Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Killzone 3 – megy a hisztéria

A Playstation 3 exkluzív [B]Killzone 3[/B] ugyanúgy nem kerülhette el a tesztekre vonatkozó embargó lejárta után azonnal kirobbanó [I]bilivihart[/I], mint például a Gran Turismo 5. A média képviselői rég rájöttek ugyanis, hogy csatornába való végterméket mindenki tud gyártani, így most már csak azzal lehet kitűnni a flame-re éhes csőcseléknél, hogy kié a büdösebb.A pontszámokat tekintve [A http://playstationcommunity.hu/note/4906]vegyes értékelések születtek[/A]: nyilvánvaló, hogy a médiumok vagy saját pontozási rendszerükbe illesztve, de akár szubjektív szimpátia alapján is oszthatják az ítéletet, viszont aktív tesztelőként azt mondom, vagy a cikkben leközölt magyarázat legyen meggyőző, vagy a teszter következetessége egyértelmű.A vegyes nemzetközi közönségének szókimondóságáról, és az ebből adódó balhékról híres N4G hírportálon azonnal nagy vihart kavart – és komoly kommentszámot generált – a GamesTM KZ3 tesztje, mely az elsők között került ki a netre. Az ítész úgy gondolta, legjobb elsőnek ütni, ezért a cikkben kizárólag a szoftver single player szegmensét értékelte, 7 pontra a 10-ből. A hibák között a game sztori módjának rövidsége is szerepelt, melyet a tesztelő 4.5 órára mondott normál fokozaton. A dolgot a NowGamer portál képekkel is illusztrálta, melyeken jól látható a pályák utáni képernyő a teljesített idővel.A botrány azonnal kirobbant. Sokan máris azt kiabálták csalódottan, ők bizony nem vásárolják meg a játékot. (Másoknak talán nincs is PS3 gépük, mindenesetre azonnal csatlakoztak a káráláshoz, már csak a feszültségkeltés miatt is.)A hivatalos KZ fórum, a Killzone.com hamar reagált a cikkre. Ők azt mondják, a GamesTM félrevezette olvasóit. A szerkesztők szerint az idő, amit a stopper mutat a “legjobb teljesített érték”, amiben nincsenek benne a próbálkozások és a halálok, emellett a tesztelő valószínűleg nagyon sietett is a munkával, bedarálta a játékot, plusz az egészhez hozzá kell adni a több mint 70 perc átvezető mozit, így a Killzone 3 teljes játékideje – szerintük – 8-11 óra normál fokozaton, attól függően, hogy milyen képességű player ül a képernyő előtt.A kifejezetten korrekt minőségű tesztjeiről ismert, véleményem szerint nagyon megbízható forrásnak számító TheSixthAxis is beszállt a témába. Ők láthatóan ugyanúgy vannak ezzel az egyre gusztustalanabb videojáték-ipari lejárató hadjárattal, mint mondjuk a PlayStation.Community szerkesztősége, és személy szerint én is: rohadtul unják már a szrkavarást.A TSA szerkesztője saját tesztjükre hivatkozik, mely 9/10-es ítélettel (valószínűleg ez lehet az igazság) zárult. Ő azt mondja, a csapat napokon keresztül nyüstölte a Killzone 3-at, több nehézségi fokozaton is, és állítja, a 4.5 órás játékidő erős ferdítés. Ugyanakkor azt is kiemelik, hogy a hivatalos fórum által jelzett 11 óra sem valós – ők a KZ3 sztori-módjára nagyjából 8 órát mondanak, normál fokozaton.A TSA tovább is megy. Ők azt vették észre, hogy a játék valóban a legjobb időt jelzi ki a pálya végén, és a checkpointoknál reseteli a stoppert, plusz kiveszi az elhalálozásokat is, így a 4.5 óra első végigjátszásra akkor is fals adat, ha valaki “annyira kiváló FPS játékos, mint a GamesTM tesztelője”. Emellett a TSA azt is megjegyzi, egy játékot nem lehet csak a szinglis részére vonatkozva értékelni, főleg úgy nem, hogy van benne egy kiváló co-op mód is, plusz egy elég masszív multiplayer rész, mely – értelemszerűen – népes szerverek hiányában elég nehezen tesztelhető.A TSA konkrét gondolattal zárja cikkét: minden körülmények között ragaszkodnak a 9/10-hez, amit – szerintük – a közösség vissza fog igazolni a Killzone 3 megjelenése után.(A fejlesztő Guerrilla Games egyelőre nem kommentálta az esetet, mint ahogy a GamesTM sem válaszolt még hivatalosan a TheSixthAxis-nak.)[YOUTUBE]QqhbQ1V6Stw[/YOUTUBE]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Nem értem miért jó egy cikknek vagy egy játéknak úgy nekiállni, h bármilyen jó is az, mindenképp le fogom húzni?Ennek mi értelme?

  2. Ez jó game és kész 😀 Demóval nagyon el vagyok 😀 végre valami gamem van amibe ki tudom használni a movet ^^ 😀

  3. Ez tényleg csak szarkavarás!

  4. Nem semmi … !

  5. “Medal of honort is lehúzták az újságírók, pedig nagyon jó a multija is. Elő fordul az ilyen, olykor magasztalnak rossz játékokat, olykor jó játékokat húznak le. Ez van, nem kell mindig rájuk hallgatni. Az viszont szánalmas hogy a hírre reagálva egyesek “”halozásba”” kezdtek.”

  6. Ezért nem olvasok tesztet…………

  7. Engem bánt, hogy a mostani FPS-ek story módja 4-5 óra. Tudom, mehetek a sóhivatalba panaszkodni, de ha netán tényleg jön az első sorban netre kihegyezett Resident Evil nudli storyval, azt hiszem kifogja csapni a biztosítékot pár embernél.Lesz még itt köpködés, anyázás, fújjolás…

    • Már volt netre kihegyezett RE nudli sztorival.

