Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Ironikus a Sony és a Microsoft új mozgásérzékelős technikája!””

Múltkori, igen nagy [A http://playstationcommunity.hu/note/1423]érdeklődést generáló írásunk[/A] a videojáték-ipar bennfenteseinek E3 utáni nyilatkozatairól újabb “különvéleménnyel” bővül: most éppen Reggie Fils-Aime, a Nintendo frontembere fejtette ki, hogy mit gondol a másik két óriás frissen villantott mozgásérzékelős technikájáról.Reggie egyszerűen csak ironikusnak érzi, hogy a Sony és a Microsoft három évvel a Wii megjelenése után mutat be új mozgásérzékelős megoldásokat.A Microsoft Natalját látva Reggie azt mondta, ők már rég ismerik ezt a technikát, sőt annak idején próbálkoztak is vele. Ő maga személy szerint is látott ugyanilyen kamerás, kontroller nélküli próbamegoldásokat. Most, hogy az MS bemutatta, szerinte kissé cinkes, hogy egyesek még mindig “szebb képpel” és “több lóerővel” képzelik el a technológia jövőjét. Sőt, ahogy Reggie mondja, a vetélytársk kisé későn jöttek rá, hogy a videojátékozás jövője a fizikai aktivitás lehet.[I]”Az is ironikus, hogy a Nintendo már megcsinálta ezt a jövőt. Ez a jövő épp most van.”[/I]Ezen túl Reggie Iwatához hasonló állásponton van, azaz ki akarják várni, mivel állnak pontosan elő a konkurensek, megnézik, sikeres lesz-e a találmány, aztán majd ha szükséges, ők is lépnek.Reggie a következőket mondta a Kotakunak:[I]”Úttörőként hoztunk be egy halom technológiát, melyeket az emberek szépen el is fogadtak. Mi is megvizsgáltuk a kamerás megoldásokat, és a jövőben is tovább kutatjuk a lehetőségeket. Amit viszont másképp gondolunk, az az, hogy mi nem technikai vagánykodásokkal képzeljük el a továbbvezető utat. Amikor terítékre került nálunk a jelenleg üzemelő és a kamerás technológia, végül azért döntöttünk az előbbi mellett, mert egyszerre akartunk újítást és precizitást hozni a zsánerbe, és ezt csak a Wiimote és a nuncsaku párossal tudtuk elképzelni.”[/I]Shane Kim, a Microsoft képviselője “kissé” máshogy látja a dolgokat, mint Reggie. Szerinte a Project Natal megjelenésekor legalább akkorát fog szólni, mint amikor az Xbox 360 betört a piacra. Nem egyszerűen csak kiszállítják majd az új kamerát a boltokba – arról is kezeskednek, hogy a launch-kor kínált szoftverkínálat is nagyon meggyőző legyen. Kim szerint a Microsoft most nem azokra a “hétvégi” gémerekre koncentrál majd, akik már vettek X360-at, vagy akik mondjuk PS2-vel rendelkeznek, és nextgen gép vásárlása előtt állnak: ők egy teljesen új réteget akarnak megszólítani – azokat, akiknek eddig a legnagyobb problémát a videojátékozásnál a fizikai kontroller megléte okozta.A Sony új mozgásérzékelésével kapcsolatban egyelőre nem futottak be friss vélemények az ipar VIP személyeitől.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. “Én annyira nem preferálom a “”fizikai aktivitást”” játék közben, bár nekem a három technológia közül a Sony-é tetszik a legjobban.Szeretek egy húzós nap után hanyatt fekve, max. csak a kisujjamat mozdítani.”

  2. “hm. 10 éves koromban kaptam életetem első videojátékát. anyám 3000 forintért vette a piacon a “”sárga kazis””, Mega Drive II. gépházába bújtatott hihetetlen bivaly csájnakézalkotta gépszörnyet. Volt hozzá fénypisztoly (remélem jól fogalmazom meg), szal a stukker, amit a géphez kötöttem és adtam a kacsáknak a játékban, vagy épp a cowboyt küldtem virtuálisan hűvösre, ha a képernyőre megfelelően céloztam a stukkerrel. Na gyerekek, akkor az nekem “”aztaQrvamekkoracsúcstechnika”” volt. Most a mozgásérzékelés nagy szó vaszki. Nekem viszont még mindig homály annak a tizenéves találmánynak a működése! De valójában Óriási ötletnek tartom a mai napig. Pedig az akkori hardver egy nagy rakat szar a mostaniakhoz képest… és ebből látszik: a “”csoda”” nem feltétlenül a hardver böszmeségéből adódik. szal nekem az még mindig egy csoda. fingom sincs hogyan működik, pedig már kerestem a nyitját. Még neten sem találtam róla infót.”

