Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Insomniac Games – nem szükséges 60fps a magas értékelésekhez

Állítja mindezt az [B]Insomniac Games[/B] vezető-grafikusmotor programozója, [I]Mike Acton[/I].[14003]A szakember saját [A http://www.insomniacgames.com/blogcast/blog/mike_acton/1503082]blogjában[/A] árulta el, hogy a csapatuk által végzett kutatások szerint a kritikusok, és persze a játékosok által adott értékelések erősen függvényben állnak a vizsgált produktum látványával, ám annak sebessége már csak másodlagos. A fenti kijelentés és a napokban tett nyilatkozat, miszerint még korántsem hajtották végletekig a Playstation 3 hardverét talán arra enged következtetni, hogy a stúdió az eddig maga elé állított 60fps-os követelményből a jövőben engedni fog. Lehetséges, hogy [I]R&C Future: A Crack in Time[/I] volt az utolsó stuff tőlük, ami a manapság ritkaság számba menő magas képfrissítési értékkel operált.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Stabil 30fps + JÓ motion blur. Ennyi kell a folyamatos mozgásérzékeléshez, mivel ugye az emberi szem fizikailag képtelen 20-25 felett dolgozni.A többi rizsa mehet a techno pistikéknek.

  2. “A cikkből nem derül ki, de gondolom itt minimum határról van szó.A véleményem az, hogy a fiúk felállítottak egy határt, ami igen jól hangzott, de grafikailag a konkurens cégek beelőztek, mert ők alacsonyabb (de még mindig folyamatos) fps értékkel nagyobb felbontású játékokat tudtak készíteni.Szép-szép az a 60 fps, de a hajukra kenhetik, ha nem tudják eladni a “”vakoknak””, akik csak azt látják hogy ugyanolyan jó, de szebb játékokat kínálnak a többiek. A szűk pénztárca meg mindig a viszonylag legjobbat veszi meg.A szakembernek meg azt üzenem, hogy amíg folyamatos a kép, addig a sebesség mindig másdolagos lesz !!!! Senkit nem érdekel, hogy 30, 60 vagy akár 9miliárd fps-el megy a játék ha egyszer folyamatos a megjelenítés. A mágikus 24fps (ahol az emberi szem folyamatosnak látja a mozgóképet) felett már igenis a grafika részletessége az elsődleges.”

    • akkor miért sokkal jobb játszani egy 60FPS-sel futó játékkal, miért tűnik folyamatosabbnak, ha elvileg nem látom a különbséget?

      • “Ez egy jó kérdés. Gondolom ugyanazért, amiért jobb 100Hz-en nézni egy CRT monitort, mint 60 Hz-en. Nem látod, csak érzed hogy jobban igénybeveszi a szemed, hamarabb fáradsz.A kérdésed azonban megcáfolhatatlan, mivel a 60fps-es játéknak kötelezően folyamatosabbnak kell lennie (nem csak annak tünni), mint a 30 fps-es társának :)Rádásul a kérdésedben benne is van a válasz. “”Folyamatosabb””, tehát a kisebb fps-es játék is folyamatos, csak nem annyira, mint a 60 fps. Vagy nézzük az ellenkező irányt. A 60 fps is szaggat, csak 2 képkocka között nagyon kicsi a szünet.Az hogy mi a folyamatos, és mi az ami szaggat, annak a határát elég nehéz meghatározni. Különbözőek vagyunk, így nem mindenki érzékeli folyamatosabbnak a 60 fps-es játékokat. Ezt az értéket objektíven nem lehet meghatározni, mert mindig valaki rácáfol.Talán az lenne a legkorrektebb, ha lenne egy verseny. Különböző képfrissítési sebességű filmeket vetítenénk le, és az nyer, aki a legtöbbet eltalálja. Szerintem az illető megmondhatja mi az amit folyamatosnak nevezhetünk, és akkor a kedves játékfejlesztő cégnek mindjárt megvan az új szintje, amit megkövetel saját magától :)”

  3. Azt mondom, hogy egyjátékos módra készült játékokhoz, mint például egy Final Fantasy epizód, elég a 30fps körüli érték, de egy sikerre éhes, kidolgozott online módot is tartalmazó játékhoz szerintem optimálisabb a 60.Persze ebből nem kell azt levonni, hogy a XIII nem fog hatvanast produkálni.

