Felipe Massa 3-szor nyert itt Isztanbulban sorozatban az elmúlt években. De ez a statisztika azért senkit ne tévesszen meg. Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a Ferrari ezekben az években messze nem a mostani szinten állt. Ha ma is sikerült volna neki, akkor bekerült volna abba a csoportba melyet Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Ayrton Senna és Michael Schumacher neve díszít. [8273] Ez a pálya Hermann Tilke egyik tervezése – van neki több is – de mégis különbözik a többitől. Ezen ugyanis az óramutató járásával ellentétesen köröznek a pilóták. Talán ezért is tartják a versenyzők a legjobb pályaként számon Tilke művei közül.Isztambul az átlagsebességet tekintve az 5. leggyorsabb pályája (az idén szereplő pályák között) és itt található a legnehezebb kanyarkombináció, a híres-hírhedt 8-as kanyar. Ez azért speciális, mert 4 csúcspontja van és a pilóták 260 km/h-val száguldanak benne, miközben óriási gravitációs erő hat rájuk oldalirányban. (egyes mérések szerint 5G hat rájuk, ami főleg a nyakukon jelentkezik)A pilóták szerint ezen a versenyen rengeteg előzési pont van, mivel az aszfaltcsík helyenként 20 méter széles.Mivel a pálya nagyon gyors, nagyon meleg van, illetve ott van az ominózus 8-as kanyar, nagyon nagy szerepe van a gumiknak…A tegnapi időmérőn Vettelnek sikerült megszereznie a pole pozíciót a 2 Brawn pilóta előtt. Az autók súlyából viszont arra lehet következtetni, hogy 2-3 körrel hamarabb fog kimenni tankolni, mint Buttonék.14:00, kezdődik a futam. Az élről rajtolók lágy keverékű gumikkal vágnak neki. Vettel és Button jól kapják el a rajtot, Barrichello viszont nagyon elrontotta. Láthatóan majdnem lefulladt az autója, kisebb küzdelmek árán végül elrajtolt, de ekkor már csak a 11. hely volt az övé. [8336] Vettel lecsúszott az ívről és Button megelőzte.[8337] A rajt után Button, Vettel, Webber, Trulli, Rosberg, Massa, Alonso, Kubica volt a sorrend. Pár körrel a rajt után Räikkönen rádió beszélgetésében hallható volt, hogy megsérült az első vezetőszárnya.Érdekes csatát láthattunk az 5. körben Barrichello és Kovalainen között. Az egyenesben a finn elhúzott rendszeresen a KERS-nek köszönhetően, míg a brazil a lassú részeken rendre utolérte őt. Ennek az adok-kapoknak az lett a vége, hogy Barrichello megpördült és a 17. helyre csúszott vissza, miközben Hamilton is megelőzte (eközben csapattársa vezeti a versenyt…).A 12. körben a brazil türelme végképp elfogyott és bebújva Sutil mellé lebontotta az első vezetőszárnyát. Irány a box és az utolsó helyről folytathatja.Elsőként Vettel jött a boxba új gumikért és benzinért, de olyan kevés üzemanyagot kapott, amiből arra lehetett következtetni, hogy nem kettő, hanem 3 kiállásos taktikán lesz. Button is kijött később, és 10 körrel több benzint kapott, ezzel eldőlni látszott már itt a verseny végeredménye.Webber két kiállásos taktikán maradt. Csapattársa tudott gyorsabb köröket menni mint Button és egyre közelített hozzá. A 16. körben utol is érte Buttont, de megelőzni nem tudta, így két körrel hamarabb ment ki tankolni, mint tervezték. Ekkor eldőlt, hogy nem jött be a 3 kiállásos taktika és elszállt nem hogy az első, de a második helyre való esély is.