    • A Resident az ötödik résszel már elkurvult! Nekem nagyon tetszett nem is erről van szó, de sajnos már nem túlélő-horror hanem akció horror és ez már nem az igazi. Igazodni kell a kövér pattanásos amcsi gyerekek ízléséhez sajnos…Remélem a Silent Hill megmarad annak aminek indult.

      • Nekem az 5-ben csak az nem tetszett, hogy használták ki a co-op adta lehetőségeket netán rejtvényekhez és szét válás storyban mint a Zéróban.Párhúzamosan lenyomhatjuk a storyt és ennyi. 🙁

  8. Én csak annyit tudok, hogy miután anno böcsülettel végigtoltam a KZ2-t és utólag elolvastam a kritikákat, maximálisan egyet tudtam érteni a kevésbé elégedett véleményekkel. Ezután számomra az, hogy a KZ3-al kapcsolatban is előjönnek hasonló negatív kritikák egyáltalán nem meglepő. Első napos vétel lesz mert egy kimagasló játék, de számomra nem ez a 2011-es év várva várt FPS-e. Singleben a Resistace 3 szerintem hengerlni fog, multiban pedig a BF3.

  9. Mikor már a jó se jó! 🙂

  10. Ha normalon 8 óra lesz, akkor meg leszek vele elégedve. Ha kevesebb, húzni fogom a számat.

  11. Hehehehehe 7 pont LIKEBattlefield3 na az lesz a KIRÁLY!

  12. Én csak annyit tudok ehhez az egészhez hozzáfűzni, hogy ez az a játék ahol pont leszarom ki mit károg. Úgyis megveszem méghozzá a HE-t.

  13. Nagyon jól tudják hogy ezzel a lejáratókampányal semmire nem mennek, mert a millós eladás már most garantálva van. Idegesítő már hogy mostanában csak ezzel tudnak a tömegből kitünni a ratyi online felületek vagy magazinok, hogy direkt szembehugyoznak a széllel.

  14. Én kipróbáltam az open beta-t és véleményem szerint remekül sikerült a multi rész.

  15. Leszarom, én megveszem .

  16. A Killzone2 vegso csataja talan a legfaszabb harc ami fps-ben valaha volt.Ha a harmadik resznek sikerul EGY hasonlo kaliberu tuzharcot felvonultatnia,akkor felolem lehet 1 ora a jatekido akkor is elso napos vetel.

  17. Ez most annyira nem érdekel, hogy a Killzone 3-nak milyen hosszú lesz a single része, mert itt a multi a lényeg. A Resistane 3-nál viszont pipa leszek, hogyha rövid lesz az egyjátékos kampány.

  18. Nekem már aztán teljesen mindegy ki mennyi pontra értékeli a KillZone-t vagy bármelyik másik játékot (ezt a pontozásos dolgot el is lehetne már hagyni, elég lenne egy +/- felsorolás és 1 összegző mondat értékelésnek és annyi). Én a magam részéről már berendeltem és alig várom már, hogy lássam hogyan alakul az ISA katonák sorsa (remélem tényleg frankón bemutatják majd a történéseket a helgastok szemszögéből is ahogy ígérték). Aztán a kampány után majd jól szétlövetem magam a multiban is :).K3-al meg a BO Zombival simán elleszek az Uncharted 3-ig. Nekem, mint játékosnak ennyi bőven elég.Véleményem szerint olyan bőséges a kínálat játékokból (adott műfajokon belül is tonnányi fajta, főleg fps-ből), hogy a tesztelők már túlzottan hozzászoktak a jóhoz.Ez a 4,5 óra meg lesz nekem vagy 10 is elsőre. Anno a Resident Evil 5-öt is lepörgettem a legjobb időm szerint 2óra 51perc alatt, de az már sok sok tucat végigjátszást követően történt. Elsőre normálon az is volt 10-11 óra nekem.Ja és remélem lesz spoiler mentes videóteszt a K3-ról itt a PSC-n. Királyság lenne.

  19. Megtanulhatnának normálisan pontozni…..

  20. Most néztem még csak meg a videót. Döbbenetes! Ezek után rákerestem erre is:Azért van itt különbség rendesen.http://www.youtube.com/watch?v=6JlDEC6Q0JU

    • “Kövezzetek meg, de én még mindig hányok a Halo puritán, igénytelen képi világától. Lapos, fémes felületek. Kocka pályák, minden matematikai pontossággal steril. A level designer egyéniségéből zéró. Üres terek. Sehol egy olajfolt, szemétkupac, szerszámok. Minden a helyén, minden csillog villog persze a kötelező fémes hatás keretein belül. Hanghatások minimálisan. Az unreal sorozatból megszokott “”vagánycsávó kommentátor””. És ez a top1 FPS játék? :S Más magyarázatom nincs rá, hogy az első részt nagyon eltalálták a járművek bevezetésével és persze azzal, hogy XBOX-on is lehetett multizni.”

      • A hatalmas területek és a sok egység, a kiemelkedő AI, ezek miatt népszerű a Halo és mai napig csak az aktuális CoD tudja leszorítani pár hétre az első helyről. Technikailag is vannak benne olyan dolgok, ami egyedülálló. Nekem pont nem a grafikával volt bajom a Halo-szériánál.

      • detto

      • UT rulez.

      • Egyetértek,hogy nem a legjobb a grafikája,de számtalanszor bebizonyosodott,hogy a játékélmény,ami legfontosabb.A COD4 vagy a Counter Strike-sem rendelkezett már abban az időben sem a legjobb grafikával,amikor megjelentek,ennek ellenére ma is rengetegen játszanak velük.

