Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING (PS3)

R. A. Salvatore, Todd McFarlane, Ken Rolston. Három név, amit ha ismer az ember, akkor máris felfokozott várakozásokkal tekint egy olyan játékra, melyet ők hoztak össze. Mert ugye Salvatore jegyzi a Sötételf-trilógiát és Drizzt Do’Urden karakterét, Todd a Spawn figurájával lett híres, Ken pedig az Elder Scrolls III és IV vezető dizájnere volt. Ám veszélyes is ez a felfokozottság, mert az ember az ön-hypeolás hibájába esvén esetleg olyan dolgokat fantáziál bele az anyagba, amiket még a Forgotten Realms birodalom is megirigyelhetne. A [B]Kingdoms of Amalur: Reckoning[/B] különben egy készülő MMO világból merített, és így lett belőle offline játék, ami nekünk szerencse – legalábbis nekem, aki rühelli az online világokat minden téren (bár online is megjelenik Amalur világa majd valamikor). Megjegyzem, hogy a Reckoning a Mass Effect 3-mal is összefügg oly módon, hogy a két játék demója exkluzív cuccokat nyit meg a másik teljes verzióban (azonos platformon játszva természetesen), pontosabban egy-egy fegyvert és páncélt kapunk, ami elég ügyes árukapcsolás, bár szerintem a ME3-mat már sokan várják messiásként amúgy is márciusban.A történetről jó szokás szerint most is csak alapdolgokat tudunk meg: egy szokásos háború jó és rossz között, ahova a főhős, mint aktuális problémamegoldó ember érkezik, és majd később sok párbeszéden keresztül megismeri a tudnivalókat is. Emberünkről (vagy elfünkről) így nincs sok információnk, csak annyi, hogy behozták a többi hullával együtt a harctérről, ám ő az egyetlen, akin a gnóm tudós sikerrel alkalmazza grandiózus újraélesztős találmányát, a Lelkek Kútját, de az új élethez nem járnak a régi emlékek, szóval tiszta lappal indulhatunk. Ez a tiszta lap a sorsunkra van a legnagyobb hatással, mivel ez egy lényeges játékelem lett… de erről majd később.Szóval generálunk egy figurát a két ember / két elf választékból, és a kissé borongós kezdőpálya után elkezdhetjük a nagy kalandot!

