Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Jenson Button nyerte a Török nagydíjat

Felipe Massa 3-szor nyert itt Isztanbulban sorozatban az elmúlt években. De ez a statisztika azért senkit ne tévesszen meg. Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a Ferrari ezekben az években messze nem a mostani szinten állt. Ha ma is sikerült volna neki, akkor bekerült volna abba a csoportba melyet Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Ayrton Senna és Michael Schumacher neve díszít. [8273] Ez a pálya Hermann Tilke egyik tervezése – van neki több is – de mégis különbözik a többitől. Ezen ugyanis az óramutató járásával ellentétesen köröznek a pilóták. Talán ezért is tartják a versenyzők a legjobb pályaként számon Tilke művei közül.Isztambul az átlagsebességet tekintve az 5. leggyorsabb pályája (az idén szereplő pályák között) és itt található a legnehezebb kanyarkombináció, a híres-hírhedt 8-as kanyar. Ez azért speciális, mert 4 csúcspontja van és a pilóták 260 km/h-val száguldanak benne, miközben óriási gravitációs erő hat rájuk oldalirányban. (egyes mérések szerint 5G hat rájuk, ami főleg a nyakukon jelentkezik)A pilóták szerint ezen a versenyen rengeteg előzési pont van, mivel az aszfaltcsík helyenként 20 méter széles.Mivel a pálya nagyon gyors, nagyon meleg van, illetve ott van az ominózus 8-as kanyar, nagyon nagy szerepe van a gumiknak…A tegnapi időmérőn Vettelnek sikerült megszereznie a pole pozíciót a 2 Brawn pilóta előtt. Az autók súlyából viszont arra lehet következtetni, hogy 2-3 körrel hamarabb fog kimenni tankolni, mint Buttonék.14:00, kezdődik a futam. Az élről rajtolók lágy keverékű gumikkal vágnak neki. Vettel és Button jól kapják el a rajtot, Barrichello viszont nagyon elrontotta. Láthatóan majdnem lefulladt az autója, kisebb küzdelmek árán végül elrajtolt, de ekkor már csak a 11. hely volt az övé. [8336] Vettel lecsúszott az ívről és Button megelőzte.[8337] A rajt után Button, Vettel, Webber, Trulli, Rosberg, Massa, Alonso, Kubica volt a sorrend. Pár körrel a rajt után Räikkönen rádió beszélgetésében hallható volt, hogy megsérült az első vezetőszárnya.Érdekes csatát láthattunk az 5. körben Barrichello és Kovalainen között. Az egyenesben a finn elhúzott rendszeresen a KERS-nek köszönhetően, míg a brazil a lassú részeken rendre utolérte őt. Ennek az adok-kapoknak az lett a vége, hogy Barrichello megpördült és a 17. helyre csúszott vissza, miközben Hamilton is megelőzte (eközben csapattársa vezeti a versenyt…).A 12. körben a brazil türelme végképp elfogyott és bebújva Sutil mellé lebontotta az első vezetőszárnyát. Irány a box és az utolsó helyről folytathatja.Elsőként Vettel jött a boxba új gumikért és benzinért, de olyan kevés üzemanyagot kapott, amiből arra lehetett következtetni, hogy nem kettő, hanem 3 kiállásos taktikán lesz. Button is kijött később, és 10 körrel több benzint kapott, ezzel eldőlni látszott már itt a verseny végeredménye.Webber két kiállásos taktikán maradt. Csapattársa tudott gyorsabb köröket menni mint Button és egyre közelített hozzá. A 16. körben utol is érte Buttont, de megelőzni nem tudta, így két körrel hamarabb ment ki tankolni, mint tervezték. Ekkor eldőlt, hogy nem jött be a 3 kiállásos taktika és elszállt nem hogy az első, de a második helyre való esély is.[8346] Arról, hogy ne unatkozzunk a verseny folyamán, Piquet gondoskodott a 32. körben. Először elengedte az agyontankolt Hamiltont aki épp akkor jött ki a boxból, hideg gumikon, majd vagy meggondolta magát, vagy rászóltak a boxból, megpróbálta visszavenni a pozícióját és mint egy jó gokart versenyző, meg is oldotta kisebb-nagyobb nehézségek árán.Vettel a vége előtt 7 körrel mindent feltéve egy lapra próbálta utolérni csapattársát, de ekkor egy „érdekes” rádió üzenetet kapott a csapattól, hogy ne rohanjon, mert Webber úgyis gyorsabb nála. Persze ez kis ferdítés volt, hiszen ekkor Vettel 3-4 tizeddel jobb köröket ment Webbernél. A csapat ezzel a kódolt üzenettel próbálta jelezni, hogy ne erőltesse és törődjön bele a 3. helybe. Ennek folytatása lehet.Végül a versenyt magabiztosan nyerte Jenson Button – a végén már annyira lassan ment (a cél előtt még egy-két furcsa manővert is bemutatott örömében), hogy Webber teljesen utolérte. Webber második lett, Vettel pedig harmadik.[8339] A Ferrari és McLaren továbbra is vergődött. Räikkönen és Hamilton a 12-13. helyen „csatáztak”. Button csapattársa Barrichello a szörnyű versenyét a 48. körben befejezte és kiállt a boxba.A BMW határozottan javult (Kubica pontszerző), de még mindig nem tavalyi önmaga. A Toyota sem olyan jó mint volt az év első versenyén, de mindkét pilóta pontot szerzett.Jenson idén 7 futamon 6 futamgyőzelmet ért el. A brit ezzel a győzelemmel feliratkozott Jim Clark és Michael Schumacher mellé, akik hasonlóan jó teljesítményt produkáltak a maguk idejében.[F12009:07R]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. JB vajon hányat nyer

  2. buttonra szavaztam , de mégis 0 pontom van . :[

  3. Rá voksoltam. Ez legalább bejött. 🙂

  4. elfelejtettem szavazni, ó basszus :S

  5. Uncsi futam volt…. Button vb-é, ez most már egyértelmű!

  6. Rubens-t sajnálom és elő fordul, Kő..-Palik meg pattog h így meg úgy, Monacoba-lerajtolta Raikkonen-t akkor kuss volt…..

    • Rubens elrontotta a rajtot ez tény. Utána mikor visszacsúszott meg már idegből vezetett, aminek az lett a vége ami. Tény, hogy egy olyan autóval, amivel Button vezet végig és végül nyer, Barrichellonak jobban kellett volna muzsikálnia a középmezőnyben, ahol lényegesen gyengébb autók voltak.

  7. Elment a tippem,ratyi Vettel!

  8. 15-ős képen renault szimulátor lenne???

  9. Nem jó így látni őket, összeveszve. Ez dráma.

  10. A Red Bullon belül szemmel láthatóan megromlott a viszony Webber és Vettel közt hasonlóan a Brawn GP-hez. Szerintem ez várható volt.

    • Nem értem miért volt szükség visszafogni Vettelt. Hagyni kellett volna, hogy utolérje. Ha meg tudja előzni, előzze. Ezzel csak ezt érték el, hogy nem beszélnek egymással.

  11. Jók ezek a képek az autók hátuljáról. Szemügyre lehet venni a diffúzorok közti különbségeket.

  12. Köszi Agent, most még jobban élveztem a cikkedet, mint máskor szoktam, mert éppen a végére értem haza és nem láttam a futamból egy percet sem.