        • Nem magával a pixelek számával van gondom. Az ART DIRECTOR-al van gondom. A játék helyenként profi, helyenként amatőr elemeket tartalmaz. A szörnyek viccesek, a katonák gizdák, az űrhajók pöpecek, a pályák rusnyák és sterilek. Szóval nem egységes. A KZ, God of War vagy megannyi régi játék egységes, átgondolt és hihető látványvilággal rendelkezett mert jó volt a rendező. A HALO-ban 90 fokos szögeken és lapos felületeken kívül nagyon nincs is más. Azokra textúrákat húztak és csókolom. A játékélményt az előbb leírt pörgős pontvadász, járműves, gyors fegyverváltós, sokfegyveres, sok gránátos, nagy belátható teres mivolta adja.

          • A Halo egy kicsit olyan, mintha a pályákat külön egy lövöldözéshez állították volna össze. Mármint minden játékban persze ahhoz állítják, de nem úgy, mint a Halo-ban. Úgy értem, hogy a KZ-ben úgy vannak megcsinálva a pályák, ahogy kinézne az a hely pl. egy katonai kutatólabor, vagy mi a rák (ez csak 1 példa) úgy néz ki, mintha egy katonai kutatólabornak akarták volna eredetileg is építeni. A Halo-ban ugyanez a katonai kutatólabor úgy nézne ki, mintha csak másodlagosan építették volna katonai kutatólabornak és elsődlegesen csatatérnek. Emiatt olyan steril és szögletes az egész (legalábbis szerintem).(Amúgy milyen az a scriptelt FPS?)

          • scriptelt: animációkkal és hanghatásokkal teli játék. A játékokban scriptek vezérlik az eseményeket, animációkat legyen az egy ajtó kinyílása, a híd leszakadása mikor épp ráérünk, stb. Egy FPS játékban pl. a tüzérségi lövegek melyek a csatatéren robbannak fel mellettünk, elhaladó járművek, felrobbanó épületek, természeti jelenségek – hóviharok, tornádók. A hangeffektusokat is scriptek vezérlik. Minden nem szól egyszerre. Épp hol vagy, az arra területre beállított hanghatásokat hallod. A játékok Single Player részében a scriptektől lesz filmszerű a játék de a multiban is erősíti a film/valósághű hatást ha foglalkoznak vele és nem mondjuk csak monoton riadókürtöt és ajtónyitódás-csukódás effekteket raknak be a játékba.

          • Köszi. :O

      • Azért a Halo 2-ben a szétbombázott városban nem volt minden olyan steril.

    • Valakinek a cső FPS scripthalmazok jönnek be, valakinek a nyitott terű harcok, valós idejű eseményekkel. Azt ne várd, hogy ekkora pályák mellett ugyanazt a grafikát hozza, mint a KZ.

      • “Igen, és ezért is nem lehet sokszor még 2 FPS játékot sem összehasonlítani. Pl. nekem a scriptelt játékok jönnek be. Robbanjon, sikítson, lezuhanjon, tomboljon….DE ADJON VISSZA VALAMIT A VALÓDI CSATA HANGULATÁBÓL. Ilyen a KZ sorozat. A CSATA szót komolyan veszi. A HALO a másik véglet. Én azt a Counter Strike-al egy halmazba sorolom. Az ilyen játékok lényege a FRAG és a pontgyűjtés. Minden egyéb más ami hátráltató (pl. ha csak simán megállnál gyönyörködni, hogy egy jelentéktelen lépcsőfordulóval is hány napot volt képes pepecselni a level designer) fölösleges mert lassítja a játékot, eltereli a figyelmet a számokról és a játékmód kimenetelének eredményéről. Ez számomra nem játékélmény. Ez gizdulás, vagy ha úgy elfogadhatóbb azon igények kielégítése, hogy mi kis pondró semmirekellő kockák valamiben jók lehessünk. (lásd fórum trollok az FPS topic-okban.)Nekem pl. az ilyen hajhászós játékokban zéró játékélményem van, mert általában elagyabulálnak azok, akiknek gyorsabb az egerük, jobb a processzoruk, stb. Ezért is játszom inkább konzolon. A KZ-ben még én is sokszor benne voltam az első 3-ban higgadtabb, taktikázósabb, “”katonásan”” gondolkozó játékkal is míg a pontvadász játékokban a katonai taktikák és a viselkedés csődöt mondanak, mert ott ugrálni, másodpercenként 3 fegyvert váltogatni és headshot-olni kell.”

        • Egyetértek, csak reagáltam rá, hogy butaság az összehasonlítása a két szériának. Az, hogy csak a frag-gyűjtés a cél, kicsit túlzás, hiszen a Halo-ban is van rengeteg játékmód, mind más-más célokkal. Az már más dolog, amikor valami sokeszű írástudatlan marslakó beír a fórumba, (természetesen mindenkit sértegetve közben) hogy övé volt a legtöbb pont a legutóbbi meccsen. Az egyenlő esélyek meg sajna nincsenek meg PC-n, a jobb konfig és perifériák miatt, ahogy írtad, de ez mindig is benne volt a pakliban. Én speciel a CS-t mindig is haverokkal játszottam kizárólag, nekem úgy jelentett igazán élményt, azokkal legalább egyformán bénák voltunk. 😀

  21. “Mindenáron leszeretnék járatni a játékot ezek a “”hozzáértő”” teszmatyik…..nem fog sikerűlni!Én ezért csak a hazai tesztelőknek hiszek :)PSC,576,Gamekapocs,talán még a Gamer 365! Kb ennyi :)”

  22. Őszintén? Emberes adag, félkemény kukoricás sz@rt adok a tisztelt fikázók véleményére. 🙂

  23. Mivel csak a sztorimód érdekel, és olvashatóan azt nem igazán vitték túlzásba, ezért tényleg csak valamikor megaakciós áron veszem meg.