  4. Számomra 30fps felett teljes mértékben tökéletes a játék. Autós játékok estenén persze nem árt a 40-50 fps, de valóban ha a szebb grafikához 30fps érték jár akkor simán elfogadom. Ha stabil és nem ingadozik akkor nem zavaró. A gond akkor van ha néha 50 néha 20 fps a cucc….

  5. Legyen egy stabil érték és akkor oké… De ha 60ról hipp hopp lemegy 30-ra azt észre lehet venni… Autósnál alap a 60Fps 😛 Resinél inkább legyen 60 mint 30 🙂

  6. 30 frametől másodpercenként már folyamatos a képmozgás. Szóval sztem teljesen mindegy, hogy 40 vagy 60 fps. 30 tól már nem érzékeli az emberi szem a különbséget. Csak az alá ne essen.

    • a lóf*** nem látszik meg a különbség

    • Teljesen igazad van!A DVD-k, meg a Blu-ray filmeknél is ‘csak’ 24 fps van másodpercenként! Mégsem akadozik! Felesleges 60 fps, elég 30, vagy 24!

      • Tudtommal 25fps van a PAL DVD lemezeken és 30 fps a NTSC lemezeken. Ez az 50/60 Hz-es hálózatok miatt van így. Blu-ray filmeken már lehet hogy van 24 fps is, mert a mai TV-k már ezt is tudják.A mozi használja a 24 fps-t, de az is úgy, hogy többszörözi a képkockákat. Ha nem így lenne, akkor a 3 órás Gyűrűk Ura 1.5 km-es filmen lenne (vagy akár még több) tárolva. Kellene pár doboz, amibe belefér ilyen hosszú film 🙂

  7. “azért a COD 4-ben eléggé döntő volt, hogy 60 fps-sel “”gurult””, és azért ez nem egy mai találmány, jó lenne ha támogatnák a gamék”

  8. Igaza van a grafikusnak! Engem nem érdekel, hány fps, csak legyen szép! Mondjuk egy Resistance 3!

  9. “Számomra nagyon fontos hogy lassulás nélkül menjenek a játékok,engem nagyon tud idegesíteni.Ha tudom hogy ilyen a játék akkor nem veszem meg,ennyi.De az tény hogy a “”magas értékeléshez”” nem kell a 60fps, az ilyen jellegű hibákat nem gyakran említik meg a tesztekben.”

  10. Nem értek ezzel egyet ha a gép tudását nem használták ki maximálisan még, akkor nem értem? -.-

  11. Ratchet demo – k , nagyon jók , kvázi a R&C F : ACiT egy király game és még gyors!!!!!! is . Meg szép is . :]

  12. CoD4-be imadom a 60fps-t!

  13. Teljesen igazuk van. Nem mintha eddig olyan nagyon csúnyák lettek volna a játékaik.

  14. Tényleg nem túl lényeges a 60 fps, de azért nem árt, ha egy jól kinéző játék még ezzel is meg van támogatva.

  15. Hát ja.Egy stabil 30, már elég jó.De ott ahol a sebesség számít, bizony már kevés. Ez van.Ugribugri, kaland, RTS, más stratégia, esetleg RPG OK.Racing, FPS, repülős ott már kevés!Remélem ez nem annak az előkészítése a közvélemény felé, hogy a köv Resi miért lesz lassú.

  16. Nekem jó így ha szebb lesz de lehetőleg legyen stabil 30 fps vagy ehhez közeli érték, úgyis csak a versenyjátékoknál lényeges a 60 fps és még azoknál sem veszi észre mindenki a különbséget.

  17. Teljesen egyetértek vele, 30 FPS bőven elég, és cserébe sokkal szebb lehet a játék.

  18. Az is jó megoldás amit a GoW szériákban használnak, ott kombinálják, néha le viszik, aztán meg vissza, észre se vesszük, érthető a választásuk 🙂

  19. azért egy aztós vagy egy multi játéknál kifejezetten előnyős….egy ratchet esetén viszont sztem totál felesleges.

  20. Gondolom annyi a lényege, hogy fixálnak 30-ra (ami abszolút folyamatos) és a megspórolt erőforrást meg beletolják a grafikába. Nem nagy kaland.

  21. 40 fps elég 🙂

  22. Nekem is első a frissítési sebesség, utána számolgatom a polygonokat. 😛

  23. Hát nálam olyan játék ami lassul, alapból elássa magát… Inkább legyen minimálisan gyengébb látvány, de az reccenés mentesen menjen.