Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

KNACK 2 (PLAYSTATION 4)

Ha a Knack 2-t egy családi metaforával kellene körülírni, akkor minden bizonnyal arra a nagymamára voksolnék, aki a családi összejövetel elején túl sok tojáslikőrt iszik, mely következtében csendesen elszunnyad a fotelben és mindenki elfeledkezik a létezéséről is egészen addig, míg el nem kezdik összetakarítani a romokat a buli után. Amikor tavaly a PlayStation Experience rendezvényen bejelentették a játékot, ment is a kollektív fejvakarás, mert a Knack első része minden erénye ellenére is a csalódást keltő launch-címek közé tartozik, mely a jópofa alapötlet ellenére sem grafikailag, sem a játékélményt tekintve sem tudott kiemelkedő élményt produkálni. Bejelentést követően aztán a [B]Knack 2[/B] szinte teljesen lekerült a horizontról, és bár folyamatosan jöttek ki az új infók és trailerek, valahogy a kollektív köztudatból teljesen kiesett a játék… egészen a premierig. Ez a szinte teljes rádiócsend jelentheti azt, hogy az adott produktum annyira gyenge, hogy a kiadó így próbálja minimalizálni az anyagi / presztízst érintő veszteségeket, vagy, mint ahogy az esetünkben valószínűleg történt, az első rész hibájából tanulva a Sony most nem ígérte le a csillagokat az égről, hanem hagyták, hogy a game érdemei magukért beszéljenek. Erre persze nem volt semmi szükség, hiszen a Knack 2 képben az év egyik legkellemesebb meglepetését köszönhetjük. [YOUTUBE]peYgPDKFXIA[/YOUTUBE]A pozitív felütést követően huppanjunk bele a hullámvasút lefelé száguldó kocsijaiba, és jöjjön a Knack 2 egyik legnagyobb negatívuma, a sztori.Nyilván egy platformernek nem feltétlenül kell világmegváltó történettel lehengerelni a játékost, de azért nem árt, ha sikerül egy épkézláb, neadjisten’ jó poénokkal alaposan megszórt cselekményt tolni az ugrándozás alá. Láthattunk erre példát bőségesek a Sony exkluzívok sorában, elég csak a Ratchet & Clank szériára gondolni, tesztalanyunk esetében azonban láthatóan zéró energiát fordítottak a forgatókönyv megírására, így, ha nem elég az, hogy gonosz robotokat kell megállítani, akkor… nos öleld meg a kemencét, mert más nincs. A cselekmény ráadásul tele van olyan logikátlanságokkal, mint hogy a világ megmentése közben, amikor hőseink végre szusszanhatnának egyet, Knacket teljesen feleslegesen beb*sszák egy halálos veszélyekkel teli akadálypályára, mert éppen egy harcművészet-centrikus népcsoportnál vannak, és „náluk ez a szokás”. Páff. Különösen érthetetlen a dolog annak a fényében, hogy a játék történetét a God of War sorozatért felelős forgatókönyvíró hozta össze, és ugyan Kratos kalandjai soha nem haladták meg egy rosszabb Conan ponyva színvonalát a nyolcvanas évek szívéből, legalább adtak egy stabil hátteret ahhoz, hogy most éppen miért kell ellenfelek hordáit a másvilágra küldeni. Szerencsére a történetért kárpótlást nyújt a játékmenet, mely meglepően stabil teljesítményt hoz szinte végig. Ugye az első Knack legnagyobb húzóereje az volt, amikor robotizéd méretét szabadon változtatva oldhattál meg logikai feladatokat, és ez a funkció szerencsére megmaradt a második részre is, csak most éppen sikerült sokkal szórakoztatóbb formában tálalni a dolgot. Ugyan a feladatok nyilvánvalóan ismétlődnek (eskü az első Tomb Raider óta nem tologattam annyi ládát, mint ebben a játékban…), a különféle ideiglenesen használható elementál képességeknek hála mégis sikerül belevinni egy kis csavart a logikai feladatokba, így nem válik monotonná a hát… ömm… ládatologatás. Maga a játékmenet egyébként két részre oszlik, az egyikben általában A és B pont között kell áthidalni a távolságot, melyhez gyakran kell igénybe venni Knack méretével történő jojózást, mert az apró járatokba monstrumként nehézkesen lehetne bepréselődni, míg apró verzióban az ellenfelek leküzdése és a tárgyak mozgatása okozna problémát. Nyilván felnőtt fejjel egyik feladat sem okozott túlságosan nagy gondot, de volt hogy egy-két percre sikerült azért megakasztani a játéknak ami nem rossz teljesítmény egy alapvetően gyerekeknek szánt címtől. Az ugrálás mellett a másik nagyon fontos része a Knack 2-nek a harc, mely ugyan nincs túlbonyolítva (a Négyzet az ütés, a Kör pedig a rúgás), idővel a megtanulható trükköknek hála némi változatosság azért beköszön a csihipuhiba és persze az ellenfelek is evolveálódnak (nesze neked nyelvújítás!), ezzel rákényszerítve Knacket a változatos harcstílus kialakításáéra. Ehhez jön hozzá, hogy adott helyszíneken hősünk különleges képességekre is szert tesz, mely a speckó harci mozdulatok alkalmazhatósága mellett a logikai feladatokra is