[YOUTUBE]_xEr5HBoKhA[/YOUTUBE]Kalandunk elsősorban harci cselekményekből áll, mivel ez itt egy kőkeményen akció alapú játékmenet. Az alcím is emiatt lett az, ami, mivel a harc fő eleme az ide-oda gurulós vetődés, amit vagy védekezésül teszünk, vagy pedig azért, hogy támadólag fellépve meglepjük vele az ellenséget. A mágusokkal szimpatizálók ne ijedjenek meg, mert ez a kaszt is nagyon jól játszható, akárcsak a lopakodós forma, hiszen alapvetően ez a három az, amiből építkezhetünk. Hogy végül mik leszünk, arra a specializálódást elősegítő „végzet-kártyák” által nyerünk betekintést, amiket szintlépésekkor választhatunk. Ez megmagyarázva annyit tesz, hogy például egy mágus a mágus-sors miatt mágikus tulajdonságokra kap bónuszt, a harcos meg harcosra. Összesen hat sors-lépcső van, persze egyre durvább képességekkel az adott sorson belül, de nyugodtan keverhetünk magunknak köztes karaktereket is, sőt van egy kimondottan „mindentudó” irányvonal is. Lehet nyugodtan kísérletezni, hiszen lehetőségünk van adott esetben kinullázni az összes eddig szerzett bónuszunkat és új koncepcióval folytatni gurulásos életünket.A kasztokról nem tudok sokat beszélni, mivel alap dolgokról van szó (már fantasy berkekben, mert aki Medicet meg Support Gunnert akar, az ne ezzel játsszon). A harcos kardozik, lándzsázik, pörölyözik, a mágus varázsol, a Rogue (kósza) pedig lopakodik, lopkod, nyilazgat és hátulról tőrökkel lepi meg az ellenfelet. Én nem ragaszkodtam az alapokhoz és egy jól használható Kratos-klónnal rohangásztam, aki nyilazgatással kezdett, majd ha elfogytak a vesszők, akkor odacsapott egy sokkoló varázslatot, utána pedig előhúzta a kétkezes kardot. Na jó, lopakodtam is, amikor lopós küldi volt, vagy éppen börtönbe zártak, mert rajtakaptak lopás közben. Itt egébként felfedeztem egy jó kis feature-t, mert az őrök ha elkaptak szökés közben, akkor azonnal rám támadtak, de ha zsebtolvajláson értek, akkor csak megdorgáltak, kifizettem a bünti aranyat, és utána már abszolút nem érdekelte őket, hogy egy szökött rab mászkál a körletben…[36120]A fegyverekben és védelmi ruházatokban sincs szokatlan annak, aki játszott már valós szabályokon nyugvó RPG-vel, pl. a Two Worlds II-vel. Van támadó- és védelmi érték, ezen belül pedig módosítók például a fizikai sebzésre, elementális tulajdonságokra, életerő- vagy mana regenerációra és effélékre. Jó dolog, hogy gyárthatunk magunknak eszközöket, valamint rákényszerülünk a javítgatásra is, mivel a használat csökkenti a cuccok állapotát. Hogy mennyi kacatot cipelünk magunkkal az pedig most nem testi erő függvénye, hanem slot-limites, amit hátizsákok használatával növelhetünk. Igen okos ötlet, hogy a silányabb vagy megunt dolgokat egy külön szemét kategóriába gyűjthetjük, és nem kell egy árusnál külön nézegetni, hogy mit akarunk pénzzé tenni. Kezelés szempontból alapvetően egyszerre két fegyverünk van, elsődleges (mondjuk kard) és másodlagos (íj, varázsbot) jelleggel, amit csatában két külön gomb kezel, és egy pajzsunk, de emellett az egyéb cuccok gyors kiválasztására adott egy nyolc slotos körkörös menü is, valamint fix helyek az iránygombokon, példának okáért a gyógyító italkának. A tárgyak kezelése szerintem jól átgondolt és megvalósított része a játéknak, nem kell perceket kotorászni a holmik között – örültem neki nagyon!Hmmm, a nyilazást már emlegettem, de azt nem mondtam, hogy itt a nyílvesszők kifogyhatatlanok, csupán az egy sorozatban felhasználható darab fogy, és egy idő után magától tölt újra. Persze lehet erre is gyúrni, vagyis több vessző meg gyorsabb visszatöltődés, de maga a stílus jól fekszik az akció orientáltsághoz, vagyis hogy nem nekünk kell muníció után kajtatni. Sajnos nincs lopakodva nyilazgatás, mert sunyás alatt csak a tőrök használhatóak, de kellő távolságból azért jól meg lehet szórni a monstert vagy ellenfelet – feltéve, ha az nem ugrál el a lövések elől. Persze, nem csak monoton gombnyomkodásos csapkodásban merül ki a küzdőstílus, hiszen betanulhatunk fejlődésünk kapcsán jóféle mozgásokat, mint mondjuk áldozatunk levegőbe csapása / nyilazása, és ott tehetetlen állapotban történő megsorozása.Azt hiszem, ezen kívül már csak a szokásos alkímia említendő meg, amihez természetesen sokféle – kb. 19 – alapanyagot gyűjtögethetünk kalandozásaink során, és receptek vagy kísérletező kedvünk alapján kotyvalékolhatjuk őket össze potionné.[36119]A játékmenet tehát adott: mindenki olyan stílusban nyomhatja, ami neki a legjobban fekszik. Alapból távolról lövöldözünk, majd ha közelebb jön valaki, akkor jöhet a keménykedés, ami közben védekezésképpen összevissza gurulunk a földön, vagy a mozgásról lemondva előkapunk a sokféle pajzs közül egyet – a mágikus védernyők is elég jól néznek ki ráadásul. Ám ha eleget csapkodtunk, szlasholtunk, hackoltunk, nyilaztunk és varázsoltunk, akkor feltöltődik a „hitmérők” és átválthatunk az úgynevezett Reckoning módba, ami által hatalmasakat sebzünk és látványos kivégzéseket produkálhatunk gombnyomkodásos technikával, ami egyben XP tekerő is olyan értelemben, hogy minél többször nyomunk, annál több pontot kapunk az akciónkért. Hatékonysága és eseti használhatósága miatt értelemszerűen célszerű a főgenyákra tartogatnunk eme megmozdulást. Egyébként, ha túl sok az ellenfél, vagy csirkék vagyunk a szintjükhöz képest, akkor alternatív megoldásként elfuthatunk, mivel csak egy behatárolt területen mozognak, és egy ideig üldöznek ugyan minket, de aztán visszasietnek az eredeti helyükre, mi pedig várhatunk, míg regenerálódunk.Néha kapunk társat is magunk mellé, de vele nem kell foglalkozni, mert csak dísznek van ott, hiszen