  24. Megveszem,nyomom majd végül a KILLZONE 3 függök tàboràt gyarapítom!!

  25. Elolvastam a joystiq meg a videogamer teszteket, tiszta gáz, hogy miket hoznak fel negatívumként. Hogy az újítás kimerül abban, hogy hozzá lehet verni az ellenfél fejét a falhoz, meg ki lehet nyomni a szemét. Meg rinyálnak a hosszra, erre 7 pont Modern Warfare-re meg 10?? Meg nincs csak 3 játékmód a multiban, de azt már nem taglalja, hogy a 3-ból 1-ben tulajdonképp minden főbb objective játéktipus benne van (területfoglalás, capture the flag helyett propaganda speaker, assassination, és bombalerakós, meg most bejött a BFBC2 mintájára az új játékmód), most akkor nem tudom mi hiányzik még? Mindegy nem is húzom magam, én játszottam az open bétával, tetszik oszt megveszem. Mindegy ezeknek csak fikázni tudjanak, mindegy milyen okok alapján, aztán van egy csomó elfogult játékos akiknek nem tetszik a killzone és azokat ezzel magukhoz gyűjtik, erről van itt szó. Szerintem ha megkérnénk Martint akkor ő is tudna ugyanarról a játékról egy egekbe emelő és egy porig alázó, mindenbe belekőtő, ezeknek már semmi se jó kritikát írni.

    • BFBC2-ben PC-n magyar szervereken így is csak 2 játékmódot használunk és teljesen jól megvagyunk. Squad deathmatch-et nem is nyomunk. Az a 3 játékmód tökéletesen elég, amúgy is utálom, ha van vagy 10 játékmód, nekem az már kicsit erőltetettnek tűnik.

    • Mennyire igaz !

  26. Martin, erről lesz videoteszt? Hiányoznak már sajna. 🙁

  27. Mikor adják már fel az emberek a mások véleménye alapján való döntést? Mintha mindenki zombi lenne, de tényleg.(Tudom, soha.)

  28. A 4,5 órát valahogy elképzelhetetlennek tartom. Szerintem tuti, hogy olyan ember tesztelte aki rühelli a ps3-t. De akkor mi a fenének megy egyáltalán el tesztelőnek??

  29. A Halo Reach amely szintén egy kiváló játék 6-10 óra-Érdekes abból nem volt ekkora probléma.Killzone 3 8-10 óra,nem is értem mi a gond.Talán Dragon Quest időtartamot vártak?A régebbi FPS felhozatal sem volt hosszabb a játékidőt tekintve/talán a Half Life/például RtcW,Call of Cthulhu:Dark Corners of the Earth 8-10 órás játékidővel bírtak ennek ellenére kiválóak.Mellékesen a CoD részek?15-20 órásak ugye…

  30. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy majd az Uncharted 3-nál lesznek-e ilyen kötekedő nyugati faxok ? Ott ugyan mi lesz majd a baj ? Jah, hogy: only on PS3 ! 🙂

  31. Legyen 5 vagy 8 óra, az biztos, hogy eszméletlen nagy derby lesz a story része !

  32. Én a Codot részesítem előnyben,de a Killzone 3 az áááá nagyon jó lesz!!

  33. “Az a 4.5 óra tényleg erős kicsit,még így látatlanban is!Hisz a KZ2 t is több nap volt mire kipörgettem,és csak pár helyen akadtam meg!Ezt meg hosszabbra ígérték!Na de az NowGamer vagy mi szösz aszonnya GT5 7.9/10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Szal tovább nem is tartózkodtam az oldalukon!! :DSzerintem a nevét is sértő említeni a Játékok világában!Ha valaki “”játék rasszista””akkor minek foglalkozik azzal??????Mindent csak köpködnek!Pozitív értékelést nem is láttam…..Szóval ez tényleg felháborító amiket kijelentettek a KZ3 ra!Főleg ez a vidi,azért elég komoly!Brutálisan változatos hangulatos pályák és még semmit sem láttunk az egészből!Az a durva!Én nem ezt várom a legjobban,de brutál fejlődésen mentek keresztül a fejlesztők,le a kalappal.Úgy hogy senkinek sem lehet rá egy rossz szava sem!Nem lehet összehasonlítani szerintem egyik más FPS el sem szerintem.Mert ez egy teljesen más világ!Egy olyan játékot gyurtak össze amit nem lehet beskatujázni a kategoria társaival.”

  34. Tuti megveszem szal nem érdekel a sok szerencsétlen aki csak szid mindent ami nem CoD!!!

  35. Szerintem ök sem tudják hogy ti léteztek,de ez még nem jelent semmit.Egyébként elég szépen lementél bulvárba ezzel a kis szösszenettel.

    • De a bulvárszagra egyből megjöttél te is, csak nem tudtad megállni, hogy ne szólj bele. Úgy látszik olvasni olvasol minket rendszeresen, de hozzászólni csak a flame-témához szeretsz.

      • Azért kedves hogy kiszedted a kommented amire reagáltam,teljesen korrekt.A rendszeresen az erős túlzás,bele szoktam olvasni ide is persze,mint ahogy más oldalra is.A kommentálás meg akkor megy amikor kedvem tartja,de majd igyekszem többet ha tartod a bulvár színvonalat.:P

        • Ki kellett szednem, mert elbactam a két portál nevét. Természetesen igazad van – honnan is tudnák, mi az a PSC? A törlés nem a mondandódra irányult.

  36. “””Az ítész úgy gondolta, legjobb elsőnek ütni, ezért a cikkben kizárólag a szoftver single player szegmensét értékelte, 7 pontra a 10-ből.””Es ha valakit pont csak az erdekel?”

