, kombinálásra, valamint puzzle részekre támaszkodnak, de akad jó pár minijáték is (például egy platform videojáték, Space Invaders), és mindezt hihetetlenül változatosan tálalja, monotonitásnak nyomát sem érezni. Érdekes, de a játék világában csöppet sem tűnik furcsának, hogy dialógusok híján beszélgetős részek sem kerültek a Machinariumba. Ez egyben azt is jelenti, hogy nyelvtudás egyáltalán nem szükséges a végigvitelhez, csak logika.Eredetileg PC-s műfaj lévén jogos a kérdés, hogyan sikerült megoldani az irányítást? Azt kell, hogy mondjam, bár nem olyan gyors, mint az egérrel, de számomra teljesen jól használhatónak bizonyult. A bal analóg kar szolgál a kurzor irányítására, a használható tárgyak pedig úgymond „odavonzzák” azt közvetlen közelükből, ezzel kicsit felgyorsítva a játék menetét.[41302]A point and click kalandjáték a kilencvenes években élte aranykorát, számtalan klasszikust adva játékvilágnak. Bizony, mikor az ember környezetében mindenki a Day of the Tentacle-t, vagy adott Monkey Island epizódot nyüstölte, nehezen tudta volna elképzelni, hogy aztán az ezredforduló után gyakorlatilag tetszhalottá válik a stílus, pedig ez történt. Szerencsére úgy látszik, hogy a Csipkerózsika-álomban szunnyadó műfaj számára a digitális terjesztés megindulása jelentette azt a bizonyos csókot. Őszinte leszek, magam sem tudtam, hogy vágyom egy ilyesfajta élményre, de roppant jól esett ez a falatnyi nyalánkság. Mindemellett ez korántsem azt jelenti, hogy minden kattintgatós kalandjáték ilyen jó, de a Machinarium számomra legalább annyira karakteres, egyedi, és művészi, mint a Flower, vagy akár az ICO.Külön tiszteletre méltó, hogy a cseh fiúk mindössze 1000 dolláros (mai árfolyamon olyan 220.000 forint) költségvetésből készítették el ezt a mesterművet, amire mindössze annyi rosszat tudok mondani, hogy egy csöppet rövidre sikeredett körülbelül 5 órás játékidejével.Szerény véleményem szerint egy klasszikust köszönthetünk a PlayStation Networkön, mely ráadásul a ma forgalomban lévő konzolok közül csak a Sony platformjaira látogatott el. (Jelenleg PlayStation Plus előfizetéssel ingyen vihető!) Mindenképpen megérdemli, hogy megbecsüljék!
[B]
Fejlesztő: Amanita Design

Kiadó: SCEE
Megjelenés: 2012. szeptember 6.
Ár: 2425Ft / 6.49£
Játékosok száma: 1
Kép: 720p, 1080i, 1080pHang: Stereo3D támogatás:
Demo:Move támogatás:
Demo:
Demo:
Demo:Méret: 184MB
PSN feltöltőkártya: [URL]http://consolecorner.hu/]Console Corner[/A][/b]

36 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Itt ott rendesen megdolgoztatja az agyat 🙂 Szeretjük!

  2. ….gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűűűű, végre valami faya, fagyok rá rendesen, és az isten áldja meg a fejlesztőket ezért a remekműért..:)

  3. Ez valami zseniális! :DA madárkánál elcsesztem 1-2 órát. Ha nem nézek utána a neten, ezt nem tudtam volna megcsinálni. Nagyon jó játék!

  4. Imádom ezt a játékot, 10 pont úgy ahogy van.

  5. Nagyon jó kis játék, az biztos!

  6. Jó kis játék, nekem PC-re van meg collector’s edition-ben.Az is meseszép!!!

  7. Jó játék csak elakadtam benne.:)

  8. ma lett meg a 101%, zseniális game

  9. Remek kis játék!Azok a figurák.. 😀

  10. Én már ki is játszottam. 🙂 Persze ha pc-n nem toltam volna, akkor nem lett volna meg ilyen hamar. :DJó volt újra játszani.