halhatatlan és nem is ér sokat, csak abban, hogy magára vonja a monstereket.A szörnyezetek szintezését szerintem kellemesen belőtték, mert a kezdeti questek helyszínein középső nehézségi fokozaton élvezetes volt őket lecsapni, de ha valaki szenved, akkor a könnyű szintre váltva nem lesz gondja a boss-okkal sem. Ellenben kíváncsiságból elmentem egy kicsit távolabb mászkálni, és a próbaképpen megtámadott goblinok elég hamar kivégeztek, így adott a kihívás. Érdemes a nehezen megdöglőkkel többféle módon is próbálkozni, mert a lények nem egyformán érzékenyek a különféle típusú akciókra: van, ami szúrófegyverrel szurkálandó, mást egy nehéz és tompa tárggyal kell ütlegelni, míg van, ami a tűzre allergiás. [36118]A hős szintezése szintén átgondolt és jó, bár az elérhető 40-es maximum a táposoknak kevésnek tűnhet. Én olyan 8 óra mászka után értem el a hetes szintet, de ez egyénenként változó lehet, hiszen nem csak a harcokban legyakott áldozatok után kapunk XP-t, hanem questek teljesítésére vagy új helyek felfedezésére is (ahogy azt kell).Fejlődéskor három dolgot kell megtennünk. Elsősorban növelni a kilenc skillünk valamelyikét egy ponttal, amik például az alkímia, lopakodás, kovácsolás, párbeszéd. Ezekben az az érdekes, hogy vannak bennük úgynevezett mérföldkövek, amik nem csak az adott skillünk hatékonyságát növelik, hanem valami új képességet is jelentenek, pl. a mini térképen az ellenségek kijelzését, titkos kincsek jelölését, jobb álkulcs használatot, vagy a bűneinkért fizetendő pénzösszeg csökkenést. Minden skill tíz fokozatban képezhető, vagyis nincs teljes kimaxolás ugye a 40-es level limit miatt.Ez után jönnek az alap kasztokhoz tartozó képességek, vagyis külön a harcos, mágus és kósza kategóriáké. Itt már három pontocskát osztogathatunk el olyan dolgokra, hogy mondjuk sebezzünk nagyobbat karddal, a pajzs több védelmet adjon, füstbomba használata, jobb íjhasználat több nyílvesszővel, gyógyító varázslat betanulására, vagy mágikus védőpajzsra. Ezekből 14-14 van, így a fejlődés menete tényleg csak rajtunk múlik, mivel a lehetőségek kombinációja borzalom magas.Az utolsó választásunk a sorskártya, amiről már írtam, vagyis, hogy melyik képességeink kapjanak bónuszt, és miféle extra paranormális erőnk legyen a ránk támadókkal szemben.Mint látjátok, tényleg elmondható, hogy ez egy akció alapú RPG, szemben mondjuk a Skyrimmel, ami egy akciójáték fantasy környezetben.[36117]A világ viszonylag kis mérete ellenére tele van mindenféle szörnyekkel (tehát példaként megint a Skyrimet hozva nem az van, hogy az összes látnivaló megtekinthető 4 óra alatt), érdekes NPC-kkel, hatféle frakcióval (pl. harcos, varázsló, tolvaj) és töménytelen számú questtel. Voltaképpen néha már zavaró is a 20-30 felgyűlt feladat, amik szerencsére több szekcióra oszlanak, úgymint fő történet, frakció, kérések, side questek. Persze a megoldás az, hogy nem kell túlvállalni magunkat, mivel a quest-emberek jelölve vannak a térképen, és bármikor visszamehetünk hozzájuk. A világ amúgy a mérete ellenére nem teljesen nyitott, szóval nem kapunk nagy mászkálási szabadságot, általában az utak mentén tudunk csak mozgolódni. De így is rengeteg a felfedeznivaló, pláne, ha már látjuk a kistérképen a rejtett kincseket is. A nem rejtett kincsek jelen játékban is ládikákban vannak, amik vagy mechanikus zárral vannak védve, vagy pedig reflexjáték szintjén kinyitandó mágikus pecsétekkel. Sajnos a zárak bonyolultsági foka nincs egyenes arányban a bennük található cuccokkal, mint ahogy a hullarablás (loot) is random eredményeket ad. [36121]Sajnos a játék legnagyobb hátránya a grafika technikailag teljesen elmaradott szintje. Ez nem a látvány pocskondiázása, mert az teljesen rendben van a meseszerű szín- és látványvilággal, hanem a recézés jelenléte, a homályos textúrák, az elnagyolt modellek és az, hogy az árnyékolás előttünk pár méterre válik részletessé, valamint az emberek és egyéb lények 40 méteren bukkannak elő a semmiből. Nagyon kár érte és nem tudom, hogy ennek mi az oka, mert egy ilyen szintű világhoz nem kell erős GPU. Legalább egy nyamvadt FXAA-t implementáltak volna a kódba, hogy az élek többsége eltűnjön. Emiatt le is vontam egy pontot az értékelésnél, és nem azért, mert technobuzzancs vagyok, hanem mert 2012-t írunk, ez pedig egy bő öt évvel ezelőtti minőség – hangsúlyozom megint, hogy technikailag, nem pedig dizájn szempontból!A többi játékelem viszont kiváló, akár harcról, akár a párbeszédekről van szó, és a történet is elég érdekes ahhoz, hogy ne fulladjon tápolásba az egész a respawnoló monszterek levadászásával – szóval ezeken látszik, hogy kik is állnak a Reckoning mögött (akik sajnos elfelejtették, hogy már nem a táblás játékok korát éljük, bár Ken Rolston esetében még ez sem mentség a grafikára).Én mondjuk a Reckoningot nem nevezném innovatívan egyedinek meg mittudomén, csak egy korrektül átgondolt és megvalósított, a mai igényeket maximálisan kielégítő RPG-nek, leszámítva a megjelenítést. De gondoljunk arra, hogy a Dragon’s Quest 8-at meg a Dark Cloud 2-t sem azért szerettük, mert lemásztak a képernyőről. Talán még a hangok terén említenék meg furcsaságot, mivel a beszéd alapból túl halk volt, de az Options-ben ezt lehet orvosolni a zene és effektek erejének csökkentésével.Én mindenképpen ajánlom a gamét, mivel pont egy ilyen stílus hiányzott a mostani fantasy palettáról!(Ezt a remek játékot támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] adta kölcsön tesztelésre. Köszönjük! Ha kedvet kaptál egy nagy fantasy-kalandhoz, náluk azonnal meg is vásárolhatod!)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