  37. A NowGamer csak a Sony szoftvereivel bánik így, vagy mindenhol a balhét keresi?Amugy téleg mocsokság volt, amit művelt…

  38. A lényeg,hogy sokan megvegyék,és sokat tolják online!!Szerintem NAGYON Durva!!!! 🙂

  39. A multi a beta alapján, nagyonjó, jól balaszírozott és a fegyvereket is eltaláták, jó kis game lesz ez : )

  40. Bulvárosodunk…. 😛 Mármint a szakma. O day ki kell sz*arni valamit de a legjobb, hogy ha már -1 day ezüst tálcán kínáljuk a még meleg és híg fekáliát mert akkor az egész világháló rólunk beszél. Szerintem meg nem is kell ilyen NowGamer-féle alja oldalakkal foglalkozni. Van még pár ilyen a neten amik csak azért sikeresek, mert angolul írják őket.. 😛 Most biztosra veszem, hogy termeltek pár száz ezer klikket a Kz3 fanok a NowGamer-nek. Ha nem tudják fizetni a szervert ezentúl mindenki ilyen cikkeket fog közzétenni?

  41. szánalmas,mintha ez a gané játék nem kaphatna negatív értékelést.

    • Gané???

    • Te elolvastad a cikket??? Itt nem a negatív véleménnyel van a baj, hanem hogy hova fajult az ipar…..De gondolj bele a helyzetükbe. Csinálsz valamit. Erre a szomszédod mondvacsinált okok miatt elkezd lejáratni az egész faluban/ városban, és teszi mindezt úgy ,hogy nem is látta, vagy csak egy részét látta a teljes dolognak.

      • el.A ganét itt akármelyik más játékra írtam volna,ahol ugyanígy durrognának egy 7 pontos értékelésen,nem magának a játéknak szólt.Más játékokat is pontoztak már le,mégse olvastam ekkora felháborodottságról.

        • Persze, hogy pontoztak le. De régen nem voltak ilyen 7-10 értékelések. Most meg majdnem minden címnél ez van, kivéve a cod-nál… mert ott repül a per az activisontól ha valaki 9 kevesebbet dob rá az EDGEN kívül…..A sokan a tesztek alapján döntenek. Na most egy 7 pontos jó-közepes játék a killzone 3 vagy egy AAA-s 9-10 pontos cím. Sokan így vásárolnak… főleg a casual réteg….

  42. Az aki végigrohan a Killzone-on az meg is érdemli. Én volt hogy percekig csak bámultam a dinamikus hátteret (füst, elrepülő csapatszállító, stb) hihetetlen amit elénk pakolnak a Guerrilla-s srácok. Ha nem láttam volna semmit a 3. részből akkor is kapásból megvenném… a nevük a garancia.

  43. Ez vicces. Ha a PS3 fanboyoknak nem tetszik valami, vagyis nem magasztalják az egekig a játékukat, máris szar a teszt. Feles: Az FPSeknek nagyon nem a multi a lényege. Van jópár FPS amiből sokkal kevesebbet adnának el, ha nem lenne single, ez is bizonyítja, hogy akármilyen is, kell, hogy legyen.

  44. Hozzátenném, hogy érdekes, hogy előbb a GT5 körül megy a balhé, most meg itt. Mi van, valakit ennyire zavar a PS3? Csak mert a Halo tudtommal nem járt így, pedig akármilyen jó is, nem tűnik Killzone kaliberűnek. Félreértés ne essék, nagyon jó játéknak tartom, csak érdekes ez az egész hiszti a PS3 körül.(Másik kedvencem, amikor a PS3 vs. X360 verza összehasonlítása megy és a PS3-nál direkt sz@r kontrasztot meg mi egyebet állítanak be, hogy bénának tűnjön.)

  45. online co op lesz benne tudja valaki ?

  46. Nagy az Isten állatkertje.1. Kit érdekel a single? Jó, a KZ-ben végig fogom vinni, mert jó, de a BC2-ben pl. csak kipróbáltam. 2 pályát csináltam meg, mert az elején nem tudtam belépni multira. Azóta rá se fingok a kampány módra. FPS-nek a multija a lényeg.2. Nem lehet valamit csak a single alapján értékelni.3. Mint ahogy azt előttem is mondták, a CoD-ot bezzeg senki nem húzza le emiatt, pedig abban is rövid a single, a munka is kevesebb az egészben, semmi újítás, a multi meg egy kalap okádás az esetleges cheaterek miatt, meg a meccs elején való pályán keresztüllőtt GL-ek miatt, meg úgy amblokk.Vicc, ami itt megy manapság.

    • Engem érdekel a kampány! Természetesen ezerrel rámegyek majd a multira de amíg végig nem tolom a sztorit addig be sem fogok lépni a játék multijába.Ha szerinted egy FPS-ben csak a multi számít akkor inkább codozz…Egyébként egyet értek veled.

      • Szerintem az adja meg a sava-borsát, hogy más emberek ellen játszol. Ha jó a single, akkor végigjátszom és én se fogok addig multizni, de ha nem jó, akkor sem zavartatom magamat, mivel elsősorban a multi miatt veszem a legtöbb FPS-t. A CoD multiját meg nem csípem.

        • Én úgy gondolom hogy attól jó (vagy esetünkben talán a legjobb) egy FPS ha a kampány és a multi része egyaránt kimagasló minőséget és játékélményt képvisel. Szerintem ez sikerülni is fog a Killzone3 esetében.Egyébként el nem tudom képzelni azt hogy egy FPS-nek botrányosan szar a kampánya, a multi viszont qrva jó. Vagy van ilyen?

          • BC2. Kampány nem valami nagy eresztés, multi az nagyon joe (dzsó).Persze az a legjobb, ha a singli is és a multi is nagyon jó, de ha a single gáz, de a multi jó, akkor csak megvakarom az orromat és mek multira. XD

    • Engem csak a single érdekel.