  3. Abban igaza van a Nintendos arcnak, h a két konkurensnek előbb kellett volna ezt a lépést megtennie!Egyébként engem abszolut nem érdekel ez a mozgás érzékelős megoldás.

  4. sok beszédnek sok az alja, h kinek mennyire lesz/van igaza az majd csak akkor derül ki, mikor a játékosok is hozzájuthatnak ezekhez a játékokhoz.jómagam jópofának tartom ezeket az új megoldásokat, de kétlem, hogy idén olyan nagy sikere lenne. a hc gamer-ek között biztosan nem fog hódítani szvsz, a casual gamer-ek között már inkább. a kettő közöttiek, akik az igazi vásárlóbázist alkotják, majd úgy is eldöntik, hogy mi lesz ennek is a jövője…

  5. pc-hez kellene mar kitalalni valami szabvany cuccot, hogy ne csak 4 iranygomb legyen.:)

  6. “A nintendo dominanciáját ez sztem nem fenyegeti, a wii olcsóbb, most leveheted a polcról, működő képes már “”kiforrott”” technika. A Microsoft meg a sony meg lépett valamit, hogy több gépet adjanak el, de a “”forradalmian új mozgásérzékelés””(Sony varázsbotja egy az egyben wiimote, a microsoft újítása meg egy eyetoy) miatt sztem nem fognak gépeket venni a casual gamerek. A telóknál is ez volt/van megjött az iphone, rengeteget adtak el belőle. Nem sokkal utána már jött az összes nagyobb brandtől egy szarabb, de érintőképernyős mobil, amiből közel se adtak el annyit mint az ötletet hozóból.”

  7. A Nintendo-nak igaza van. Itt csak annyi a bónusz, hogy ők most jobbat csinálnak.

  8. “hát nekem van ugri-bugri eyetoyom, jópofa isde sose lesz kizárólagos “”fjúcsör””pláne nem gagyi grafikával ugye kedves Nintendo….az emberek ha mozogni akarnak mindig is fognak úszni, futni, bringázni, aerobikozni, sexelni….vicces hadonászni, de ha csak ez az egy maradna 20-30 év múlva leszakadt karú emberek s izmos gorillák gémeznének….(pl Tom a különvéleménybnen is így dolgozott-hadonászott, de megnézném azt a rendőrt aki napi 8 órán át így elemez képeket)amúgy megmarkolni egy sportkormányt az autóban nem lehet virtuálisan… szerintem….”

  9. “Hűha, beindultak a megmondóemberek, és Reggie most “”kemény”” volt. Nagyon. Várom hogy a Sony mit lép majd :)”

  10. az a vicc, h igaza van.az nem fordult meg a fejükben, h új csoportokat teljesen új dolgokkal lehetne bevonni? (tehát nem eyetoy és wimote koppintásokkal)

    • Jah egyébként.. engem azzal fognának meg ha végre egy játék tényleg kihasználná a ps3 max erejét,nem csak mondogatnák a csapatok állandóan azt mindig kiderül hogy legjobb esetben 50-60%.. 🙂

    • teljesen igazad van , már nagyon unom a sokk fogyni vágyó embert csak ezért vesz konzolt (ott a kondi,futás a sport pályán még olcsóbb is 🙂 stb).., inkább több exkluzív ps3 játékot kellene csinálni ami a gép erejét kihasználja stb ….

  11. Na ez is elmehet valahova. Fáj a szíve, hogy ezek sokkal elörébb mutatóak mint a Wii vacka.Utálom az ilyeneket akik ócsmárolják a tovább fejlesztett cuccokat.Hát akkor a PC nem irónikus, hogy napról napra fejlődik?Szánalmas

  12. “””ők egy teljesen új réteget akarnak megszólítani – azokat, akiknek eddig a legnagyobb problémát a videojátékozásnál a fizikai kontroller megléte okozta.””ezt a baromságot…”

  13. én maradok a joysticknál ..ezzel minden elárulok)Szerencsére a sony nem ver annyi pénzt bele , mint az ms reméljük most nagyot fog bukni a tv-jével .(MS helyébe új konzolnak szánnám na mind….mert együtt a x360 elég gáz lesz ,fölég aki megvesz aranyárban a géphez vagy azzal együtt..már az n és a ms lassan nem videójátékot csinálnak hanem fogyasztó gépet a népnek:D

    • Xetron. Kérlek írj helyesen. Bírom én a szlenges netes msnes leegyszerűsített írást, de a tiéd messze a legrosszabb, teljes mértékben olvashatatlan, rettenetes (pedig megértem én, de akkor is). Egyszerűen nem hiszem el, hogy minden erődet összeszedve ne tudnál rendesen írni. Ha már szóltak ezért és felkaptad miatta a vizet, akkor ezer sajnálat, meg minden tiszteled a tiéd (kivéve ha nem :$)Bocs az offért, de itt helyben láttam jónak, hogy megemlítsem.

      • Nem vagyok sértődős, én is itt helyben elintézem:)Ha el tudod olvasni, akkor jó, mert megértetted mit írtam legalább és elolvastad az a borzalmas 50 hsz…….. (ha nem erre gondoltál bocs ,volt egy másik postom ott vétettem egyet, de már mind)egyszerűsítve hát ide sokat már nem lehetett írni ,de ha akarod, írok neked egy költeményt, ami könnyen megfejhető a számodra is (?????????????nem értem, na mind):D mert látom te ehhez vagy szokva..(káros dolgai vannak az msn-nek és a gyors írásnak, gyerekek ne legyetek figyelmetlenek és lusták, mint én, hogy nem olvassátok vissza:D

  14. Kár hogy most ebbe az irányba akarunk most elmenni. Engem speciel jobban érdekelne, ha mindenki inkább a játékok 3D megjelenítésével próbálkozna.A Sony simán megtehetné, hogy a 3D tv-k mellé ad egy PS3-at amíg pl túl magas az áruk. És így megint új technológiát terjesztene el, mint a BD-vel.Én inkább ilyen dolgokat becsülnék, nem pedig ezt a mozgásérzékelős bénázást.Asszem amúgy a 6 tengelyes gyorsulásérzékelője pontosabb is, mint ami a wiimotban van. Beintegrálnák a PSeye-t a kontrollerbe és nem azt figyelné, hogy mit kalamolsz, hanem hogy pontosan merre célzol a képernyőn, akkor kb. a világ legprecizebb irányítója lenne, talán a HC gémerek sem hőzöngenének.Ehelyett jön ez a különvéleményes ökörködés. Amúgy ha belegondolunk egy kontroller kezelése a játékos mozgását is kontrollálja, adott határok közé szorítja. Érdekes volt nézni a videót a fekák bénáskodásáról, néha az ember nem tudta, hogy mit akart mutogatni a kezével, akkor a gép honnan tudta volna!!???

  15. Mind a 3 dugja fel magának a mozgásérzékelős vackait.

  16. Sztem is. Nekem az egész úgy ahogy van(beleértve a wii-ét is) baromságnak tűnik. Elfárad a csukló, meg hasonlók. Bulinak okés, másnak nem. Killzoneban, meg warhawkba frászt kapok ,ha nyújtogatni kell a karom vagy forgatni, mert ordít az egészről,hogy csak eröltetés miatt tették bele.

  17. Szerintem meg az az ironikus , hogy tobb evvel a Wii megjelenese utan egy kezemen meg tudom szamolni azon jatekokat amiken tokeletesen mukodik a Wii-s iranyito , mert a jatekok 90%-a iranyithatatlan!