53 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Erre spórolok most.

  2. Az írás felkeltette az érdeklődésemet, a demó pedig teljesen meggyőzött, hogy ez nekem kell. Magába szippant, és nincs menekvés.

  3. Hát ez nagyon kemény, tipikusan olyan játéknak tűnik, amire keményen rá lehet kockulni. Mivel még mindig a Skyrim-el játszom karácsony óta, ettől egy ideig óvakodok.CortezCorleone: +1, az Otthon jó volt nagyon, azóta egyik könyve sem tetszett (igaz, nem is próbálkoztam sokkal, csak 4-5-el).

  4. A Dragon Quest 8 és a Dark Cloud 2 számomra a mai napig gyönyörű.

  5. Ízlések és pofonok, ezért írtam oda, hogy sokaknak tetszik, és ezért is hagytam a pontszámot.:)

  6. Én nemrég vettem meg most járok a 19-ik órában és még a felénél sem. Nagyon szeretem az ilyen stilusu játékokat és én nem értek egyet Böjtös Gáborral szerintem nagyon jó játék

  7. A képek és a videók alapján Böjtös Gábor Konzol magazinban különvéleményével értek egyet. Ez nem az én világom.

  8. Demó és a cikk alapján nekem kívánságlistás de nagyon 🙂

  9. “Emlékszem anno az index forumán határozottan “”felszólítottuk “” Martint, hogy a Dark Clouds 2 tesztet Dzson írja!(talán meg is lettem említve a cikk végén) Istenem mekkora játék volt az is.”

  10. “,,hogy a King’s Questet 8-at “” Dragon Quest 8 at akartál ìrni nem? xD Am jó teszt :)”

  11. Valamikor az idén remélem meglessz.De most Two Worlds II project van,amit végre sikerült múlt héten beszereznem.A Fantasy írók témához hozzászólva:Michael Moorcock-Corum Kardjai.Eddigi életemben olvasott legjobb könyv számomra.Ajánlom mindenkinek.