      • Oké, oké, vettem. Sokakat érdekel nagyon a single, nekem mellékes. Magamból indultam ki, hát bocsi. Viszont továbbra is vicc, hogy csak a single alapján értékelték.

  47. Az ilyen oldalakat és tesztelőit csak sajnálni tudom, csak azért adnak rossz pontot egy jó játéknak vagy olyan negatívumot mondanak ami nem fedi a valóságot. Ezeknek is feltűnési viszketegségük van/volt.

  48. Hát akkor INKÁBB.

  49. hát én pl a ps3 exkluzív játékoknál nagy ívbe leszarom a teszt eredményeket a magyar és külföldi oldalakon is, mert az exkluzívok nálam mindig minden körülmények között tuti vételes játékok! 😀

  50. Én nekem már a multi is 9/10 és még csak 1 pályát játszhattam benne.Akkor hol van még a single része??Majd a PSC leértékeli korrektren és kész.

  51. “Miért hiszi azt mindenki, hogy van “”nagy igazság””? Nincsen. Lehet, hogy valakinél hét pont a játék, másnál meg tíz. Na és?Az is érdekes, hogy bár fentebb azt olvasom, többen már unják a pontszám-hisztériát, mégis már a sokadik hírt látom erről.Hülyeség az egész.”

    • “Csak tudon uncsi amikor megkérdezi a főnököd ,hogy te miért ennyit adtál rá….. aztán meg az oltogatás….A GT5-el kirobbant ez a tézis…. régen csak az EDGE merte lehúzni a gameket, bár hozzáteszem tőlük is olvastam olyan cikkeket, amitől égnek állt a hajam…. a videojáték ipar rákfenéi ezek a cikkek. Így akarnak hírnévre szert tenni… Lassan már doboz alapján fogják tolni a pontokat….Számomra a legnagyobb baromság a 2. részt érintőileg a gametrailers tesztere Daniel K. ( hosszú böngyörke hajú, a GTTV-ben is benne van) által megállított tény. “” a játékban lehetetlen lopakodni, mert a Helgastok vörösen világító szeme mindig elárulja hol vannak””….. na azóta is ezen röhögök…..”

  52. “””A média képviselői rég rájöttek ugyanis, hogy csatornába való végterméket mindenki tud gyártani, így most már csak azzal lehet kitűnni a flame-re éhes csőcseléknél, hogy kié a büdösebb.”” – az év mondata eddig. :)”

  53. “a stori már a 2ben is “”rövid”” volt.engem nagyon meglepett mikor játszottam vele h közel 8-10ora volt a stori…szerintem mindenki 1 24orás stori végigjátszása megfelelö lenne.de ez van.én elfogadom ha a 3is 8-10ora lesz,de csalodott leszek mert szivessen játszanék vele több orát,mármint a stori végigjátszásán”

    • Bár nem biztos, hogy jól olvaslak, de te 24 óra játékidőt vársz el egy FPS-től?

      • A 24 óra talán túlzás, de valahol szomorú, hogy egy FPS 8-10 órás játékidejének már örülni kell, mintha lenne valami íratlan szabály a fejlesztők között, hogy nem lehet hosszabb a kampány. Azért volt egy HL 2 is. Kiváncsi lennék miért alakult ez ki így. Még így is a Sony exkluzív FPS-ek a kedvenceim – a HL 2 mellett -, és még a The Darkness is jó volt, de a többi, cod, moh, bf nekem unalmas. persze én sosem multizom, nincs se időm , se idegem a sok 12 éveshez.

        • “Egy: Szerintem az ideális játékidő 15-30 óra.Kettő: Nem értem azokat, akik 5-8 órás single résszel “”megáldott”” FPS játékokat szapulnak. Az idő nagy részét az ilyen játékokban online kell tölteni. Ennyi erővel szidhatnánk a World of Warcraftot is, hogy egy perc single része sincs. Hogyan rakhatnának bele egy FPS játékba 30-60 óra SP játékidőt amikor a játékosok főleg a multi miatt veszik meg őket?Három: pl. a Metal Gear Solid Pece Walker-ba úgy tettem 60 órát, hogy észre sem vettem. Ha ilyen sémájú FPS játékok jönnének akkor meg az lenne a baj, hogy 1 pálya 5-10x is szerepel. Konklúzió: a videojátékok olyanok mint a demokrácia: (elméletben) a többség érdekeit veszik figyelembe, de a kisebbség hallat csak magáról ha nem tetszik neki valami. Attól, hogy pár ezer anti KZ-fan most sárral dobálózik tuti az 1 millás értékesítés világszerte így ez az egész csak egy színdarab amiben most mi is epizódszerepet játszunk.”

          • Ott a pont, én ha játékot veszek mindig körül szimatolok: tesztek, kommentek, videók, korábbi tapasztalaltok, de főleg a multi és a coop támogatást valamint a szavatosságot nézem. Egy játék (ha már ilyen borsos az ára) tartson ki sokáig. Példaként hoznám a Sengoku Basara Samurai Heroest: több mint 100 órát toltuk tesómékkal és még mindig leülünk vele játszani még akkor is ha csak 16 karakter és 38 különböző pálya van benne. És miért? Mert tetszik. Valaki az első végigjátszás után lettené. Egy 8-11 órás Fps szerintem mindenkinek elegendő ha magával tud ragadni a sztori (KZ2 ben kb. két percig csak álltam és néztem mikor az utolsó pályán a lépcsőt kellett bevenni annyira magával ragadott a hangulat)

          • Nah ez a lényeg. Ha FPS, akkor a multin legyen a hangsúly. Én a 20 óra singlit már unnám…

          • A multin meg a szinglin! Mit nem lehet ezen megérteni? Sokan szeretik a multit, köztük én is és sokan vannak akik legalább annyira szeretik a kampány részt is. Az hogy te (vagy én) mit szeretsz meg mit unsz az nem azt jelenti hogy mindenki más is ezen a véleményen van. Pont az ilyen gondolkodásmód miatt tart ott a COD ahol…. gondolj csak bele!Ütős szingli meg multi kell, ennyi!