  18. Pff vicces

  19. Nekem tökéletesen megfelel a sixaxis mozgásérzékelöje. Ezzel épphogy megfüszerezik a játékélményt, de több nem kell belöle.:)

  20. Ez a ketyere nem fogja leváltani a kontrollert, ez csak új utakat nyit meg a konzolozás területén. Úgy látom sokan félreértik, mit a múlkori hírt. Vagy én értem félre? O.o

    • Egyetértek. Nem örülnék neki ha fürödnöm kéne játék után. Aki azt akarja előveszi a PS dildóját és püföl, aki nem, az leül a kanapéra és kényelmesen játszik, majd ha kedve tartja akkor elmegy futni egyet. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Szerintem nem ez a jövő. Ezeket a ketyeréket csak azért csinálják (és azért a játékiparnak) mert van több millió ember aki el van tőlük ájulva és megveszi. Tulajdonképpen tesztalanyokká válnak és ennyi. Az lesz majd a jövő, akkor virtuális tér vetül ki elénk, nyomkodjuk a levegőt és a program úgy alakítja a teret, ahogy a játékban kell (pl. a szobádat new yorkká és GTA IV). Ez az egész csak béta verza. Megfigyelik a gyerkőcöket kb, miközben hatalmas pénzek is özönlenek be belőle, abból pedig jöhet az új fejlesztés.

      • Az viszont nem igaz, hogy az ilyesmibe bele kell izzadni. Volt Wii-m (és majd még lesz is), ott sem kellett feltétlenül kalimpálni meg nagyokat mozogni. Az egyetlen hátránya olyan játékoknál jön ki, ahol a túlzott érzékenység hátrány (pl. az autós cuccoknál én nem tudtam megbarátkozni ezzel a metódussal, ugyanolyan sz*r, mint PS3-on a Sixaxis-es Motorstorm irányítás, de mondhatnám a bunyós anyagokat is), de ott meg meg szokták hagyni a lehetőséget a hagyományos GC-s kontroller használatára.

  21. valahol olvastam h a Natal nem érzékeli a szinesbörü játékosokat:D májkroszoft elment raszista irányba?:D az uj réteg akit megakarnak szolitani a neonácik:D

  22. “Nagyon szánalmasok már ezek a “”TV előtt ugrándozás meg csapkodás a levegőbe”” dumák. Dehát a Sony fanboyok nem változnak…”

  23. Lehet azért nem mert úgy gondolják, hogy a Sony cucca még eredményes lehet. Tehát titkon elismerik, de azért nem mondják, mert nem akarják buzdítania vetélytársukat.

  24. Nekem nincs bajom a mozgásérzékeléssel. A Sony kütyüjét nagyon várom. Remélem megtámogatják valami jó kis fantasy RPG-vel, mert azt a nyilazós, és csontváz gyakós dolgot el tudnám képzelni HD grafikával epikus fantasy RPG környezetben, amit a bemutatón láttunk. De félek attól, hogy csak kisebb PSN címek fogják támogatni, mint az Eye Toy-t.

    • Ott a bibi, hogy azokon a bigyókon, amelyekkel irányították azt a demonstrációt, nincsenek plusz kezelőszervek, magyarán mondva ezekre a mozgásérzékelős feladatokra jók, komplexebb irányításra nem. Ahhoz, hogy egy olyan játék születhessen, mint amilyenről te álmodsz, ahhoz még inkább el kellene menniük a wiimote majmolásának irányába.

      • Nyugodtan menjenek, engem nem zavarna. Egyébként szerintem biztos, hogy lesznek rajta gombok, vagy analóg karok a későbbiekben, mert a bemutatott modelleknek erősen prototípus szaguk volt.

  25. Én a hagyományos ,,lóerős,, megoldásban látom a konzolok jövőjét. Nem a wiiben. Ezért vettem anno 360-at és ps3-at. Ezzel a mozgásérzékelős ökörködéssel ki tudnának kergetni a világból. Persze nem rosz dolog ha van, de túlzásba ne vigyék. Pl.: Third person kamos játékoknál kikucskulás, lehajolás. Ennyi untig elég belőle. 🙂

  26. fura hogy a nagy HC gamer közönség most ennyit foglalkozik a gagyi mozgásérzékeléssel.

  27. “Még mindig azt mondom: amíg ezek a cuccok nem lesznek alapból csatolva egy konzolhoz, addig nem sok vizet fognak zavarni. Az EyeToy is jó móka volt, csak épp nem volt kötelező hozzá szoftvert írni, így hamar elsikkadt az élmény. De mondhatnék még pár kiegészítőt. Ellenben ott a wiimote, amivel minden játékfejlesztőnek számolnia kell valamilyen formában, ha Wii-re fejleszt. Amúgy: azt meg ne próbálják beadni, hogy ezek a dolgok saját kútfőből jöttek az M$-nél és a $ony-nál. A Natal egy továbbgondolt EyeToy, a másik pedig megpróbálja ötvözni az EyeToy-t és a wiimote-ot. És igen, az “”élő Donkey Kong-nak”” igaza van, ez semmi más, mint az ő ötletük kissé átalakított kiadása több lóerővel és szebb grafikával megtámogatva.”