  12. Olcsón beszerzős lesz 😀

  13. hát ez majd valamikor, most valahogy a Dark Souls, Skyrim, jön a Witcher 2,ME3, ez majd valami uborka szezon, pedig szimpatikus

  14. Ez a játék letehetlen. A grafika teljes rendben van igazából még nem találtam benne olyat ami 35 órája tényleg komolyan zavart volna. Persze belekötni mindenbe bele lehet, de én inkább élvezem a játékokat.

  15. Ez a játék valami egész elképesztően fantasztikus!Tegnapi mentésem szerint 29.57 , a játék felénél sem vagyok és folyamatosan ‘húúúú vazze ezt nem hiszem ,hogy néz ez ki ! ‘ dumát tolom.A harc remek, a világ csodás. Imádom!http://youtu.be/–EDWntEuwQ

  16. “Martin, a “”pedig lopakodik, lopakodik, “” – ból az egyik lopkodik volt, biztos átjavította a spellcheck…”

  17. “A demót “”végigvittem”” ameddig engedte az idő, de egyrészt tele volt bugokkal, másrészt nekem ez túl egyszerű. Egyre több a Diablo 2/Dragon Age klón és csak a stílus rajongóinak jön be. Rpg elem van benne de minden olyan egyszerű és könnyen kiismerhető, nagyon könnyen kezelhető játék.Azon is meglepődtem, hogy ez lemezen is kijött, azt hittem csak store-on lesz elérhető.Én egy egész KoA sorozatot látok a jövőben, ezt biztos veszik majd mint a cukrot akik kicsit is fogékonyak az rpg-kre, de én nagyon ínyenc vagyok, ez most nekem kimarad, mert lesz máris 2 játék márciusban.”

  18. alig várom, hogy megjöjjön a rendelésem

  19. Még egy dolgot megemlítenék a grafikához. Igaz, hogy nem annyira részletes valóság hű mint a skyrim, de nem is akad úgy mint az előbb említett cím. Ha jól tudom most rakták rendbe az 1.4 pachel a dolgot , de közben eltelt majdnem fél év. Itt ilyen nem áll fent. Olyan MMO grafikája van , de ez érthető is. Ott nem lehet nagyon csilli villi grafikát nyomni, mert ha 1000 játékos lesz a képernyőn akkor irtóra belassul. Mivel egy egy elő játék, gondolom azt a motort használják hozzá amivel az mmo is készül.

    • A Skyrim nem a grafika miatt akadt, mivel 12-15 óráig semmi baja nincs (érdekes módon pont addig, míg egy tesztelő ír róla valamit és ad rá magas pontot…). Ott a scriptelés és a belső adatbázissal vannak alapszinten bajok – de az 1.4 (európában 2.x) már kihozta a gamét a beta állapotból.

      • Nem kell bemutatni a programot, ismerem kiplatináztam. Egyébként pont ez a bajom vele. Amikor játszottam akkor iszonyat akadt kb 5-6 megás mentés felett fél egy órát lehetett vele játszani. Most már jó, de most meg nem veszem elő. Én elég sok MMO-val játszottam, WOW – LOTRO -Rift- Warhammer Online. Ezért nem is várok többet a grafikától, kellemes kicsit mesevilág kinézetű. A harcrendszer ami alapban eltér a megszokott MMO irányítástól. Inkább egy Hack and slash játékod idéz. Persze nem is nagyon vársz mást egy GoW fejlesztőtől.

  20. Igazi fos játék ! 6 pontot se adtam volna rá, mind ……

  21. Három nagy név, és sajnos nekik sem sikerülhet minden.

  22. Megvan egy pár napja, eddig nagyon tetszik. Sok sok órát el lehet vele játszani, nekem kb 50 óra már benne van.

  23. Még nem sokat toltam, de amennyit eddig láttam belőle, az lenyűgöző. Érdemes megvenni. 🙂

  24. Lefordulok mar a szekrol a halom jobbnal jobb RPG-tol! Keptelenseg lepest tartani! :OKivalo teszt, mint mindig.

  25. “+ napja tolom,letehetetlen 🙂 egyébként érdemes Hardon elkezdeni mert normálon igen hamar túlerős lesz az ember””lesz teszt?”” nem :P”

  26. “szuper teszt, minden állat, kell mindenképp de felháborít hogy még a Skyrim-re sincs időm “”befejezni””, nekem lőttek. nem bírom az iramot mint régen :(“

  27. nemrossz… majd uborkaszezonban pótolandó 🙂

  28. A cikk stílusa jó, bár nekem a játék továbbra sem kell, ez az offline WoW feeling meg a gyerekesen bárgyú, sablon high-fantasy kellékek eleve visszatetszőek, az már csak a hab a tortán, hogy a klisé ponyvafantasy koronázatlan királya, R.A. Salvatore-nak is köze van hozzá.Várom a márciustól kezdődő JRPG-szezont.

