Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Little Big Workshop (PS4, PSN)

Nagy álmok tervezőasztala.

Jött egy megrendelés, az ügyfél szeretne húsz darab asztalt. Nem bonyolult, szükségünk lesz egy falapra és négy lábra. Mondjuk össze is kellene szerelni, úgyhogy kell egy munkaállomás, ahol mindezt rendes körülmények között megoldja a frissen felvett munkaerő. Hogy hatékonyak legyünk és mielőbb elkészüljön a rendelés, célszerű lenne több emberrel és több munkapaddal számolni, illetve kell egy külön hely, ahol összeszerelik és szállításra készre pakolják a terméket. Ha már a helységeknél tartunk, egy pihenőszoba is jól jönne az embereinknek, ahol friss kávéval és egy menet csocsóval kiereszthetik a gőzt és felkészülhetnek a következő műszakra. Na, máris nem olyan egyszerű egy műhelyt vezetnünk, pedig ez még csak egy mezei asztal, nem fogunk extra színekkel, fém- vagy műanyag alkatrészekkel bajlódni. De mi lesz, ha gyerekjátékokat, kerékpárt, netán robogót kérnek majd tőlünk? A Little Big Workshopban pontosan ezekkel a kihívásokkal nézhetünk szembe.

Eleinte egy 3 helységből álló kis épületünk van, alig fél tucat alkalmazottal, és egy menüponttal, ahol szemmel követhetjük a piac igényeit és a különböző termékek eladási árait. Választunk egy elsőre könnyen vállalható megrendelést és elkezdjük feltölteni műhelyünket a szükséges munkaállomásokkal. Ezzel el is érkezünk a game egyik központi mechanikájához, mert ennek a résznek rendkívül nagy fontossága van a játékban, nagyon nem mindegy, miből mennyi található nálunk és mit hogyan szervezünk össze. Egy rendelés elfogadásánál lépésről lépésre meg kell terveznünk, hogy melyik alkotórészt melyik asztalnál készítjük el, majd, hogy hol rakjuk össze, de még azt is, hogy milyen alapanyagból dolgozunk, hogy a végeredmény találkozzon a megrendelő igényeivel külalak és tartósság szempontjából.

Kezdetben a fa megmunkálására használható munkaterület kiszolgálja majd az igényeket, de később szükséges lesz beszerezni a már említett többi anyaghoz megfelelő berendezéseket. Külön festőrészleget, padot, ahol a műanyagot tudjuk formára önteni vagy ahol fém paneleket fogjuk előkészíteni. Minél több alkatrészből áll egy tárgy, annál terjedelmesebb tervezési és szervezési rajz vár majd arra, hogy minden részletet a megfelelő helyre igazítsunk. Ha kell vagy ötféle fém hozzávaló, de csak egyetlen helyen tudjuk ezeket elkészíteni, akkor nagyon sokáig fog tartani a rendelés leadása, tehát érdemes logikusan felmérni a lehetőségeinket és átgondoltan szétosztani a munkát. Lehet, hogy valami nagyobb bevétellel jár, de ahhoz elképzelhető, hogy jócskán be kell ruháznunk műhelyünk kibővítésére. Volt, hogy én is belecsaptam egy jó kis kerékpár bizniszbe, aztán hamar rájöttem, hogy a világhírű Szat Inc. még nem áll készen erre a projektre. Vagy vásárolnom kellett volna egy tucat új eszközt, ami csődbe viszi a céget, vagy azzal dolgozom, amim éppen van, viszont a korlátozott lehetőségeim végett durván kicsúsztam volna a megadott határidőből. Így történt, hogy ez a vezető cégbirodalom visszament még kerti törpéket és bongókat gyártani.

Fejlődni a kihívások teljesítésével tudunk, amik több, bronz-ezüst-arany és egyéb szintekre vannak tagolva, és lényegében ezek adják a játék karrier részét. Ezek az elvárások nem szolgálnak sok újdonsággal a tycoon stílus ismerőinek számára: el kell érnünk egy szerződő fél bizalmi szintjét, teljesített rendelés számot vagy előírt bevételt lesz muszáj teljesítenünk. Ahogy haladunk előre, úgy érünk el magasabb szintet és nyílnak meg fejlesztési lehetőségek. Jobb munkaállomásokat vásárolhatunk, bővíthetjük a telephelyünket vagy egy alkalmazottból csinálhatunk valamelyik nyersanyaghoz kitűnően értő specialistát. Lesznek állandó klienseink is, akik folyamatosan újabb extra megrendelésekkel keresnek majd minket telefonon. Azon túl, hogy ezek javarészt könnyebben elvégezhetők, mint a többi, amik közül alapból válogathatunk, de emellett ezek sokszor hozzásegítenek minket a fejlődésünkhöz szükséges challenge-ekhez.