    • ha alapból benne van, akkor is hajlamosak elsikkadni az ilyesmi ötletek, lásd sixaxis. belsős vagy sony-közeli stúdiók eléggé nyomták de túl sok vizet nem zavart.

      • Persze, de a Sixaxis egy teljesen opcionális funkciója a mozgásérzékelés, ergo nincsenek rákényszerítve a készítők a kihasználására. A wiimote esetében ugye teljesen más a történet, ott eleve a forma, a kialakítás, minden a mozgásérzékelésnek lett alávetve már a tervezőasztalon is. Nagyon helyesen.

  28. Az ms és a sony is majmolja a nindentot,engem nem hoz lázba ez a fajta játék

  29. Karácsony után az e-bay tele volt Wii játékokkal. Ha a casual réteg a MS új célpontja akkor azzal elkéstek, akit érdekelt a mozgás az már vett Wii-t és meg is unta. A Natal pedig (véleményem szerint) egy advanced Eyetoy. Kontroller rásegítés nélkül komolyabb játékok vezérlésére alkalmatlan és hosszútávon fárasztó is. Régen mindig azt vízionáltam, hogy majd autós játékoknál a PS kamera érzékeli, hogy merre fordul a fej és így körbe lehet nézni a kocsiból. Egyéb mozgásérzékelős megoldás nem érdekel.

  30. Egyik technologia sem nyerte el a teszésemet, ezekre nem lehet rendes nagy címeket építenei, mind két konzolon gügye parti játékok lesznek és 1-1 nagyobb próbálkozás amibe bel is buknak.Kicsit képzeljük bele magunkat egy fejlesztő helyébe, mit lehet kezdeni ezekkel a szarokkal?Én átrágtam magam rajta és azon kívül, hogy megkönyitené egy esetleges RTS irányítását semmi említésre méltó nem jutott eszembe, max egy horgász szimulátor, de az korán sem neveszhető hardcore gémnek…

  31. Este meló után hadonászni meg ugrálni a Tv előtt-köszi,nem kérem.Nekem csak nyomja szépen a hc cuccokat a Sanyi.bitte-danke 🙂

  32. melyik réteg lehet az, amelynek a kontroller fizikai megléte okoz problémát? (jó, a szájjalfestők, de gondolom ők a kamerás megoldással sem lesznek kisegítve).nekem spec. pont a kontroller hiánya lenne problémás.

    • A kiadók pontosan tudják, hogy véges azon gémerek száma, akik a klasszikus módszerrel képzelik el a játékot. Új rétegeket pedig csak új megoldásokkal lehet bevonni. A Nintendónak sikerült, hátha meg lehet csinálni újra.

      • “Igazából ez attól függ milyen beállítottságú az ember. Akiket elsősorban a “”lóerő”” érdekel azok sosem fognak hadonászni a szobában mint egy b@rom. Én pl röhögök az egész wii-n úgy ahogy van. De ezt már kifejtettem régebben.. gyerekes hülyeség az egész az én szememben(és még sok-sok emberében…). A natal tetszik,viszont az nagyrészt ott kamu volt amit az ms letolt. A lényeg hogy a legtöbb ember akit én ismerek nem rendelkezik wii-vel és nemis fog soha.. és ez rám is igaz.”

      • ez oké, csak nem tudom elképzelni azt a réteget akiknek ténylegesen egy biszbasz jelenti az utolsó akadályt. (illetve persze el tudom, de az egy elég szűk réteg).jó, lehet hogy az én képzelőerőm olyan fogyatékos, mint az általam vizionált csoport és tízszázmilliók fognak leülni (állni) a tv elé.

  33. De gyönyörű látni,hogy a konzolok bírkóznak egymással,ennek mi gémerek látjuk hasznát.Technológiák feszülnek egymásnak,csak belegondolni is jó,hogy Sony PS3-om tulajok vagyunk és ezzel mindent elmontam.

  34. Jó móka a wii csak a nextgen hardver hiányzik belőle…

  35. A két másik tábornak pont ilyen lelkesítő beszédekre van szüksége, nekünk meg ott vannak a játékok.