kihatással van. Nem is lenne igazi platformer a Knack 2 ha nem lenne benne csomó gyűjtögethető miafene, de szerencsére itt különféle érmék, vagy halott sündisznótorzók helyett értelmes dolgok után kell kutatni.Első körben például ott vannak a kék energiát tartalmazó ládák, melyek kellő mennyiségben történő felhalmozását elosztható képességpontokkal jutalmazza a játék, így téve Knacket egyre erősebbé és agilisebbé. A másik (és sokkal ritkább) cucc az igazán eldugott helyekből kihalászható gadget darabka, amiből ha sikerül összegyűjteni az előirányzott számú részletet, akkor egy, a játékmenetet jelentősen megkönnyítő szerkentyűt lehet összerakni… csak az a gáz, hogy ezeket a darabkákat random dobálja a gép; igaz, mindig van legalább két-háromféle választási lehetőséged, hogy mit szeretnél.Nem ejtettünk még szót a látványvilágról, mely vadul csapong az impresszív és a „Véletlenül nem egy PS3 játékkal játszom?” színvonal között.A betanulószakasz rögtön a játék legocsmányabb pályájával indít, melyet egy buja dzsungel és felfedezésre invitáló inka templomokkal szegélyezett, kifejezetten dögös szakasz követ (kis Uncharted fíling kajak befigyel), de aztán két helyszínnel arrébb a Kung Fu Panda leselejtezett díszletei között kell ugrálnod, így általánosságban nézve nincs gond a játék látványvilágával, ám a színvonal sajnos erősen ingadozó. Nagyobb baj, hogy az évtizedes múltra visszatekintő „bal analóg kar mozgás, jobb analóg kar kamera” elrendezést a játék megtöri, és a jobb analóg karra a dashelés került, ami ugyan hasznos mozdulat, de nem annyira, mint hogy minden szituációban pontosan lásd, éppen mit is csinálsz… Igen, a fix kameranézet miatt minden bizonnyal többször lesz olyan szitu, hogy nem veszel észre fontos dolgokat, de a megengedő checkpoint rendszer gondoskodik róla, hogy túl sok bosszúság azért ne érjen. Ezt (és azt a bosszantó tényt, hogy az emberi segítőid misztikusan oda tudnak teleportálni két másodperc alatt, ahová neked 20 percig kellett piruettezve ugrálni) leszámítva a játék teljesen rendben van, egy két apróbb technikai bakit leszámítva. [YOUTUBE]eGEjVDPBGrs[/YOUTUBE]Nem volt még szó a Knack 2 egyik legjópofább funkciójáról, a drop in / drop out co-op multiplayerről, melyet offline tudtok kipróbálni egy nagy adag családi móka reményében. Említettem ugye fent, hogy a harc ugye nem túl bonyolult, de ha egyszerre két játékos esik neki az ellenfeleknek, akkor már a bossok sem jelentenek az égvilágon semmilyen kihívást. Mivel végig egyetlen képernyőn játszódik az akció, néha visszaköszön a régi LEGO játék flash, amikor egymást akadályozva bukdácsolsz előre a pályán, így ezt tudjuk be a nosztalgiának, meg amúgy is örömünnep lassan a lokál multiplayer bármiféle megnyilvánulása.Összességében a Knack 2 ugyan nem váltja meg a világot, de ez nem is áll szándékában, ellenben egy kifejezetten élvezetes és jópofa ötletekkel telezsúfolt platformer, mely tizenpár órán keresztül szórakoztatja az ugrándozásra éhes gyereket / örökifjú felnőtteket, miközben sikerrel bizonyítja, hogy az olyan frachise-ok is megérdemelnek egy második esélyt., melyekre senki sem számít már érdemben… Emiatt pedig már megérte elkészíteni ezt a játékot.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha te is nekivágnál a vidám kalandnak – akár egyedül, akár társsal -, akkor megvásárolhatod a [a http://platinumshop.hu/product/7501/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Ugyessegi/Knack-II-2]Platinum Shop[/a] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a kék linkre bökve egyszerűen meg is rendelheted.)[/i]

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

8 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Majd egyszer olcsón…

  2. A látványosság szerintem simán megérne egy jó minősítést, teljesen rendben van és atomstabil a 60 fps még így is.

  3. Teljesen korrekt játék, végigjátszás után meg van bőven tenni való benne. Kérdés hogy mennyire igényli ezt az ember. Én szerintem majd podcastok hallgatása közepette megcsinálom a trialokat. A Resi 7 mellett az év meglepetése!

  4. Számomra rejtély ennek a folytatása, az első rész enyhén szólva is egy bosszantóan gyér játék volt.

  5. A fém és jég Knack meg valami brutálisan fest mozgás közben!

  6. Nekem tetszik ez a játék. Ketten kifejezetten kellemes, de egyedül is bátran csatangoltam akár hard nehézségen is. A látvány tényleg felemás kicsit. Knack zsugorodása és növekedése látványos és szórakoztató.Ha az első részt a gyerekek Dark Soulszaként aposztrofáltam, akkor a második az ő Uncharted/God of Warjuk. A törpémmel biztosan ezt a stuffot tolnám.