Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Klaus (PlayStation 4, PSN)

Bár már eddig is igen szép számban jelentek meg remekbeszabott platformerek a Sony konzoljaira, a [B]La Cosa Entertainment[/B]nek sikerült tovább emelni a nívót, és egy egészen kiváló PlayStation exkluzív anyaggal, a [B]Klaus[/B] című stuffal lepte meg az indie-játékok és egyben logikai-platformerek szerelmeseit. Bár első blikkre még számomra is újnak hatott a Klaus, kisebb kutatómunka után kiderült, hogy a játék egy igen korai és kezdetleges változata még 2012-ben, az okostelefonok frontján próbálkozott elnyerni a játékosok kegyeit – akkoriban még ingyenes címként. Az alappillérek megtartásával, de a kor és a technológiai követelményeknek megfelelően természetesen új köntösben tért vissza a Sony negyedik játékállomásra. Maga a cím a logikai platformerek sorát erősíti, különleges narratívával, kiváló hangzásvilággal és rendkívül stílusos látványvilággal.[65106] Főhősünk Klaus, pontosabban ez a név van annak a fickónak a kezére írva, aki minden emlékétől megfosztva egy pincében tér magához. A feladatunk egyértelmű: ki kell szabadulnunk a többszintes komplexumból, miközben megpróbáljuk megfejteni, kik vagyunk valójában, és hogy mi is történt velünk. Ennek a folyamatnak a felvázolásához a fejlesztők egy rettentő ötletes módit találtak ki. A kis nyakkendős fószer minden gondolta a helyszíneken fellelhető különböző pályaelemekre vetül ki, sőt maga a főszereplő is tisztában lesz rövid idő után a ténnyel, hogy mi, a játékosok segítjük az előrehaladását. Vicces volt megélni, ahogy a korai etapokban még kifejezetten lelkesedik a beavatkozásainkért, s egy csapatnak tekinti magát velünk, majd később egyre inkább elkezdi frusztrálni, hogy már megint „kívülről” szólnak bele az ő dolgába. Egyébként nem is emlékszem olyan játékra, amely ilyen szinten és ennyire frappánsan kacsintott volna ki a játékosára. Ahogy haladunk előre a szinteken, áthidalva az egyszerűbb akadályoktól kezdve a veterán platformeresek szemét könnybe lábasztó kihívásokig, úgy tudunk meg egyre többet a titkokról, főhősünk életéről, énjéről, és egyébként még rengeteg mindenről.
[YOUTUBE]ldpuTnmVvpE[/YOUTUBE]A rendhagyó történetmesélés mellett a progi gameplay mechanikája sem hétköznapi, lévén a kis fickó irányítása mellett (sőt akár egyszerre) a pályán elhelyezett lifteket és különböző platformokat is mozgatnunk kell a DualShock 4 érintőpaneljének igénybevételével, ami nem egy esetben jelentett komoly kihívást. Nagyon megijedni persze nem kell, a sűrűn elhelyezett ellenőrzőpontok és a viszonylag könnyű és pontos kezelés biztosítani fogja a folyamatos haladást. Kissé spoileres lehet megemlíteni ugyan, de a játékmenet a későbbiekben változik, K1, Klaus túlméretezett ikertestvérének megjelenésével. Mozgása Klaus-szal ellentétben lomha, ereje viszont többszöröse a kisemberének, ráadásul a ruháját képes ejtőernyőként használni. Kettőjük között a helyszínektől és a megoldandó feladatok függvénytől szabadon váltogathatunk majd, az eltérő méreteikből adódó különbséget és a speciális képességeiket pedig maradéktalanul ki kell használnunk a siker érdekében. Klasszikus értelemben vett gyűjtögetnivalókkal ugyan nem kecsegtet a szoftver, azonban minden világban átléphetünk egy titkos pályára, ami valamilyen szinten meglepéseket tartogat. Ezeken a helyeken szerezhetjük meg Klaus elveszett memóriájának darabjait és itt kaphatunk a korábbi életéről információkat.A Klaus hat eltérő világának 100-nál is több szobája első végigjátszásra hozzávetőlegesen 5-7 óra játékélményt biztosít, ami ráadásul igen gyorsan el is szalad, lévén a progi a szó legszorosabb értelmében játszatja magát (magam is alig bírtam letenni). A stílusos design, az egyszerű és egyben remek játszhatóság, illetve a sztori dögös egyveleget alkot, kiváló egységgé kovácsolva a címet. A stuff rejt némi újrajátszási faktort is, így aki azt végigjátszotta, az ismételten nekiveselkedhet a korábban elhagyott memóriadarabkákért, a második befejezésért, sőt az Arcade módban még az idővel is felveheti a versenyt.
[B]
Fejlesztő: La Cosa EntertainmentMegjelenés (PS4): 2016.01.19.
Ár: 5990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080pHang: sztereó3D támogatás: nincsMove támogatás: nincsMéret: 4.7GB[/B]