Massa balesete után az FIA és a sisak gyártó cég is kijelentették, hogy kivizsgálják az esetet, mert habár a sisak megmentette az életét, mégsem nyújtott tökéletes biztonságot.Luciano Burti 2001-ben Belgiumban [A http://www.youtube.com/watch?v=VQudfSNZDC0]járt szerencsétlenül[/A], ezért segít most honfitársának, illetve a sisak gyártójának, hogy legközelebb ez ne ismétlődhessen meg. [I]”Nekem is súlyos fejsérülésem volt és 48 órát voltam mesterséges kómában. Felipe balesetét követően láthattunk, hogy a sisakok milyen fejlődésen mentek keresztül a 2001-es balesetem óta. Ha már akkor is karbonból készültek volna, nem lett volna olyan súlyos a sérülésem. Ez azt bizonyítja, hogy az FIA és a sisakgyártók azóta nagy előrelépéseket tettek a biztonság terén.”[/I] – mondta.[I]”Felipe balesete során a sisakrostély levált, mert a csavar nem bírta a nagy terhelést. Ha a versenyző arca szabadon van, az súlyosabb következményekkel járhat és sokkal komolyabb arc- vagy szemsérülést okozhat. Korábban négy csavar rögzítette a sisakrostélyt, most kettő szolgál erre a célra.” “Ezzel akarják csökkenteni a súlyt. Hangsúlyozom, hogy az FIA és a sisakgyártók remek munkát végeztek a biztonság terén, de ha összehasonlítjuk a két balesetet, akkor észrevehető hogy a sisakrostély rögzítésén változtatni kell. Meg kell bizonyosodni arról, hogy nem nyílik ki.”[/I]Ezzel egyetért a sisak gyártójának egyik szakembere is, Peter Bürger. Szerinte is a súlycsökkentés az oka annak, hogy 2-vel kevesebb csavar felel azért, hogy megtartsa a plexit. [I]”Egy plusz biztonsági csavar sokat segített volna. Ezen el kell gondolkozni.”[/I] – mondta.
Javítani kell a bukósisakok biztonságán
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
Yokozuna
szegény Burtinak nem volt túl hosszú pályafutása, emlékszem a balesetre, nem volt túl szép…Irvine meg…hagyjuk. :S
szabolcs_89
Nem is emlékeztem Burti esésére de azért ott is kb 3 kilóval mehetett
revan07
A rostély a sisak közti részt mindenképpen meg kell erősíteni!
degemr
milyen fura h ilyen balesetnek kell történnie ahhoz, h komolyabban fejlesszék a sisakot
karfiol
Ayrton Senna végzetes balesetét követően is rengeteg biztonsági előírást vezettek be.
degemr
kár h a legnagyobb tanulságot a balesetekből vonják le
Agent
Például a lánc rögzítette első felfüggesztés elemei.