  11. Marha jó kis játék volt.

  12. elsőre nehéz volt de másodjára már nagyon vágtam 😀 remek játék! már megérte a +ra előfizetni hogy ez a game free volt 🙂

  13. Pazar darab, kellemes időtöltést nyújt és nem utolsósorban remek agymozgató. Amúgy nem komálom a point and click játékokat, de ez megfogott.

  14. Egyik legjobb point and click játék, nagyon imádom! 🙂 <3

  15. Az Amanita Design-nak nemrégen jelent meg egy új játéka, a Botanicula. Google it! : )

  16. “””Bevallom, én már eléggé elszoktam az ilyesféle agymunkától””Velem együtt! A játék elején csak csipáztam, hogy ennyire elhülyültem, de aztán beindultak a rozsdás kerekek és ment mint a karikacsapás! :)Hosszú ideje ez volt az első játék amit nem bírtam abbahagyni amíg nem értem a végére, csodálatos délután volt! :)”

  17. pc-n végigvittem, hibátlan p&c játék!

  18. Lejátszottam! Nekem nagyon tetszett!

  19. Én végigjátszottam és nagyon nagyon tetszett! *****Végre egy aranyos gondolkodásra késztető játék. A növényház volt nekem a necces rész, muszáj volt lesnem a megoldásokat :S Nagyon örülnék még ilyen játéknak a jövőben is!!! 🙂

  20. PC-n végig vittem és nekem nagyon bejött,úgyhogy ajánlom fogyasztásra. És ilyenkor nagyon bánom, hogy nem vagyok pluszos!

  21. Tényleg változatos, szuper kis játék, el lehet vele szöszölni. Bár most épp el vagyok akadva. A vasárnapom erre ment rá. Utoljára ilyen játék amivel játszottam a Stupid Invaders volt jó régen, az is a kedvencem volt.

  22. Óriási játék, nekem idén eddig az év játéka. Grafika, zene fasza, némelyik ötlet zseniális. Örülök, hogy csináltatok róla tesztet, hátha pár kocka is rákap és használja az agyát is, mert egy killzone vagy egy god of war ehhez képest kutyafasza.

  23. Lost vikings óta nem játszottam ilyesmikkel. Most sem fogok. De a képek tényleg szépek.

    • Mindenképp adj egy esélyt neki, én is flegmán álltam hozzá de pár perc alatt telejsen magábaszippantott. MOH és COD meg Far Cry között kifejezetten jólesik egy ilyen game.

  24. Nagyon jó game! hangulatos és jó pár órát el lehet vele lenni! ráadásul a ps plusal ingyen volt 😀 mindenképp megéri kipróbálni!

  25. Elakadtam a börtönnél, de akkor sem használok segítséget ha beledöglök !! Beledöglök…

  26. PC-n megvan , csak már PC-m nincs . :[ Így nem is tudtam befejezni . ÓRIÁSI GAME !

  27. Szuper! Egyszer elkezdtem,de utálok PC-n játszani,úgyhogy töröltem.Most itt az alkalom befejezni,éljen!

  28. Ez a program egy mini csoda! A zenéje, az apró kis animációk, frenetikus hangulata. Még ilyet Amanita Design!

  29. Egyetértek. Jól esik egy ilyen játék kikapcsolódás gyanánt a henteldék és a több napos rpg mutációk mellé.

  30. Nekem volt 8 óra is mire végigvittem. Nagyon jó játék, minden korosztálynak ajánlható.

  31. Csatlakozom az imádathoz! :)Végigtoltam egyszer egyedül, egyszer a hatésfélévesemmel, aztán a trónörökös még hatszor – és nem úgy néz ki, hogy megunta volna. Ha nem ingyen adták volna, akkor is megéri a 3.000,-Ft körüli árát.Folytatást!

  32. Tuti végigviszem, aranyos!! Az agynak meg kell forognia:)

  33. Imádom! 🙂 Pár hónappal ezelőtt OSX-en már végig vittem, nagyon tetszett! Most PS Plus-szal ingyen ajándék 🙂