Ahhoz, hogy minél jobban tudjunk terjeszkedni és sikereket érjünk el, minden részletre ugyanannyira kell ügyelnünk. A különleges megrendelések ugyanúgy fontosak, mint az összetettebb műveletet igénylő, de magasabb bevételt jósló szerződések. Lépkednünk kell a szinteket, így az ezekhez szükséges feladatok teljesítése sem maradhat el. És ez még csak a tágabb értelmezése a menedzsmentnek. Dolgunk lesz a munkásainkkal, figyelni kell mind mentális (milyen a hangulatuk, ne égjenek ki), mind fizikai állapotukra (ne csússzanak el és sérüljenek meg munka közben). Célszerű a telephelyünket is úgy berendezni, hogy a munkafolyamatok körforgása akadálymentes legyen. Külön területeket adhatunk meg, hogy hova pakolják a beérkező nyersanyagot és merre tárolják az kiszállításra váró termékeket. Ha már több, ugyanolyan állomásunk van, azokat célszerű lesz egy összesítő táblán együttesen vezetni és nem mindet külön-külön. Szerencsére a cucc kínál lehetőséget a fontos részek monitorozására, pont annyira teszi ezzel összetetté a programot, amennyi még vállalható.

Érdekes kis adalék, hogy olykor egyéb problémákra figyelmeztet a játék, amiket érdemes igen hamar orvosolnunk, mielőtt nagyobb kár keletkezik. Ez lehet egy rágcsáló kolónia megjelenése, netán a konkurenciától érkező ipari kémkedés is. Kezelni ezeket igen egyszerű, nem is zavaró a jelenlétük, pusztán elérik, hogy egy pillanatra se lankadjon a figyelmünk. Egy biztos, nagyon megfontoltan tanácsos játszanunk és fejlesztenünk, különben pillanatok alatt befuccsolhat az addig dédelgetett vállalkozásunk. Pont emiatt kicsit hiányzik is valami másik játékmód lehetősége. Mondjuk egy előre berendezett, már javában működő megavállalat irányítása vagy egy teljesen büntetésmentes sandbox mód. Habár a játék automata mentése rendben és viszonylag sűrűn teszi a dolgát, lehet, hogy egy korábban elkövetett hiba később bosszulja meg magát és kezdhetünk mindent elölről. Más mód pedig egyelőre nincs a cuccban, csak a semmiből felépíthető cég indítása, ami nem biztos, hogy elég lehet egy második nekifutásra.

Ami a hasonszőrű címekből talán jobban kiemeli a Mirage Game Studios alkotását, az az ötletes koncepció ezzel a terepasztalos, makettes szettinggel. Nagyon sokat dob a cukiság faktoron a kis munkások bohókás kinézete, még akkor is, ha különösebb funkciója nincs igazán. Igazi egyszer elsülő fegyver ez: fél óra múlva már teljesen ignoráljuk majd a raktárunk mellett elterülő ceruzahegyezőket és filctollakat. Ettől függetlenül jár a pacsi az elgondolásért, a tycoon stílus állóvízét mindenképp felkavarja kicsit. A részleteket meg külön kiemelném, nagyszerű látni a termékeink és azok alapanyagainak részletességét. Legyen szó bármilyen megbízásról, tökéletesen kivehető lesz, hogy épp min is dolgoznak apró beosztottjaink. Ezzel ellentétben a hangok és zenék teljes mértékben csak kiszolgálás szintjén vannak jelen, semmiféle egyediséget nem tudnak felmutatni, bár nem is idegesítettek hosszú órák elteltével sem, ami valamilyen szinten pozitív kritika.

A teljesen érhetetlen bugok már kevésbe. Túl sokszor fordult elő, hogy ikonok, adatjelzők tűntek el hirtelen a képernyőről egy rákattintást követően és csak egy visszatöltés mentette meg a helyzetet. Mondjuk legalább akkor is működik, ha a hiba után kattintunk a save, majd load gombokra. Volt, hogy a rendszer jelezte a patkányok meglepetésszerű látogatását, de ezt kezelni már nem tudtam, miután az ikon és a hozzá köthető akció köddé vált. A játékban található billboard-ok arra szolgálának, hogy egyszerűsítsék és automatizálják az ahhoz kapcsolt állomásokat, mégis sokszor elfelejtette a folyamatos karbantartás utasítását. Nem hiba, inkább csak a játékmenetet nehezítő apróság a tutorial könnyelműsége, aminek köszönhetően külső segítségre volt szükségem a műhelyem bővítésére, annyira nem értettem elsőre, hogy miért nem engedi ezt a lépést a rendszer. Nem olyan iszonyatos gondok ezek és nem csorbítják túlzottan az élményt sem, sőt, nagyja korrigálható egy patch kiadásával, de azért jó ha feljegyezzük, mivel érdemes számolni.

Amikor még a tesztelés előtt utánanéztem, hogy mire számíthatok, elsőként az elkészíthető termékek összeszerelési menedzsmentje fogott meg a legjobban. Jó pár óra játék után is állítom, hogy ez a progi legcsábítóbb része, persze az arra fogékonyak számára. Minden hasonló típusú game megmutatta már, hogyan kell egyengetni egy céget, kórházat, vidámparkot, sőt, az is sanszos, hogy ezt jobban is csinálták. Az viszont biztos, hogy ezek után hiányolni fogom az itt megismert részletességet. Mert rendben, építsünk fel egy hullámvasutat. De mi a helyzet a sínekkel, milyen típusú és minőségű fémből készültek? A rajtuk futó kocsik műanyag borításait milyen sorrendben rakták össze a fém vázzal?
Nem lett ugyan világmegváltó játék a Little Big Workshop, de olyan kellemesen és összetetten mutatja meg az ipar ezen részét, hogy meleg szívvel ajánlom minden nagyravágyó ”kanapé-vállakozónak”.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: HandyGames
Fejlesztő: Mirage Game Studios
Megjelenés: 2020. szeptember 24.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás