Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)

Békével jöttem! (Á, dehogy!)

sci-fi és a szatíra kéz a kézben járnak. A távoli, disztópikus világkép a jelenlegi társadalmi és gazdasági problémák továbbgondolásával és felnagyításával valósulhat meg, az ottani események pedig humorral világíthatnak rá az aktuális világ gondjaira. Ma, amikor a mega-vállalatok önálló entitásokként befolyásolják a világ sorsát, az egyén egyre inkább egy feláldozhat és könnyedén pótolható erőforrás csupán, és nem önálló individuum. A Journey to the Savage Planet a kapitalista világ egy űrprogramját, illetve ebből adódó bolygófelfedezését képzeli el a Metroidvania játékműfaj sajátosságaival.

Névtelen hősünk a Kindred Aerospace egyik munkatársa, akit az ARY-26 bolygó felfedezésére küldenek. Az utazás kimeríti a nyersanyagokat, a landolástól megsérül űrhajónk, a minden szinten költséghatékonyságra törekvő vállalat pedig így a teljesen idegen és vad világba pár alapvető eszközt leszámítva teljesen üres kézzel enged szabadon. Küldetésünk pedig egyszerű: fedezzük fel a terepet, kutassunk értékes információkat, és derítsük ki, hogy alkalmas-e az emberi életre és gyarmatosításra, ugyanis a végletekig kiszipolyozott Földet már csak a kozmosz jóindulata tartja életben.A belső nézetes kaland maga bő kézzel merít a Metroidvania műfaj sajátosságaiból, a Metroid Prime-mal pedig egyértelmű párhuzamokat vonhatunk. Kezdetben törékeny és felkészületlen porhüvelyünkkel csatangolhatunk a színes, különös lényekkel és jelenségekkel tarkított bolygón, hogy nyersanyagokat zsebelhessünk be: ezek ásványi lerakatokból nyerhetők ki, vagy az állatvilág mészárlásával. A fauna kulcseleme a Darwin-pintyek ottani megfelelőjeként funkcionáló „gömbmadár”, amely a környezet függvényében különböző variációkban jelenhet meg. A bűbájos, gombóctestű és golyószemű futómadarak könnyen „szüretelhetőek”: kezdetben halálra pofozhatjuk őket, később arzenálunkat is bevethetjük ellenük, sőt, megetetve őket víg szellentések közepette eresztik ki kloakájukon az értékes szénmolekulákat. Ezen életforma részletesebb bemutatására azért van szükség, mert remekül jellemzi a móka egészét.Alapvetően mindent meg lehet ölni, és érdemes is. Emellett elég sok életforma bélrendszere aktív életet él, ez a fajta „fekáliahumor” pedig visszatérő motívum. Főhadiszállásunk a javításra és üzemanyagra váró gépünk, amelyen a megfelelő erőforrásokkal új eszközöket gyárthatunk magunknak. Az utastérbe belépve azonnal valami undorító termék gyomorforgató reklámját dobja elénk a program, ami egyértelmű kritikája a fogyasztókat folyamatosan bombázó reklámkultúrának. Ez a fajta humor, valamint karakterünk életének értéktelenségének folyamatos hangoztatása állandóan jelen van. Állandó társunk egy mesterséges intelligencia, akibe nem programoztak empátiát, helyette viszont jó nagy adag szarkazmust kapott. Folyamatosan kommentálja cselekedeteinket és környezeteinket, a böngészhető adatbázisban pedig szöveges formában is gyönyörködhetünk iróniájában. Halál esetén például gyakran adja tudtunkra, hogy klónozással kelünk újra életre, de nem érdemes azzal vesződnünk, hogy ez milyen egzisztenciális kérdéseket vet fel. Az életből való távozáskor egyébként nyersanyagainkat is elveszítjük, amelyekért vissza kell menni: a vagyon csak akkor raktározódik, ha visszatérünk vele a repülőhöz.A kaland rutinja egyébként nem túl bonyolult. Aktuális eszköztárunkkal adott pontokig tudunk eljutni, ami után egy új képesség vagy eszköz szükséges a továbbhaladáshoz. Ennek előállítása nyersanyagokat igényel egy speciális, egyedi hozzávaló mellett, amely megkaparintása az elemekkel és az életformákkal való megpróbáltatásokat igényli. Ha felülkerekedtünk a kihívásokon és már megvan minden, ami kell, akkor az űrhajón továbbfejleszthetjük karakterünket, majd indulhatunk mélyebbre. Itt olyan standard kellékekről van szó, mint a jetpack magasabb és hosszabb ugráshoz, vagy a robbanónövények tárolásának lehetősége az akadályok elpusztításához. Az eszköztárunk a közlekedésben és a küzdelmekben egyaránt jól jön, a legtöbb, kissé fantáziátlan és kevés számú ellenséges lény pedig speciális taktikát igényel.A Typhoon Studios beletalált a felfedezés örömébe, a különféle, fokozatosan feloldható újításoknak köszönhetően pedig egyre hatékonyabban és könnyebben tárhatjuk fel az ARY-26 titkait – online kooperatív módban pedig ez hatványozódhat. (Bár kár, hogy helyben nem lehet nyomkodni együtt.) A kaland három nagyobb területre van felosztva, amelyek furcsa módon egymástól izolálva léteznek, ami miatt nem hatnak koherens egészként. Térkép híján eleinte memóriánkra hagyatkozva barangolhatunk, ami kifejezetten szórakoztató, mert sokkal jobban észrevesszük és értékeljük a tájakat. A radarunk fejlesztésével azonban egyre több zsákmányolható értéket mutat kijelzőnk, így fokozatosan adjuk fel memóriánk igénybevételét azért, hogy valamelyik kis ikont és/vagy nyilat kövessük hűségesen. Utóbbival ugyan egyszerűbben szerezhetünk be mindent, de valahogy mégis megfosztja a játékot egy fontos elemétől. A történet esetében pedig a humor van előtérben, de az írók ettől függetlenül tudtak egy kis – bár klisékkel teli – érdekességet csempészni vele, ami hozzáad ahhoz, hogy hajtson minket előre.

Mindent egybevetve a Journey to the Savage Planet meglévő elemekből épített egy színes, szórakoztató világot. Nem igazán különleges, de a játékmechanika központi hurka és a humora mégis izgalmassá teszi, amitől a kaland játszatja magát. Felfedezés, küzdelmek és időnként grafikai hibák kísérik végig ezt a 10-12 órás utat, amelyben egy egyébként borzasztóan félelmetes koncepció válik könnyed szórakozássá: elvégre ki szeretné egészségét kockáztatni egy olyan vállalatért, amely fittyet se hány rá, és egy olyan célért, amiből az említett vállalat profitál igazán, mindenki mást kizsigerelve. Förtelmes jövőkép, ugye? Bár… Még mindig a jövőről beszélünk?

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Lemezes formátumban megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, míg körülbelül három és fél órányi játékmenetet YouTube-csatornánkon tekinthettek meg, ahova élő Twitch-streamünket töltüttük fel.)

Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Typhoon Studios
Megjelenés: 2020.01.29.
Ár: 8990Ft
Játékosok száma: 1, Online: 2
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 4.39GB
Web: https://savageplanetgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop

Kiadó:
Fejlesztő:
Méret:
Megjelenés:
Ár:
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez nekem is ugrani fog a zsákba előbb utóbb. Jópofa nagyon.

  2. Nagyon jónak tűnik, mindenképp beszerzős.Köszi a tesztet!