[8346] Arról, hogy ne unatkozzunk a verseny folyamán, Piquet gondoskodott a 32. körben. Először elengedte az agyontankolt Hamiltont aki épp akkor jött ki a boxból, hideg gumikon, majd vagy meggondolta magát, vagy rászóltak a boxból, megpróbálta visszavenni a pozícióját és mint egy jó gokart versenyző, meg is oldotta kisebb-nagyobb nehézségek árán.Vettel a vége előtt 7 körrel mindent feltéve egy lapra próbálta utolérni csapattársát, de ekkor egy „érdekes” rádió üzenetet kapott a csapattól, hogy ne rohanjon, mert Webber úgyis gyorsabb nála. Persze ez kis ferdítés volt, hiszen ekkor Vettel 3-4 tizeddel jobb köröket ment Webbernél. A csapat ezzel a kódolt üzenettel próbálta jelezni, hogy ne erőltesse és törődjön bele a 3. helybe. Ennek folytatása lehet.Végül a versenyt magabiztosan nyerte Jenson Button – a végén már annyira lassan ment (a cél előtt még egy-két furcsa manővert is bemutatott örömében), hogy Webber teljesen utolérte. Webber második lett, Vettel pedig harmadik.[8339] A Ferrari és McLaren továbbra is vergődött. Räikkönen és Hamilton a 12-13. helyen „csatáztak”. Button csapattársa Barrichello a szörnyű versenyét a 48. körben befejezte és kiállt a boxba.A BMW határozottan javult (Kubica pontszerző), de még mindig nem tavalyi önmaga. A Toyota sem olyan jó mint volt az év első versenyén, de mindkét pilóta pontot szerzett.Jenson idén 7 futamon 6 futamgyőzelmet ért el. A brit ezzel a győzelemmel feliratkozott Jim Clark és Michael Schumacher mellé, akik hasonlóan jó teljesítményt produkáltak a maguk idejében.[F12009:07R]
Jenson Button nyerte a Török nagydíjat
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
AlexGKz
JB vajon hányat nyer
Lotar
buttonra szavaztam , de mégis 0 pontom van . :[
Agent
Csak semmi pánik. Még nem lettek frissítve a pontok. Kenchi frissíti majd.
Pufi_HUN
Rá voksoltam. Ez legalább bejött. 🙂
Agent
Én is. 🙂 Az időmérőt elvitte Massa. 🙁
GTfan
elfelejtettem szavazni, ó basszus :S
GTfan
pedig lett volna +3 pontom
HUN_GERGO
Uncsi futam volt…. Button vb-é, ez most már egyértelmű!
Agent
Igen, elég unalas volt. Innen Button nem igen vesztheti el. Vettel lehet rá veszélyes, de ő meg bukdácsol.
westZsolt
Rubens-t sajnálom és elő fordul, Kő..-Palik meg pattog h így meg úgy, Monacoba-lerajtolta Raikkonen-t akkor kuss volt…..
Agent
Rubens elrontotta a rajtot ez tény. Utána mikor visszacsúszott meg már idegből vezetett, aminek az lett a vége ami. Tény, hogy egy olyan autóval, amivel Button vezet végig és végül nyer, Barrichellonak jobban kellett volna muzsikálnia a középmezőnyben, ahol lényegesen gyengébb autók voltak.
westZsolt
majd SILVERSTON-ban 🙂
gugello
Elment a tippem,ratyi Vettel!
westZsolt
15-ős képen renault szimulátor lenne???
Agent
Igen. A gugli a barátod. :)http://www.sdsims.com/simulator_hire.htm
westZsolt
Fasa xD
edWood
Nem jó így látni őket, összeveszve. Ez dráma.
karfiol
A Red Bullon belül szemmel láthatóan megromlott a viszony Webber és Vettel közt hasonlóan a Brawn GP-hez. Szerintem ez várható volt.
Agent
Nem értem miért volt szükség visszafogni Vettelt. Hagyni kellett volna, hogy utolérje. Ha meg tudja előzni, előzze. Ezzel csak ezt érték el, hogy nem beszélnek egymással.
karfiol
Jók ezek a képek az autók hátuljáról. Szemügyre lehet venni a diffúzorok közti különbségeket.
Allitta
Köszi Agent, most még jobban élveztem a cikkedet, mint máskor szoktam, mert éppen a végére értem haza és nem láttam a futamból egy percet sem.
Agent
Örülök, ha így van. Egyébként nem sokat vesztettél. 🙂