    • Mert ugyebár a JRPG-k nem vérklisések egytől egyig. 🙂

      • Ezt nem is állítottam, martin :)De ettől a high-fantasy maszlagtól már egyszerűen feláll a szőr a hátamon, gyakorlatilag az egész műfaj egy helyben toporog a Gyűrűk Ura óta, tehát már több mint egy fél évszázada, ez a játékok mellett egyaránt érvényes a könyvekre, filmekre is.Nyilván akit ez nem zavar, az továbbra is kitart majd mellette, engem ugyanakkor a huszadik orkos-trollos-sárkányos tucatfantasy könyv már nagyon untatott, és sajnos a játékadaptációk se képesek ezen túlmutatni, így inkább mással játszok.

        • Szerintem nem topog, hanem erről szól. Látod, a JRPG tovább lépett az FFXIII-mal, mégis mennyi kritikát kapott.

        • “””De ettől a high-fantasy maszlagtól már egyszerűen feláll a szőr a hátamon, gyakorlatilag az egész műfaj egy helyben toporog a Gyűrűk Ura óta, tehát már több mint egy fél évszázada, ez a játékok mellett egyaránt érvényes a könyvekre, filmekre is.””Mivel egy kidolgozott és szabályokhoz kötött világ az alapja, így nem nagyon van mozgásterük az íróknak és másoknak.”

    • Nekem a kedvenc regényem megalkotója..hihetetlen csavarokkal és bonyodalmakkal!hatalmas karakterfejlődésekkel,jellemvonásokkal..most ötletem sincs miről beszélsz!Nem hiába a világ egyik legelismertebb fantasy írója..13. könyvét olvasom épp

      • “Én valahol ott untam meg. A Sötételf-trilógia elismerem, hogy eredeti volt, de onnantól fogva egy lejtmenet az egész munkássága, tele sablonokkal. A csavarokról ne is beszéljünk, Romana-regényekben és brazil szappanoperákban találhatunk hasonlókat 🙂 Karakterfejlődések? Ugyan már, RAS ezt a fogalmat szerintem még nem is hallotta. Egy jó karaktere volt a sorozatban, Entreri, és belőle is egy vinnyogó-lelkiző egeret csinált.””a világ egyik legelismertebb fantasy írója”” Ezt nem tudom, hogy honnan vetted vagy miből szűrted le, mert nem így van. Elismert J.R.R. Tolkien, George R. R. Martin, David Gemmell, Neil Gaiman, Michael Moorcock, Ursula K. Le Guin, Joe Abercrombie, China Miéville, Ray Bradbury, Steven Erikson, Peter S. Beagle…Salvatore-t az írószakma is lektűríróként tartja számon, a hazai népszerűsége elsősorban a hazai szerepjátékos közösség DnD-s vonalának köszönhető, illetve annak, hogy a köztudottan irodalomkerülő magyar piacra az irodalmilag értékesebb írókat nem merték behozni, mert nem fogyott volna. A lektűrt viszont szeretjük :)Nincs egyébként baj azzal, ha valaki ilyet olvas, nincs baj a könnyedebb irodalommal, de azért álljunk már hozzá kicsit kritikai szemlélettel, és ne misztifikáljuk túl azt, ami nincs.”

        • Szerintem onnan vette, hogy a világ egyik legismertebb fantasy írója, hogy az is hallotta a nevét, aki nem olvas ilyen könyveket. Ellentétben az általad felsorolt nevek többségével.

  29. Nekem bejött a demó is. Ha majd olcsóbb lesz jó eséllyel beszerzem. Sok játékot veszek, de nagyon ritka az, hogy megjelenéskor. Inkább várok mindig míg lemegy az ára.

  30. A képek alapján engem ez a Fable első részére emlékeztet.Sajnos nekem sem futtja rá, egy kötelező játék van mostanság az meg az SSX.. de pótolni fogom ha olcsó lesz.

    • Ha Dzson azt mondja, hogy jó, akkor biztos érdemes megvenni. De én most olyan cigány vagyok, hogy kokakólára sem futja… 🙁