          • Teljes mértékben egyetértek.(Elkurvult az egész.)

          • Én megértem, hogy sokaknak fontos a singli és én ezt alá is írtam, amikor bizonyítottátok. Viszont attól még az én szemszögemből ugyanúgy mellékes a single. Ha jó, akkor végigtolom, ha nem, akkor nem bánkódom miatta. A HL2 pl. egy nagy single, de azt azért vettem.A CoD széria továbbra sem érdekel, mert nekem nem tetszik a multija. A CoD, véleményem szerint a neve miatt tart csak ott, ahol tart, meg a sok fanja miatt és nem a hej de jó multija miatt. Legalábbis nekem a multi sem tűnt egy hej de nagy eresztésnek.

          • Érdekes vagy : a 20 órás storyt unnád ellenben a több tíz órát töltenél az online csatatéren, ahol az egymás ölésén kívül nem sok minden történik. 😀

          • Ez tipikus tojáshéjas meg PC-s felfogás. A régi konzolosok, akik évekig játszottak úgy, hogy semmi internet, multi is néha alig, sokra értékelik ha jó és hosszú a single. Megmaradt, régi forradás, ami talán mára már szexepil.:)Saját perverzióm az, hogy még mindig többre értékelek egy splitscreen coop módot, mint egy headsetes rusholást. Hába a sok órányi CS stb. olyan komoly élmények fűznek a másikhoz, hogy nincs olyan lobby, tökéletes hálózat ami ezt visszaadhatja.Killzone 3? Szerintem f*sza lesz.

          • Én sose tudnám megszokni a kettéosztott képernyőt.Ennél durvábbat csak a Quake2-t játszottam egy haverommal dreamcasten…4felé osztott képernyőn:)

          • Keblemre! Szívemből szóltál! 🙂

          • Ez megint nem klappol, évekkel előbb lett PS1-em, mint PC-m. Egy bő 4 évvel. Nem azért nem tartom fontosnak a singlit, mert a PC-től only multihoz vagyok szokva (PC-n is csak nemrégiben kezdtem el multizni, max 3 éve, vagy annyi se), hanem azért, mert azt kevésbé unom meg, lehet a többi játékossal dumálni, nagyobb kihívás nekem és a fílingje is jobban bejön, hogy mások ellen vagyok.A single (20. alkalommal mondva XD) nekem csak mellékes, egy egyszerű fícsör, ami ha jó, akkor végigtolom, ha nem, akkor nem. KZ2-t pl. a singli miatt veszem majd meg, hogy értsem a KZ3 sztoriját. Singli nélkül is megvettem volna korábban, ha lett volna PS3-am, így már nem venném meg singli híján utólag(!) mert úgyis jön a jobb, szebb, újabb, kisnyúl KZ3. Tehát a singli hiány nálam csak annyit tesz, hogyha abból az FPS-ből már kijött egy újabb, akkor nem veszem meg, mert single úgysincs és már van újabb része a multihoz. Ha van single (és jó), akkor csak azért pótlom be, hogy értsem az újnak a történetét. De pl. a BC2-nél egyenesen bosszantott a single, inkább raktak volna a játékba helyette több multi pályát, meg fegyvert és inkább ne lett volna single.

          • “Igaza van SOLDIER kollégának már ne is haragudj! A PS3 előtt mi konzolosok nem igazán játszhattunk online, és mégis milyen jól szórakoztunk akkor is! (abba meg már ne menjünk bele hogy a régi játékok mennyivel szórakoztatóbbak voltak mint a maiak…)Tehát akkor azok a játékok csak “”féljátékok”” voltak vagy még ennyi se a te felfogásod szerint?Ha a szingli csak egy fícsőr szerinted akkor a PSX-es meg a PS2-es játékokat mind ki lehetne dobálni a francba…Fura hogy nem csíped a COD-ot, mert pont az ilyen felfogású emberkék élnek halnak értem mint amilyen Te vagy, és ezzel nem megbántani akarlak.De kár is ezen vitázni, mindenkinek más az ízlése, mindketten elmondtuk egymást érveit oszt csókolom. Hála Istennek a Killzzone3 rendelkezni fog egy igen komoly kampány résszel is a multit meg már nem kell bemutatni hogy milyen jó, ennyi nekem bőven elég.”

          • Te engem eszeveszetten félreértesz.Én nem az összes játékra gondoltam, hogy a singli csak egy fícsör, sőt, nem is az összes FPS-re. Elmagyarázom basic nyelven:Ott, ahol VAN egy ELÉGGÉ ERŐS multis mód, ott nekem mellékes a singli, DE HA JÓ, AKKOR NAGYON ÖRÜLÖK NEKI ÉS KI IS JÁTSZOM. Ott, ahol NINCS, ott NEM mellékes. Ott, ahol EGY RAKÁS… a multi, ott SEM mellékes a singli. Szerinted a HL2-t miért nyüstölöm már vagy hónapok óta? Annak nincsen multija (külön kel venni) és ha lenne is, akkor is kijátszanám a singlit, mert annak jó a singlije. Ha jó a single, akkor kijátszom, örülök neki, esetleg megveszek érte egy játékot, de elsősorban a multit nézem, ha singli is és multi is van. Uncharted-ben a singlit tartom fontosabbnak, ezt bizonyítja, hogy az első részt is megvettem, amiben nincs multi, mivel a game alapvetően a singli köré van építve. Egy inkább multira tervezett játéknak (márpedig mostanság sok FPS ilyen) inkább a multi részét nézem, egy inkább singlire specializált játéknak inkább a singlijét nézem.Ezzel a PS1, PS2-es korszakkal meg hiába jössz, nagyon jól tudom, miről beszélsz, én is csak most leszek 1 éve PC-s és korábban sem nagyon multiztam, mert az eddigi PC-n a CS is épp, hogy elfutott.Én is a single játékokhoz vagyok szokva, mivel eddig PS1-en, PS2-n játszottam én is és nagyon szerettem, de nekem FPS-nél (ha van) fontosabb a multi, mert nekem nagyobb játékélményt jelent másokkal és mások ellen játszani. CoD-dal meg megint ne gyere, azt már egy jó ideje csak a neve adja el. A CoD-ot nem szeretem, se multiban, sem singliben. Megmondtam, majd ha egyszer véletlenül munkát látok abban a szériában és nem bőrlehúzást, akkor érdekelni fog.(Külön megjegyezném, hogy a PSX és a PS1 nem ugyanaz.)

          • “Oksa, túltárgyaltuk. Nem ugyanazok az igényeink.Külön megjegyezném hogy tudom hogy a PSX meg a PS1 nem ugyanaz de én így szoktam meg, amikor először láttam így “”mutatták be”” és így is hívtuk mindig. Nézz itt körül, a gémerek többségének még mindig PSX…”

          • Hát nem. PS1-et mi meg anno (mentségül szóljon, max 6 éves voltam akkor) joystick-nak hívtuk. Kősőbb kiderült, hogy az csak a kurblinak a neve.

          • Mi a NES-t hívtuk annak!:D PSX-em (jaj bocs, PS1) már kőkemény 12 évesen lett 98-ban szóval azt már a nevén szólítottuk!:p

          • Akkor te már vén vagy. >:P

          • Hát már én se leszek fiatalabb, igazad van! 😀

          • Ideje számolgatnod a ráncaidat! >:D

    • “””24orás story végigjátszása megfelelő lenne????””Resident Evilekbe és a Silent Hillekbe nincsen ennyi játék idő! :O”

    • Lehet bennem van a hiba de én a 2. részt sem éreztem rövidnek.

  54. Én csak annyit fűznék hozzá, hogy ha van egy erős multi a játékban akkor a sztori módnak nem feltétlen kell túl hosszúnak lenni.Személy szerint nekem a 8-9 óra az ideális. Ennél rövidebb akkor jó, ha végig darálás megy.

  55. a neten mindent szabad, és mindenki publikálhat. innen ered a legtöbb probléma. egyébként ezt az egész buzeráns rövid single kampányozást azért nem értem, mert a MW 1-2-t emiatt soha senki nem merte izomból lehúzni (tényleg 4-5 óra), és mondjuk ott is megcsinálhatták volna, hogy a multit addig nem pontozzák, míg el nem telik 1-2 hónap, hogy kiderüljön mennyire trehány módon hekkelhetőre van összehányva…Az ugyanis tönkrevágja a szavatosságot és a komplett multiélményt.áh.. nem is idegelem magam, mer felesleges.

    • Egyet értek veled, milyen pontszámokat kapott volna a COD MW1-2 csak a szinglit tesztelték volna?…Mondjuk meg őszintén, ha a Killzone 3 Xbox 360-ra jelenne meg akkor nem lenne ekkora sz@rkavarás…Azt meg ne mondja nekem senki se hogy minden nemzetközi teszt és pontozás teljesen objektív módon született!Ha kijön a játék és megcáfolódik minden hamis érv akkor bezzeg megy majd a lapítás ezerrel, pont mint a F1 2010 vagy a GT5 esetében!

      • “Nem kell megint a konzolháború, meg az MS szarozás, nagyon gyerekes. Volt olyan AAA X360 exklúzív játék, amit szintén “”lehúztak””, ott bezzeg senki nem pampogott, hogy k*csög Sony.”

        • Melyik gamma volt az?

          • Pl. az Alan Wake, gamerankings-en és metacritic-en egyaránt 83-on áll, de valahogy ott nem láttam ekkora felháborodást.

          • Az még sok is neki.

          • Lehet, de nem az a lényeg, hanem, hogy ott is voltak a 10-től 7-ig mindenféle értékelések, mégsem szőtt senki semmiféle összeesküvéselméletet. Egyszerűen ennyire értékelte egy tesztelő a játékot, talán hibázott, de idekeverni a Microsoft-ot eléggé árulkodik arról, hogy az illető Sony-szemüveget visel.

          • Pedig az a játék tényleg többet ért! De ez csak egy oldal a sok közül…

          • Ahogy itt is egy oldalról beszélünk csak. A 4,5 órás játékidő annak tudatában, hogy az úgy látszik a tiszta játékidő, szerintem senkit nem tántorít el, aki eddig tervezte a beszerzését.

          • Így van! Én már nagyon vártam, és ha sorozatosan 1 pontot kapott volna akkor is megveszem.Nyilván a tesztek nem a tudatos vásárlói rétegnek szólnak első sorban. Pontosabban nem őket befolyásolja jobban a döntésben.

          • Ha 4,5 órás tényleges játékidő volt a legnagyobb negatívum, akkor ott szerintem nincs különösebb probléma. Manapság az tök átlagos FPS játékidőnek számít. Ehhez hozzá kell számolni az elhalálozásokat, az átvezetőket, stb. Úgy látszik a tesztelőnek ez így 7 pontot ért, ami egy tök jó, átlagon felüli játéknak felel meg. Pláne, hogy a tesztelő csak a single playert tesztelte.

  56. A TSA nagyon korrekten látja a dolgokat. Azt nem értem ,hogy mi a fenéért kell kiadni a teljes teszteket, amikor a multit esélyük sem volt tesztelni.