Koronavírus – az Xbox feje szerint 2021 elején érezhetjük a hatását

Leálltak a dolgok, nincsenek forgatások például.

Phil Spencer, az Xbox feje a Business Insidernek beszélt arról, hogy milyen hatásai voltak, vannak és lesznek a videojáték-iparra a koronavírusnak.

Hiába dobta meg jelentősen a videojáték-használatot és -eladásokat a karantén, az ipar a járvány hosszú távú hatásait 2021 márciusára érezheti majd. Azok a játékok, amelyeket a következő évben vagy utána adnának ki, komoly problémákba ütközhetnek, amelyek késésekhez vagy elkaszálásokhoz vezethetnek.

A nagyköltségvetésű, úgynevezett “AAA” játékok elkészítése évekbe telik, és több száz vagy ezer ember dolgozik rajtuk a világ különböző pontjain található irodákban – a munkavégzés a világjárvány alatt szinte lehetetlenné vált. Például távmunkában nem lehet felvenni a színészekkel a jeleneteket, ahogy az audiomunka is nehézkes.

A videojátékok esetében a színészeket speciális ruhákba öltöztetve rögzítik a jeleneteket, amelyeket utána átültetnek a programokba – ezt “motion capture-nek”, vagy röviden “mocapnek” nevezik.

“A mocap gyakorlatilag teljesen leállt. Nem megyünk be a mocap stúdiókba. Ha minden animáció fel van véve és a különféle grafikai területeken van még dolgod, vagy a textúrákkal, esetleg hasonlókkal, akkor jobb helyzetben vagy. Ha nagyobb mennyiségű audiomunkára vársz – például ha szimfonikus zenekarokkal vagy ilyenekkel van dolgod – vagy a mocapre, akkor most nem tudsz haladni, és próbálsz azokkal előrébb jutni inkább, amelyekkel tudsz” – fejtette ki Spencer.

A már elkészült játékok marketingjét és forgalmazását megnehezíthette ugyan a járvány, de komoly akadályokat nem gördített eléjük a digitális korban – a folyamatban lévő projektek hatását azonban 2021 elején érezhetjük igazán.

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Őszre mondják a vírus második hullámát … úgy hogy valós lehet ez az előrejelzés. 🙁